Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli fit!


Diddles

Anbefalte innlegg

Trening uke 16

Mandag:

Spin 45

Gjennomsnittspuls: 85 % (175)

Maxpuls: 95 % (196)

Kcal: 580

Treningseffekt: 5,0 - for mye :sjenert:

O`lykke for en time - alt stemte :strix:

Fredag:

Spin 2 - 60 min

Gjennomsnittspuls: 85 % (186)

Makspuls: 95 % (196)

Kcal: 680

Treningseffekt: 5,0 - for mye...

Nok en time der alt stemte :hoppe: Fredagsspinning i mitt :hjerte:

Lørdag:

Spin 1 - 45 min

Gjennomsnittspuls: 79 % (161)

Makspuls: 89 % (185)

Kcal: 490

Treningseffekt: 4,0 - stor forbedring

"Rekreasjonstrening" kalles visst dette :fnise: PT sier kroppen min trenger rekreasjonstrening - så værsågod kroppen min, idag har du fått det (og det var kjedelig :roll:)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne uka har det blitt lite trening, vi sliter med å finne overskudd til andre ting enn det vi må :sukk: Svigermor tar det som er av overskuddet vårt, det er lite og ingenting igjen til hverandre, trening, venner og familie :trist: Men, 2 dager trening er bedre enn ingen dager, og uka er ikke over enda :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 17

Nok en uke i "jeg-orker-bare-ikke" modus og sliten.no :sjenert: Vondter overalt, og ekstremt trøtt :Gjesp: Jeg peste meg gjennom en time på mandag, før jeg sov meg gjennom resten av uka og klarte endelig en time idag *jeeeei* :ler:

Mandag 26.04

Spin 45 (45 min)

Gjennomsnittspuls: 79 % (161)

Makspuls: 89 % (189)

Kcal: 490

Treningseffekt: 4,0 - stor forbedring

Fredag 30.04

Spin 2 (60 min)

Gjennomsnittspuls: 83 % (170)

Makspuls: 94 % (193)

Kcal: 694

Treningseffekt: 5,0 - for mye :sjenert:

Søndag 02.04

Spin Intervall (60 min)

Gjennomsnittspuls: 80 % (164)

Makspuls: 94 % (193)

Kcal: 628

Treningseffekt: 4,6 - stor forbedring

I tillegg syklet jeg meg en tur til jobb (8 km tilsammen) for å vanne tomatplantene "mine" som sto i vinduet og ble omtrent stekt levende :haar: Forbrant jammen døtte meg 250 kalorier der også :nigo:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRENING UKE 18

Ny uke nye muligheter :hoppe: Føler formen er stigende igjen etter en aldri så liten smell..igjen! Noen må begynne å lytte til hva kroppen sier :sjenert: Det er kjedelig :fnise:

Jobben er med i dytt`s konkurranse, så det blir endel turer utenom, pluss planer om å sykle til jobb...akkurat de planene kan fort endre seg i løpet av uka - VELDIG væravhengig :ler:

Mandag:

Spin 45 (45 min)

Gjennomsnittspuls: 78 % (160)

Makspuls: 93 % (189)

Kcal: 491

Treningseffekt: 4,0 - stor forbedring

+ tur med vovvis i 1 time :hund:

Kjenner på kroppen at jeg var på intervall igår og at det har vært mye bevegelse i helga - idag var det tungt å komme opp i puls!!

Tirsdag:

1 time tur

Onsdag:

1 time tur

Torsdag:

1 time tur

20 min hoppetau

15 min rockering

:skratte: jeg er utslitt!!! Hoppetau og rockering er STERKT undervurdert!!!

Fredag:

Spin 2 (60 min)

Gjennomsnittspuls: 81 %

Makspuls: 92%

Kcal: 649

Treningseffekt: 4,7 - stor forbedring

Lørdag:

1 time tur med vovvis

Søndag:

Intervall-spin 60 min

Gjennomsnittspuls: 165 (80%)

Makspuls: 188 (91%)

