Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

oi, kanskje jeg burde invistere i de stixene alikevel da. :sjenert: Håper ikke lettbrus er en partystopper, for da blir det raskt vanskeligere. Da tror jeg at jeg mister mye av motivasjonen. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg forresten finne senga mi. Tidligste kveld på lenge. Må prøve å snu tilbake døgnet. Det har blitt alt for mange sene netter nå.

Skal ut å spise lunch med noen venner i morgen, og gleder meg til det. Er koselig å ha tid til sånt.

Natta :klem: til de som vil ha. :)

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sannelig ikke jeg nei.. For meg har det ikke vært noe problem, så jeg håper ikke det er det for deg heller. Nå finnes det jo flere typer lightbrus da, med forskjellige søtningsstoff. Jeg drikker Cola Zero og .. tror ikke jeg hadde klart meg uten. Vet det høres helt hull i hodet ut, men jeg må bare ta en dårlig vane av gangen. Jeg kan ikke både legge om kosten OG begynne å trene OG kutte ut brusen. Da hadde jeg ikke orket dette rett og slett. Så jeg koser meg med brus, med god samvittighet.

Og når det gjelder stixene så er det delte meninger.. Noen (Suzy f.eks) får ikke utslag på de i det hele tatt, men går alikevel ned i vekt. Jeg ville kanskje ventet litt da, og sett. Hvis du spiser lavkarbo og vekten ikke går ned, så kan du begynne å lete etter en synder. Jeg er bare supernøye og vanskelig, derfor jeg sjekker hele tiden.. :fnise: Derfor jeg følger ketolyse også, og ikke andre "mildere" lavkarbokurer (f.eks South Beach). Alt eller ingenting her i gården. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sannelig ikke jeg nei.. For meg har det ikke vært noe problem, så jeg håper ikke det er det for deg heller. Nå finnes det jo flere typer lightbrus da, med forskjellige søtningsstoff. Jeg drikker Cola Zero og .. tror ikke jeg hadde klart meg uten. Vet det høres helt hull i hodet ut, men jeg må bare ta en dårlig vane av gangen. Jeg kan ikke både legge om kosten OG begynne å trene OG kutte ut brusen. Da hadde jeg ikke orket dette rett og slett. Så jeg koser meg med brus, med god samvittighet.

Og når det gjelder stixene så er det delte meninger.. Noen (Suzy f.eks) får ikke utslag på de i det hele tatt, men går alikevel ned i vekt. Jeg ville kanskje ventet litt da, og sett. Hvis du spiser lavkarbo og vekten ikke går ned, så kan du begynne å lete etter en synder. Jeg er bare supernøye og vanskelig, derfor jeg sjekker hele tiden.. :fnise: Derfor jeg følger ketolyse også, og ikke andre "mildere" lavkarbokurer (f.eks South Beach). Alt eller ingenting her i gården. :jepp:

Åh, nå ble jeg skikkelig usikker da, men tror jeg følger rådet ditt om å vente å se.

Jeg har drukket både cola zero og tab extra. Jeg er litt som deg at jeg kan ikke ta alle de dårlige vanene på en gang.

Kjære er litt sånn, at nå skal han slutte å røyke, slanke seg, trimme, men resultatet blir jo at han sprekker på noe, og da blir det slik at alt det andre følger etter når han først han mislyktes liksom.

Jeg fortsetter med brusen jeg, så venter jeg å ser.

Lykke til med ketolyse. :) Og kos deg med ekstra tid med din kjære. :yvonne:

Tusen takk Muffin. :klemmer: Det er koselig å ha han hjemme ja. Litt uvant å ha så mye tid sammen. Stort sett, så ser vi nesten ikke hverandre i uka. Han jobber dag, og jeg mest kveld.

kos deg masse du også.

Jeg skal ut på lunch nå, og det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle prøve meg på den der kuren engang, men jeg gav opp når jeg gikk i butikken for å handle og så alt jeg ikke kunne spise lengre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå ble jeg skikkelig usikker da, men tror jeg følger rådet ditt om å vente å se.

Jeg har drukket både cola zero og tab extra. Jeg er litt som deg at jeg kan ikke ta alle de dårlige vanene på en gang.

