Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Da er boka offisielt åpnet.

:velkommen: skal du være om du vil følge meg på veien.

Nytt nick, og nytt bilde gjør at jeg er klar for 2010 med blanke ark osv.

Vet ikke helt hvordan denne boka blir ennå, men håper den kan ble en blanding av prøverbok, og gå over i graviditetsbok osv etterhvert. Blir vel også en lett blanding av følelser på hvordan livet arter seg sånn generelt. En plass å skrive ned tanker i gode og vonde dager.

Litt om meg selv:

Jeg er 33 år. Kommer fra Trondheim.

Giftet meg sist høst med min gode venn, elsker og samboer de siste 13 år. Sammen har vi en flott gutt på 11.

Jeg jobber omsorgssektoren.

Sånn. . . . Det var iallefall begynnelsen.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at det begynner en ny serie på tv2 i kveld, Mental. Den ser ikke så dum ut. Kanskje man skal lage seg en god kopp kakao å benke seg under pleddet for å se. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok og nytt nick! :hoppe:

Første gang jeg blir førstemann som skriver i en annens dagbok! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI... Svar allerede jo.:hoppe: :hoppe: :) Så gøy. :velkommen: skal du være. Jeg er også spent på hvilken bok dette blir til slutt.

Følte for nytt navn nå. Starte heelt på nytt liksom. Det har vært en tøff høst og vinter, så skal bli godt å ha en plass å skrive ned noen tanker, og kanskje det letter litt på ting.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk god hjelp her sist gang iallefall. :)

Visste du forresten at jeg var her før i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var første episode av Mental ferdig. Virker lovende da. Tror nok jeg blir å se på. :)

Det er så kaldt her i kveld.... :fryser: -24 grader utenfor døra, nesten litt vanskelig å få opp god varme inni leiligheta. Kjenner det trekker på føttene. Godt å krype inn under pleddet da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt ute i dag også. :fryser: -20 grader.

Tror dette blir en "innedag". Har fridag fra jobb i dag, så skal bare pusle hjemme.

Sov lenge i dag, det er så deilig når man har fri.

Lurer på om jeg skal begynne å hive ut jula. Ta bort noe av pynten som står framme. Juletreet skal få stå til 20. dag jul tror jeg. Det drysser ikke noe ennå, og det er jo litt koselig med det pynta treet i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her blir visst en sånnn tenketenke dag dette. . .

Jeg og kanuttenmannen (passer det med Romeo her? Etter Romeo CLive tro :klø:) har prøvd å få nr to ei stund. Dvs det er 6 år siden jeg tok ut sprialen, men ikke noe har skjedd på barnefronten av den grunn.

Jeg har vært til undersøkelse for noen år tilbake, og da fant de ikke noe galt annet enn at høyre eggleder var litt tett. Dette skal ikke ha noe å si, annet enn at det kan gjøre det litt vanskeligere. Men mulighetene er der.

En periode :sengekos: vi bare når El tilsa det, og når tempen viste riktig osv. Men dette ble til slutt en kjempeork, jeg ble sint og sur, og ikke til å være i hus med. Mannen stakkar fikk gjennomgå. Orket ikke tanken på :humpe: tilslutt og vi fant ut at vi måtte ta en pause i prøvingen og se tilbake på hva som egentlig var viktigst for oss, så fikk det komme som en gledelig overaskelse om man skulle bli så heldig å greie det.

Vi ble enige om å la prøvingen ligge til vi hadde gjort ifra oss bryllup i august, og til det nye året begynte. Kanskje jeg da hadde fått det litt på avstand og greier å nyte det litt.

Nå er vi da kommet inn i det nye året, og jeg kjenner meg veldig klar til å begynne. Prøver å huske akkurat når jeg hadde min månedlige sist, men kommer ikke på det. Så da er det vanskelig å beregne sånn ca når EL er her. Men dumt å skal stresse med dette fra starten også kanksje? jeg vet ikke helt. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant deg :lur:

Sikkert lurt å ikke begynne å stresse med det med en gang :Nikke: Jeg er av den tro at stress på prøvingsfronten fører bare vondt med seg... Oppgitthet, urettferdighet, sjalusi og sorg for det som ikke er.. :sukk: Så en positiv skjer-det-så-skjer-det-innstilling er mye bedre i følge min hjerne :Nikke:

Jeg håper dere slipper å prøve så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig dinedama. Du fant meg :strix: :strix:

Du har nok rett i det med at stress ikke fører noe godt med seg. Men jeg skulle så gjerne blitt gravid NÅ. :sukk:

Jeg har bestemt meg for å roe ned med annet rundt meg som stesser meg. Jeg har en nær slektning som er ganske psykisk ustabil, og det er mange våken netter og fortvilte dager med han, men skal prøve å distansere meg litt i år. Jeg skal også tenke på helsa, og ikke få dårlig samvittighet for at jeg sier nei til å jobbe doble og triple vakter på jobb. Tror det kan hjelpe litt på.

