Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

Sov ganske godt i natt, men drømte mye om guttene. Er vel mye som skal bearbeides...

Leverte steinene i dag, kjørte i sørpe og snø, takk og lov for pickup med 4-hjulstrekk! Steinene var av god kvalitet, men det er mulig at den til sokkelen er for smal. Da må vi evt hjem og hente en ny stein og kjøre over med. Litt pes, men samtidig; det viktige her er at alt blir så bra som det kan bli, og om en da må ta en ekstra tur over fjellet, hva gjør vel det?

Etter jeg kom hjem ringte jeg til forbundet jeg er medlem i og fant ut at forsikringen min der gir støtte når man mister barn. Så det skal vi få ordna etter helga. Har flere ganger tidligere tenkt at hva er vitsen med å være medlem i forbundet? Man betaler massevis i løpet av et år, og dersom de får gjennomslag for sine saker, så vil det gjelde alle, enten de er medlemmer eller ikke. Men det er kanskje ikke så dumt å stå der allikevel, når uforutsagte ting skjer...

Nå er det hjemmelagde pannekaker med bacon, blåbær og sukker! Nilla-mannens spesialitet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynt å strikke litt igjen...

Nå er det et flerfarget garn i grønn-nyanser som skal bli til pulsvanter og skjerf. Slik ser garnet ut, farge 122. Er litt mer knall-farger enn det som kommer fram på bildet da.

Har en del av dette garnet, så kanskje skal jeg smiske litt med svigermor og få henne til å strikke en av sine stilige luer av noe av garnet? :jepp:

---------------------

Plan for resten av dagen:

- hjelpe min kjære med å lime og skru fast det som skal bli to benkplater i verkstedet.

- Vi har startet på ryddingen av en svær bod, og skal fortsette der litt.

- Puslespill??

Må ha litt å gjøre utover ettermiddagen/kvelden slik at jeg ikke sovner på sofaen. Er så redd for at jeg ikke skal få sove til natta da.

----------------------

Ellers har tv'n stått mye på animal planet i det siste, og jeg må si; det er virkelig mange mennesker her i verden som aldri burde hatt dyr!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstra tur over fjellet gjør nok ingenting, ikke når det gjelder noe sånt :)

Middagen deres hørtes god ut, aldri smakt med bacon! :jepp:

Og garnet var fint! Flott farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du strikkar du også? :fnise: Det er mitt favorittidsfordriv for tida. Noko må ein jo gjera for å få ventetida til å gå. ;) Fint garn du hadde funne. :jepp:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt...

Er vel på tide å finne senga kanskje?

Ei venninne ringte i kveld og ville ha meg med på shopping i morgen. I Orkanger! Er ikke hver dag jeg er i sentrumen der. Så da blir det å stå opp i rett tid, om en skal få tid til å dusje og samtidig kjøre såpass tidlig at man får litt tid der når man endelig kommer fram. Orkanger er ikke akkurat i nabolaget mitt! :dåne:

Kjenner at vemodet siger innpå mot kvelden. Slik er det i kveld også. Har jo ikke så mange spørsmål i forhold til det som faktisk skjedde, men tusen tanker om alt som skulle blitt, alt vi hadde drømt om. Og så alle de gangene i løpet av en dag at en ser for seg to små gutter som f.eks. stabber rundt på gården med hver sin røde lille trillebår, som tasser opp i senga vår en søndags morgen når vi egentlig kunne tenkt oss å sove en time til osv.

Det er vanskelig å innfinne seg med at alt dette ikke vil skje.

Tror nok at vi en dag vil få barn som sikkert vil gjøre alt dette, men at det først skulle komme to som ikke fikk oppleve det, DET er det vanskelig å innfinne seg med...

Får prøve på ei god natt uten rare drømmer nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt...

Er vel på tide å finne senga kanskje?

Ei venninne ringte i kveld og ville ha meg med på shopping i morgen. I Orkanger! Er ikke hver dag jeg er i sentrumen der. Så da blir det å stå opp i rett tid, om en skal få tid til å dusje og samtidig kjøre såpass tidlig at man får litt tid der når man endelig kommer fram. Orkanger er ikke akkurat i nabolaget mitt! :dåne:

Kjenner at vemodet siger innpå mot kvelden. Slik er det i kveld også. Har jo ikke så mange spørsmål i forhold til det som faktisk skjedde, men tusen tanker om alt som skulle blitt, alt vi hadde drømt om. Og så alle de gangene i løpet av en dag at en ser for seg to små gutter som f.eks. stabber rundt på gården med hver sin røde lille trillebår, som tasser opp i senga vår en søndags morgen når vi egentlig kunne tenkt oss å sove en time til osv.

