Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

Så var andre time hos psykologen over.

Det gjør VELDIG godt å snakke med en som er fagperson innen sorg og prosessene videre, så dersom noen kommer ut for en krise - av tilsvarende eller helt annen art - så vil jeg anbefale å takke ja til psykolog. Det er ikke sikkert en føler at en trenger det, men som Anamelona skrev til meg tidligere, det er bedre å ha dratt dit en gang, prøvd og så finne ut om man trenger det eller ikke, enn å takke nei. Det har mye å si hvordan kjemien er mellom en selv og psykologen selvfølgelig, men for oss er dette ihvertfall blitt veldig riktig.

Snakket om masse i dag også, bl.a. dette med samliv/seksualliv. Var litt uvant å skulle snakke om noe så personlig først, men det gikk fort over. Godt å få høre fra "faglig hold" at det er helt normalt at (særlig) kvinnen trenger tid både i kropp og sinn for å bli klar for sex igjen. Mens man "venter" er det viktig å huske på å være intim på andre måter, ta rundt hverandre, klemme, kose, holde hverandre i hånda osv. Og der scorer vi høyt! :yvonne: Så jeg tror jeg skal prøve å slappe av mer ift at det tar tid før sex-livet er tilbake i gjenge, og heller kjenne at det er godt å være kjærester, så ordner det seg kanskje av seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smaker rart, men klager Pusilus? Nei da, snille piker klager da ikke på mammas mat. :ler:

Snill og snill :sjenert: Matvrak kaller vi det ;) Fikk jo forklaringen på smaken da de så ansiktsuttrykkene våre.

****

Så bra at det er ok å snakke med psykologen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppa litt i dag også. :nigo:

- svak rosa neglelakk. Var iherdig neglebiter i over 25 år - ganske lenge når man tenker på at jeg er 27!!!), men mens vi var på sykehuset var det plutselig over av seg selv. Så nå begynner jeg å få skikkelig kvitkant, og har investert i neglefil! :fnise: Og nå er de nylakkerte og ganske så fine. :tommel:

- Garn, strikkepinner, heklenål og alt man trenger for nålefilting! Var så artig å gå inn på garnbutikken og shoppe! Fikk et svart stoffnett som det sto Gjestal på til å ha alt i. Følte meg veldig "inne" i strikkemiljøet da jeg gikk derfra.:bolledeig::fnise:

- flere planter til å velge i når jeg skal plante på grava til guttene, mest sannsynlig i løpet av denne uka. :)

- avslutta med impulstur på cafe sammen med Nilla-mannen, svigermor og søstra til Nilla-mannen. Satt så lenge at til slutt var vi så sultne at vi kjøpte oss middag også. :ler:

Alt i alt en veldig bra dag. :)

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk så fint hos psykologen :) Sikkert rart, men samtidig veldig godt å snakke om intime og personlige ting med en "fremmed" :)

Gratulerer med lange negler! Nå skal det ikke bli mer nedbitte negler, men fine lange negler med lysrosa neglelakk :tommelsmil:

Deilig med shopping og cafebesøk også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Det er pusilus som må ta æra for dei flotte :nigo:-listene som sprer seg her på KG. Sant dei hjelper på humøret? :jepp:

Så godt å høyra at du har hatt ein bra dag. Og så nytt garn, då. :hoppe::fnise:

Forresten kurert tidligare ivrig neglebitar her også, sjølv om eg ikkje har fullt så lang fartstid som deg. Eg slutta vel rundt vgs eller like etter, og har i fleire år ikkje klart tanken på negler, ikkje eingong når dei flisar seg og eg sit der utan neglefil. Så det er absolutt håp om å bli heilt kvitt uvanen. :Nikke:

Mens man "venter" er det viktig å huske på å være intim på andre måter, ta rundt hverandre, klemme, kose, holde hverandre i hånda osv. Og der scorer vi høyt! :yvonne:

:rødme: Du og Nilla-mannen høyrest skikkelig søte ut saman.

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig grått, disig og kjølig her i dag. :fryser:

Må få tent opp skikkelig i ovnen i dag.