Kjære er litt sånn, at nå skal han slutte å røyke, slanke seg, trimme, men resultatet blir jo at han sprekker på noe, og da blir det slik at alt det andre følger etter når han først han mislyktes liksom.

Jeg fortsetter med brusen jeg, så venter jeg å ser.

Det er det jeg mener også. Nå har jeg kanskje fått inntrykk av at en del med disse partystopperne egentlig ikke er så flink med maten, og at det er derfor de får tull i nedgangen.. men det er vel sånt man ikke kan si høyt.. :ler: Jeg har som sagt ikke møtt på en eneste partystopper enda. :jepp:

Jeg skulle prøve meg på den der kuren engang, men jeg gav opp når jeg gikk i butikken for å handle og så alt jeg ikke kunne spise lengre :ler:

Ja, det er nok viktig å fokusere på hva man kan spise, heller enn hva man ikke kan spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så omfattende som det høres ut My, om man setter seg litt inn i det.

Litt tidlig å si egentlig da, ettersom det ikke har gått mange dagene. :fnise:

Det med bilde i helfigur var kanskje ikke så dumt. :) takk for tipset.

Jeg og Nilla-mannen tok bilder av hverandre i bare undertøyet da vi startet, og skal ta nue hver 4. uke eller noe sånt. De bildene var bare helt pyton, men håper å få se noen forbedringer etter hvert da. :)

I dag har jeg vært flink. Kjenner at jeg savner brød litt, så har bakt et lavkarbobrød. Det tror jeg kan hjelpe meg masse. Det var ikke så dumt på smak. Skal tilsette litt salt neste gang, så tror jeg at dette blir en gjenganger i kostholdet.

Dette vil gjerne jeg og ha oppskrift på. Står den i boka kanskje? Og hvor mange kh inneholder det? Foreløpig er det knekkebrød som ruler her i gården, men det kan jo være godt med noe å variere med. :)

Ang lettbrus; her har vi alltid Cola Zero i kjøleskapet. Tar meg et glass når jeg bare MÅ ha noe, ellers prøver vi å begrense det til helgedagene. Mener jeg har lest at Cola Zero er bedre enn Pepsi Max, men ta det med en klype salt, jeg har ingen kilde å referere til her og nå.

Lykke til videre, snuppa mi! Spent på videre erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en natta-:klem: og håper at det er en aldeles fantastisk helg som har holdt deg borte fra KG!

Siterer Nilla her! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere søtinger.

Mazilla: Lunchen med damene var kjempekoselig. Vi møtes så alt for sjelden for tiden, så var koselig å se de igjen.

Håper du har hatt ei flott helg.

Helga har vært kjempefin. Vi har bare kosa oss sammen. Romeo var på leting på butikken på lørdag for å finne noe vi alle kan spise. Må :fnise: litt. For vi kan jo spise alt som er rent kjøtt. Han kom hjem med hamburgere da, for de inneholdt bare 3 karbs hver 100 gram. Søte mannen, tenkte ikke på biff eller noe i den duren. :)

Lurer på en ting..... Hvor har det blitt av puppene mine????!

de er betydlig mindre, det vises godt på noe av BHene mine. Kjempegøy.

Var på besøk hos en kusine i kveld. De visste ikke at jeg har begynt på dette, og hun spurte om jeg hadde gått ned i vekt. Det var også gøy. :danse:

Nilla: Egentlig så er nok knekkebrødet ditt bedre enn brødet, men brødet var kjekt f.eks som hambirgerbrød i helga. Har planer om en å prøve pizzabunnen som er i det andre forumet også.

