Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

Veldig imponerende at du orker å dele alt dette med oss! :klem:

Kjære Nilla.

Nå har jeg lest din nye dagbok fra start.

Og jeg sitter her og gråter... Mine egne problemer virker som bagateller sammenliknet med det du og Nilla-mannen har gått gjennom den siste måneden.

Jeg synes det er så flott hvordan du kommer deg videre, hvordan du lar oss ta del i dine tanker og din vei tilbake til hverdagen.

Jeg skal definitivt følge deg fast fra nå av.

Og takk for god omsorg i min bok. Det er fantastisk hvordan du tenker på andre samtidig som du selv har opplevd noe så fullstending meningsløst og vondt.

Tusen takk for at du har delt din historie, Nilla :klem:

Unnskyld om det er vondt å lese dette. Men du er en fantastisk person!

Hei dere!

Det er min store terapi å skrive dagbok her inne. Vet jeg gjentar meg sjøl nå, men jeg finner stor trøst og styrke i å vite at det er andre kan lese og legge igjen kommentarer om stort og smått her inne. Vi får annen hjelp også altså, men dere hjelper meg så utrolig mye! :klemmer:

Og så må jeg få presisere at det vi har opplevd kategoriseres som ekstremt, og det er klart at det sette ting i perspektiv. En del problemer er ikke like store her hjemme lenger. MEN jeg har jo fortsatt forståelse for det andre strever med, enten det er sorg, prøving eller andre ting! Etter hvert vil vi også bli prøvere igjen og garantert gå gjennom de bølgedalene som følger med det igjen.

Men det er der jeg syns KG er så god å ha. Man kan dele sine nedturer med andre, og få litt oppbacking. Og jeg har tro på at det gjør det enklere å komme seg gjennom ting.

Dette ble langt og litt klønete, men jeg håper jeg fikk fram noe av det jeg mener i hvert fall. Alle har vi våre nedturer, og de kan vi dele med hverandre, enten de er store eller små. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det slik det skrives :fnise: Kunne aldri ha forestilt meg det :ler:

Mannen bør forøvrig ringe til doktoren :regler: Ikke bra når det er rett over leddet :riste: * Been there, done that *

Så godt at det ble en tur ut og at stjernehimmelen viste seg :rødme:

:fnise: Klarte ikke å finne en bedre måte å stave det på! :ler:

Ja, jeg har småkjeftet på mannen i dag, men han sier bare "nei da, det begynner å gro snart." :klaske:

:rodme:

Men strikking er jo produktivt i det minste! :nigo:

Mannen din høyrest nesten ut som morfaren min. Einaste måten å få han til legen på, er å bestilla time til han og gi beskjed om at han har det med å vera på legens kontor til det og det tidspunktet. :fnise:

Fann de ut av kva som skal stå på gravsteinen? "Små hender/føtter setter dype spor" var veldig fint, og dei andre alternativa var enkle, men veldig forklarande. Eg er sikker på at det blir ein flott stein.

Føler meg veldig produktiv på det området for tida! (I hvert fall i forhold til mitt strikketempo!) Er helt ferdig med pulsvantene nå, og ca 1/4 av sitteunderlaget, kommet godt i gang med pleddet OG tatt fram julebroderiet jeg ikke har gjort noe med på 4 år! :flau:

Mannen er ganske egen på det der ja. Det blør litt ennå, men flikene har visst nok lagt seg inntil hverandre nå da, og "gror så fint så" som han sa sjøl. :klaske:

Gravsteinen fant vi ut av ja, som du kan lese om lenger oppe. :)

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi besøkt verkstedet som lager gravsteinen til guttene. den er som tidligere nevnt, fra steinbruddet til foreldrene mine, vi syns det gjør gravstedet ekstra personlig og vårt. Nå er den saget og polert, og den blir helt nydelig!!! Syns den er finere enn alle andre gravstener vi har sett. Lysegrå, med sjatteringer av hvitt og felter som skimrer, nesten glitrer.

