Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

Så flink du er som strikker! Jeg er litt misunnelig på alle som er så flinke i håndarbeid :fnise: Deilig med sånne pulsvarmere da, passer jo strålende nå når vi går mot kaldere dager :)

Høres ut som om dere har hatt en fin dag, det er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalkun a la mamma hørtes helt fantastisk ut :sikle:

Bra at dagen gikk over all forventning :)

Det er kjekt med håndarbeid, selv er jeg ivrig hekler og veldig sporadisk strikker. Hvilket pledd er det du strikker?

Strikker et pledd til meg selv. Og har akkurat funnet ut at det vil ta laaaang tid! :dåne:

Det er bare rett, men blir kjempestilig (syns jeg sjøl :fnise: ) for garnet er sånn at det blir mønster og tøffe riller. Det er dette garnet, farge 08. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i dag:

- vasket masse klær og hengt opp til tørk.

- Kommet godt i gang med regnskapet. (Bør leveres til revisor i løpet av uka...)

- Svigermor har laget middag, så den trenger bare å varmes opp. Hjemmelaget lapskaus av elg. :sikle: (Ikke akkurat Fedon-mat...)

Sitter og tenker på hva slags tekst vi skal ha nederst på gravsteinen til guttene. Vi bør egentlig ringe før kl 17 i dag og si hva vi har bestemt oss for, men det er så vanskelig å bestemme seg. Det kan ikke være for langt, men samtidig må det si alt.

De alternativene vi har så langt er:

- "Små føtter setter dype spor"

- "Vi glemmer dere aldri"

Liker den første godt jeg da. Men får se hva det blir til. Eventueller forslag tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at "Små føtter setter dype spor" var helt nydelig! :)

Jeg hadde nok valgt den!

Synes det er så godt å lese det du skriver, av og til ler jeg litt, men er nok mest tårer som kommer... Har vel kansje litt å si md alle hormonene mine for tiden også. :hihi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et kjempefint garn! Har aldri sett et slikt garn før :) Kanskje jeg skal prøve meg på et pledd jeg også, elsker å sitte under pledd på kalde dager :)

Jeg syntes også at "Små føtter setter dype spor" var utrolig vakkert, og så på sin plass! :) Veldig fint. Men det er jo dere to som skal like det, de var jo fine begge uttrykkene dere står mellom da, så uansett blir det fint :)

Hørtes deilig ut med den middagen, håper dere koste dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har en følelse av at vi ender opp med "små føtter setter dype spor"...

Fikk ikke snakket med han "gravstein"-mannen i dag, så nå har vi til i morgen tidlig før vi bestemmer oss.

"Vi vil alltid elske dere" er også et alternativ...

Edit: Skulle jo stå "føtter", ikke "hender".

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også den med "små føtter" var veldig fin!

Alle minneordene er i grunn fine (og veldig vemodige, selvfølgelig).

Ellers så har du vært flink som har kommet bra i gang med revisorarbeidet! Kjempeflink! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, grrrr... Nå hadde jeg skrevet et laaangt innlegg åsså datt nettet ut mens det ble postet. Selvfølgelig forsvant det. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sittet på en stol nesten hele tida!

Har ført regnskap, vært inne på KG, vasket klær, vært inne på KG, strikket litt, ført regnskap, vært inne på KG :fnise: osv osv

Skulle egentlig ut å gå en tur på senettermiddagen, men så fant jeg så bra nettsider om strikking (Dreia har skylda! :lol:) og ble sittende å kikke og plutselig var det mørkt!

Nå tror hodet at det er kjempeseint på kvelden, mens kroppen er ubrukt! Hmmmm, skal tro om jeg kan få frista Nilla-mannen med ut å gå en liten tur? (Tør ikke å gå alene etter at det er blitt mørkt, "e litt taitjhlåt" :fnise: )

Han har for øvrig klart å skjære ei skikkelig flenge i lillefingeren, akkurat over leddet. Det blødde skikkelig og nå begynner det å hovne opp. Foreslo at det kanskje hadde vært lurt å ringe legen, men å nei, store, sterke bønder kontakter ikke lege for ei flenge i fingeren! :nei:

Håpløse macho-tendenser spør du meg! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en liten tur ut! Og det var godt! Var litt tåke, men mens vi var ute letnet det litt , og DEN nydelige stjernehimmelen kom fram. Var så koselig, ble holdt rundt av en varm kjæreste med kalde kinn mens vi så etter stjernebilder. :hjerter_rundt:

Nå skal vi finne senga, ny dag i morgen, med blanke ark osv. :ler:

Satser på LITT høyere fysisk aktivitet da!