Venter spent på telefon fra steinverkstedet nå, han ringte i går og sa at gravsteinen kanskje ville være ferdig i dag. Vanvittig at man skal se fram til å få montert en gravstein, men hva er egentlig normalt nå for tida? :vetikke:

I vår var det dårlige tider på gården, og vi mistet flere kyr og kalver av forskjellige årsaker. (Var redd vi hadde fått noe smittsomt i fjøset, men det var "bare" en uheldig rekke av tilfeldigheter) Da sa svigermor at dette var visst året for folk, ikke for fe... Så viste det seg at det ble jo slettes ikke året for folk heller... :trist:

Men nå er det veldig lovende i fjøset, nesten alle hunndyra er drektige, og de som ikke er det kommer i brunst en etter en nå, så det er skikkelig fjøs-optimisme for tida. Så da kan vi kanskje håpe at denne optimismen kan kobles til folket på gården også, så vi kan håpe at NESTE år er året både for folk og fe? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist at dere mistet mange dyr... Det er ingen kjekk opplevelse. Håper hva enn det var, at dere ikke mister flere da, det er jo ikke akkurat bra for driften heller.

Så spennende at gravsteinen kanskje blir ferdig i dag :) Den blir sikkert utrolig flott!

Måtte le litt av all neglepraten forresten, hehe :) Er selv en neglebiter og har vært det så lenge jeg kan huske. Skikkelig ufint!

Håper du får en bra dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist at dere mistet mange dyr... Det er ingen kjekk opplevelse. Håper hva enn det var, at dere ikke mister flere da, det er jo ikke akkurat bra for driften heller.

Så spennende at gravsteinen kanskje blir ferdig i dag :) Den blir sikkert utrolig flott!

Måtte le litt av all neglepraten forresten, hehe :) Er selv en neglebiter og har vært det så lenge jeg kan huske. Skikkelig ufint!

Håper du får en bra dag :)

Ja, det er ikke noe artig når dyr dør eller må avlives. Det er jo ikke kjæledyr, men man blir veldig godt kjent med kyrne og kalvene, og de har så mye personlighet! Og så er det dette med at har man dyr, så har man og ansvaret for at de skal ha det bra, enten det er en hund eller ei ku. Og det er trist når man ser at dyret har skader som gjør at det må avlives. Men det er en del av ansvaret som dyreeier det og.

De har ikke ringt fra steinverkstedet ennå, så da spørs det om det blir i morgen i stedet. Han sa at dersom det ikke ble i dag, regnet han med at det ble i morgen.

-------

Sjefen min har vært her på en kaffekopp nå. Jeg har en utrolig real og grei arbeidsgiver, og det var veldig godt å få snakket med ham. Både om det som har skjedd, hvordan personalet og ungene har reagert, og veien videre. Kjenner at når jeg er klar for det, blir det veldig godt å komme på jobb igjen. Samtidig fikk jeg enda ei bekreftelse på at når det blir, er helt opp til meg og legen.

Sånn kan man få ha det i det Norge, man får det man trenger (og mere til for vår del) fra helsevesenet og arbeidsplassen/NAV.

Er så glad for å være norsk skatteyter at jeg kan ikke få sagt det nok! Nå ser jeg virkelig at man har igjen for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig neste år er året for folk og fe ja!

Så godt å ha en slik sjef da :) Ta den tiden du trenger hjemme og du trenger vel ikke begynne å jobbe fullt med en gang heller kanskje?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har ein så omtenksom og grei sjef. :jepp:

Eg krysser fingrane for at neste år blir eit veldig godt år for både folk og fe. Det kan jo berre gå oppover herfrå. *krysse*

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at dere mista dyr i våres. Noen ganger får man alt for mye av det leie.

Men jeg tror også at året 2010 har noe lurt i vente! Spesielt i mai må det jo være noe lurt på lur! 2010-05.

Om det er to streker, 12 uker, eller noe helt annet må vi jo vente å se på, men vi må jo notere oss mai bak øret, det er ikke lenge igjen!

Så godt å høre at du har en bra sjef, og at systemet virker! (Jeg er veldig for skatt, og dette er et supert eksempel på hvorfor vi bør ha en sterk stat).

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper virkelig neste år er året for folk og fe ja!

Så godt å ha en slik sjef da :) Ta den tiden du trenger hjemme og du trenger vel ikke begynne å jobbe fullt med en gang heller kanskje?