Nå er vi jo ferdig med bryllupet, og vi er ikke avhengig av pengene. For nå er alt betalt. Bortsett fra evnt forstørrelser hos fotografen.

Men jeg vet ikke om jeg vil ha noen. Bildene ble kjempedårlige, og det er snakk om erstatning der. Fotografen som tok bildene har fått sparken, men det hjelper ikke oss noe. . .

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk god hjelp her sist gang iallefall. :)

Visste du forresten at jeg var her før i går?

Hmm, mener at jeg har sett det gamle nicket ditt og tenkt at "jeg kjenner noen som passer til det nicket!", men jeg har ikke funnet ut at det var deg nei.

Men da jeg så at du leste i dagboka mi i forigårs, så begynte jeg å legge sammen to og to. Sjekket bryllupsdagboka di og da var det ingen tvil. ;)

Syns Romeo Clive må være det ultimate mannen-navnet i denne sammenheng! :fnise:

Jeg og tror jeg skal hive ut litt jul i dag, juletreet vårt er så fint så jeg har lyst til å la det stå litt lenger, men det ryr noe voldsomt da! :sukk:

-------

Ang det med stress rundt :sengekos: . Been there, done that! Ikke noe artig i det hele tatt! :snurt: Det var vel det som gjorde at vi til slutt bestilte time til lege for å bli henvist til utredning. Og det er jeg så glad for at vi gjorde! Det er blitt mye lettere å forholde seg til alt rundt intimitet etter! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, mener at jeg har sett det gamle nicket ditt og tenkt at "jeg kjenner noen som passer til det nicket!", men jeg har ikke funnet ut at det var deg nei.

Men da jeg så at du leste i dagboka mi i forigårs, så begynte jeg å legge sammen to og to. Sjekket bryllupsdagboka di og da var det ingen tvil. ;)

Syns Romeo Clive må være det ultimate mannen-navnet i denne sammenheng! :fnise:

Jeg og tror jeg skal hive ut litt jul i dag, juletreet vårt er så fint så jeg har lyst til å la det stå litt lenger, men det ryr noe voldsomt da! :sukk:

-------

Ang det med stress rundt :sengekos: . Been there, done that! Ikke noe artig i det hele tatt! :snurt: Det var vel det som gjorde at vi til slutt bestilte time til lege for å bli henvist til utredning. Og det er jeg så glad for at vi gjorde! Det er blitt mye lettere å forholde seg til alt rundt intimitet etter! :enig:

Jeg vet jeg har vært innom å sett på ting du har skrevet før, for jeg synes du hadde så gøy tittel på en av bøkene dine. Og så vet jeg at jeg har lest noe av det du har skrevet før og at du kom fra bondegården. hehe, litt gøy å da. Lese uten å vite at det var deg. :)

JA det var vel ingen tvil for deg heller da du leste i bryllupsdagboka mi. :fnise:

---------

Det er ikke noe gøy det der med stresset rundt kosen nei. Ble jo sånn til slutt at jeg ble kvalm bare ved tanken.Ikke noe gøy å ligge der bare liksom. Men det har hjulpet på å kaste El tester osv. Fikk ett litt mere avslappa forhold til det. Tror ikke jeg skal anskaffe ny heller. Blir vel å gå i samme fella igjen da. :)

Jeg har samla sammen litt av pynten i dag. Må ta litt av gangen. det blir jo så tomt her når jula er kasta ut. Skal ut på butikken etterpå. Må bare finne ut noe fristende jeg kan lage av elgkjøttdeig. Har liggende i kjøleskapet som jeg må bruke i dag. Romeo er på senvakt i dag, så det blir bare middag på meg og gutten.

Kanskje du har noen forslag du, eller bruker du ikke så mye elgkjøttdeig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja kjøttkaker er absolutt godt. Lager du farse med bare elg, eller blander du med litt storfe. den er jo ganske mager, så lurer på om den blir litt tørr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. :)

Trist å lese at du har hatt en tung høst. Håper det bedrer seg dette året, og jeg ser jo at du har noen tanker/tatt noen grep allerede. :)Jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det blir elgkjøttkaker i dag. Med viltsaus. :spise:

Takk for tipset Dinedama. :smileyblomst:

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...