Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli fit!


Diddles

Anbefalte innlegg

TRENING UKE 11

MANDAG

O2 Low - grønn time, 60 min(30 min kondisjon + 30 min styrke)

Uten sensor på pulsbelte - ergo ingen målinger :klaske:

TIRSDAG

Spin Intervall - blå time 60 min

Gjennomsnittspuls: 79 %

Maxpuls: 94 %

Kcal: 632

Yndlingsspin med PT som instruktør, for en bonus :strix: På toppen av det hele ble kjære med idag - og han var SÅ flink, holdt ut hele timen og var oppe og tråkka på hver intervall :nigo: Ble rett og slett stolt jeg :rødme: Og så er det utrolig gøy å kunne trene sammen!!! Men nå er kroppen sliten, det har vært trening hver dag siden før helga :dåne: Trenger hvile nå snart......

ONSDAG

Jeg innvilget kroppen min treningsfri idag, jeg er så sliten!

TORSDAG

Treningsfri

FREDAG

Spin 2 - blå time, 60 min

Gjennomsnittspuls: 81 % (167)

Maxpuls: 94 % (194)

Kcal: 608

Kroppen er tung å ha med å gjøre for tida, mulig det er en kombinasjon av forkjølelsen som fortsatt henger i og syklusen min :vetikke: Jeg er redd for at jeg ligger på vippen til overtrent her, PT kjefter på meg og sier jeg er i faresonen siden jeg er så ufattelig tung i kroppen og jeg sliter virkelig med å få pulsen opp...melkesyra pumpet vilt i låra mine idag - og DET er ikke normalt! Godt det er helg, så får jeg hentet meg litt inn på søvnfronten :nigo: Kan være det bare er søvnmangel også, let`s hope *krysser fingrene*

LØRDAG

Krønsj - rød time, 60 min

Gjennomsnittspuls: 80% (164)

Maxpuls: 92% (190)

Kcal: 469

Synes altså at Krønsj er en herlig start på dagen selv om armer og bein føles tunge idag :nigo: Det skal nytes at helga er tilstede!! Alt i alt er jeg sånn måtelig fornøyd med treningsuka :jepp:

SØNDAG

Treningsfri

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig?!!? :klaske: Møkkadag :slåss:

Først har jeg en shitty start på dagen på jobb, kommer jeg for sent hjem til å gå på styrketrening, spiser middag med en mann i minst like grumsete humør som meg selv - før det topper seg med at jeg glemmer å klipse på sensoren på pulsbeltet mitt og tropper opp på trening med fullt utstyr minus den som trengs for å sende signaler til klokka :klaske: Kjenner PMS`en har kastet seg over meg med all sin makt *kjemper imot* Idag er ikke dagen :snurt:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal melde meg på et sykkelritt....bare for å ha gjennomført et liksom :sjenert: Det blir arrangert et ritt nå 17. april på 53 kilometer i kupert terreng - jeg har lyst :Nikke: Og får med meg PT også :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER endret spinningplanene for ikveld seg - PT sendte melding istad; "gjett hvem som skal ha intervall ikveld? Jo det er meg" :nigo: Så da blir stakkars mannen min fint nødt til å bli med på intervall istedet for spin 1 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Lurer på om jeg skal melde meg på et sykkelritt....bare for å ha gjennomført et liksom :sjenert: Det blir arrangert et ritt nå 17. april på 53 kilometer i kupert terreng - jeg har lyst :Nikke: Og får med meg PT også :hoppe:

Det skal mannen min også være med på! ;) Som mosjonist eller noe sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal mannen min også være med på! ;) Som mosjonist eller noe sånn :)

Vurderer fortsatt frem og tilbake, er litt skummelt også - det er jo DEN løypeprofilen :dåne: Må tenke litt til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kroppen trenger hvile :sjenert: Men så har jeg så lyst å gå på Krønsj imorgen....for et dilemma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Men nå er kroppen sliten, det har vært trening hver dag siden før helga :dåne: Trenger hvile nå snart......