Det er vanskelig å innfinne seg med at alt dette ikke vil skje.

Tror nok at vi en dag vil få barn som sikkert vil gjøre alt dette, men at det først skulle komme to som ikke fikk oppleve det, DET er det vanskelig å innfinne seg med...

Får prøve på ei god natt uten rare drømmer nå da.

"Rare" drømmer, som i å drømme om de søte guttene dine. Det hjelper vel kanskje litt? Bedre å drømme litt enn å glemme de helt!

Jeg synes hvertfall det er deilig å drømme om den som forlot meg for noen år siden. Dette var jo en som hadde levd noen få år.. En gang visste jeg at det var en drøm også, så jeg bare koste masse til jeg våknet. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rare" drømmer, som i å drømme om de søte guttene dine. Det hjelper vel kanskje litt? Bedre å drømme litt enn å glemme de helt!

Jeg synes hvertfall det er deilig å drømme om den som forlot meg for noen år siden. Dette var jo en som hadde levd noen få år.. En gang visste jeg at det var en drøm også, så jeg bare koste masse til jeg våknet. :rødme:

Har aldeles ikke noe imot å drømme om guttene nei. Men det er så rare og utrivelige drømmer, om at bare en ble gravlagt, om at en er koblet fra alle maskiner og bare lagt i et hjørne for seg selv, uten tlisyn, uten at vi får tatt farvel osv.

Så jeg ønsker meg ikke sånne drømmer. Kanskje litt vagt formulert av meg å skrive "rare" da.

Gode drømmer om guttene er ALLTID velkomne! Og glemt blir de aldri, om de er med i drømmene mine eller ei.

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldeles ikke noe imot å drømme om guttene nei. Men det er så rare og utrivelige drømmer, om at bare en ble gravlagt, om at en er koblet fra alle maskiner og bare lagt i et hjørne for seg selv, uten tlisyn, uten at vi får tatt farvel osv.

Så jeg ønsker meg ikke sånne drømmer. Kanskje litt vagt formulert av meg å skrive "rare" da.

Gode drømmer om guttene er ALLTID velkomne! Og glemt blir de aldri, om de er med i drømmene mine eller ei.

Misforstå meg rett! :jepp: Jeg er visst like "dårlig" på å formulere meg, til tider.. :roll:

Sånne rare drømmer er ekle. Hadde en drøm noen uker etter fødselen at Babymelona og jeg lå i senga, så kom en anaconda fra under senga og slukte Babymelona! :redd: Æsj, sånne drømmer suger beinhardt. Det er jo like håpløst som det med at den ene babyen din skal ligge glemt i et hjørne. :( Det er jammen bra det bare er en drøm, selv om det er ekkelt mens man opplever det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det, Anamelona. Det er ikke alltid det vi skriver oppfattes som vi mener det. :klem:

Ja, det er ekkelt med sånne drømmer. Har til og med hatt drømmer hvor jeg ikke liker guttene, syns de er stygge, er glad jeg slipper å ha noe mer med dem å gjøre osv. Og det er helt forferdelig å våkne og huske sånne drømmer! Er helt fortvila og fra meg når jeg våkner. Har jo så absolutt ikke noen sånne tanker om guttene, og det ville ikke falle meg inn å tenke sånn heller!

Men ubevisstheten er visst uregjerlig og til tider ubarmhjertig. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det, Anamelona. Det er ikke alltid det vi skriver oppfattes som vi mener det. :klem:

Ja, det er ekkelt med sånne drømmer. Har til og med hatt drømmer hvor jeg ikke liker guttene, syns de er stygge, er glad jeg slipper å ha noe mer med dem å gjøre osv. Og det er helt forferdelig å våkne og huske sånne drømmer! Er helt fortvila og fra meg når jeg våkner. Har jo så absolutt ikke noen sånne tanker om guttene, og det ville ikke falle meg inn å tenke sånn heller!

