Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Kjedelig dag i dag. -22 grader ute, og varmeapparatet på bilen min streika helt, anlegget i bila har gått istykker. Vi har en garage på jobb, men akkurat min avdeling har bare 1 plass. Jeg tenkte at kanskje varmeapparatet funket om jeg fikk tint bila, så jeg lurte meg derfor til plassen til en annen avdeling fordi de hadde 3 plasser ledig ei halvtime etter vakta deres begynte.Det var fremdeles plasser ledig da jeg dro, før deres vakt var ferdig, men jammen meg fant jeg en sur lappe på vinduet om at disse plassene var KUN for dems avdeling. :sukk:

Jeg hadde forstått det om de trengte plassene selv, men det sto jo flere plasser ledig der som de ikke brukte i dag. Jaja, jeg vet jeg gjorde feil som lurte meg til en plass der men det er vel lov å vise litt skjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønn bør det så absolutt være lov til å utøve :kjefte:

For da være måte på når det er ledige plasser, sikkert en regelrytter som hadde en særdeles dårlig dag.

:klemmer:

Og nok en gang tusen takk for oppskriftene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så avansert egentlig Store My. Pasjonsfrukt i kake bør absolutt prøves.

Nei, det er sikkert ikke det, men jeg tror hjernen min har en tendens til å skru seg av når den tror at matoppskrifter er kompliserte, og så virker det vanskeligere enn det er.

Forøvrig synes jeg at man burde ha pasjonsfrukt i det meste.

Hilsen pasjonsfruktelskeren. :fnise:

og ja, det var ekstremt kaldt i dag. Men jeg siden jeg ikke har bil hadde jeg ingen problemer med å se hvor utrolig vakker Trondheim var i dag, med frostrøyk fra Nidelva og det hele (lett å se det vakre når man sitter varm og tørr inne i en buss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønn bør det så absolutt være lov til å utøve :kjefte:

For da være måte på når det er ledige plasser, sikkert en regelrytter som hadde en særdeles dårlig dag.

:klemmer:

Og nok en gang tusen takk for oppskriftene :)

Ja hun hadde sikkert en dårlig dag, eller så var det gøy å få lov til å sjefe litt for en gangs skyld. Blir bare så oppgitt, for jeg var ikke til hinder for noen, og det er så kjedelig når det blir sånn.

Bare hyggelig å kunne hjelpe, håper du liker resultatet da. Du må la meg få høre om det ble vellykket. :klemmer:

Nei, det er sikkert ikke det, men jeg tror hjernen min har en tendens til å skru seg av når den tror at matoppskrifter er kompliserte, og så virker det vanskeligere enn det er.

Forøvrig synes jeg at man burde ha pasjonsfrukt i det meste.

Hilsen pasjonsfruktelskeren. :fnise:

og ja, det var ekstremt kaldt i dag. Men jeg siden jeg ikke har bil hadde jeg ingen problemer med å se hvor utrolig vakker Trondheim var i dag, med frostrøyk fra Nidelva og det hele (lett å se det vakre når man sitter varm og tørr inne i en buss).

Jeg er veldig enig i at man burde ha pasjonsfrukt i deg meste, jeg hamstra inn en hel del med pasjonsfruktpure da jeg var i Oslo sist. Tror jeg må ta en tur dit igjen, for nå begynner det å bli tomt. Fryst pure smaker godt helt uten kake også, så det kan vel være noe av grunnen til at det er lite igjen. :sjenert:

Ja det var sikkert nydelig i Trondhem i dag, men jeg hadde ikke evnene til å se det. Var bare irritert over bilen min som ikke fungerte. Ryggen har vært så vond i dag også, og når den slår seg vrang, blir jeg ikke i stand til å se ting rundt med som er fint.Jeg blir så lett irritert over ting når jeg plages sånn. :)

Edit: Tok bort litt av leifene

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Store My. :klemmer: Jeg håper også den blir bedre snart, iallefall så god at jeg greier å fungere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ta fram kake fra fryseren jeg, om du kommer innom. :)

Har fremdeles en del av bryllupskaka liggende i fryseren. :)

Fikk så lyst på kake da du la ut den oppskrifta på kremen i går, men det er ingenting imot den kakelysten jeg fikk nå da du minnet meg på bryllupskaka! Den var bare den absolutte, mest nydelige og smaksrikee, feiteste kaka en kan tenke seg!

Nå fikk jeg sååååååååååååååååååååååååååååååå lyst på kake!!!

Ellers så syns jeg skjønn skal være en selvfølge, særlig når det er sånne forhold ute! :opplyser:

Håper ryggen din blir mer medgjørlig snart da. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh Nillapia :klem1: Så koselig at du likte kaken. Jeg synes også den er veldig god. Den har blitt veldig populær som bryllupskake de siste årene.

Du får si ifra når du er ferdig med den dietten, så skal jeg lage ei sånn kake til dere jeg. For Nillamannen likte den vistt også godt. ;)

Har dere 5 års bryllupsdag i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kaka var bare noe av det beste som jeg har smakt!