:klemmer:

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... den boka slank med ketolyse.. er det noe særlig? Jeg har tenkt litt mer, og funnet ut at jeg har lyst til å prøve. Av to grunner: nå orker jeg ikke å være så misfornøyd med utseende mitt lenger, så jeg vil gå ned i vekt. Målet er 20-30 kilo. Jeg vet jeg kan begynne å være fornøyd med meg selv igjen om 20 kilo (har bilder fra da jeg veide det), men all vekttap er en gevinst både for helsa og selvfølelsen. Dessuten er den dietten bra for å få et stabilt blodsukker, noe som igjen er bra når man har ME. Pluss at mamma har diabetes 2, noe som igjen sikkert gjør at jeg er mer utsatt. Og stabilt blodsukker er jo behagelig for kroppen. (og så frister det jo med en diett der man raskt får resultater.. det hjelper på motivasjonen)

Leste en plass at man må kutte ut tomater. Stemmer det? (krysser fingrene for at det ikke stemmer) Og kan man spise pesto? Hehe. Er jo en del (masse) ting man må forsake, men jeg må bare være innstilt på det på forhånd så jeg kan finne alternativer og fokusere på hva jeg faktisk KAN spise.

PS. Kunne du sendt meg den "brød"oppskriften?

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare skyte inn at boken er flott og veldig lettforståelig. Jeg følger den, og spiser masse tomater. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei My

Nå er jeg veldig i startfasen da, men jeg synes boka er verdt pengene. Det står godt forklart hvordan ketolyse fungerer, og man får litt tips til mat, tabeller på hva de forskjellige matvarene inneholder av karb osv. Den er fin som oppslagsverk underveis synes jeg.

Jeg vet ikke hvilke forventninger du har til boka, så det er litt vanskelig å si om akkurat du liker den, eller synes den er overflødig.

Når det gjelder hva du kan spise osv.

Man kan spise ca 15 gram karbohydrater pr dag.

Ex: Tomat har 2.5 gram karbohydrater på 100 gram, så om du spiser 100 gram tomat, så går det fint det, om resten du spiser den dagen ikke overstiger 15 gram. Iallefall slik jeg har forstått det.

Mulig jeg er litt på jordet her nå altså, men jeg spiser iallefall litt tomat. :)

Pesto kan du vel også spise. Lager du selv? Hvis ikke er det bare å se på glasset hvor mange karb det har.

Jeg synes dette er en kur det er helt ok å være på. På lavkarbo.no får man mange oppskrifter og råd om ting, så anbefaler deg å se litt der.

Prøv den gjerne noen uker for å se om det er noe for deg. Det har jeg bestemt meg for at jeg skal iallefall, og så langt går det bra.

Jeg har sendt deg oppskrifta på PM jeg. Og så skal jeg fortsette å prøve nye brød, og sende deg om jeg finner en bedre. :)

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg strikket min første "lest", altså ullstrømpe. Stolt*

Bestemte meg i går for å prøve. Både mormor og farmor var resere med strikkepinnene på å strikke lester, og jeg husker mormor gjorde noen iherdige forsøk på å lære meg det. Desverre var jeg ikke like ivrig etter å lære dette da, noe jeg angrer på nå, for jeg skulle gjerne lagd de akkurat som henne. Men nå er det for sent, etter som hun ikke er blandt oss lengre.

Kl 22.30 i går kveld troppet jeg opp på rema og kjøpte raggegarn, pinner og oppskrift. Kom hjem og satte igang med en lest som var tiltenkt Kanuttengutten.

Har vært ivrig med strikkepinnene i dag, og jammen meg ble den første lesten helt ferdig, etter litt knoting på å strikke "hæla"

Kanuttengutten var så søt da han fikk se den. Han sa: Tenk å ha på seg ullester som mamman sin har lagd da. Jeg er bra heldig jeg. :rødme: Da smelta mammahjertet da. :)

Nå gjenstår bare å se om jeg greier å få den andre lik.

Romeo har tinget på ett par han også, så vi får se hvor gøy jeg syntes dette var. Om jeg gir meg etter mitt førte par. :)

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søte kanuttegutten din :rødme:

Jeg kunne godt ha tenkt å lært meg å strikke sokker, får se om ikke svigermor eller mamma kan gi meg et kurs ;)

Det er mye som er godt i den Ketolyseboka - jeg har søkt opp flere ketolyseoppskrifter på nettet, og det er bare godt :sikle:

Men jeg tør ikke så lenge jeg er gravid - det blir i september :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg lager pestoen min selv? :skratte: (det var et nei). Men jeg skal se på glasset. Har googlet litt, og lest litt mer inne på lavkarbo.no, og ser at han forfatteren av boka sier at man godt kan spise tomat. Så da ble det enda litt mer aktuelt. Tomat skal være min frukterstatning. Siden man ikke kan spise frukt kan der være godt å spise en cherrytomat av og til.