:klemmer:

Ja, satser på det. :)

Det blir nok en veldig gradvis "tilvenning" til å jobbe igjen. Litt etter litt.

Så flott at du har ein så omtenksom og grei sjef. :jepp:

Eg krysser fingrane for at neste år blir eit veldig godt år for både folk og fe. Det kan jo berre gå oppover herfrå. *krysse*

:kose:

Ja, jeg er oppriktig glad i sjefen min. Det tror jeg hele personalet er. Han er helt enestående.

*krysse, krysse* Tenk om vi kan sitere disse innleggene om -5-6-7-8 måneder og humre litt fordi vi vet! *drømme*

:klem:

:klemmer:

Så leit å høre at dere mista dyr i våres. Noen ganger får man alt for mye av det leie.

Men jeg tror også at året 2010 har noe lurt i vente! Spesielt i mai må det jo være noe lurt på lur! 2010-05.

Om det er to streker, 12 uker, eller noe helt annet må vi jo vente å se på, men vi må jo notere oss mai bak øret, det er ikke lenge igjen!

Så godt å høre at du har en bra sjef, og at systemet virker! (Jeg er veldig for skatt, og dette er et supert eksempel på hvorfor vi bør ha en sterk stat).

:klemmer:

Først av alt, så artig at du tar deg tid til å skrive her inne! :klem:

Ja, som jeg skriver til Dreia over her, tenk om vi kan se tilbake på disse innleggene om et halvt år eller så og VITE at 2010 blir et bra år. :rødme:

I vårt tilfelle har systemet virkelig funket! Vi blir tatt hånd om på alle måter vi trenger det. Og den innsatsen som ble gjort for guttene, uansett hvor dårlige prognosene var, var formidabel.

Nå er det jo selvfølgelig det sykehuset skal gjøre, kan noen si, men det er det de skal gjøre nettopp fordi de har muligheten. Jeg er evig takknemlig.

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det montering av gravstein og planting. :)

Er så spent på hvordan sluttresultatet blir, har ikke sett den ferdig skåret og med skrifta. Håper det blir så bra som jeg tror! :nervøs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper dere har hatt en fin dag med montering av gravstøttene og planting :)

Må være tøft å se de små navnene på støtten ja :(

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravsteinen ble kjempefin! Nå er det planta fine blomster og tent lys, og satte to hvite hjerter mellom blomstene. Ble veldig fint. :rødme:

Men merkelig, og litt virkelighetsfjernt at vi har to sønner som er gravlagt der... Vi VET det jo, men allikevel merkelig å tenke på.

--------

Nå har vi vært ute og gått, jeg og Nilla-mannen. Så nå er det snufsete neser, røde kinn, fyr i ovnen, TV og -selvfølgelig- strikking. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Gravsteinen ble kjempefin! Nå er det planta fine blomster og tent lys, og satte to hvite hjerter mellom blomstene. Ble veldig fint. :rødme:

Men merkelig, og litt virkelighetsfjernt at vi har to sønner som er gravlagt der... Vi VET det jo, men allikevel merkelig å tenke på.

--------

Nå har vi vært ute og gått, jeg og Nilla-mannen. Så nå er det snufsete neser, røde kinn, fyr i ovnen, TV og -selvfølgelig- strikking. :)

:klemmer: Nilla

Gravsteinen høres kjempefin ut, og hele rammen rundt også.

Ha en koselig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære deg.

Jeg må bare fortelle deg hvor utrolig hjerteknusende vakker denne dagboka er. Jeg er ganske lettrørt og sentimental, men du har en fantastisk skrivemåte som bare traff meg rett i hjertet. Jeg vil bare si beklager at dere har opplevd dette, og jeg kjenner jeg gråter en skvett for guttene dine, og for deg og din kjære, og jeg er så glad for at dere har fått en slik oppfølging som dere har fått.

Til slutt vil jeg bare si tusen takk for at du deler dette med KG. Det setter virkelig i perspektiv hva som er viktig i livet. All lykke videre for deg og dine, og jeg krysser alle fingre og tær for at neste år blir deres store år. Det fortjener dere virkelig!

Store klemmer fra meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...