Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli fit!

Diddles

Anbefalte innlegg

Kos deg med sofa og slaraffenliv! :veslejenta::sjokolade::klemmer:

Det skal jeg :jepp: Minus sjokoladen eneste :sjenert: Det var bare igår :grine:

Vet du, noen sier at når du har gått så lenge uten sjokolade så er det ikke et savn lenger, og at det ikke smaker så godt når du først spiser det igjen :overrasket: ....vel....

:rope: DET ER IKKE SANT :kjefte: Jeg besvimte nesten av glede når jeg kjente smaken :hoho:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjempelyst å prøve Latin (selv om eg ikke eier rytmesans, og egentlig burde holdt meg borte fra alt som heter dansetimer :fnise: ), men nå på torsdag skal jeg i klubb, så det passer dårlig :( Men jeg blir gjerne med uken etter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempelyst å prøve Latin (selv om eg ikke eier rytmesans, og egentlig burde holdt meg borte fra alt som heter dansetimer :fnise: ), men nå på torsdag skal jeg i klubb, så det passer dårlig :( Men jeg blir gjerne med uken etter! :)

Da går jeg alene og snikøver nå på torsdag - tro om igjen hvis du tror det gir meg et "forsprang" :hoho: Så går vi sammen neste uke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Det skal jeg :jepp: Minus sjokoladen eneste :sjenert: Det var bare igår :grine:

Vet du, noen sier at når du har gått så lenge uten sjokolade så er det ikke et savn lenger, og at det ikke smaker så godt når du først spiser det igjen :overrasket: ....vel....

:rope: DET ER IKKE SANT :kjefte: Jeg besvimte nesten av glede når jeg kjente smaken :hoho:

:klemmer:

:ler:

Jeg tror jeg er enig med deg på det feltet. Sikkert noen som har funnet på det for å lure seg selv! :jepp:

Håper du får en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 5

Onsdag:

Krønsj - rød time 60 min

Gjennomsnittspuls: 160 (80 %)

Maxpuls: 193 (97 %)

Kcal: 535

Krønsjkrønsjkrønsjkrøøøønsj :trene: Jeg er sliiiiiiten :dåne: Imorgen er det Latin :strix: Gleder meg!!!!

Torsdag:

Latinaerobic - rød time 60 min

Gjennomsnittspuls: 145 (73 %)

Maxpuls: 170 (86%)

Kcal: 387

Haha, nå skjønner jeg hva Neferet mener med flodhestkråke :hoho: Jeg har alltid fått høre at jeg er så bevegelig i hoftene...vel....det er jeg ikke i forhold til endel av de andre som var på den timen :dåne: Så ut som de var av gele jo :overrasket: Timen var teknisk vanskelig, så jeg hadde ganske så lav puls hele timen - men gøy var det :jepp: Pulsen kommer nok mer neste gang :jepp:

Fredag:

Spin 2 - blå time 60 min

Gjennomsnittspuls: 165 (85%)

Maxpuls: 193 (96 %)

Kcal: 690 :hakeslepp:

Og der var tidenes fredagsspinning over med superflinke *Aprin* som godt treningsfølge - du imponerte sokkene av meg idag!!!

Jeg har fått "kjeft" av Suunto-beltet mitt nå :fnise: Får sendt på mail en sånn oversikt over puls og kalorier rett etter timen...Noen har visst trent for hardt :sjenert: Men åååå så godt :strix: Nå er det bare en økt igjen, Krønsj imorgentidlig - såh er det helg helg helg og treningsfri til mandag :nigo:

Lørdag:

Krønsj - rød time 60 min

Gjennomsnittspuls: 160 (80%)

Maxpuls: 186 (94%)

Kcal: 427

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 6

Mandag:

O2 Low - grønn time 60 min

Gjennomsnittspuls: 79 %

Maxpuls: 95 %

Quickspin - grønn time 30 min

Gjennomsnittspuls: 80 %

Maxpuls: 92 %

Core - grønn time 30 min

Gjennomsnittspuls: 60 %

Maxpuls: 74 %

Kcal sammenlagt mandag: 908

Mulig jeg dro det liiiiitegrann langt idag :sjenert: Kjennes sånn ut på kroppen :dåne: Men da kan jeg med goood samvittighet ta treningsfri imorgen :nigo:

Torsdag:

Intervall spin - blå time 60 min

Gjennomsnittspuls:78 %

Maxpuls: 92%

Kcal: 546

Idag har de satt pulsen min opp på Suunto-beltet mitt fordi jeg ligger så sykt høyt oppe i puls når jeg trener..det kjentes, å komme opp i 90 % av maxpuls var nesten umulig - og det har kostet meg lite tidligere :sjenert:

Fredag:

Spin 2 - blå time 60 min

Gjennomsnittspuls: 77 %

Maxpuls: 92 %

Kcal: 709 (!!!) :nigo:

Me like my Suunto-belte :strix:

Jeg er regulert opp til en maxpuls på 206 :dåne: og det gir utslag på kaloriene ser jeg!! Må slite noe inni hampen med å komme meg over 90 % men sånn skulle det visst være :Nikke: Fikk komplimenter for innsatsen min av begge "sidemennene" idag - da blir jeg s-t-o-l-t :trene: Jeg var en inspirasjon å sitte ved siden av - tenk det da :bolledeig: Hæppi hæppi!!