Høres ut som en lur bok. Bestilte den på biblioteket i går, men det er selvfølgelig venteliste på den. Vurderer å kjøpe den, nå mens jeg er giret. Men jeg tror jeg skal vente til 8.februar med å starte (skal i bursdag til mormor 7.februar og da kommer jeg meg ikke unna kaker). Hvor mange oppskrifter er det i den?

Sorry at jeg stiller så mange spørsmål. :sjenert:

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte kanuttegutten din :rødme:

Jeg kunne godt ha tenkt å lært meg å strikke sokker, får se om ikke svigermor eller mamma kan gi meg et kurs ;)

Det er mye som er godt i den Ketolyseboka - jeg har søkt opp flere ketolyseoppskrifter på nettet, og det er bare godt :sikle:

Men jeg tør ikke så lenge jeg er gravid - det blir i september :jepp:

Ja jeg synes det var så søtt sagt. :rødme: Det er verdt knotingen da ja.

Du får hive deg rundt å lære deg. Det som er så kjekt med lester, er at de blir fort ferdig. Jeg er litt tilhenger av å se resultater fort jeg. :sjenert: det er kjedelig å strikke gensere og lignende, for det tar så lang tid. :fnise:

Det er mye godt man kan spise selv om man er på ketose ja, og du gjør lurt i vente til Plomulf har meldt sin ankomst. Det er ikke anbefalt å være med på dette når man er gravid. :)

Håper det går bra med deg Agnethe. :klemmer: Tenker masse på deg. Synes de behandler deg urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg lager pestoen min selv? :skratte: (det var et nei). Men jeg skal se på glasset. Har googlet litt, og lest litt mer inne på lavkarbo.no, og ser at han forfatteren av boka sier at man godt kan spise tomat. Så da ble det enda litt mer aktuelt. Tomat skal være min frukterstatning. Siden man ikke kan spise frukt kan der være godt å spise en cherrytomat av og til.

Høres ut som en lur bok. Bestilte den på biblioteket i går, men det er selvfølgelig venteliste på den. Vurderer å kjøpe den, nå mens jeg er giret. Men jeg tror jeg skal vente til 8.februar med å starte (skal i bursdag til mormor 7.februar og da kommer jeg meg ikke unna kaker). Hvor mange oppskrifter er det i den?

Sorry at jeg stiller så mange spørsmål. :sjenert:

Jeg måtte jo spørre da. :sjenert: Pesto er kjempeenkelt å lage selv om man har blender. Du får se litt på glassene, og husk at de forskjellige typene kan ha forskjellig innhold av karber.

Det er bare å spørre vet du, det er da du får svar på det du lurer på. :) Det er ikke sikkert jeg kan svare på alt, men skal nok greie å finne svar på det meste. :)

Sikkert lurt som du sier å kjøpe boka mens du er gira på dette. Den koster 279.- Oppskriftdelen er ikke den som er størst i den. Det står mye om hvordan kroppen fungerer når man er i ketose. De første 100 sidene handler om ting rundt ketolysekuren, og så er det oppskrifter på de neste 70 sidene.

Jeg har ikke prøvd så mange av de oppskriftene ennå, for det er jo et hav å velge i på lavkarbo.no. Men jeg synes den er fin å ha som oppslagsverk når jeg lurer på noe.

Om det er vanskelig å finne boka, så har de den på Byåasen butikksenter. Jeg vet den er litt vanskelig å få tak i nedi sentrum, fordi de er utsolgt.

Tomat er fin frukterstatning ja. Jeg savner å kan spise frukt. Så Tomater er vel en fin erstatning i så måte. Det som er litt gøy, og som jeg ikke trodde på da jeg leste boka, var at man mister sultfølelsen. Så ejg er ikke så fokusert på mat "hele" tiden.

Før så skulle jeg gjerne ha litt å kose meg med til Tvn på kveldene, men det har jeg ikke trengt på flere dager nå. :nigo:

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...