Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg da My? Holder du ut med ketolysen?

Det går veldig opp og ned med motivasjonen, men jeg har ikke sprukket enda.

I går var jeg på vorspiel, og da drakk jeg hvitvin med lavt sukkerinnhold, og så spiste vi kebab uten å spise pitabrødet på vei hjem. Så jeg føler at man kan leve ganske normalt. Det eneste jeg mangler er en god brøderstatning.. si i fra om du finner noe.

I dag skal jeg spise krydderkake hos mamma. Håper den er god. Hadde egentlig tenkt å lage vafler også, men så hadde jeg ikke seterrømme.

Så det går greit, men jeg savner spiselig brøderstatning. og jeg savner det så mye at jeg har lyst til å gi opp ca to ganger daglig. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov med en "fridag" av og til! Håper du får en flott dag i dag! :klem:

Takk supra :klem: Har prøvd å lese litt, og noen sier at man går opp flere kilo, men om jeg gjør det, så regner jeg med at de går ned igjen etterhvert. Så får det heller ta litt lengre tid.

Det er ikke sånn at jeg skal skeie ut med masse, bare spise en bolle, og litt is.

Romeo var så søt og kjøpte is i går fordi den hadde midre karber enn en kake mente han, og i dag overasket han med en KJEMPE bukett med blomster. Kanuttengutten kom med en bukett roser han også.

Jeg skjønte de pønsket på noe ettersom de dro ut en tur på formiddagen i dag. Plantasjen er god å ha på søndager. :)

Håper du får en flott dag også supra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så masse blomster! Litt vårstemning i huset er ikke å forakte.. ;) Kos deg masse med bolle og is i dag! :jepp:

Jeg har bare fått blomster av han godeste én gang jeg, og de hadde han fått på jobben.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig opp og ned med motivasjonen, men jeg har ikke sprukket enda.

I går var jeg på vorspiel, og da drakk jeg hvitvin med lavt sukkerinnhold, og så spiste vi kebab uten å spise pitabrødet på vei hjem. Så jeg føler at man kan leve ganske normalt. Det eneste jeg mangler er en god brøderstatning.. si i fra om du finner noe.

I dag skal jeg spise krydderkake hos mamma. Håper den er god. Hadde egentlig tenkt å lage vafler også, men så hadde jeg ikke seterrømme.

Så det går greit, men jeg savner spiselig brøderstatning. og jeg savner det så mye at jeg har lyst til å gi opp ca to ganger daglig. Hehe.

Jeg savner også brød noe veldig. Prøvde meg på Ziggys polarbrødlapper. De var gode med hamburgerygg, majones og agurk på. Men de bør spises samme dag, de var ikke gode dagen etterpå.

Vil gjerne høre om den krydderkaka var god. Den ser spennende ut.

jeg har planer om å kjøpe glutenmel og kokosmel i løpet av uka, og se om jeg får lad noe brød av det. Skal gi tilbakemelding om jeg finner noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg om kaka. Og så gleder jeg meg til å høre om brød.

Alternativet er kanskje å unne seg en brødskive av fedonbrødet av og til. Er rundt 6kh i en tjukk skive (30gram).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det er ikke mere nei. Jeg liker tynne skiver, så kanskje fedon blir et alternativ ja. :)

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg litt på et nøttebrød, men har ikke fått prøve ennå. Er litt redd for at de skal ha eggesmak, for de inneholder jo 12 egg osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er ikke mere nei. Jeg liker tynne skiver, så kanskje fedon blir et alternativ ja. :)

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg litt på et nøttebrød, men har ikke fått prøve ennå. Er litt redd for at de skal ha eggesmak, for de inneholder jo 12 egg osv. :)

Jeg er reddere for konsistensen. Vil ikke spise svampebrød. :grine:

Kaka var forrresten god, men veldig tørr. Så tørr at den nesten ikke var god likevel.. Hva kan man gjøre for å forhindre det?

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det med svampebrød ja. :) er enig i den.

Når det gjelder tørrheten på kaka, så er det litt vanskelig å si. Ettersom jeg ikke har prøvd sånn kake selv. Men kanskje du stekte den litt lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mamma som lagde den, så jeg vet ikke.. jeg skulle egentlig lage den, men så hadde jeg ikke mandelkvern, så da lagde hun den i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig opp og ned med motivasjonen, men jeg har ikke sprukket enda.

I går var jeg på vorspiel, og da drakk jeg hvitvin med lavt sukkerinnhold, og så spiste vi kebab uten å spise pitabrødet på vei hjem. Så jeg føler at man kan leve ganske normalt. Det eneste jeg mangler er en god brøderstatning.. si i fra om du finner noe.

I dag skal jeg spise krydderkake hos mamma. Håper den er god. Hadde egentlig tenkt å lage vafler også, men så hadde jeg ikke seterrømme.

Så det går greit, men jeg savner spiselig brøderstatning. og jeg savner det så mye at jeg har lyst til å gi opp ca to ganger daglig. Hehe.

Takk supra :klem: Har prøvd å lese litt, og noen sier at man går opp flere kilo, men om jeg gjør det, så regner jeg med at de går ned igjen etterhvert. Så får det heller ta litt lengre tid.

Det er ikke sånn at jeg skal skeie ut med masse, bare spise en bolle, og litt is.

Romeo var så søt og kjøpte is i går fordi den hadde midre karber enn en kake mente han, og i dag overasket han med en KJEMPE bukett med blomster. Kanuttengutten kom med en bukett roser han også.

Jeg skjønte de pønsket på noe ettersom de dro ut en tur på formiddagen i dag. Plantasjen er god å ha på søndager. :)

Håper du får en flott dag også supra :klemmer:

Jeg har fått anbefalt dette brødet! Har 5stk liggende i fryseren nå, og ett som står på benken til tining. Skal si i fra om det er godt, det SER veldig, veldig bra ut. Dette skriver produsenten:

Vi har laget et nytt brød med kun 0,7 gram karbohydrater pr 100 gram. Brødet består av bl.a mandelmel (hvorav 80%av fettet er fjernet), samt en rekke andre sunde næringsstoffer. Brødet kan sammenlignes med et "Landbrød", og er mindre grovt enn de øvrige brødtypene vi lager. Produkt nr 8.

Når det gjelder å gå opp noen kg i vekt etter en sprekk, så kan du gå ut i fra at 2-3kg er vann. Kroppen tar opp vann med en gang du begynner å spise karbohydrater. Jeg ville rett og slett stått over veiingen før du er en god uke inn i lavkarboen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått anbefalt dette brødet! Har 5stk liggende i fryseren nå, og ett som står på benken til tining. Skal si i fra om det er godt, det SER veldig, veldig bra ut.

oooo. det så ut som brød jo. Hvor får man tak i dette/oppskriften til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke oppskrift på det, produsenten selger det ferdiglaget. For de som bor på østlandet er det ganske greit tror jeg, men til Bergen har de levering fra bil annenhver uke. Kronglete.. men hvis brødet er godt så er det greit for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser de har levering på Heimdal hver andre uke også, men synes det var veldig vanskelig å finne ut hva man kunne bestille. . . Fant ikke brød i det hele tatt jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de har levering på Heimdal hver andre uke også, men synes det var veldig vanskelig å finne ut hva man kunne bestille. . . Fant ikke brød i det hele tatt jeg. :sjenert:

Ikke jeg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med blomster fra begge guttene dine da. :rødme:

Jeg glemte å svare deg Muffin.

Ja det var kjempekoselig. De var jo så stolte begge to da de dukket opp her etter bilturen på søndag også. Skikkelig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha begynt på jobb igjen denne uka, kjenner jeg at det er godt med fri i dag.

Jeg har vært borte en mnd,og det er så mye nytt som har skjedd, så det er myyye å sette seg inn i.

I dag sov jeg lenge, og bare tok det med ro fra morgenen av.

Nå har jeg fått bakelysten over meg, så nå står mitt første "ordentlige" Ketolysebrød. Det lukter skikkelig godt her nå, og håper det smaker like godt som det lukter.

Ble inspirert av en artikkel på adressa.no i går om lavkarbobrød, og etter å ha lest hva som var inni brødet, fant jeg en oppskrift som hadde de samme ingrediensene på lavkarbo.no. Så nå står brødet i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...