Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Jeg fortalt litt tidligere her at vi ikke har vekt i huset.

Jeg fant ut at det kunne vært gøy å følge med kiloene litt allikevel, så jeg vurderte å gå til innkjøp av en badevekt.

Da kom jeg på den luuuuure ideen om at kanuttengutten har wii fit. Så nå er jeg målt og veid, og det er satt stempel på wii fit brettet. Så får vi se på kurven etterhvert, hvordan den blir.

Prøver å trene på brettet, for det er mye mere gøy enn å ut å gå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søte Kanutten :klem:

Jeg ble faktisk så inspirert av deg at jeg holder på å lære meg rett og vrang, men jeg er ikke helt sikker på hvordan det går, akkurat nå tror jeg det blir rett på vrang og vrang på rett.. ikke rett på rett og vrang på vrang hvis jeg i det hele tatt klarer så strikke en vrang da.. :ler:

Men jeg gir ikke opp. Jeg må vel kanskje venne meg til livet som hjemmeværende- skjønt jeg har ikke helt gitt opp jeg har søkt på to andre jobber som er vikariat. Så jeg håper bare det går i orden. Selv om det butter i mot akkurat nå :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett på rett og vrang på vrang kommer etterhvert skal du se. :ler:

Det kan jo være kjekt med litt håndarbeide om dagene blir for lange. Det ordner seg nok med jobb etterhvert skal du se. Vet du, venninnen min fikk seg ny jobb som høygravid, så det er mulig.

Det er bare så synd de teite folka der du bor, ikke vet å ta vare på innflytterne. Det er sikkert de som klager høyest over fraflytting også tenker jeg. :kjefte: Arg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo spørre da. :sjenert: Pesto er kjempeenkelt å lage selv om man har blender. Du får se litt på glassene, og husk at de forskjellige typene kan ha forskjellig innhold av karber.

Det er bare å spørre vet du, det er da du får svar på det du lurer på. :) Det er ikke sikkert jeg kan svare på alt, men skal nok greie å finne svar på det meste. :)

Sikkert lurt som du sier å kjøpe boka mens du er gira på dette. Den koster 279.- Oppskriftdelen er ikke den som er størst i den. Det står mye om hvordan kroppen fungerer når man er i ketose. De første 100 sidene handler om ting rundt ketolysekuren, og så er det oppskrifter på de neste 70 sidene.

Jeg har ikke prøvd så mange av de oppskriftene ennå, for det er jo et hav å velge i på lavkarbo.no. Men jeg synes den er fin å ha som oppslagsverk når jeg lurer på noe.

Om det er vanskelig å finne boka, så har de den på Byåasen butikksenter. Jeg vet den er litt vanskelig å få tak i nedi sentrum, fordi de er utsolgt.

Tomat er fin frukterstatning ja. Jeg savner å kan spise frukt. Så Tomater er vel en fin erstatning i så måte. Det som er litt gøy, og som jeg ikke trodde på da jeg leste boka, var at man mister sultfølelsen. Så ejg er ikke så fokusert på mat "hele" tiden.

Før så skulle jeg gjerne ha litt å kose meg med til Tvn på kveldene, men det har jeg ikke trengt på flere dager nå. :nigo:

Ja, det var veldig søtt av deg å spørre. Hehe. Skal ta meg en tur på Byåsen butikksenter om jeg ikke har fått den om fra biblioteket innen jeg skal begynne. Høres greit ut med et oppslagsverk over hva man kan spise og ikke. Nå oppdaget jeg nettopp at bogskinke er fullt spiselig på denne dietten (matvareguiden.no er min venn). Når jeg kan spise bogskinke og tomat er jeg ganske fornøyd, altså. Tenker på hvor mange gode salater jeg kan lage. Og jeg synes tomat er en vesentlig del av salater. Fordi det er så godt. Nam. Har vært en del inne på lavkarbo.no, men det er jo lurt å ha lest boka, for det er jo litt ymse inne på forum. :)

Synes egentlig det er greit å få spist opp maten i skapet før vi begynner, så to uker er greit på flere måter. Pluss at det er den uka jeg begynner med kun praksis. Skal altså ikke ha skole i tillegg. Så det er vel perfekt å starte da. Og så kan vi støtte hverandre, du og jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å strikke lester da, og særlig når mottakeren blir så fornøyd. :rødme:

Lykke til videre med WiiFit. Det er jo gøy å se hvordan utviklingen er. :Nikke: Jeg brukte WiiFit mye før, men den har ikke blitt brukt noe etter vi flytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du inspirerte meg i dag, så nå har jeg sittet med laptoppen i fanget og sett på strikkeskole og har faktisk lært meg rett og vrang :hoppe: Er ganske stolt av den lille strikkalappen foran meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi :hoppe::hoppe: så GØY. :danse:

Moro at det var jeg som inspirerte deg. :klemmer:

Da er det ikke lenge til lille frøken plomulf får sokker da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte inn at en passelig stor bit med agurk også fungerer fint som frukt. Og det er jo ikke like mye karbohydrater i bær, så vi spiser faktisk litt jordbær o.l. innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

God helg Kanutten! :klemmer:

Og lykke til med prosjektet! :duskedame: Jeg har jo kjent på kroppen hvor godt det er å få resultater, så gleder meg til du kommer etter! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å strikke lester da, og særlig når mottakeren blir så fornøyd. :rødme:

Lykke til videre med WiiFit. Det er jo gøy å se hvordan utviklingen er. :Nikke: Jeg brukte WiiFit mye før, men den har ikke blitt brukt noe etter vi flytta.

