Daria Skrevet 12. mai Forfatter #42482 Skrevet 12. mai Skravla skrev (1 minutt siden): Ah... Jeg trodde faktisk de alltid hadde vært med i finalen. Kan ikke engang huske henne. Hun var kjenpenervøs, det var vondt å se på... Leggetid nå, jeg har en avtale med en kleenexboks i morgen.
Daria Skrevet 13. mai Forfatter #42483 Skrevet 13. mai Overskriften i dagens "Verden er full av idioter (og særlig når jeg har en dårlig dag)"-spalte er "Snakking i det offentlige rom - en uting". Og selvfølgelig er jeg fullstendig i vater og på ingen måte urimelig på noe vis (og psykologtimen gikk bare et kvarter over tiden... ), å antyde noe annet er direkte ufint... Eksempel A: To gamle kjente traff hverandre tydeligvis tilfeldig i heisen til psykologklinikken og hadde en munter "siden sist"-samtale mens de ventet, med samme tanke for omgivelsene som om de skulle sittet på kafeen på hjørnet. Jeg forventer ikke stillhet på venteværelset (jeg ønsker meg det, hodet vil gerne ha ro tl å lande og forberede seg, men jeg innser at det finnes andre mennesker i verden), men det går jo an å tenke litt på hvor man befinner seg og gå inn for å snakke litt lavt? Eksempel B: Vi satt to stykker på benken på busstoppet - selvfølgelig på hver vår ende, som de godt sosialt trente nordmenn vi er. At noen satte seg på den ledige plassen i midten har jeg ingen problemer med, men jeg synes det er et litt sært valg når man er midt i en telefonsamtale. Jeg har opplevd det av og til når jeg sitter ute og leser også, at noen synes det er helt natulig å slå seg ned ved siden av meg mens de snakker i telefonen - en ting er lyden, men det føles som å bli tvunget til å sniklytte. Jeg kan av venteværelse-observasjoner også by på en alternativ "hvordan lage seg en kopp te"-metode - først helte hun vann i koppen, så hadde hun i honning - og så begynte hun å se på teposene...
Daria Skrevet 13. mai Forfatter #42484 Skrevet 13. mai Motepolitiet er svært del når det gjelder jakken til Declan, men han får pluss for matchende skjorte - og for å tørre
Sauen Shaun Skrevet 13. mai #42485 Skrevet 13. mai Daria skrev (1 time siden): Motepolitiet er svært del når det gjelder jakken til Declan, men han får pluss for matchende skjorte - og for å tørre Har ikke sett kveldens episode enda. Men skjønner at Declan er verdt å se på
Daria Skrevet 13. mai Forfatter #42486 Skrevet 13. mai Han er iøynefallende... Men da skal jeg vente med å kommentere det som var en av seriens bedre avskjedsreplikker
Sauen Shaun Skrevet 13. mai #42487 Skrevet 13. mai Jeg får nok ikke sett det før i morgen. Godt å ha noe å glede seg til. 😆
Roadrunner Skrevet 13. mai #42488 Skrevet 13. mai Daria skrev (4 timer siden): Overskriften i dagens "Verden er full av idioter (og særlig når jeg har en dårlig dag)"-spalte er "Snakking i det offentlige rom - en uting". Og selvfølgelig er jeg fullstendig i vater og på ingen måte urimelig på noe vis (og psykologtimen gikk bare et kvarter over tiden... ), å antyde noe annet er direkte ufint... Eksempel A: To gamle kjente traff hverandre tydeligvis tilfeldig i heisen til psykologklinikken og hadde en munter "siden sist"-samtale mens de ventet, med samme tanke for omgivelsene som om de skulle sittet på kafeen på hjørnet. Jeg forventer ikke stillhet på venteværelset (jeg ønsker meg det, hodet vil gerne ha ro tl å lande og forberede seg, men jeg innser at det finnes andre mennesker i verden), men det går jo an å tenke litt på hvor man befinner seg og gå inn for å snakke litt lavt? Eksempel B: Vi satt to stykker på benken på busstoppet - selvfølgelig på hver vår ende, som de godt sosialt trente nordmenn vi er. At noen satte seg på den ledige plassen i midten har jeg ingen problemer med, men jeg synes det er et litt sært valg når man er midt i en telefonsamtale. Jeg har opplevd det av og til når jeg sitter ute og leser også, at noen synes det er helt natulig å slå seg ned ved siden av meg mens de snakker i telefonen - en ting er lyden, men det føles som å bli tvunget til å sniklytte. Jeg kan av venteværelse-observasjoner også by på en alternativ "hvordan lage seg en kopp te"-metode - først helte hun vann i koppen, så hadde hun i honning - og så begynte hun å se på teposene... Den derre greia med telefonprating i det offentlige rom - hva er greia? Ikke prøve å trekke seg litt unna (enda verre, som ditt eksempel over: sette seg oppi andre mennesker mens man prater i telefonen), telefonen på høyttaler og gjerne foran munnen som en brødblings. Jeg skjønner ikke?? Eller når man er med på løp for veldedighet og midt blandt masse mennesker rope-prater i telefonen grunnet sitt støyreduserende headset.
