Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Jeg har smakt det, og kan gå god for det :hoppe: Skrev oppskriften i boken til My i går ;)

Håper dagen behandler deg pent, Kanutten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt (å få Mannen til) å bake det i morgen. For jeg må ha en mandelkvern e.l. først, og det får jeg låne av mamma i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist brødskive med smør, salami, masse majones og agurk. Det smakte sååååå godt. Anbefales på det sterkeste. Jeg savner ikke brød lengre! dette kan jeg leve med.

Tror ikke vi har samme oppskrift MY, for jeg brukte ikke mandler i det hele tatt.

Her er "min" oppskrift:

4 egg

1,5 ts bakepulver

4 ss linfrø (som de er)

60 g kruskakli

50 g sesamfrø (som de er)

45 g solsikkekjerner (som de er)

3 ss olje

1 klype salt

Nesten 1 boks Creme Fraiche ( Ikke lettutgave, men full fett varianten 35% fett) (Min boks var åpnet og tatt litt av, derfor ble det nesten en boks) I den orginale oppskriften står det en 1/2 boks, dette sparer inn på karbene.

Visp eggene sammen med elektrisk visper, til det er luftig men ikke eggedosis, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form med bakepapir.

Stekes på 180 grader i 55 min på nederste rille.

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg innom Agnethe.

Dagen har vært fin med meg. Har vært en tur på besøk til en av fadderbarna mine i dag. Det var så koselig.

Nå koser jeg meg hjemme, mens mannen er på jobb og gutten er på karneval. Nå er det OL på tv, og håper vi kan hanke inn et gull i dag. Har venta lenge nå synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, nå har vi venta lenge nok på gullet ;)

Håper barneskirenn-gutten finner veien til gullet i kveld :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kanutten!

Så artig at du holder deg på kuren!!!

Har kommet hjem fra ferie, og har gått opp noen kilo for å si det sånn! :dåne: Men så har vi levd helt anti-ketolyse og da. :flau:

Ser du har samme brødoppskrift som meg, bare at i "min" er det cottage cheese, ikke creme fraiche. Syns ikke det er så veldig godt egentlig... Men kanskje det blir bedre med creme fraiche? :klø: Har jo knekkebrødene, men savner brød også. (Eller ikke brødet i seg selv egentlig, men det å ha noe under pålegget, og noe lettvint til "brødmåltidene".)

Skal prøves! :jepp:

Ellers er det artig å høre at du holder swingkurs, husker at du prøvde å lære meg noen turer da vi var yngre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Nillapia :vinke: Velkommen hjem!!!:hoppe: :hoppe: Håper dere har kost dere skikkelig. Har tenkt masse på dere. Kiloene som måtte ha kommet på, renner av fort vet du. ;)

Jeg vet ikke om det er så stor forskjell på cc og cf jeg, men synes brødet er godt med majones, salami og agurk. Regner med det ikke blir like godt med "tamt" pålegg.

Knekkebrødet ditt var godt det også, men jeg er mere brødmenneske. ;)

Ja,er forresten litt stolt over å ha holdt ut på kuren. Prøver å fokuserer veeeeldig på det jeg kan spise, og etterhvert som jeg finner ut av ting, så blir det lettere synes jeg. Har bestilt meg kokosmel nå, og gleder meg til å prøve div med det.

Hopper over veiinga denne uka da, etter råd fra Supra, for jeg tryna litt i bollefatet på søndag. ;)

Jeg husker ikke at jeg prøvde å lære deg swing i våre yngre dager, men det forundrer meg ikke :fnise: er kjempegøy da. Greier ikke legge fra meg dansen. :) God trim er det jo også.

Koselig å høre fra deg igjen.

:klemmer:

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

Her går man ikke akkurat ned i reserfart. 300 gram den siste uka.

Mister litt motivasjonen nå ja.

Vært en tur hos legen i dag, og han sykemeldte meg på nytt. Jeg har vært ei uke på jobb i mellomtiden, men jeg greier ikke å fungere. Jeg har så store smerter i ryggen for tiden at det ikke er noe gøy i det hele tatt. Det gjør vondt hele tiden, også når jeg bare ligger helt i ro.

Jaja, da blir det kanskje ullsokker på meg også da. Nå har mannen fått ett par, sønnen fått et par og nevøen fått et par. Så da er det på tide at det blir ett par på meg også. :)

Sønnen er på fjellet på ferie denne uka, så jeg og mannen er hjemme helt for oss selv. Litt stille og rart å være alene hjemme sånn. For vi er ikke vant med det. Har snakket med han på tlf da, og han har det kjempfint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ille med ryggen. God bedring. :kose:

Skjønner at det må være uvant når gutten din er bortreist, men håper dere nyter alenetiden også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh Muffin. Du er så flink til å legge igjen spor når du har vært innom. :klemmer:

Jeg må skjerpe meg på det området.

