Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

Hehe, skal vel alltids finne plass for noen til! :fnise:

Sier som Askeladden; Jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, jeg fører vel den au! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Timen hos psykolog gjorde nok mer inntrykk enn jeg trodde. Kjenner at det aktiverte en del tanker som nok har ligget litt i dvale den siste tida. På en måte litt letta for det, har lurt på om jeg ikke føler nok, sørger nok. Snakka litt med psykologen om akkurat dette, og fikk klarlagt at ingenting av det jeg gjør og føler er unormalt. At ting vil gå i sykluser.

Vet jo alt dette egentlig, men det kjentes godt å få det bekreftet fra en med faglig kompetanse.

I morgen blir jeg hjemme alene for første gang etter at vi ble skrevet ut fra sykehuset. Kjenner at jeg ser litt fram til det faktisk! Hadde trodd at jeg bare skulle grue meg til det, men nei. Har planer om å kose meg, ta tankene som de kommer, kanskje bake litt, kanskje ikke. Det er ingenting jeg MÅ gjøre. Og det må være det beste utgangspunktet for en koselig alene-hjemmedag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på en frokost med lav GI (glykemisk indeks) i dag. Har jo PCOS og da skal et lavkarbo-kosthold (a la Lindberg) være gunstig. Dette fordi det gir et mer stabilt blodsukker og virker gunstig inn på insulinet. På utredningen i vår, der de fant ut at jeg har PCOS, fant de også ut at jeg hadde en litt forhøyet insulinresistens. Ikke at jeg er resistent, men at jeg nærmet meg grenseland for normalkurven.

-----------

Nå skal jeg bake brød til min kjære (må prøve å holde meg unna sjøl da), og så skal jeg se i den nye GI-boka mi om jeg finner noe brødalternativ til meg sjøl også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tenkt masse. Kjent lukta av guttene hele tida, sjøl om rommet har vært fylt av nystekt-brød-lukt... Husket hvordan det føltes når lille S la ei bittelita hånd rundt pekefingeren min eller en fot sparket mot hånda mi. Hvordan lille I så ut med ei bittelita strikka prematurlue, som var ALT for stor, på hodet. Hvordan han skygget for øynene sine med ei arm dersom lyset ble for skarpt. Hvordan han slikket og smattet hvis han fikk en vattpinne dyppet i morsmelk i munnen. Hvordan lille S skrek til da han ble født.

Det kjennes ut som om noen klemmer rundt hjerte og strupe når jeg plutselig husker på sånt, det er så sårt, men samtidig så er det fantastisk godt å ha disse minnene. Det gjør det mer virkelig, guttene har virkelig vært her, og de har virkelig gjort ting som vi husker på.

Men GUD, som jeg savner dem! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nilla.

Håper det ikke gjør noe at jeg skriver her, vil ikke minne deg på vonde ting. Men jeg måtte bare si at jeg tenker så veldig mye på deg, og tårene triller når jeg leser i den nye dagboka di. Jeg syns også at du virker veldig sterk og tøff, og dette skal du klare å komme deg igjennom! Du får bare ta den tiden du trenger. Ønsker deg alt godt, og som sagt, jeg tenker masse på deg. Mange :klemmer: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trist:

Det er fryktelig vondt å lesa om tankane dine i dag, samtidig som dei minnene de har, virkelig høyrest gode (og samtidig vemodige) ut. :kose:

Det er godt å høyra at psykologtimen ser ut til å vera til nytte. Sjølv om det sikkert er hardt mens det står på og ei stund etter, er det nok veldig nyttig i eit lengre tidsperspektiv.

Eg vil forresten anbefala heimelaga lasagne framfor glas og posar. Hermetisk hakka tomat, tomatpuré, lasagneplater, kjøt, litt krydder, eventuelt litt grønsaker og kvit saus med ost. Kjempeenkelt og skikkelig godt - iallfall om du likar smaken av ekte tomatsaus. :tommelsmil:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Ja, det er vondt, vemodig og fint på en gang. :sukk:

INGEN av dere må tro at dere ikke bør skrive i dagboka mi, at dere da plager meg på noe vis! Har dere lyst til å skrive, så skriv. Verre er det ikke. :klem:

Jeg leser i deres dagbøker jeg også, selv om det ikke alltid er jeg svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil forresten anbefala heimelaga lasagne framfor glas og posar. Hermetisk hakka tomat, tomatpuré, lasagneplater, kjøt, litt krydder, eventuelt litt grønsaker og kvit saus med ost. Kjempeenkelt og skikkelig godt - iallfall om du likar smaken av ekte tomatsaus. :tommelsmil:

Denne prøves neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Er den kakaoen god? :) Jeg tror jeg bare har smakt sånn rett i koppen, gul pose :klø:

Koste meg med te idag da :happy:

God kveld/natt :happy: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den kakaoen god? :) Jeg tror jeg bare har smakt sånn rett i koppen, gul pose :klø:

Koste meg med te idag da :happy:

God kveld/natt :happy: :klem:

Det er ikke akkurat kakao da, men en slags kaffekakao. Så hvis du liker kaffe og du liker kakao, tror jeg du vil like denne også. :fnise: Den ser sånn ut.

God natt til deg også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...