Kcal: 642

Treningseffekt: 4,7 - stor forbedring

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her var det lenge siden jeg har vært innom :haar: Har glemt hele treningsdagboka mi, ble en smule lei av loggføring av trening :fnise: Holder fortsatt treningsgiret oppe, men har hatt 2 uker nå uten mulighet til å besøke treningssenteret / mitt andre hjem :sjenert: Det kommer seg over helga tenker jeg, da er det oppkjøring til bikinisesong - fortsetter jeg i den samme stimen de neste ukene er jeg i mål før jeg vet ordet av det :nigo: Plutselig begynte vekta å tutle seg nedover, uten at jeg har gjort en døyt for det de siste ukene :klø: Nesten så jeg gleder meg til veiing imorgen tidlig :fnise: 3 kilo på 2 uker er mye til å være meg, det pleier mer å være sånn 100 gram i uka :hoho: Men for all del, det tas imot med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Godt det ikke bare er meg som ikke logger så mye lenger.... Men jeg har vel ikke vært så flink som deg heller i det siste hvis alle kort skal på bordet... :sjenert:

Så stas at vektnedgangen plutselig fant det for godt å dukke opp! Det fortjener du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg altså vært på lavkarbokostholdskurs og lært at alt PT har lært meg er feil; jeg spiser feil og trener for mye :overrasket: og at jeg skal ned til skremmende 13 % i fettprosent :dåne: Når skal jeg leve da?? :vetikke: Huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nå har jeg altså vært på lavkarbokostholdskurs og lært at alt PT har lært meg er feil; jeg spiser feil og trener for mye :overrasket: og at jeg skal ned til skremmende 13 % i fettprosent :dåne: Når skal jeg leve da?? :vetikke: Huff....

Man skal ikke tro på alt man hører! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke tro på alt man hører! :opplyser:

:fnise: nei det er sant, PT ble skikkelig sint på meg når jeg sa hva jeg hadde vært på :sjenert: Ganske uaktuelt å kjøre et sånt opplegg! Men at jeg kan kutte karbohydrater, det kan jeg absolutt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

det er nesten så jeg begynner å tro på pt som sier at kroppen min trenger hvile innimellom :sjenert: Idag var jeg på spin 45 og toppet pulsen min fullstendig, uten problemer!! Så ja, kroppen har hatt godt av 2 uker fri, og ja; det var ünderbart å være igang igjen :strix: Nå; skive med egg - så besøk til mams og paps :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 25

Mandag:

Spin 45

Gj.snittspuls: 81 %

Maxpuls: 98 % :hakeslepp:

Kcal: 598

Treningseffekt: 4,8 - stor forbedring

Fredag:

Spin 2

Gj.snittspuls: 84 %

Maxpuls: 96 %

Kcal: 687

Treningseffekt: 5,0 - for hardt :sjenert:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trening uke 26

Mandag:

Spin 45

Gj.snittspuls: 82 %

Maxpuls: 96 %

Kcal: 519

Treningseffekt: 4,6 - stor forbedring

Fredag:

Spin 2

Gj.snittspuls: 82 %

Maxpuls: 96 %

Kcal: 724

Treningseffekt: 5,0 - for mye

Søndag:

Step / styrke

Gj. snittspuls: 69 %

Maxpuls: 94 %

Kcal: 465

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt for en hard time :dåne: Alle sangene var pitchet opp noe så inni granskauen :tre: nesten bare klatresanger og det var ikke èn eneste sang der vi fikk "lov" å være under 80 % i puls, helst skulle vi ligge på 85 % på "slettene" også :haar: jeg trodde jeg skulle dø!! Hun som pleier å ha fredagsspinningen har alltid 1 minutt midt inni der vi får løse opp og dale i puls, det har tydeligvis utrolig mye å si for hvor hard timen blir!! Hun var med på timen hun også, og var minst like sliten som meg - om ikke mer :ler: Men, det gjorde godt - fredagsspin er alltid herlig :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Jeg er alltid like imponert over at trening er obligatorisk på din fredag. Min fredag er stort sett alltid viet til :veslejenta:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg altså vært på lavkarbokostholdskurs og lært at alt PT har lært meg er feil; jeg spiser feil og trener for mye :overrasket: og at jeg skal ned til skremmende 13 % i fettprosent :dåne: Når skal jeg leve da?? :vetikke: Huff....

WTF??? :hakeslepp: Hvem holdt dette kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF??? :hakeslepp: Hvem holdt dette kurset?

Jeg husker ikke hva han heter, han er visst trener for 2 fotball-lag og har gjort stor suksess med dette lavkarbo-greiene....Jeg ble litt satt ut, PT har hele tiden sagt jeg ikke skal under 18 % i fettprosent - og så kommer jeg på dette kurset og så sier han at godt trente jenter skal ligge på 13 % :klø: Følte meg skikkelig kjip når jeg gikk ut derfra, for alt han sa var stikk i strid med hva PT har prenta inn i hodet mitt. Jeg følte meg rett og slett mislykka :sukk: Ikke rart jeg ikke når målet mitt!