Men ubevisstheten er visst uregjerlig og til tider ubarmhjertig. :sukk:

Må bare tenke at til tider har ikke drømmer et SNEV av sannhet i seg! De er bare rett og slett hjernen som har en dårlig dag og lager et lite show.. Drømmer er virkelig rare altså. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg dagboka di og har lest gjennom den. Det er så trist å lese om tvillingene og om sorgen din. Jeg håper det hjelper deg å lufte tankene dine her inne.

Du skrev et utrolig nydelig brev til de små guttene dine. Det var også utrolig sterkt å lese om fødselen og alt du måtte gjennom. Så fryktelig redd du må ha vært, jeg kan ikke forestille meg det engang.

Jeg vil gjerne følge deg videre i dagboka. Mange klemmer til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Caramba.

Ja, det var jo ikke sånn det skulle bli når du skulle følge dagboka mi. Jeg skulle jo følge i dine fotspor, ikke gå i en helt annen retning!

Men, sånn ble det ikke. :sukk:

-----------------

En måned siden fødselen startet i dag, og på mange måter virker det som mange år! Samtidig så forstår man ikke at det har gått en måned, og at man faktisk ikke har de to i magen lenger.

Var på shopping i går, og det ble nok en del lange blikk i retning reolene med babyklær. Glemmer at "nei, sånne ting trenger jo ikke jeg å se etter". Glemmer at jeg ikke er gravid.

Samme når jeg skal handle matvarer, eller spise ute. Tar meg fortsatt i å tenke at "Det der må jeg holde meg borte fra, sånt skal jo ikke gavide spise!" før jeg husker at "det gjelder jo ikke meg det nå".

Var så klar på at jeg var gravid og at det da var en god del ting man skulle være obs på, mye man skulle huske, både hva man skulle gjøre og ikke gjøre. Så det er ikke bare å skru av en bryter, så tenker man som en ikke-gravid igjen. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å tenke som en gravid er sant at ikke bare er en bryter man plutselig kan slå av.. :Nikke: Husker jeg tok meg selv i å kjenne spark i magen flere ganger etter at snuppa var født. Og med matveien også var det vanskelig å tenke at man plutselig kunne spise det igjen.

Ha en fortsatt fin torsdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en måned siden jeg fikk den første ria nå. Ikke et jubileum jeg har noen intensjon om å feire akkurat! :riste:

--------------

Har jobba litt med det rosa puslespillet i dag. Ei venninne som er mer dreven i pusling enn meg kom innom, og vi tok en raptus sammen. Fikk på plass mange brikker, i tillegg til at vi hadde ei kjemppekoselig stund sammen, med god samtale om mye og mangt. :) Venner er gode å ha! :klemmer:

--------------

Nilla-mannen tok med seg veslepusen til smådyrklinikken i ettermiddag og fikk han sterilisert. Så pusen ligger inne i dusjkabinettet, på et avisdekt gulv og holder på å våkne opp nå. Hvorfor? Jo, fordi de visstnok kan tisse en del når de våkner opp. Regner med det er en noget forvirret pus som begynner å kikke seg rundt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig at du har hatt besøk, det hørtes koselig ut :)

Dakkar pusen, svimer han rundt som om han skulle vært full eller? :fnise: Husker vi gjorde det på kjæres (og min :fnise: ) katte, lå rett ut og da han førstes gadd komme litt på beina så bare vingla han avgårde. Jeg tror han faktisk tissa på seg, bare lå der i svime også rant det, men vi hadde håndkle under han så det gjorde jo ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt ennå, han er temmelig rolig. Men da jeg skulle hente han på vaskerommet og bære han opp på badet som ligger på loftet var kassen tom! Han hadde sjøl sjangla seg opp loftstrappa og lå og sov utenfor baderomsdøra. :fnise:

Tror ikke han hadde tissa noe da, er i hvertfall like tørr på sokkene som før jeg begynte å lete etter han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lesa at du har hatt koselige stunder, sjølv på ein slik vond "jubileumsdag" som denne. Skikkelig gode venner er verdt si vekt i gull! :jepp:

Håpar du får sova godt i natt og at du får fleire fine draumar.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Caramba.

Ja, det var jo ikke sånn det skulle bli når du skulle følge dagboka mi. Jeg skulle jo følge i dine fotspor, ikke gå i en helt annen retning!

Men, sånn ble det ikke. :sukk

Tvillingmamma vil du alltid være :troest:

Det er fint at du har familie og gode venner rundt deg nå, det høres ut som dere er flinke til å passe på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...