Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli fit!


Diddles

Anbefalte innlegg

Trening uke 28

Mandag:

Spin 45

Gj.snittspuls: 80 %

Maxpuls: 96 %

Kcal: 572

Treningseffekt: 4,5 - stor forbedring

Fredag:

Spin 2

Gj.snittspuls: 83%

Maxpuls: 96 %

Kcal: 706

Treningseffekt: 4,9 - stor forbedring

Søndag:

Step / styrke

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Ts, du klarer det med glans, det er JEG som sliter med å få ting til her i livet :roll: Jeg har snart gitt opp meg selv :fnise: Men det er veldig godt å ha "en gulrot" hengende foran nesa, sånn som du har mtp neste kurs :Nikke: Jeg har liksom ingenting sånn jeg, spa får jeg jo uansett når vi reiser på ferie - så den belønningen er jo helt dust :hoho: Lurer på hva jeg kan lokke meg selv til å ha skikkelig skikkelig lyst på hvis jeg klarer å gå ned de siste kiloene :klø: Noen tips?

Og alt er forresten bare fint med meg søte du :kose:

Jeg stemmer for at belønningen må være helgetur til Oslo med helgekurs i pole dancing! :jepp: Sometimes kjører helgekurs rett som det er, de aller fleste på nybegynnernivå. Du sa jo en gang at du også ville prøve! Og i den helga kunne det jo lett vært plass til et møte med meg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent step/styrke idag og er fullstendig spaghetti :dåne: Så ødela jeg hele treningseffekten med å knø i meg en haug middagsmuffins etterpå :sjenert: Til mitt forsvar var de med grovt mel i :opplyser: og de var altfor gode :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 29

Innkjøringen til årets bikinisesong er absolutt igang, strammes opp det som strammes opp kan på 3 uker :ler:

Mandag:

Spin 45

Gj.snittspuls: 81 %

Maxpuls: 95 %

Kcal: 523

Treningseffekt: 4,5 - stor forbedring

Tirsdag:

Jammen utgikk ikke treningen, men det var fordi jeg fikk koselig besøk - så det var absolutt verdt det :hjerte:

Onsdag:

Step / styrke

Gj.snittspuls: 77 %

Maxpuls: 92 %

Kcal: 465

Torsdag:

Treningsfri

Fredag:

Spin 2

Gj.snittspuls: 84 %

Maxpuls: 96 %

Kcal: 687

Treningseffekt: 5,0 - for mye

Lørdag:

Spin 1

Gj. snittspuls: 78 %

Maxpuls: 88 %

Kcal: 478

Treningseffekt:

Restitusjonstrening *stolt* :nigo:

Søndag:

Step / styrke

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

...og så var det det med å ikke ta helt av så kroppen går i vranglås også da... :sjenert: Med fare for å bli nedstemt her, så synes jeg dette så litt i overkant ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så var det det med å ikke ta helt av så kroppen går i vranglås også da... :sjenert: Med fare for å bli nedstemt her, så synes jeg dette så litt i overkant ut??

Joda du sier noe der :fnise: Men man har da ferie, jeg hadde aldri siktet såpass høyt om jeg skulle på jobb :dåne: Målet er å klare 5 av timene, så vi får se hvilken som blir byttet ut med fridag :sjenert: Mulig det blir torsdag siden jeg da har vært på trening 4 dager på rad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Joda du sier noe der :fnise: Men man har da ferie, jeg hadde aldri siktet såpass høyt om jeg skulle på jobb :dåne: Målet er å klare 5 av timene, så vi får se hvilken som blir byttet ut med fridag :sjenert: Mulig det blir torsdag siden jeg da har vært på trening 4 dager på rad...

Jeg har vanligvis en grei grense på tre dager trening i strekk. Dag fire kan jeg bare glemme å gjøre noe fornuftig... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanligvis en grei grense på tre dager trening i strekk. Dag fire kan jeg bare glemme å gjøre noe fornuftig... :ler:

Jeg har bestemt meg for å være litt Duracell-kanin i en periode nå, det får jeg bare klare :regler: Har jo klart 5 timer i uka før :sjenert: Om 3 uker ligger jeg på en solseng og har allverdens tid til å slappe av :jepp: Det får være motivasjonen min :nigo: + det faktum at jeg har en viss tiny bikini som skal se bra ut på denne kroppen her :haar: Det er bare å kjøre på :ler:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 30

Mandag:

O2 Low

Gj.snittspuls: 77 %

Maxpuls: 94 %

Kcal: 438

Tirsdag:

Spinn 45

Gj.snittspuls: 81 %

Maxpuls: 93 %

Kcal:487

Treningseffekt: 4,4 - stor forbedring av form

Tur med vovvis 45 min

Kcal: 245

Onsdag:

Treningsfri

Torsdag:

Quickspin / styrke

Gj.snittspuls: 79 %

Maxpuls: 90 %

Kcal: 377

+ 30 minutter styrke uten pulsbelte, fordi suunto`en min bare virker i spinningsalen :sur:

Fredag:

Spin 2

Gj.snittspuls: 83 %

Maxpuls: 96 %

Kcal: 760

Treningseffekt: 5,0 - for mye

Lørdag:

Treningsfri

Søndag:

Step / styrke

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nok en laaaang pause fra treningsdagboka :sjenert: Mye pga ferieavvikling, men jeg har ikke komt skikkelig igang etter jeg begynte i ny stilling på jobb heller. Jobben stjeler mye av tiden og energien min om dagene, og er jeg heldig har jeg orket trening 2 ganger i uka :overrasket: Dessuten er jeg møkkanes lei av å skrive opp alt jeg trener, spiser og av å veie meg 1 gang i uka - selv om jeg vet at det er det som må til for å holde vekta :sukk: Sånn er det å ha dårlige gener på vektfronten - jeg legger på meg 1,5 kg bare jeg tenker på sjokolade :slåss:

Men idag på fredagsspinningen kjente jeg formen var på plass igjen - endelig!! :bolledeig:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:fnise: stakkars forsømte bok :fnise:

Setter opp plan for trening i neste uke, ser jeg har problemer med å variere treningen uten en plan :sjenert: Spinning i mitt :hjerte::ler:

Skuldera mi fåkker seg igjen også, noe som nok er et resultat av forferdelig mye fokus på nedre del av kroppen - og nada på overkroppen :sjenert: Jeg vet jo jeg trenger styrke for å stabilisere, jeg feilbelaster så det smeller etter i jobben min :klaske: så dette er vel helt og holdent min egen feil :tunge1: Ser fortsatt det må varieres mer, men før jeg kan komme meg igang med krønsj og O2 Low igjen må jeg prioritere skikkelige sko, og det har vært laaaangt nede på lista en god stund :fnise: Synes liksom spinning er kjekkere kondisjonstrening enn aerobic :sjenert:

Så da blir treningsuka mi som følger:

Mandag 11.10

Styrke 60 min - gjennomført

Tirsdag:

Treningsfri / gå lang tur

Onsdag:

Quickspin / styrkemodul 60 min - ikke gjennomført, gikk tur istedet, fordi jeg var så inni hampen støl :sjenert:

Torsdag:

Treningsfri / gå lang tur

Fredag:

Spin 2 (kan bare ikke droppe denne timen for alt i verden) - gjennomført :strix:

Lørdag:

Treningsfri

Søndag:

Step/styrke

Lykke til til meg selv :ler:

Når det er sagt tikker vekta sakte men sikkert nedover etter vi sluttet å spise brød her hjemme, både jeg og kjære ser absolutt virkningen av det :Nikke: Jeg har ikke vært så opptatt av vekta på en stund, jeg fant ut det var viktigere at jeg faktisk begynte å bli fornøyd med formen på kroppen min enn antall kilo + at jeg gikk lei på måle- og veiefronten - det skjedde jo ingenting :slåss: Men nå er det blitt litt mer spennende igjen, derfor kommer jeg til å måle og veie meg igjen lørdagsmorgen/formiddag hver 14. dag, og håper jeg ser resultater kjappere enn sist :dåne:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrketrening gjennomført :trene: om enn timen er i sal med instruktør så ble det nå tungt nok :dåne: Utrolig hvor mye tyngre det blir med en gang en bruker stang (tihi, det rimte :fnise:) Nå er armer og bein gele og jeg trenger en d-u-s-j :dusje: Skippet spinningen siden jeg hadde glemt både sko og pulsklokke hjemme idagmorges :klaske: Bedre lykke neste mandag ;)

Alt i alt fornøyd med dagens innsats, til tross for at armhevinger er og blir rævva :flekke: HATE!!! ...Men det kommer kanskje etterhvert :vetikke: Til nå har skuldera stoppet meg etter ett sett, og jeg klarer det IKKE uten å ha knærne litt nedi :sjenert: Øvelse gjør mester - jeg SKAL klare det uten :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjære dagbok, jeg er redd jeg må legge deg på is da jeg ikke ser at jeg vil nå noen som helst mål i løpet av året som kommer :fnise: Kommer sterkere tilbake til høsten :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...