Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli fit!


Diddles

Anbefalte innlegg

Jeg fortsetter med veiing og måling ja og satser fortsatt på lørdag morgen :jepp: Jiiiz, er matchvekta di 55 kg??? Holy, hva er min da?! 58 kilo hadde vært perfekt, men nå må jeg først nå ned til 60 kg før jeg setter meg noe nytt mål - må jo se hvordan kroppen min ser ut med minus 5 kilo til først :nigo: Lurer på om jeg skal ta bilde nå for å sammenligne om 5 kg :klø:

Jeg vet ikke hvor reelt det er da, beregninga legges på at BMI på 22 er det ideelle for å ikke bli syk. Har også tenkt meg ned på 58, så får vi se. Klarer ikke helt å se for meg hvordan 55 ser ut, det er jo type ungdomsskole eller noe sånt? :klø:

Bilde er en god ide! :jepp: Jeg angrer på at jeg ikke tok bilder på 68,2! Det hadde vært gøy å se nå, men fristet ikke så mye der og da... :sjenert:

Feir deg selv og 36-tallet på vei inn i det nye året! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor reelt det er da, beregninga legges på at BMI på 22 er det ideelle for å ikke bli syk. Har også tenkt meg ned på 58, så får vi se. Klarer ikke helt å se for meg hvordan 55 ser ut, det er jo type ungdomsskole eller noe sånt? :klø:

Bilde er en god ide! :jepp: Jeg angrer på at jeg ikke tok bilder på 68,2! Det hadde vært gøy å se nå, men fristet ikke så mye der og da... :sjenert:

Feir deg selv og 36-tallet på vei inn i det nye året! :hoppe:

BMI kan ikke jeg forholde meg til, det får jeg ikke lov til av PT :sjenert: Jeg siterer (:fnise:) "BMI er unøyaktig siden den ikke skiller mellom vekten av muskler og fett, og heller ikke hvor på kroppen fett sitter. BMI er også unøyaktig på eldre mennesker og de som har lav høyde." :klø: Ehh..kommer vi inn i den siste kategorien?? :ler:

Men fettprosenten min skal ned mot 20 %, i første omgang 22 % så får vi se hvordan kroppen min ser ut da :jepp: Synes den er vel så viktig som vekta - selv om jeg ærlig talt drøøøømmer om å komme ned i 60 kg :sjenert: Da skal jeg være fornøyd - dette har vært en kamp, nå er det bare drøye 5 kg igjen :hoppe:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde er en god ide! :jepp: Jeg angrer på at jeg ikke tok bilder på 68,2! Det hadde vært gøy å se nå, men fristet ikke så mye der og da... :sjenert:

Jeg burde tatt bilder når jeg var over 70 kg her en stund, men da skydde jeg kamera og nakenhet som pesten...............fysjom så stor og ekkel jeg følte meg! Men nå er jeg på vei tilbake til gode gamle megselv igjen, så skal ikke se vekk fra at jeg legger ut et bilde og to :ler: Linselus kalles sånne som meg :foto::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 1

Mandag:

Spin 45 - blå time (45 min)

Gjennomsnittspuls: 161 (81 %)

Makspuls: 191 (96 %)

Kcal: 446

Torsdag:

Intervall - blå time (60 min)

Gjennomsnittspuls: 162 (82 %)

Makspuls: 190 (96 %)

Kcal: 438

Fredag:

Spin 2 - blå time (60 min)

Gjennomsnittspuls: 152 (77%)

Makspuls: 189 (95 %)

Kcal: 465

Søndag:

Intervall - blå time (60 min)

Gjennomsnittspuls: 152 (77%)

Makspuls: 194 (98%)

Kcal: 484

Totalt denne uka:

1833 kcal av 2400 anbefalte

+ tur med vovvis hver dag - men uten pulsklokke :sur:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på en dårlig intervalltime for første gang :slåss: De har fått tak i en ny instruktør, og hvor de har fått tak i henne hen det lurer jeg jammen på :kjefte: Hvis det er hun som skal ha torsdagsintervallen fremover så boikotter jeg :snurt:

Måtte slite for å få pulsen opp, hun hadde verdens rareste musikk - også vinglet hun sånn oppå sykkelen at det såg ut som vi hadde en flaggermus til instruktør :fnise: Ikke mye inspirerende :roll:

Jeg kjører stort sett mitt eget løp på spinningen, men når timen og instruktøren er så rar - da blir jeg helt satt ut :dåne: Det viser igjen på antall kalorier og puls, til vanlig har jeg skyhøy puls på 60 minutters-spinning og forbrenner opp mot 600 kcal..idag er det sånn midt på treet :tre: Godt det er fredagsspinning imorgen :hjerte: Da skal det kjøres :trene:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror stoffskiftet mitt er på ville avveier igjen :sukk: Vekten raser opp og ned med flere kilo på få timer, og jeg er tung som bly i kroppen...Tror jeg må ta meg en tur til legen!

Idag tidlig veide jeg meg og var over 68 kg for første gang på månedsvis :overrasket: så la jeg meg igjen og sov 3 timer til, da var jeg plutselig 66 kg igjen :klø: Det er jo seriøst ikke normalt!! Hva kan jeg gjøre for å stabilisere stoffskiftet?! Mamma sliter skikkelig med stoffskiftet sitt, jeg håper bare ikke mitt blir likt :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart tid for ukas siste spinningtime :hjerte: Fra imorgen av kommer jeg il å trene mer variert enn jeg har gjort de siste mnd, jeg blir utrolig stiv og ubevegelig i kroppen av spinning 4-5 ganger i uka :fnise: Så da kommer jeg til å trene ca sånn som dette i neste uke, kanskje det hjelper både vekt og bevegelighet å variere litt?

Mandag: Styrke - blå time

Tirsdag: Puls - blå time

Onsdag: Treningsfri pga møte

Torsdag: Spin 1 45 min - grønn time

Fredag: Spin 2 60 min - blå time

Lørdag: Treningsfri

Søndag: Spin Intervall 60 min - blå time

Fremover så kommer jeg til å trene mer i sal, onsdager har de "stram opp", en slags MRL-time som pt sier er ganske bra..Men nå på onsdag er det møte på jobb, så jeg tror ikke jeg rekker det :klø: Får spare den til uka etter :jepp:

Jeg kommer ikke til å ha så mye pt-timer fremover, fordi eldstemann skal begynne med kjøretimer - og da føler jeg ikke at jeg kan forsvare pt-timene mine :sjenert: 1 kjøretime koster over 600 kr :overrasket: Pluss alt det obligatoriske *grøss* Det er en dyr fornøyelse å ta sertifikat :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en time :dåne: :dåne: og trippel :dåne: Jeg trodde jeg skulle kaste opp på slutten der med topper på 98 % av makspuls :fnise: FANtastisk!!! Nå er jeg s-l-i-t-e-n, det skal bli godt med en dusj, kakao i koppen og sofakos under et mykt pledd :hjerte:

Imorgen starter en ny uke - med nye muligheter til å nå mål :nigo:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare misunnelig på midjen, men misunnelig på hele Diddles :fnise:

Finner ikke ord for hvor imponert jeg er over deg altså :dåne:

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh jeg er så misunnelig på midjen din! At det går an å bli så tynn!! :sjokkert:

Og tynnere skal jeg bli :nigo: Føler meg ikke tynn i det hele tatt, men det er nok fordi jeg alltid har vært enormt smal rundt midjen..jeg er typisk timeglass :fnise:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare misunnelig på midjen, men misunnelig på hele Diddles :fnise:

Finner ikke ord for hvor imponert jeg er over deg altså :dåne:

Klem!