Takktakk muffin. :klemmer:

JA tror det kan bli litt gøy å følge med utviklingen videre.

WiiFit er jo bare kjempegøy. Føler ikke at man trener når man holder på der, og DET kan jeg like. :)

God helg Kanutten! :klemmer:

Og lykke til med prosjektet! :duskedame: Jeg har jo kjent på kroppen hvor godt det er å få resultater, så gleder meg til du kommer etter! :jepp:

God helg til deg også Neferet :klemmer:

Takk for lykkeønskningene. Det var koselig. Gleder meg til å se resultater jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG BEGYNNER Å KJEDE MEG....

Er sykemeldt til midt i februar. Kanskje like greit med tanke på at ryggen ikke finnes noe spor bedre, men det er kjedelig å ikke greie å fungere som før. Føler meg litt lost her.

Har strikket da, så ullestene til gutten er ferdige og tatt i bruk. ( han har hatt de på hele tiden etter at de ble ferdige :fnise:) Den første ullesten til mannen er ferdig, så da er det bare en igjen.

Gutten kunne fortelle at han ønsket seg votter, så det blir neste prosjekt tror jeg.

Ellers så synes jeg det går ganske greit på ketolysekuren foreløpig. Har mistet trangen på noe godt hele tide, og prøver å spise jevnt og trutt. Har mistet sultfølelsen tror jeg, så jeg spiser bare for å være med på fellesmåltidene egentlig.

Gleder meg til å gå på wiibrettet igjen, men har lovet meg selv å ikke gjøre det før det har gått ei uke. Vil ikke bli opphengt i den vekta igjen, for da tror jeg at det kan gå galt.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Supra. :klemmer:

Joda, her går det bra. Siste uken som sykemeldt nå. Håper jeg greier å komme meg i jobb neste uke.

Gikk på vekta i morges. -1.7 kg den siste uka. :hoppe: Det må jo være OK?

Når uken her er ferdig, har det allerede gått 4 uker siden jeg begynte.

Lagde et sesambrød i går. (Savner virkelig vanlig brød jeg) Det smakte ganske bra. Til frokosten i dag, stekte jeg noe av brødet i godt smør med hvitost på, og det var godt. Ga meg nesten helt vanlig ostesmørbrødfeeling. Mmmmm.

I kveld skal jeg på swingkurs, så da får jeg rørt meg litt.

Var ute å gikk flere turer i skogen i helga, og det gjorde godt. Ryggen begynner å bli bedre nå, endelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

-1,7 er jo veldig bra! :klappe:

Og swingkurs, så moro! Har dere gått kurs før, eller er det første runde? Jeg har alltid hatt lyst til å lære meg tango, men kjære er helt håpløs. Hun vil ikke være med om hun så får betalt for det. Ingen tango på meg med andre ord.... :snurt:

Kos deg masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dansa swing siden jeg var 12, så nå er jeg instruktør for en gjeng.

Kjempegøy å danse. MIn kjære er også håpløs. Jeg husker jeg fikk han med på et kurs for mange år siden. Fordi han gjerne ville lære å danse selv. Han dro til pausen, da var det visst nok. Han skjønte ikke hvorfor ingen dansa etter takten. . . . :fnise: Nå skal det vel nevnes at kjære sto et stykke langt bak i køen da takten bl utdelt. Så jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har dansa med mannen min. Jeg frykta han skulle droppe brudevalsen også jeg, emn den gikk overaskende bra. Måtte hjelpe han å telle noen få ganger bare. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint å "se" deg igjen. Skulle akkurat til å begynne å etterlyse deg, men så var du her igjen. Det var hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg stod sammen med mannen din i køen når det gjelder takt... Det blir enten for fort, eller for sakte.. Skal ikke være lett.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Søta. :vinke:

Her går det bra. Var i frimurerlogen i går, fra kl 10.30-21.00 :overrasket: hvor jeg var publikum til norske talenter.

En del merkverdige deltagere, men mange gode også.

Var en opplevelse å få med seg da.

I dag har jeg bestemt meg for en ketolysefri dag. Ettersom det er morsdag, fastelaven, og Valentinsdag. Så nå står bolledeigen på benken, og jeg gleder meg veeeeeldig til boller. Lenge siden jeg har spist gjærbakst nå.

Hvordan går det med deg da My? Holder du ut med ketolysen?

(Note to my self: Fikk besøk av tante rød på Tirsdag, så ingen lykke denne mnd heller, må bare følge med på syklusen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...