Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

I dag har jeg... vasket fjøs!!! Og fytti katta hvor sliten jeg er nå! Gikk i dusjen etter å ha vasket flueskitt og frau - ja, her kalles en spade for en spade! :fnise: - i ca 6 timer. Jeg så ut som et grønt romvesen i regnklær, og det eneste som stakk fram var fjeset, som for øvrig var helt dekt av brune "fraufregner"! (tror jeg akkurat fant opp et nytt ord! :hoppe:)

Tok meg god tid i dusjen, skrubbet hele kroppen, leggene ble barbert og ansiktet ble påspandert en skikkelig ansiktsrens - gudene skal vite at det trengtes!!! :dåne:

Nå har jeg segnet om i sofaen, det verker i hvert et ledd, fingrene skjelver om jeg prøver å strekke de ut. Og fotsålene er et kapittel for seg selv! Egentlig godt å være å sliten, er så lenge sia sist. Og en deilig følelse å vite at fjøset er omtrent så rent som det kan bli! (Nilla-mannen legger siste hånd på verket nå da, han syntes det burde være igjen litt energi i Nilla til fredagskvelden og. :rødme: )

Elsker Nilla-mannen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Gjesp: + :fryser: = Nilla

Fyrer i ovnen og drikker varm Nescafe chocolate. Noe som resulterte i nummen og sår tunge. Skikkelig påskestemning! (Dere vet, man heller deilig kakao i koppen, brenner seg på første slurken og ikke kjenner noe smak av resten av kakaoen. :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg søta! :klem:

Jøss, jeg har aldri sett sånn lasagne! Var den god? :)

Så flink du har vært a, vaske fjøs tror jeg ikke er bare bare! Vet hvor møkkete det kan bli i et ;) Kroppen har virkelig fått kjent det idag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg søta! :klem:

Jøss, jeg har aldri sett sånn lasagne! Var den god? :)

Så flink du har vært a, vaske fjøs tror jeg ikke er bare bare! Vet hvor møkkete det kan bli i et ;) Kroppen har virkelig fått kjent det idag? ;)

God helg til deg også! :hug:

Det er ikke bare bare nei! Kjenner virkelig at den har fått kjenne det i dag ja! :fnise:

Lasagnen var grei, men vet ikke om den slår Toro altså. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele en fantastisk sang med dere.

Sangen:

Teksten:

Forgive, sounds good

Forget, I'm not sure I could

They say time heals everything

But I'm still waiting

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hei!

Takk for at du deler tankene med oss, selv om de er vonde. Man har selv to skuldre å bære vonde ting på, men når man deler med en venn dobler man antallet skuldre å bære vekten på.

Jeg har sittet her og lest og grått med deg.

Det sies at tiden leger alle sår. Men jeg tror faktisk at det uttrykket er en smule feil. Jeg tror ikke at det tid som leger sår, men en selv for man lærer seg å leve med det som har hendt. Med tiden blir man vant til å leve med smerten - den er alltid en del av en, men det blir mindre vondt å minnes den som har gått bort.

Ellers er det jo umulig å finne noen voldsom mening i to nyfødtes død.

Takk for at du deler med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såret gror, men man har arret. Tenker jeg!

Man har smerten og tårene, så går det en stund også sitter man igjen med et arr.

Men jeg vet ikke jeg altså, det kommer vel ann på personen ;)

Hvordan lager man den lasagnen der a? :lol:

Den fra toro er vel den boksen, veldig lett og veeeldig godt, med salat til! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager man den lasagnen der a? :lol:

Den fra toro er vel den boksen, veldig lett og veeeldig godt, med salat til! :sikle:

Man steker kjøttdeig, heller i tomatsausglasset. Legger lagvis i ei form kjøttsaus, lasagneplater og ostesaus (det andre glasset), strø ost på toppen og inn i stekovnen i 30 minutter. Såre enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for at du deler tankene med oss, selv om de er vonde. Man har selv to skuldre å bære vonde ting på, men når man deler med en venn dobler man antallet skuldre å bære vekten på.

Jeg har sittet her og lest og grått med deg.

Det sies at tiden leger alle sår. Men jeg tror faktisk at det uttrykket er en smule feil. Jeg tror ikke at det tid som leger sår, men en selv for man lærer seg å leve med det som har hendt. Med tiden blir man vant til å leve med smerten - den er alltid en del av en, men det blir mindre vondt å minnes den som har gått bort.

Ellers er det jo umulig å finne noen voldsom mening i to nyfødtes død.

Takk for at du deler med oss!

Hei Blondie65!

Takk for gode ord! Det gjør godt å ha et sted å gjøre av alle tanker, og som jeg skriver i starten av dagboka, jeg finner litt trøst og styrke i at det er folk som tar seg tid til å lese og kanskje legge igjen en kommentar her.

Jeg kan heller ikke se noen mening i hvorfor sånt skal skje, syns dette er voldsomt urettferdig og ufortjent. Men det blir så tydelig at til syvende og sist blir vi små vi mennesker, enten vi er sårbare nyfødte, fortvilte foreldre eller den beste overlege.

Såret gror, men man har arret. Tenker jeg!

Man har smerten og tårene, så går det en stund også sitter man igjen med et arr.

Men jeg vet ikke jeg altså, det kommer vel ann på personen ;)

Det fins nok ingen fasit på dette...