Ikke for det at jeg har tenkt å satse på det han sa, jeg er litt for glad i å være jente til å satse på noe sånt :Nikke: Ei venninne av meg er nede i 15 % nå, og hun er helt skrapa for former - det ser ikke fint ut! Men det skremmer meg at folk kan oppfordre jenter til å satse på så lav fettprosent, det er jo rett og slett farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening står ikke akkurat øverst på lista over ting jeg har dødslyst å gjøre når været er bra :fnise: Det har bare blitt 2 treninger denne uka også, hvis ikke jeg klarer å presse meg selv til å gå på step/styrke ikveld vel og merke :fnise: Jeg fikk skremmende vondt i den ene skuldera sist, faktisk i den venstre skuldera - ikke i den høyre som jo har vært totalt ute å kjøre de siste årene :klø: Så det skremte meg jo litt, men jeg trenger treningen, og spesielt styrketrening :sjenert: Skulle så inderlig ønske jeg hadde en ildsjel her i nærheten som kunne være med meg i styrkesalen, jeg er ikke spesielt glad i å gå der alene...Skulle gjerne hatt PT-timer, men det blir forferdelig dyrt i lengden - og så ble det vanskelig i forhold til dama hans (som er ei god venninne av meg) Jeg og PT er blitt gode venner, og det falt ikke i god jord :sukk: Så da må jeg klare meg på egen hånd - det går ikke så bra, jeg ender opp på spinningsykkelen hver gang jeg tenker meg i styrkesalen :ler:

Jeg har bestemt meg for å klare å ta av de siste kiloene nå før vi reiser til Santorini, jeg vet det kommer til å kreve alt jeg har av viljestyrke!!! Det er nok som PT sier; grunnen til at vekten stabiliserer seg nå er egentlig fordi jeg er fornøyd sånn som kroppen min er nå :sjenert: Men jeg vil så inderlig gjerne ned til matchvekten min før jeg slutter på p-piller til høsten! Hvor absurd er det ikke å jobbe og slite ræva av seg i over 1 år for å nå målet sitt - for så å (misforstå meg rett) "ødelegge" kroppen med en graviditet :roll::ler: Men jeg tenker det er lettere å komme tilbake igjen i form hvis jeg er fit før en eventuell graviditet - og mulighetene er vel også større for at jeg kan klare å trene gjennom svangerskapet når jeg er trent fra før :vetikke: Føler meg ihvertfall ganske godt trent og i god form, det må jo være bra :nigo:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 27

Onsdag:

Spin 45

Gj.snittspuls: 84 %

Maxpuls: 96 %

Kcal: 519

Treningseffekt: 4,7 - stor forbedring

Fredag:

Spin 2

Gj.snittspuls: 82 %

Maxpuls: 92 %

Kcal: 694

Treningseffekt: 4,8 - stor forbedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Innom og :duskedame: litt i sommer :sol: !

Mitt store mål, nei, min store oppgave nå er å ikke snike meg unna alt det jeg vet jeg burde gjort av kjedelige øvelser. (Hørt det før? :skratte: ) Forrige ukes workshop var ihvertfall et dytt til i riktig retning, og skal jeg kunne vise til noe neste gang damen dukker opp, er det bare hardt arbeid som virker.... Starting tonight!

Håper alt er bra med deg kjære Diddles! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og :duskedame: litt i sommer :sol: !

Mitt store mål, nei, min store oppgave nå er å ikke snike meg unna alt det jeg vet jeg burde gjort av kjedelige øvelser. (Hørt det før? :skratte: ) Forrige ukes workshop var ihvertfall et dytt til i riktig retning, og skal jeg kunne vise til noe neste gang damen dukker opp, er det bare hardt arbeid som virker.... Starting tonight!

Håper alt er bra med deg kjære Diddles! :klemmer:

Ts, du klarer det med glans, det er JEG som sliter med å få ting til her i livet :roll: Jeg har snart gitt opp meg selv :fnise: Men det er veldig godt å ha "en gulrot" hengende foran nesa, sånn som du har mtp neste kurs :Nikke: Jeg har liksom ingenting sånn jeg, spa får jeg jo uansett når vi reiser på ferie - så den belønningen er jo helt dust :hoho: Lurer på hva jeg kan lokke meg selv til å ha skikkelig skikkelig lyst på hvis jeg klarer å gå ned de siste kiloene :klø: Noen tips?

Og alt er forresten bare fint med meg søte du :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...