Lørdag:

Krønsj - rød time 60 min

Gjennomsnittspuls: 78%

Maxpuls: 95 %

Kcal: 468

FOR en start på dagen :trene: Først går jeg på vekta og er under 65 kg for første gang på over 1 år, så er det verdens beste Krønsjtime og på toppen av det hele er det lørdag :hoppe:

Totalt antall kcal forbrent på trening denne uka: 2631

*stolt* Pluss turer med vovvis og aktive dager på jobb :hoppe:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Littegrann langt????? :dåne: :hakeslepp::kjefte: Mer på grensa til tvangsinnleggelse spør du meg!! :ler:

Godt å høre at du også har hatt en flodhestkråkeopplevelse. Det blir nok bedre med øvelse! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tar jo heeelt av.. og du føler deg i fin form selv med all denne treningen? :hakeslepp: gosh,... 3 timer på en dag! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littegrann langt????? :dåne: :hakeslepp::kjefte: Mer på grensa til tvangsinnleggelse spør du meg!! :ler:

Godt å høre at du også har hatt en flodhestkråkeopplevelse. Det blir nok bedre med øvelse! :jepp:

:fnise: vel...jeg tenkte at siden jeg overlevde spinningmaraton så overlever jeg alt - men Core var mega-tungt, jeg trodde jeg hadde sterke magemuskler men de skal jammen få kjøre seg fremover!! Mulig det var ekstra tungt fordi det var en siste timen :ler:

Og flodhestkråke det er meg, jeg måtte nesten le av meg selv i speilet :hoho: Så blir jeg så forbanna vet du, når jeg ikke får det til med en gang :sur: Nei du, det var en opplevelse, forhåpentligvis går det bedre på torsdag og pulsen kommer litt høyere enn :filer: liksom :ler:

Åh hjelpes! :hakeslepp:

Jeg skal jo bli fit :sjenert: Neida, dette er ikke standarden fremover, jeg fikk bare et innfall :fnise:

Dette tar jo heeelt av.. og du føler deg i fin form selv med all denne treningen? :hakeslepp: gosh,... 3 timer på en dag! :hakeslepp:

Formen er fin den, støl og øm er jeg jo men kan ikke regne med noe annet heller kanskje :ler: Var utrolig sliten igår kveld, så 23.30 lå jeg strekk i senga og snorka - ganske uvanlig til å være nattdyret meg :overrasket: Men til mitt forsvar så er det ikke 3 timer da, det er 2 - både Quickspin og Core er på 30 min :jepp: 3 hele timer går jeg ikke på uten at det er maraton :ler:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal unne meg treningsfri imorgen eller om jeg bare skal hoppe i det, krønsje meg og ha lørdag med verdens beste samvittighet :klø: Jeg har jo allerede vært på 5 timer denne uka, og kroppen sier den er litt sliten :sjenert:

:vetikke:

Jeg får kjenne litt etter når jeg har hvilt meg litt på sofaen :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIING OG MÅLING LØRDAG 13.02.10

Etter en lang pause fra å skrive inn vekt og mål her er jeg igang igjen :nigo: Det har vært en tung periode, vekta gikk opp og stabiliserte seg på 67,5 kg i noe som føltes som en evighet - og jeg mistet nesten motet :sukk: MEN, nå skjer det saker og ting :strix: Denne uka har jeg skrevet ned hver minste ting jeg spiser, og hjelpes så bevisst en blir :dåne: Boka skal leveres til PT hver søndag, og han skal vurdere om jeg spiser for mye / for lite, rett / galt, treningsmengde, søvn og væskemengde :haar: Spennende!!!

Vekt: 64.9 kg :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Dette er - 1,2 kg (!!!) siden forrige lørdag - da var jeg 66.1 kg! Dette har ALDRI skjedd før :dåne: Jeg er så glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad :bolledeig:

Midje - ref. smaleste del: 66 cm

Midje - ref navle: 76 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klappe::nigo::strix:

Så utrolig bra!!! Endelig første magiske grense!!! Regner med det er helt himmelsk!