Å du er nå søt :kose::klemmer::kyss: Du er nå griseflink å trene selv også!!! Ser deg på FB vettu ;) Idag er en sånn "jeg har mest lyst å legge meg på sofaen" dag :sjenert: Men det går ikke, for idag er det ny time - og den kan jeg ikke gå glipp av, jeg trenger nemlig styrketrening sårt :jepp:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening uke 2

Mandag:

Tur med vovvis på glatta 20 min

Gjennomsnittspuls: 125 (63 %)

Makspuls: 148(75 %)

Kcal 110

Styrke - blå time 60 min

Ingen målinger på styrketimen, for pulsklokka mi dreiv å skrudde seg av hele tida :slåss: Pulsklokke og vektstang er visst en dårlig kombinasjon - og når jeg la fra meg klokka fikk den ikke registrert hjertesignal :klø: Rare dustete greier! Men tungt var det :trene:

Lørdag:

Spin 1 - grønn time 45 min

Gjennomsnittspuls: 173 (87%)

Maxpuls: 193 (97 %)

Kcal: 400

Det var med hjertet i halsen jeg gikk på spinning idag etter gårsdagens kiropraktortime og påvist betennelse i bekkenet :haar: Men han sa jeg kunne trene hvis det kjentes greit ut, og det gjør det forsåvidt idag. Litt mørbanka er det jo etter behandlingen, men ikke mer enn det pleier å være egentlig :sjenert: Kunne ikke ha det på så tungt, da kjente jeg det godt - men pulsen kom opp den selv om jeg tråkket lettere enn vanlig :nigo: Fornøyd :Nikke:

Søndag:

Spin Intervall - blå time 60 min

Gjennomsnittspuls: 174 (87%)

Maxpuls: 193 (97 %)

Kcal: 498

Herregud for en time :dåne: Ny intervalltime - jeg trodde jeg skulle dø - helt seriøst!!! Beina mine er akkurat som gele, hun pressa oss til det ytterste på hvor tungt det faktisk går an å trø rundt uten å spy :sjokkbla: Det er det hardeste, jævligeste jeg har vært med på - ihvertfall etter spinningmaraton!!! Og det var gøy :nigo:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo nødt til å være syltynn! Du er vel en 15 kg tyngre men likevel 5 hele cm tynnere enn meg i midjen! Kan nesten ikke se for meg selv med 5 cm mindre midje jeg.. tror aldri jeg har vært så tynn... *drømme* Flinkisen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo nødt til å være syltynn! Du er vel en 15 kg tyngre men likevel 5 hele cm tynnere enn meg i midjen! Kan nesten ikke se for meg selv med 5 cm mindre midje jeg.. tror aldri jeg har vært så tynn... *drømme* Flinkisen!!!!

:hakeslepp: er jeg 15 kg tyngre enn deg? Du din lille flis :hoho: *føler seg kjempestor*

Hvorfor driver du og slanker deg da??? :slår: Hadde jeg veid 50 kg så hadde jeg vært verdens hæppieste jente :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mååå jo slanke meg for å få tynnere midje, vil ha sånn midje som du har :sjenert: Tror ikke dine kilo ligger på magen altså, de er bare helt nødt til å ligge i beinbygning og muskler, sånt som ikke synes, for du er jo så tynn! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Ingen målinger på styrketimen, for pulsklokka mi dreiv å skrudde seg av hele tida :slåss: Pulsklokke og vektstang er visst en dårlig kombinasjon - og når jeg la fra meg klokka fikk den ikke registrert hjertesignal :klø: Rare dustete greier! Men tungt var det :trene:

Har du tastelås på klokka di? Jeg setter alltid på den når jeg har satt i gang styrkeøkter, for da er det ikke noe som kan forstyrre den! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tastelås på klokka di? Jeg setter alltid på den når jeg har satt i gang styrkeøkter, for da er det ikke noe som kan forstyrre den! :jepp:

Jooo det har jeg sikkert :ler: Hvordan gjør jeg det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Jooo det har jeg sikkert :ler: Hvordan gjør jeg det??

På min er det knappen øverst på venstre side. Hold den inne til det står "lock buttons" i displayet, og trykk på aktuell markert knapp :ler:

Lykke til! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...