God natt alle mine kjære KG-venner. :klemmer:

:sove:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en liten tur ut! Og det var godt! Var litt tåke, men mens vi var ute letnet det litt , og DEN nydelige stjernehimmelen kom fram. Var så koselig, ble holdt rundt av en varm kjæreste med kalde kinn mens vi så etter stjernebilder. :hjerter_rundt:

Åååh! Så flinke og gode dere er med hverandre! :)

(Selv om mannen også er macho bonde som ikke vil syte over dype kutt i fingeren).

God natt til dere, er så skjønt å høre om par som er gode med hverandre og er flinke å finne på ting.

En inspirasjon! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror hodet at det er kjempeseint på kvelden, mens kroppen er ubrukt! Hmmmm, skal tro om jeg kan få frista Nilla-mannen med ut å gå en liten tur? (Tør ikke å gå alene etter at det er blitt mørkt, "e litt taitjhlåt" :fnise: )

Er det slik det skrives :fnise: Kunne aldri ha forestilt meg det :ler:

Mannen bør forøvrig ringe til doktoren :regler: Ikke bra når det er rett over leddet :riste: * Been there, done that *

Så godt at det ble en tur ut og at stjernehimmelen viste seg :rødme:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Små føtter setter dype spor var virkelig nydelig syns jeg! De andre forslagene likte jeg også, det blir kjempefint uansett, det er jeg sikker på! Hva endte dere opp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men så fant jeg så bra nettsider om strikking (Dreia har skylda! :lol:) og ble sittende å kikke og plutselig var det mørkt!

:rodme:

Men strikking er jo produktivt i det minste! :nigo:

Han har for øvrig klart å skjære ei skikkelig flenge i lillefingeren, akkurat over leddet. Det blødde skikkelig og nå begynner det å hovne opp. Foreslo at det kanskje hadde vært lurt å ringe legen, men å nei, store, sterke bønder kontakter ikke lege for ei flenge i fingeren! :nei:

Håpløse macho-tendenser spør du meg! :klaske:

Mannen din høyrest nesten ut som morfaren min. Einaste måten å få han til legen på, er å bestilla time til han og gi beskjed om at han har det med å vera på legens kontor til det og det tidspunktet. :fnise:

Fann de ut av kva som skal stå på gravsteinen? "Små hender/føtter setter dype spor" var veldig fint, og dei andre alternativa var enkle, men veldig forklarande. Eg er sikker på at det blir ein flott stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Invicta

Kjære Nilla.

Nå har jeg lest din nye dagbok fra start.

Og jeg sitter her og gråter... Mine egne problemer virker som bagateller sammenliknet med det du og Nilla-mannen har gått gjennom den siste måneden.

Jeg synes det er så flott hvordan du kommer deg videre, hvordan du lar oss ta del i dine tanker og din vei tilbake til hverdagen.

Jeg skal definitivt følge deg fast fra nå av.

Og takk for god omsorg i min bok. Det er fantastisk hvordan du tenker på andre samtidig som du selv har opplevd noe så fullstending meningsløst og vondt.

Tusen takk for at du har delt din historie, Nilla :klem:

Unnskyld om det er vondt å lese dette. Men du er en fantastisk person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi besøkt verkstedet som lager gravsteinen til guttene. den er som tidligere nevnt, fra steinbruddet til foreldrene mine, vi syns det gjør gravstedet ekstra personlig og vårt. Nå er den saget og polert, og den blir helt nydelig!!! Syns den er finere enn alle andre gravstener vi har sett. Lysegrå, med sjatteringer av hvitt og felter som skimrer, nesten glitrer.

På steinen skal det være navnene til guttene med fødsels- og dødsdato, et innfrest spor som følger konturen av gravsteinen - ca 1 cm fra ytterkanten, ei lita lykt på hver side av navnene (guttene får hver sin lykt liksom) og øverst på steinen blir det frest inn to små spurver som sitter og nesten berører hverandre med nebbene sine - disse ble spesialtegnet til oss! :)

og teksten nederst ble: "Små føtter setter dype spor"

Tror dette blir veldig vakkert, og veldig riktig.

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Så flinke og gode dere er med hverandre! :)

(Selv om mannen også er macho bonde som ikke vil syte over dype kutt i fingeren).

God natt til dere, er så skjønt å høre om par som er gode med hverandre og er flinke å finne på ting.

En inspirasjon! :)

:klemmer:

Så koselig med romantisk tur, sånt liker jeg! :rødme:

Ha en fin kveld :klem:

Estrella 84 og Minttu: Ja, vi har det kjempegodt sammen! I januar er det 9 år siden vi ble sammen, og vi er fortsatt kjærester. Tror nøkkelen er åpenhet og ærlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...