Nyt lørdagen! :klemmer:

Ja det tok sin tid men nå er jeg der :nigo: Nå er det under 5 kg igjen - DET er wånderfull *jublejuble*

Lørdagen nytes i fulle drag :strix:

:klemmer: tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRENING UKE 7

Mandag:

O2 Low - grønn time 60 min

Gjennomsnittspuls: 151

Maxpuls: 185

Kcal:385

Dette må da kunne kalles restitusjonstrening?! Kroppen vil ikke samarbeide idag, føler meg tung og dvask - et resultat av at jeg er i "den" perioden i mnd *blææææh* Så da ble det en heller rolig treningsøkt, sånn som PT maser om at jeg må ha for å ikke gå på en smell - flink jente :Nikke:

Torsdag:

Intervall spin - blå time 60 min

Gjennomnittspuls: 164 (80%)

Maxpuls: 190 (93 %)

Kcal: 662

:tommelopp: Me like intervall!!!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing og måling fredag 19.02.10

Siden vi reiste vekk i helga - og jeg ble sjuk på lørdag må jeg sette opp fredagsvekta mi :jepp:

...For det er vel litt juks å skrive vekta si etter omgangssyke :roll: Det blir fredagsvekt denne uka da, selv om jeg mååå si at idag veier jeg mindre enn jeg har gjort på mange år :fnise:

Vekt: 64,9

Her skjer lite og ingenting, men med tanke på at jeg er i verste del av syklusen synes jeg ikke det er verst at vekta holder seg stabilt :)

Siden vekta står stuck skjer det heller ingenting på cm-fronten :sukk: Satser på en bedre uke den uka som er igang nå, både på trennigsfronten, vekt og mål *optimist*

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sant :bolledeig:

*hvisker* Idag veier jeg 63,5 kg - men det er vel en ugyldig vekt desverre :trist: Men det var et fint tall å se :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 8

Tirsdag:

Spin 1 - grønn time 45 min

Denne sjuka henger i, jeg angret meg ihjel idet jeg hadde tråkket 2 ganger rundt på sykkelen :roll: Men jeg gjennomførte da på et vis! Ikke virket Suunto-beltet mitt som det skulle heller, har i hvertfall ikke fått noen rapport på mail enda, så da vet jeg ikke noe om kalorier og gjennomsnittspuls :sjenert: Uansett kan det vel sies at det ikke var en imponerende økt :ler:

Fredag

Spin 2 - blå time 60 min

Gjennomsnittspuls: 82 % (168)

Maxpuls: 93 % (192)

Kcal: 658

Og DER var jeg i form igjen :trene: ..ihvertfall mye bedre enn på tirsdag :roll: Det var tungt å komme igang idag, men det kom seg litt utover timen :hoppe: Nå har jeg verdens beste samvittighet og er god og mett etter middagen som verdens beste kjæreste laget :sikle:

Lørdag:

Krønsj - rød time 60 min

Gjennomsnittspuls:83 % (170)

Maxpuls: 97 % (199)

Kcal:502

FOR en start på dagen :nigo: Deilig å kjenne at kroppen er med på laget igjen :strix: Nå er det helg helg helg - herlig!!! Så får vi se om det blir spinning imorgen :sjenert:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Trening uke 9

Tirsdag:

Zumba 1 - 45 min

Zumba 2 - 45 min

Haha, lite poeng i å ta på seg pulsbelte når en glemmer klokka :hoho: Men timen var kjekk den, svettet klart mer på nr 2, da jeg kjente igjen en del av trinnene :jepp:

Torsdag:

Ragga - rød time, 60 min

Og atter en gang, denne gangen med pulsklokke - men uten belte :klaske: Kanskje like greit, for dette ble det ikke mye puls av :sjenert: Aaaaltfor teknisk vanskelig time, jeg vurderte å gå etter 20 minutter :ler: Hadde det ikke vært for at instruktøren nektet meg å gå så hadde jeg gått hjem :hoho: Men gøy å prøve noe nytt, bare for å konstatere nok en gang at danse-aerobic ikke er noe for denne jenta :fnise:

Fredag:

Spin 2 - blå time, 60 min

Gjennomsnittspuls: 81 % (167)

Maxpuls: 92 % (189)

Kcal: 655

Aaaaaah, fredagsspinning :strix: Og en herlig en sådan :nigo: Fant ut at hun som satt ved siden av meg (en venn av en venn) har nesten lik makspuls som meg, så vi hadde litt motivasjon i hverandre - ingen av oss ville ligge under i puls i forhold til den andre :fnise: Sitter og venter på resultatene fra timen, de sender det på mail - genialt :hoppe:

Lørdag:

Krønsj - rød time, 60 min

Gjennomsnittspuls: 80 % (165)

Maxpuls: 93% (192)

Kcal: 401

Krønsjkrønsjkrønsjkrøøøøønsj :strix: Herligeste starten på dagen :nigo: Lørdagstimen rullerer på 5 instruktører, idag var den timen jeg synes er vanskeligst, meeen det gikk bedre idag enn sist denne instruktøren hadde timen, så de har nok rett - det sitter etter et par ganger :jepp: Det er nå jeg vurderer om jeg skal våge meg på Ragga igjen på torsdag, for å se om det de sier stemmer 100 % :fnise:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...