Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Hei Store My :vinke:

Så koselig at du fant meg.

Ja det har vært en tøff høst, men 2010 skal bli året alt skal bli bra. :)

Regner med det meste ordner seg når man er bestemt. :)

Koselig at du heier på meg, det setter jeg pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Agnethe. :klemmer::vinke:

Så koselig at du også fant meg. :) Ser at du har lagd bok om at storken er på vei. Så hyggelig da.

Så deg og mannen på city syd før jul foresten. Jeg satt i lunch med noen venninner da dere gikk forbi. Men jeg turte ikke si hei. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte du bare ha gjort :nigo: det hadde jo vært kjempehyggelig ;)

Ja, storken er på vei, om enn noe etterlengtet kom det litt overraskende alikevell, ikke det at vi har prøvd så lenge :sjenert:

Men det måtte to tester til før at jeg turte å tro det selv :ler:

Jeg håper så gjerne at det klaffer for dere også, og det veldig snart :rødme:

Skal man ikke normalt inn til ny sjekk hvis man har prøvd i lengre enn et år? ser du å mannen har prøvd i seks..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nettop har fått vite det jo. Gratulerer så masse!!!

Jo vi skulle nok ha vært på mere utredning, men Romeo clive synes det er så skummelt fordi han nå er bombesikker på at det er han det er noe galt med. Men det spiller nok mye inn at jeg er overvektig vil jeg tro. vi har hatt en del diskusjoner om dette fram og tilbake om vi skulle ha vært tilbake, men foreløpig har vi slått det fra oss. Så får vi se da, hva dette året bringer. OM vi ikke greier det selv nå, så må vi gjøre noe med det, for i år SKAL det gå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er syklusene dine da, snuppa? Syns jeg leste at du ikke helt husket når siste menstruasjon var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Store My :vinke:

Så koselig at du fant meg.

Ja det har vært en tøff høst, men 2010 skal bli året alt skal bli bra. :)

Regner med det meste ordner seg når man er bestemt. :)

Koselig at du heier på meg, det setter jeg pris på.

Det kan være fordømt tøft å endre på ting i livet sitt, men jeg tror om man holder ut over kneika så er det verdt det på lang sikt (det må jeg jo tro, ellers hadde jeg slutta både i behandling og på skole for lenge siden. hehe. men allerede etter 7 behandlinger føler jeg at jeg har blitt litt gladere. Så det av og til hjelper det å bite tennene sammen for å gjennomføre det man vil, fordi det blir bra etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fordømt tøft å endre på ting i livet sitt, men jeg tror om man holder ut over kneika så er det verdt det på lang sikt (det må jeg jo tro, ellers hadde jeg slutta både i behandling og på skole for lenge siden. hehe. men allerede etter 7 behandlinger føler jeg at jeg har blitt litt gladere. Så det av og til hjelper det å bite tennene sammen for å gjennomføre det man vil, fordi det blir bra etterhvert)

Det høres nok veldig fornuftig ut det du sier der Store My. Det gjelder å bite tennene sammen, til man er tilbake over kneika ja. :) Så godt å høre at det går bedre med deg. Heier tilbake :duskedame: og vet at dette greier du. :)

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'store bakeorakel :pls:

Har du noe tips til krem/fyll jeg kan ha inni bløtkaka jeg skal bake i morgen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Bringebær eller bjørnebær og krem er godt blanda sammen.

Min absolutte favoritt for tiden er pasjonsfrukt, men det har nok en sammenheng med at jeg liker at fyllet ikke er så søtt. . . Det blir en syrlig krem som blir kjempegod.

Vaniljekrem inni er kjempegodt, men den man får kjøpt på butikken er nesten håpløs å fylle i kaka, for den blir så rennede.

Har du prøvd karamellpudding inni? Det er godt.

Jeg bruker å rive litt valnøtter å ha i bunnen. Deler bunnen i tre lag. Setter på bjørnebær på den nederste og dekker med krem, så skjærer jeg karamellpudding i skiver og blander inn i krem. Det er viktig at man starter med litt og litt karamellpudding og har i kremen og ikke motsatt, for da skiller kremen seg. Dette har jeg i den øverste laget. Det er en krem som ikke alle pleier å ha, og som jeg synes er god.

man kan jo bruke fruktcoctail og andre frukter i sirup også, emn personlig synes jeg det blir for søtt.

VAr det noe som fristet her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha fløtebasert sjokoladekrem, eller annen sjokoladekrem basert på smør?

Er den andre kaken sukkerbrød, eller er det en sjokoladekakebunn?

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har oppskrift på en aldeles nyydelig krem, den smelter før du får den på tunga. Fløyelsmyk. . .

150 g melis

2 dl vann

6 eggeplommer

300 g smør (ordentlig smør)

2 ss kakao

3 ts vaniljesukker

Kok melis og vann til litt seig masse (ca 8 min.) og avkjøl. Pisk eggeplommer, tilsett melismassen i en stråle mens du pisker godt. Rør inn smøret i små biter, til slutt kakao og vaniljesukker.

Om du synes det er en flytende masse når du har tilsatt alt smør, så la mikseren gå ei stund, om ikke det hjelper, så tilsetter du mere smør til den blir fin. Dette må du gjøre før du tilsette kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her var det mye fancy kakeprat. Jeg skjønte ikke halvparten én gang.

:opplyser: Men jeg liker pasjonsfrukt :fnise:

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Heihei :hallo: Bare bra med deg eller?

Koselig at du fant meg. :velkommen:

Her var det mye fancy kakeprat. Jeg skjønte ikke halvparten én gang.

:opplyser: Men jeg liker pasjonsfrukt :fnise:

Er ikke så avansert egentlig Store My. Pasjonsfrukt i kake bør absolutt prøves.

Tusen takk, skal handle inn etterpå :klemmer:

Bare hyggelig Agnethe. Si ifra om det er noe du lurer på. :klemmer:

:vinke:

Fikk lyst på kake jeg nå. ;)

Hei Muffin! :vinke:

Så koselig at du fant meg også :velkommen:

Kan ta fram kake fra fryseren jeg, om du kommer innom. :)

Har fremdeles en del av bryllupskaka liggende i fryseren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...