Jeg vet ikke om det er tiden som leger, eller vi som leger oss sjøl med tida, men det jeg har skjønt, er at det vil ta tid. Det er ikke noe det går an å rushe, det må bare få ta den tiden det vil ta. Og så må det få lov til å gjøre vondt. Og så må man la seg selv ha stunder der det blekner litt.

Det er vel omtrent det jeg har funnet ut så langt. Det er strategien jeg lever etter nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nilla! :)

Ser virkelig for meg deg i går godt marinert i bondens gull ;) Det er skikkelig deilig å ha brukt kroppen godt, slik du gjorde i går, og ennå bedre å "pampre" seg med deilig dusj og egenpleie etterpå! :)

Håper at helga blir fin, og at du fortsetter å kose deg med Nillamannen din! :hjerte:

Helge- :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeslutt!

Dette har vært ei kjempe-effektiv helg, med todages fjøsvask (fredag og lørdag). Vasket hele fjøset minus tak og forbrett på fredag, og det resterende i går. Det var tungt å ta fatt i går ja, med skikkelig stiv og støl kropp! :dåne:

Sov til 10 i dag, da var det ikke mulig å finne en komfortabel stiling lenger, stiv i hele kroppen. Nilla-mannen som til 1!!! (Men han var oppe og melka kyrne på mårraskvisten da.)

Ellers har søndagen gått med til litt rolig aktivitet, som å snekre mer på verkstedbenkene og flytte om på kyrne i fjøset, samt et besøk på kirkegården.

Plan for morgendagen:

- Time hos psykolog! Spent på det egentlig, har aldri prøvd noe sånt før. Men vi er blitt anbefalt det som en del av sorgbearbeidingen. Så blir det vurdert i mårra hvor mye videre vi trenger av psykolog-hjelp.

- Skikkelig butikkrunde. Kommer sikkert til å møte en del folk. Kjenner jeg er litt spent på det... :forvirret:

- Apotek: Hente ut markkurer til kattepusene våre.

- Kirkekontoret: Har fått vite at det ikke er sikkert vi får sette opp gravstein før vinteren, da jordhaugen helst skal sige ned og jevnes ut før steinen monteres. Og det tar litt tid, og vil nok ikke være ferdig før til våren. Håper vi finner en løsning på dette, føler virkelig ikke for å vente til våren før vi får planta og fått det mer personlig. Er liksom ikke helt vårt sted ennå, med det hvite trekorset og jordhaugen. :sukk:

- Legekontoret: 5. uka av fødselspermisjonen denne uka. 6 uker totalt. Er vel på tide å skaffe seg legetime for å få ut sykmelding. Hvis ikke psykologen kan hjelpe meg med det da? :klø:

Så morgendagen blir en hektisk ærend-dag. Blir vel godt å komme hjem igjen tenker jeg.

Nå er det straks på tide å finne senga si. Det skal bli skikkelig godt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat av dagen: :sove: Forferdelig trøtt! :sove:

Timen til psykologen gikk vel egentlig bra. Det ble en del tårer og sånt, det gjør vondt å snakke om enkelte ting. Men samtidig så godt! Psykologen var ei kjempetrivelig dame! Avtalte ny time om et par uker for å snakke litt om hvordan det går og videre "utfordringer".

Så gikk vi innom kirkekontoret, hvor vi fikk klarsignal til å sette opp støtta når den er ferdig. Heldigvis! Kjente jeg ble glad for det ja!

Etterpå ble det en del butikkbesøk, men også denne gangen gikk det helt smertefritt for seg, traff ingen kjente. Det er egentlig helt merkelig, nå har jeg vært på butikkene i bygda 4 ganger eller no sånt, og har ikke møtt på noen kjente egentlig. Pleier jo alltid å være en del kjentfolk på butikkene. Kanskje det er fordi jeg har fri nå, og handler på andre tider på dagen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakk innom kirkegården og tente lys på grava før vi kjørte hjem. Det er et stykke fra oss til kirkegården, så det blir ikke til at vi kjører helt dit så ofte uten at vi skal gjøre noe annet nedi bygda også.

Kransene og båredekorasjonene ligger oppå grava ennå, men nå begynner de å falme. De har jo egentlig holdt veldig lenge! Prøver å si til meg sjøl at det er jo bare blomster, men det blir litt rart å rydde dem vekk også... Blir så nakent. tror jeg skal plante noe der i påvente av støtta jeg så det ikke ser helt ribba ut.

Deler et dikt med dere i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å rydde i ei rad av kjøkkenskuffene - avdeling for servietter, stearinlys og diverse lys-stæsj. HERLIGHET, en skulle tro jeg var blitt spådd et år uten strøm! :dåne:

Stearinlys, rustikklys, telys, glittertelys, duftlys, kubbelys, pyramidelys, mygglys, gravlykter, 17. mailys, figurlys, store telys, honninglys, you name it! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er skuffene rydda. Nå blir det å tenne opp i ovnen, lage seg en kopp med noe godt og varmt i, og se Jakten på kjærligheten (håpløs romantiker! :flau: ) med levende lys litt rundt omkring. Det viste seg da endelig å være nok å ta av! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys er jo herlig :happy:

Jeg har planer om å lage gelèlys og drops eller kaker og gi bort til jul :) Ska jeg sende et par lys oppover til deg kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...