På steinen skal det være navnene til guttene med fødsels- og dødsdato, et innfrest spor som følger konturen av gravsteinen - ca 1 cm fra ytterkanten, ei lita lykt på hver side av navnene (guttene får hver sin lykt liksom) og øverst på steinen blir det frest inn to små spurver som sitter og nesten berører hverandre med nebbene sine - disse ble spesialtegnet til oss! :)

og teksten nederst ble: "Små føtter setter dype spor"

Tror dette blir veldig vakkert, og veldig riktig.

Ååh, den blir sikkert kjempefin!! :) Og det hørtes kjempeflott ut med en stein fra foreldres steinbrudd :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravsteinen høres så nydelig ut :) Morsomt å kunne få være med å lage den akkurat slik dere ønsker å ha den da :)

Små føtter setter dype spor passer jo perfekt også :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra dag i dag!

- fått ferdig regnskapet, nå stemmer det på øret! :hoppe:

- fått vasket ren og oppdatert alle dyra på fjøstavla i dag! (Vi har en whiteboard i fjøset hvor vi skriver opp alle opplysninger om hver enkelt ku, f.eks. kalving, brunst, inseminering osv. Oppdateres jevnlig, men alt fjernes og settes opp på nytt etter innsett hver høst.)

- kommet litt lenger på pleddet.

- Laget nydelig middag, om jeg skal si det selv. :nigo: Og så enkelt!

Her kommer oppskriften:

Kyllingfilet i form

Smør ei ildfast form, legg oppi så mange kyllingfileter som dere skal ha. Olje dem og krydre med masse grillkrydder.

Smør ei lita ildfast form.

Her oppi har du terninger/biter/strimler av gode grønnsaker. Jeg brukte 1/2 løk, 2 gulerøtter og 1/2 squash. (Kålrot er også nydelig, men den krever litt tid i ovnen.) Olje og krydre masse.

Sett begge formene inn i forvarmet stekovn, ca 220 grader i ca 30 minutter.

Serveres med ris og rømme (eller en eller annen saus som passer til om du heller vil ha det.)

bon appetite! :sikle:

Nå skal jeg til formannen i laget med regnskapet, han skal se over alle bilag og sånn. Og så blir det vel en svipptur innom kirkegården siden det blir samme vei.

Etterpå er det TV-kveld! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempeflink du har vært, tenkt at regnskapet er ute av verden nå, og så stemmer det på øret og alt! Kjempeflink! :)

Ellers er det knall at dagen har vært bra, og du/dere har jammen vært effektive og flinke! :)

Kos deg i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være ferdig med regnskap, flinka!

Wow, middagen hørtes rett og slett kjempegod ut! Dette må jeg prøve en gang altså :) Takk for tips ;)

Håper du får en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er alt tungt igjen...

Tok fram alt mitt mot og ble med Nilla-mannen på et arrangement med lokale aktører i kveld. Bare sambygdinger på scenen. Og nesten bare sambygdinger i salen... Gruvde meg som fy, og drøyde det ganske lenge med å gå inn, sånn at det ikke skulle være så mye tid til prating før 1. akt. Midt i første akt kommer barnekoret på scenen, masse nydelige barn som jeg har på skolen. Da rant tårene. De var så nydelige, og sangen de sang var også så fin. Skikkelig stemningsfullt. Måtte bite meg i leppa for ikke å lage lyd.

I pausen kom det en del barn og voksne bort til meg for å snakke. De er jo bare greie, lurte på hvordan det gikk, syntes det var godt å se meg osv. Men måtte kjempe HARDT for å klare å ikke bryte sammen.

Da hele showet var over hastet jeg ut og bort til bilen. Kjente at jeg ikke ville klart å snakke med flere.

Klumpen i brystet er stor i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stor :klemmer:

Så flink dere var som tok turen, selv om det ble litt tøft med så mange folk og alle barna.

Tenker på dere, flinke, sterke Nilla og Nillamannen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...