Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kroppen hadde innvendinger. Jeg er ikke overrasket (og ingen biblioteksfrister slår inn før onsdag  så det har ingen hast). Det jeg derimot har er te og frokost og ingen umiddelbare planer om å stå opp...

Harlekin skrev (12 timer siden):

Akkurat ferdig med Dear Mrs Bird 😩 Jeg likte den veldig godt. Det ble min 40. bok i år. Jeg logger på Goodreads. 

Jeg tror jeg har prøvd Goodreads (eller så prøvde jeg bare LibraryThings uten å bli hektet og gadd aldri prøve noe annet...), men holder meg til bokblogg og det jeg skriver her. Så langt i år ligger jeg på rundt 55 *gidder ikke sjekke*

Hva er planen nå - neste om Emmy? Eller er du som meg og leser 4-5 parallelt og samtidig og uten så mye planlegging og mål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (35 minutter siden):

Kroppen hadde innvendinger. Jeg er ikke overrasket (og ingen biblioteksfrister slår inn før onsdag  så det har ingen hast). Det jeg derimot har er te og frokost og ingen umiddelbare planer om å stå opp...

Jeg tror jeg har prøvd Goodreads (eller så prøvde jeg bare LibraryThings uten å bli hektet og gadd aldri prøve noe annet...), men holder meg til bokblogg og det jeg skriver her. Så langt i år ligger jeg på rundt 55 *gidder ikke sjekke*

Hva er planen nå - neste om Emmy? Eller er du som meg og leser 4-5 parallelt og samtidig og uten så mye planlegging og mål?

Jeg liker at du har biblioteksfrister i hodet - det har jeg også 😁Jeg har et par som må leveres på mandag, og de kan ikke utsettes lenger ...

Jeg logger i Excel i tillegg til Goodreads. Sånn i tilfelle teknologien skulle svikte ett sted, så har jeg backup. 

Jeg leser vanligvis bare én bok om gang, men det hender det blir flere. Noen ganger leser jeg en bestemt sjanger, og så plutselig får jeg lyst til å lese noe helt annet. Da blir det pause i den første boken. 

Jeg venter litt med bok 2 om Emmy, jeg må spare opplevelsen litt! Jeg skal finne meg noe nytt i min rikholdige to-be-read-bokhylle senere i dag :) 

God fredag! 

Skrevet
Harlekin skrev (1 time siden):

Jeg liker at du har biblioteksfrister i hodet - det har jeg også 😁

Jeg kan jo ikke risikere at hentefristen på en bok jeg har stått på venteliste for siden desember plutselig er overskridet...

Bespist, oppstanden, nydusjet, helgehandel unnagjort og bok lest ut - da er det vel på tide å forhandle med kroppen om å kanskje gjøre noe nyttig en liten stund...

Skrevet

Naboen har et så høyt forbruk av parfymerte produkter at når de lufter blir lukten plagsomt sterk på min balkong, 6+ meter unna. Jeg skjønner ikke hvordan de holder ut... (At naboene på motsatt side gjerne tok hver sin morgenrøyk på sin balkong, en drøy meter fra mitt åpne soveromsvindu, var mye mindre generende...).

Skrevet

Chiliolje-iskrem. Skeptisk. Og med skeptisk mener jeg kategorisk avvisende..

Skrevet

:leselusa: :kaffekopp: :arwen: 🍓

Jeg har sett to Bodø/Glimt-supportere, hørt deler av en Brann-sang og observert folk i løpeklær - alt jeg trenger for å føle at jeg har tatt del i dagens doble folkefest. Dessuten har jeg lest om kroningen av dronning Elizabeth - folkefest på et helt annet nivå...

(Øyenvitneskildring, sitert i boka jeg leser. YouTube-reseach var jo uunngåelig...)

Skrevet
Daria skrev (50 minutter siden):

:leselusa: :kaffekopp: :arwen: 🍓

Jeg har sett to Bodø/Glimt-supportere, hørt deler av en Brann-sang og observert folk i løpeklær - alt jeg trenger for å føle at jeg har tatt del i dagens doble folkefest. Dessuten har jeg lest om kroningen av dronning Elizabeth - folkefest på et helt annet nivå...

(Øyenvitneskildring, sitert i boka jeg leser. YouTube-reseach var jo uunngåelig...)

Jeg har bare hørt brann-supportere. De har samlingssted rett her i nærheten så ikke så vanskelig å høre. Ellers holdt jeg meg helt unna byen i dag. 

Skrevet

Jeg har vært et par kvartaler hjemmefra - det var alt som skulle til. Det store spenningsmomentet er jo hvor store og påtrengende nachspielene blir...

Skrevet

Jeg liker ikke straffekonk - selv når jeg ikke er så personlig engasjert. Det blir litt for spennende, og litt for synlige syndebukker... :ball:

Skrevet

Da kom ikke gullet hem i år heller... Nå: Siste Adresse Wien - hvilket også betyr at neste uke er det alvor. Se det som en advarsel eller påminnelse etter eget ønske...

Skrevet

At Pernille Sørensen er et deilig comeback får stå på Marte Stokstads regning...

Skrevet
Daria skrev (På 8.5.2026 den 18.02):

Chiliolje-iskrem. Skeptisk. Og med skeptisk mener jeg kategorisk avvisende..

Jeg skjønner meg heller ikke på alle de rare iskremene de lager i MC :risterpåhodet:

Daria skrev (14 minutter siden):

Jeg liker ikke straffekonk - selv når jeg ikke er så personlig engasjert. Det blir litt for spennende, og litt for synlige syndebukker... :ball:

I etasjen over oss har det vært en del hopping, tramping, roping og banning i kveld. Det er ikke spesielt lytt her. Men i kveld har det ikke vært noen tvil om at naboen er nordlending :ler: 

Skrevet

To i folkejuryen snaker om å bii tatt med på en reise - kan de reise et annet sted...?

Skrevet

Det norske bidraget er ikke helt min tekopp, men han har jo scenetekke så det holder, og det kan man komme langt med. 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (1 minutt siden):

I etasjen over oss har det vært en del hopping, tramping, roping og banning i kveld. Det er ikke spesielt lytt her. Men i kveld har det ikke vært noen tvil om at naboen er nordlending :ler: 

Det blir party i kveld, da :ler:

Jeg husker stadig de to Brann-supporterne som sang en heller melankolsk versjon av Nystemten på t-banen etter finaletapet i '95 - det kan vel være repriser vil forekomme... :fnise:

Skrevet

-Bart er bare en fordel i et forhold.

Ja da, så... :ler: 

Skrevet

Dansken i folkejuryen tør å si at han ikke liker det norske bidraget - en modig mann... :ler: 

Skrevet

Tsjekkia mumler på sofaen... Jeg får litt Erik Faber-assosiasjoner av vokalen, for de som huser ham.

Skrevet

-Jeg kan være veldig kritisk...

Et glimt av selvnnsikt fra Kevin...

Skrevet

San Marino har en sanger i sølv-bh og glitter-lampeskjerm, samt en gjesteopptreden fra Boy George. Jeg er ikke overbevist om at de går til finale i år heller... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...