Ja, til sommeren er det 5 år siden! :dåne: Tida går så fort!

Da hadde det jo måtet bra med ei sånn kake. :lur::spise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var plutselig juletreet ute av huset. . . Tenkte ikke å hive det ut så tidlig, men så virka plutselig smertestillende jeg tok, og jeg har ikke følt meg så pigg på lenge, og da må jeg utnytte det når kroppen er i ok form. Føler meg flink nå da, men det ble så mørkt og tomt her i stua. .

Mangler å ta bort stjerna i vinduet og noe annen pynt ennå, men det skal få være til søndag tror jeg, så det ikke blir så tomt så brått. :)

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe til middag i dag. :)

Jeg hadde en ribbe jeg kjøpte før jul, som jeg tenkte å laga lapskaus av, men romeo sa at det var sløsing å bruke alt kjøttet til lapperten. Så i dag blir det ribbe, og så får vi bruker restene til lapskaus.

Tenkte å lage mye, så jeg får fryst ned i porsjonspakninger. Da er det kjekt for Kanuttengutten å ta varme opp når han er hjemme alene. Det er en dag i uka, at både jeg og Romeo Clive har senvakt, så kjekt for gutten å få tilrettelagt noe han greier å varme opp selv.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var plutselig juletreet ute av huset. . . Tenkte ikke å hive det ut så tidlig, men så virka plutselig smertestillende jeg tok, og jeg har ikke følt meg så pigg på lenge, og da må jeg utnytte det når kroppen er i ok form. Føler meg flink nå da, men det ble så mørkt og tomt her i stua. .

Mangler å ta bort stjerna i vinduet og noe annen pynt ennå, men det skal få være til søndag tror jeg, så det ikke blir så tomt så brått. :)

Litt mindre slapp i dag jeg også (farangen tok all energi!) så alt av julestæsj og adventsstæsj (stjerner, staker, etc) er nå tatt ned.

Ble mørkt ja...

Men har noen lamper og lys-sylindre i vinduene, de skal tennes straks! :enig:

God middag! :blomst:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hei!

Jeg vil også være med! Selv om jeg tror vi ikke har snakket sammen med nye nick noen av oss... :ler:

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Neferet.

Klart du får være med!!!. :klem1: Så koselig at du husker på meg.

:velkommen: skal du være. Er ikke sikkert vi har pratet sammen med nye nick nei. Eller har jeg vært innom boka di for lenge siden?

God helg til deg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt mindre slapp i dag jeg også (farangen tok all energi!) så alt av julestæsj og adventsstæsj (stjerner, staker, etc) er nå tatt ned.

Ble mørkt ja...

Men har noen lamper og lys-sylindre i vinduene, de skal tennes straks! :enig:

God middag! :blomst:

Bra du føler deg i litt bedre form. :) Farang er ikke gøy!

Her i huset merka de ikke at juletreet var borte en gang, hverken romeo eller kanuttengutten. Ikke før de gikk ut på skole og jobb i morges, og så treet stå der. Så mye for å ordne jul liksom. . . :fnise:

Romeo har bursdag på Søndag, og tenkter jeg tar ned resten etter at det har vært besøk her jeg.

Vet du?.... Lysene jeg tente brenner fortsatt. De har fått brenne både dag og natt.

God helg Nillapia! :blomst:

Middagen var kjempegod, lagde ribba på Hellstrøms vis i dag, med masse hvitløk, så nå oser vi sikkert alle sammen her. Men den er sååååå god. Anbefales til alle.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man se på tv i kveld da tro? :klø:

MGP eller Korslaget? Er egentlig ikke så fan av korslaget, men Bjarne er med, og er litt fan av han.

MGP er jo nesten i hjemlige trakter, men når jeg smuglyttet på sangene, ble jeg ikke veldig imponert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i at man burde ha pasjonsfrukt i deg meste, jeg hamstra inn en hel del med pasjonsfruktpure da jeg var i Oslo sist. Tror jeg må ta en tur dit igjen, for nå begynner det å bli tomt. Fryst pure smaker godt helt uten kake også, så det kan vel være noe av grunnen til at det er lite igjen. :sjenert:

Hei Kanutten,

Jeg er på jakt etter frossen pasjonsfruktpure uten tilsetning. Dersom du har kjøpt dette i Oslo, kan du være snill å avsløre hvor?

Har forsøkt hermetisk "Passion fruit pulp" på boks med det fungerer heller dårlig.

Hilsen Pasjonsfrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pasjonsfrukt. :velkommen: til boka mi.

Jeg kjøper pureen på Køltzow, jeg vet ikke om du har registrert firma, men du må ha det for å få handle der.

Har du prøvd den de har på Pals? Om du ikke er registrert og kan handle på Køltzow, vil jg anbefale å prøv der. Jeg vet de har en, men har ikke prøvd den selv.

Håper det var til litt hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...