Takk for god bedring ønsker.

Vi nyter tiden han er borte også ja, selv om det er uvant. Han selv storkoser seg, så da er det litt lettere å kose seg hjemme også.

I kveld har jeg vært hos ei venninne som fikk ei lita jente den 13. pitteliten nydelig frøken var det. Kjempekoselig å være på besøk.

Og så har jeg vært flink og ringt fotografen fra bryllupet i dag. Vi krever erstatning for bildene. Evnt. at de tar nye bilder, men da må de betale for alle kostnader vi får i forbindelse med å få alt slik det var på bryllupsdagen. Så får vi se hva det blir til.

Han jeg snakket med i dag, ga oss tilbud om kjærestebilder som vi kunne forstørre, men vi har funnet ut at det ikke er helt oss, og at det som mangler på veggen i grunn er bryllupsbilde, ikke kjærestebilde.

Så da er det bare å vente å se om hvordan det blir mottatt av han som eier kjeden, og hvilket forslag han kommer med.

De er oppriktig lei seg alle jeg prater med, og de er så enige i at vi har grunn til å være misfornøyd, og alle forsikrer meg om at han som tok bildene har sparken. Men det hjelper ikke så mye egentlig :sjenert: Føler meg litt sånn bridezilla, men de sier jeg ikke skal føle det når jeg sier det til de, for de er så enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen unnskyldninger nå til dags til at bildene skal bli dårlige.. Og bilder fra bryllupsdagen ER spesielle. Jeg synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du klager. Synes heller du skal være stolt av deg selv som tør, selv om du synes det er ubehagelig. :klemmer:

Og firmaet er jo helt enig i klagesaken din også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ingen Bridezilla :klem: du er i din fulle rett å kreve nye bilder, når ingen av bildene holder mål. Og jeg forstår deg så meget godt at det er noe man savner på veggen.

Håper dere får tatt nye bilder og at de klarer å gjennskape magien fra den ekte bryllupsdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du skal stå på ditt jeg ja.. at fotografen har fåt sparken sier vel sitt, det betyr jo at han ikke var dugelig rett og slett! Håper det ordner seg i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Så gode dere er :klemmer:

Jeg venter spent på svar fra han som eier studio nå. Spennende tid i møte.

Takk for oppskrift MY, Jeg har prøvd de vaflene, og de var kjempegode med Heistad syltetøy og rømme på :sjenert:

Men i morgen skal jeg hente kokosmelet jeg har bestilt, og da skal jeg prøve nye vafler. :mat:

Jeg må :hoppe: litt. Jeg var så nedfor på lørdag da jeg veide meg, men dette ble snudd i dag, da vekta viste 2 kg mindre. :hoppe: :hoppe: Da kommer motivasjonen løpende tilbake igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

åh Muffin. Du er så flink til å legge igjen spor når du har vært innom. :klemmer:

Så søt du er. :) Det er ofte jeg er innom og leser uten å legge igjen noe spor, men prøver jo å skrive noen ord innimellom, selv om jeg ikke alltid har så mye å si.

Veldig synd med bryllupsbildene deres. Det er jo noe helt spesielt med stemningen på bryllupsdagen, og da vil man jo gjerne ha bilder som bevarer de gode minnene. Det er veldig bra at du klager, og de bør absolutt gjøre det de kan for at dere skal bli fornøyde. :Nikke:

:hoppe: for vektnedgang. Det hjelper nok på motivasjonen, ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste vafler til frokost, jeg. :sjenert:

Gratulerer så mye med vektnedgang. :hoppe:

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt MY. :danse: Det er lov med så gode vafler til frokost, så bare kos deg med god samvittighet.

Muffin: Jeg pleier også ofte åoppdatere meg i dagbøkene, men ikke alltid så lett å vite hva man skal skrive, det har du helt rett i.

Nå skal jeg snart prøve å komme meg ned til butikken, og få henta ut kokosmelet mitt, og så en snartur på helsekost for å kjøpe Hi-Maze. Med dette i hus, tror jeg det skal bli mye godt her etterhvert.

Det var så godt med de to kiloene mindre denne uka, og så var jeg hos ei venninne i går, og hun var helt overvelda. Hun mente hun så en stor forskjell fra 14 januar (som var sist gang vi møttes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...