Daria Skrevet 13. mai Forfatter #42489 Skrevet 13. mai De er så travle og viktige, må vite - multitasking er en ren nødvendighet... Jeg ble passert i går av en som kombinerte løpetrening og jobbsamtale - hadde jeg vært i andre enden og måttet høre på den pesingen ville jeg bedt ham ringe tilbake når han var ledig. Det er en av de tingene jeg savner med fasttelefinen - da var de du snakket med faktisk fokusert på samtalen. Min ubrukelige leder ringte meg gjerne enten mens hun satt i bilen på vei hjem (det hade jo vært så travelt på jobb) eller mens hun var hjemme i helgene og kunne gjøre andre ting samtidig - noe hun på ingen måte la skjul på. Hvordan virkelig sende signaler om hvor uviktig og nedprioritert jeg var...
Daria Skrevet 14. mai Forfatter #42490 Skrevet 14. mai -Nå begynner det å regne - det blir innedag, konstaterte nettopp mannen som sto ute og snakket i mobilen, og feide vekk på en sparkesykkel. Jeg har kommet til samme konklusjon, uten å trenge å forlate senga (nesten - jeg har vært på kjøkkenet og funnet kjeks og te...).
Daria Skrevet 14. mai Forfatter #42491 Skrevet 14. mai At alpefiolen jeg kjøpte i januar fortsatt er i live er en triumf. At den etter å ha vært en grønn plante de siste par månedene har produsert en ny blomst, grenser til et under...
Skravla Skrevet 14. mai #42492 Skrevet 14. mai Daria skrev (48 minutter siden): At alpefiolen jeg kjøpte i januar fortsatt er i live er en triumf. At den etter å ha vært en grønn plante de siste par månedene har produsert en ny blomst, grenser til et under... Min har ikke sluttet å blomstre siden jeg kjøpte den i januar. Men den synger nok på siste verset med blomster. Så får vi se om den kommer igjen.
Sauen Shaun Skrevet 14. mai #42493 Skrevet 14. mai Daria skrev (21 timer siden): Han er iøynefallende... Men da skal jeg vente med å kommentere det som var en av seriens bedre avskjedsreplikker Nå kan du kommentere Jeg har sett Declans fantastiske antrekk
Daria Skrevet 14. mai Forfatter #42494 Skrevet 14. mai Det var jo minneverdig - og gjennomført... Jeg likte Samiras kommmentar om at det var mannens bursdag - It'll make his day, having me coming back to cook for him. Aldri så galt er det godt for noen
Daria Skrevet 14. mai Forfatter #42495 Skrevet 14. mai På'an igjen... Sterkere felt i dag, meldes det om - jeg er ikke skråsikker på at Norge går til finale.
Daria Skrevet 14. mai Forfatter #42496 Skrevet 14. mai (endret) ...skönt at det inte är en humortävling vi tittar på... Noe sier meg at Edward heller ikke lo av åpningsnummeret... Det jeg først og fremst fikk ut av det, var en påminnelse om at fjorårsvinneren ikke akurat var en "å ja den ja-låt... Endret 14. mai av Daria
Skravla Skrevet 14. mai #42497 Skrevet 14. mai Daria skrev (1 minutt siden): ...skönt at det inte är en humortävling vi tittar på... Noe sier meg at Edward heller ikke lo av åpningsnummeret... Det jeg først og fremst fikk ut av det, var en påminnelse om at fjorårsvinneren ikke akurat var en "å ja den ja-låt... Enig med Edward. Det var så lite morsomt. Men det skal fjorårets vinner ha.... jeg husket jo scenografien når jeg så "båten"
Skravla Skrevet 14. mai #42498 Skrevet 14. mai Det refrenget høres ut som en såkalt partylåt. Mener jeg har hørt det før fra en eller annen gruppe.....
Daria Skrevet 14. mai Forfatter #42499 Skrevet 14. mai Jeg kan på et vis se at Bulgaria kan være fengende, men for meg er den så slitsom at jeg muter etter det andre temposkiftet...
Daria Skrevet 14. mai Forfatter #42500 Skrevet 14. mai Skravla skrev (Akkurat nå): Det refrenget høres ut som en såkalt partylåt. Mener jeg har hørt det før fra en eller annen gruppe..... Det er jo ikke en sjanger kjent for sin originalitet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå