Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

:troest: My.

De ser sikkert forskjell, bare at de ikke tenker over det.

Jeg kan vel ikke si at jeg hadde sett forskjell jeg heller, for jeg ser ikke sånt dessverre. :sjenert:

Hadde en kollega som gikk ned 30 kg. Så ikke at hun gikk ned underveis jeg, men plutselig ble jeg oppmerksom på det, og syntes jeg var teit som ikke hadde sett det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sånn selv.. Så plutselig at venninna mi har gått ned mye da jeg var på vorspiel og så på bryllupsbildet hennes. Da så jeg plutselig at hun er tynnere. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg starta nytt strikkeprosjekt. *Stolt

Har begynt på mitt første par med Selbuvotter. Foreløpig ser det ut til å gå bra, så dette blir spennende.

Om jeg får de til, og de blir bra, tror jeg at dette kan bli julegaver fra meg i år til venninner.

Eller er det teit? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Sitter og oppdaterer meg litt i dagboka di. Nillamannen ser snowboard-slalåm og lagskøyter, og det syns ikke jeg er så spennende. Ihvertfall ikke når Norge ikke har noen med. :)

Så bra vektnedgang du har! Må IKKE miste motivasjonen om det "bare" er 400 gram en gang altså. Vet det er en klisje, men husk at det er en pakke margarin bort fra kroppen det også. Og det vil gå litt i rykk og napp, det presiserer jo han ketolyse-legen også.

Kjedelig med ryggen din da, den er virkelig ikke enkel. Håper den har holdt seg såpass grei at du og Romeo har klart å få litt kjærestetid mens kanutten-gutten er på ferie. :)

Og så er jeg spent på å få høre om resultatene av matlaging med kokosmel og Hi-maze! Har lest om dette jeg også, men har ikke prøvd det ennå.

Fredagsklem fra Nilla. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er IKKE teit. Det er BRA!

Det var koselig å høre MY. Vi får se da, de var ikke så enkle som jeg trodde,men jeg har ikke gitt opp ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia søte Nillapia. :klemmer:

jeg vet det er teit å miste motivasjonen når det ikke går som en ønsker, men tror det er litt fordi jeg skulle ønske dette gikk greit framover nå, ettersom det er så mye annet tull.

De på jobben takler ikke helt at jeg er sykemeldt tror jeg. Høres ut som jeg er snakkisen der. Fikk høre det av en kollega i dag iallefall.

Jeg har bedt om å få ting litt tilrettelagt. Det er snakk om ørsmå forandringer, men dette er visst for mye forlangt for mine kollega. Jeg skal i møte med hun som er øverste leder snart, så får jeg se hva hun sier.

Jeg skulle også være med på en tur om noen måneder gjennom jobb, men alikevel i min fritid, fordi jeg har jobbet inn den uka. Den turen får jeg nå ikke være med på fordi det blir urettferdig for de jeg jobber med om jeg skal ha ting tilrettelagt, og samtidig være med på tur.

Det passet max dårlig for de pengene jeg skulle tjene på den turen skulle bli til ferien i år. :sukk: Så da får vi vel se langt etter de ferieplanene.

På toppen av dette, har de funnet ut at kanuttengutten sliter på skolen, og at det er noe feil på syn og bevegelighet i forhold til dette, så nå skal vi på nærmere undersøkelse der etter anbefaling fra ergoterapitjenesten.

Samtidig er jeg innkalt til møte i forbindelse med den slektningen jeg fortalte om som sliter.

Så denne uka er fullbooket med ting som bekymrer meg.

Jeg lagde ostelasagne i går forresten, forandra på ei oppskrift jeg fant på lavkarbo.no, og det ble kjempegodt.

Si ifra om du vil ha oppskrifta slik jeg gjorde den. :)

LAgde også vafler med kokosmel, emn vet ikke om de ble sånn veldig favoritt.

Skal prøve meg på boller en dag jeg får tid.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke helt greit ut med arbeidssituasjonen din, men om du trenger noen tilrettelegginger på jobb for å fungere, skal vel kollegene dine ta rennafart og drite i det vel, det viktigste er jo at du vil jobbe og at du er der.

Jeg liker ikke slike arbeidsmiljøer hvor de som er sykemeldte blir den store snakkisen, hvor det har lett for å bli når det er overtall av kvinner som jobber der.

Det ordner seg med Kanutte-gutten skal du se ;) Det finnes så my innenfor tilrettelegging på skolen at det kommer til å gå bra.

Vil gi deg en stor :klem: Håper alt ordner seg for deg, du fortjener det nå. både på jobb og på familieplan med slektningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde ostelasagne i går forresten, forandra på ei oppskrift jeg fant på lavkarbo.no, og det ble kjempegodt.

Si ifra om du vil ha oppskrifta slik jeg gjorde den. :)

Jeg vil ha oppskrift.

Og :klemmer: i bøttevis. Dessverre er det ikke noe annet jeg kan gjøre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode dere er. :klemmer:

Godt å ha noen som forstår. Jeg er så lei meg i forbindelse med den jobbgreia at jeg kan ikke få forklart det med ord.

Her er oppskrifta MY, den ble kjempegod (iallefall etter min smak ;) )

1 pakke kjøttdeig (450 gram) ( 0 karb)

1 hakket løk (100 gram) (5.7 gram karb)

2 fedd finhakket hvitløk (ca 1 gram karb)

1 boks hakkede tomater (lanlord 6 karb)

littepitt sukkererstatning (jeg brukte noen korn med sukrin,for å få bort "blekksmaken" fra tomatene) (0 karb)

2 champignon hakket i små biter. (tilnærmet 0)

Så her gjør du:

Brun kjøttdeigen i stekepanna, tilsett løken som får surre lit med.

Ha i resten og smak til med salt og pepper. Jeg lot dette surre i panna ei stund, tilsatte litt vann når det ble for tørt.

I en kasserolle hadde jeg 2 dl fløte (6 gram karb) og en stor neve revet norvegia. Jeg varmet det opp til kokepunktet slik at osten smeltet. Tilsatte litt salt og pepper.

Legg litt av kjøttsausen i ei form ( jeg brukte brødform)

ha over fløteblandingen, dekk til med ost i skiver

ha på ny kjøttblanding, ny ostesaus og til slutt revet ost.

La det stå i ovnen på 200 grader til osten er smelta.

Server med salat til. Totalt ca 20 gram karb.

Jeg har spist til middag i går, frokost i dag, og middag i dag. Det er igjen en porsjon til frokost i morgen. NAM....

Lykke til.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passet max dårlig for de pengene jeg skulle tjene på den turen skulle bli til ferien i år. :sukk: Så da får vi vel se langt etter de ferieplanene.

På toppen av dette, har de funnet ut at kanuttengutten sliter på skolen, og at det er noe feil på syn og bevegelighet i forhold til dette, så nå skal vi på nærmere undersøkelse der etter anbefaling fra ergoterapitjenesten.

:klem:

Hei kjære Kanutten min. :klemmer:

Så leit at så mye går litt på tverke for tida!

Når jeg hører om sånne holdninger og oppførsel på en arbeidsplass, blir jeg mektig irritert og direkte sint! Går ikke an å oppføre seg sånn!!! :kjefte: Hva den dagen det er en av de som baksnakker som blir sykmeldt og/eller trenger tilrettelegging? For den dagen kan plutselig være der. Man er AKKURAT like mye verdt for det, og fortjener NØYAKTIG like mye respekt uansett! Makan! Kjenner jeg hisser meg opp her nå! :kjefte::kjefte::kjefte:

Skjønner at det er leit at Kanutten-gutten sliter, men samtidig; om det er noe han sliter med, så er det jo suverent at det blir tatt tak i! Som en annen her skrev, så er vi vant til å tilrettelegge for mye i skolen (sjøl om det dessverre noen ganger kan kreve en del fra foreldrenes side for å få ting på plass.) Ingen foreldre ønsker vel at ungen deres skal slite med noe, men det hadde jo vært MYE verre om han hadde måttet slite med dette uten at noe hadde blitt gjort, ikke sant? ;) Det ordner seg nok, skal du se. :troest:

Håper virkelig det lar seg ordne med ferieplanene deres, det fortjener dere virkelig!

Lasagnen hørtes spennende ut, så den skal jeg prøve! Vi er generelt glad i kjøttdeig, ost og tomatsaus, så det meste innenfor det området blir godt mottatt. :fnise:

Og sånn litt off topic;

Kunne det friste med bondegårds-sommerferie, så er dere MER enn hjertelig velkomne til oss! Åh, det hadde vært koselig! :hoppe:

Natta- og trøste- :hug: til favoritt-Kanutten min, fra Nilla. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gode, gode Nillapia mi. :klem:

Nå kom tårene her. Tusen takk for omtanken. :klemmer:

Joda, klart det ordner seg for Kanuttengutten. Jeg bare er litt bekymret på hvorfor ting er som de er. Akkurat nå har han en utvikling som sier 8 år på noen av de testene med synet og håndbevegelsene. Håper vi finner ut at det meste kan løses med briller. Han skal på de nye testene på fredag, så får vente å se til da. Det er søkt om data på skolen, så det tror jeg blir mye greiere. OM han ikke får dekket data, kan han jo ta med seg sin egen.

Det med bondegårdsferie hadde vært såååå koselig da!!

Du skal ikke se bort ifra at vi tar dere på ordet der.

Natta Nillapia. God :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra med alle de tingene som bekymrer deg! Det er ikke lett å gå rundt med en uro i kroppen, men det er tilsvarende godt når man får det overstått! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med alle de tingene som bekymrer deg! Det er ikke lett å gå rundt med en uro i kroppen, men det er tilsvarende godt når man får det overstått! :klem:

Tusen takk supra :klemmer:

Du har så rett, det er ikke lett å gå rundt sånn, men det kan bare gå en vei nå, oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt i løpet av den siste uka.

FØRST -1.5 kg. :hoppe: :hoppe: :hoppe: Det er jeg ganske fornøyd med.

Jeg har vært på møte angående den slektningen jeg skrev om tidligere, og det var ganske oppløftende. Iallefall ifølge lovnader fra kommunen, så da er det bare å vente på at ting blir satt igang.

Jeg er fremdeles sykemeldt, men det er vel like bra, for jeg er absolutt ikke i noen fin form ennå. Var på City syd sammen venninnen min i dag, og ble helt ferdig av en liten runde rundt på senteret. Legen er litt gira på å sykemelde meg til jeg har vært på møte med leder samen med han. Han sier jeg har krav på å få ting tilrettelagt, og at dette her er tull av bedriften.

Kanuttengutten var hos optiker i dag, og han må begynne med briller. Men ikke fordi han så dårlig eller noe sånn, men han krysser øynene når han anstrenger seg, så han skal ha briller med svak styrke for å kunne holde ut lengre uten å krysse øynene.

Det med at øynene ikke følger hånden skal han få trening på. Optikeren skal ordne et opplegg, og søke/anbefale til skolen at han får spes. ped som kan hjelpe han med de øvelsene han setter opp.

Det var ganske beroligende. Godt å høre at det ikke var noe alvorlig galt.

Jeg har vært i dialog med fotostudioet denne uka, og vi har i fellesskap kommet fram til at vi skal ta nye bryllupsbilder til sommeren. De betaler alt utstyr for å få dette i orden. Klær, bukett, frisør, sminke osv.

Kjemperyddig av studioet synes jeg, og han som er medeier sier han skal ta bildene selv, slik at vi skal føle oss trygge på at vi blir fornøyde. Så får vi se om vi gjør litt ekstra ut av dagen da, så vi får tilbake litt av den stemningen vi var i da vi giftet oss.

Jeg må si jeg er fornøyd med studioet hvordan de har behandlet oss i ettertid. De gjør det de kan for at vi skal bli fornøyde, og det er så godt, når det først skulle gå så galt som det gjorde.

Det var min travle uke. Den har vært ganske innholdsrik.

Ønsker alle sammen en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har det skjedd litt i løpet av den siste uka.

FØRST -1.5 kg. :hoppe: :hoppe: :hoppe: Det er jeg ganske fornøyd med.

Jeg har vært på møte angående den slektningen jeg skrev om tidligere, og det var ganske oppløftende. Iallefall ifølge lovnader fra kommunen, så da er det bare å vente på at ting blir satt igang.

Jeg er fremdeles sykemeldt, men det er vel like bra, for jeg er absolutt ikke i noen fin form ennå. Var på City syd sammen venninnen min i dag, og ble helt ferdig av en liten runde rundt på senteret. Legen er litt gira på å sykemelde meg til jeg har vært på møte med leder samen med han. Han sier jeg har krav på å få ting tilrettelagt, og at dette her er tull av bedriften.