Og DU sier at JEG tar i for hardt?? Jeg har da aldri så mange treningsdager i strekk som deg! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DU sier at JEG tar i for hardt?? Jeg har da aldri så mange treningsdager i strekk som deg! :dåne:

:sjenert: Jeg har en tendens til å ta litt av :gjeiper: men nå har jeg innvilget kroppen fri idag og imorgen *stoltavsegselv*

...så er det alltid lettere å si til andre at de må lytte til kroppen enn å faktisk gjøre det selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:sjenert: Jeg har en tendens til å ta litt av :gjeiper: men nå har jeg innvilget kroppen fri idag og imorgen *stoltavsegselv*

...så er det alltid lettere å si til andre at de må lytte til kroppen enn å faktisk gjøre det selv :fnise:

Så bra, nå synes jeg du var flink!! :klappe::kose:

Det er litt greit å ta seg tid til :veslejenta: også, jeg er helt sikker på at det egentlig er sunt!

Og selvfølgelig vet jeg at sånne råd er mye enklere å gi enn å følge. Det gjelder forsåvidt også alle andre fornuftige råd.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, nå synes jeg du var flink!!

Det er litt greit å ta seg tid til :veslejenta: også, jeg er helt sikker på at det egentlig er sunt!

Og selvfølgelig vet jeg at sånne råd er mye enklere å gi enn å følge. Det gjelder forsåvidt også alle andre fornuftige råd.... :fnise:"

Det er herlig med treningsfri altså, for all del - men jeg kjente det langt inni sjela da jeg leste på FB at venninna mi skulle krønsje seg :trist: Skal vel være glad treningen har satt seg såpass godt fast i systemet, da blir det ihvertfall ikke vektøkning med det første ;) Så er det jammen treningsfri idag også, ikke av andre grunner enn at jeg skal jobbe til 17.30 og så i klubb 20.00...Men imorgen er det tilbake på spinningsykkelen :strix:

Jeg kunne sikkert med hell lagt inn restitusjonstrening ihvertfall 1 gang i uka - yoga foreksempel? Det skal jo være bra...må bare riste av meg tanken om at restitusjonstrening ikke er god nok trening først :ler:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er verdens lengste morgen (og det aner meg at resten av dagen blir likeså..) setter jeg meg ned og ser på timeplanen for neste uke...Skal prøve å tvinge meg selv til restitusjonstrening 1 dag i uka (istedet for å trappe ned :fnise: èn ting om gangen her!) Okei, det som finnes av restitusjonstrening på treningssenteret jeg går på er Yoga :haar: Jeg synes det virker dødsskummelt ut å bøye seg i alle mulige merkelige vinkler - hvordan ER det mulig?? :klø: Samtidig trenger jeg styrketrening sårt, det er evigheter siden styrke med PT, og jeg kan formelig kjenne at den hardt opparbeidede muskelmassen min svinner hen :grine: Så, da prøver vi følgende i neste uke:

Mandag: Styrke i sal - blå time 60 min + kondisjonsdelen av O2 Low (30 min)

Tirsdag: Treningsfri

Onsdag: Yoga hvis jeg tør..eller styrke med PT

Torsdag: Treningsfri

Fredag: Spin 2 - blå time 60 min

Lørdag: Krønsj - rød time 60 min

Søndag: Treningsfri

Haha, joda - jeg er god på forandringer :roll: Ihvertfall mer trening annenhver dag, sånn som jeg egentlig skal - det må jo være bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Haha, jeg turte å gå på yoga i går, så da tør ihvertfall du det neste uke!! :jepp::nigo:

Underlig, men veldig deilig etterpå! Og trening er det ihvertfall, beina mine skalv ukontrollert mot slutten av timen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRENING UKE 12

Mandag:

Styrke i sal - 60 min

Gjennomsnittspuls: 60%

Makspuls: 77%

Kcal: 326

Lenge siden denne kroppen har trent styrke - det kjentes :dåne: Men det var litt godt også ;)

O2 Low, kun kondisjonsdel - 30 min

Gjennomsnittspuls: 73%

Makspuls: 85%

Kcal: 227

Og her var vi slitne ja :fnise: Jaja, litt bevegelse ble det jo - men jeg overvurderte meg selv en smule her med å ta kondisjon etter første styrketime på en evighet :klaske: Går nok bedre neste gang :jepp:

Tirsdag:

Treningsfri

Onsdag:

Styrketrening - med PT

En stk herlig tung time er overstått :trene: Jeg kvir meg for styrketrening hver gang nå når det går så lang tid mellom hver gang, og det helt uten grunn - for når jeg er der og det står på så nyter jeg det!! Jeg må visst inn i det faste mønsteret mitt igjen med styrketrening 2 ganger i uka snart :sjenert:

Torsdag:

Spin intervall - 60 min

Fredag:

Treningsfri

Lørdag:

Krønsj - 60 min

Søndag:

Treningsfri

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så sinnsykt vondt framme på leggene mine :haar: PT sier de må skam-masseres, men ingen får touche leggene mine engang - så jeg aner ikke hvordan vi skal få til massasje :ler: *hvisker* Har litt komplekser for leggene kan man si....de er BREIE :dåne: Og da mener jeg type like tjukke som låra mine :grine: Det er ikke tull heller.....

Step 1 er å gå til innkjøp av nye sko med bedre demping, i håp om at det bare er det som skal til...så får massasje vurderes - men av noen totalt ukjente - PT kan bare holde fingrene sine for seg selv :ler: Jeg prøvte å kjenne etter igår om jeg driver og bruker fremste del av foten mye når jeg er på aerobic, men føler jeg er flink å ha hele foten nedi...bare det ikke er beinhinnebetennelse :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Off det er kjempevondt å ha leggvondt! :klemmer: Det hjelper nok mye å bare bytte sko til mer demping ja, det skal visst ha veldig mye å si. Jeg har aldri prøvd det ut men min søster er massiv jogger og bytter sko annenhver mnd for at de skal ha god nok demping hele tiden (men så har hun også slitt med beinhinnebetennelse så hun er ekstra forsiktig). Du får prøve det ut :) Håper du blir bedre fort og at det ikke er beinhinnebetennelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nok en ting vi har felles da med andre ord... ;)

Kjære pleier å le av meg og si jeg har låra rett i skoa... :sjenert:

God bedring til leggene! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære pleier å le av meg og si jeg har låra rett i skoa... :sjenert:

:skratte: den var ny :fnise: Jeg har en mann som alldeles ikke syntes leggene mine var "unormale" helt til jeg påpekte det :klaske: At man aldri lærer.......Nå synes han heldigvis at de er fine selv om jeg hater de :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her var det stille gitt :fnise: Jeg er en smule KG-lei for tida, så det har vært lite aktivitet inne her, heldigvis litt mer aktivitet IRL :trene:

Trening uke 13

Mandag:

Spin 45 - med PT

En stk nydelig time, det var null problem å holde pulsen oppe :nigo: Var ikke under 80 % hele timen, og holdt meg på 91-96 % under intervallene :strix: Bare så sabla typisk at Suunto-programmet klikka og vi ikke fikk sett hverken gjennomsnittspuls eller hvor mange kalorier vi forbrant...Men timen var HERLIG!!!

Torsdag:

Styrke - med PT

En skikkelig økt for min lille kropp, mye knebøy og markløft - jeg kjenner jeg er helt gele i beina og ryggen :fnise: Avsluttet med litt mage-rygg øvelser, men der var han snill idag altså :) ..men bare fordi jeg har en haug med bekken- og mageøvelser jeg skal gjøre hjemme hver dag :tunge1:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...