Kanuttengutten var hos optiker i dag, og han må begynne med briller. Men ikke fordi han så dårlig eller noe sånn, men han krysser øynene når han anstrenger seg, så han skal ha briller med svak styrke for å kunne holde ut lengre uten å krysse øynene.

Det med at øynene ikke følger hånden skal han få trening på. Optikeren skal ordne et opplegg, og søke/anbefale til skolen at han får spes. ped som kan hjelpe han med de øvelsene han setter opp.

Det var ganske beroligende. Godt å høre at det ikke var noe alvorlig galt.

Jeg har vært i dialog med fotostudioet denne uka, og vi har i fellesskap kommet fram til at vi skal ta nye bryllupsbilder til sommeren. De betaler alt utstyr for å få dette i orden. Klær, bukett, frisør, sminke osv.

Kjemperyddig av studioet synes jeg, og han som er medeier sier han skal ta bildene selv, slik at vi skal føle oss trygge på at vi blir fornøyde. Så får vi se om vi gjør litt ekstra ut av dagen da, så vi får tilbake litt av den stemningen vi var i da vi giftet oss.

Jeg må si jeg er fornøyd med studioet hvordan de har behandlet oss i ettertid. De gjør det de kan for at vi skal bli fornøyde, og det er så godt, når det først skulle gå så galt som det gjorde.

Det var min travle uke. Den har vært ganske innholdsrik.

Ønsker alle sammen en riktig god helg.

Gratulerer med vektnedgang! Har det noen innvirkning på motivasjonen? (tipper det har det, det har i alle fall alt å si for min egen del)

Og så er det bra med lovnader fra kommunen om slektningen din. Håper det hjelper. Om ikke annet, så for deg og dine bekymringer.

Det med koordinasjonsproblemer o.l. er ganske vanlig blant gutter. Jeg personlig tror det er fordi det er veldig få gutter som er klare til å begynne i den norske skolen som 6.åringer. Og vips blir de hengende etter allerede fra første klasse. Kjempefint at han får hjelp til det nå. Da blir det nok snart framgang.

Og til slutt: Så bra at dere får tatt nye bilder. Jeg får stå og heie når dere tar bildene, så får dere nok igjen stemningen fra den store dagen. Hehe. Neida. Men kjempebra at de tar klagen deres seriøs, og legger seg flat og at dere får nye bilder. (og du får ha på deg kjolen en gang til. :strix: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk My,

Det har så utrolig mye å gjøre for motivasjonene. Nå ble det plutselig ikke noe vanskelig å være i ketose alikevel. ;)

Det at slektningen min får ting tilrettelagt for å fungere i hverdagen framover, er en stor lettelse. Det kan bli godt for hele familien tror jeg. Da blir trykket mindre på oss andre.

Bilder ja. Jeg har vært så skeptisk, men dette blir jo egentlig bare gøy. :strix: Det er ikke alle forunt å få bruke kjolen en gang til, og jeg følte meg jo så fiiiin i den.:hoppe: :hoppe: Du må komme å heie på ja, du var jo der på selve dagen også, så du hører med. :fnise:

Det er så bra at de tar klagen seriøst, og det er jo ganske enkelt å sende inn klage når de er så enige med oss. De er jo så enige hele veien. Det var han medeieren som ba meg sende inn til han som driver det. Han fortalte til og med hva jeg måtte få med på mailen. De ønsker ikke å ha dårlig rykte på seg, for de taper jo sikkert mye på det.

Jeg sendte sms til forloveren min den dagen det ble bestemt, om hun hadde lyst til å være forloveren en gang til, og om jeg fikk låne sløret hennes igjen. Hun skjønte med en gang hva det gjaldt, men de på jobben hennes hadde fått hakeslepp da hun leste opp meldingen fra meg, og samtidig fortalte at hun var forlover i August. :fnise: De trodde selvfølgelig jeg skulle gifte meg på nytt med en annen mann allerede. :fnise: jaja, man har ikke mere moro enn man lager selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: For bilder, for Kanutten-gutten som får hjelp, for slektningen som får hjelp, for den snille legen, og nok en gang for at det blir bilder og at magien blir gjennskapt :strix:

Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne, Kanutten ;)

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...