Gå til innhold

De er single, over 35 og vil ha barn!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted hvis barn ble oppdratt av kun kvinner for et par generasjoner, så når det hadde gått seg skikkelig til, hadde nok mennene blitt såpass at menneskeheten kunne begynne å leve i parfohold igjen :)

Herrejesus.

Det er skremmende å se hvor lite du har forstått ev mellommenneskelig dynamik... Men skikkelig nifst blir det jo ikke før en innser at dette tror majoriteten av norske kvinner.

Jeg tror (heldigvis) at slike holdninger ikke er betegnende for majoriteten av norske kvinner.

Moral og biologi betyr lite i dette spørsmålet, det er de individuelle parene selv som tar den avgjørelsen som er riktig for akkurat dem.

Mener den 40-år gamle kvinnen og den 50 år gamle mannen at de veldig gjerne vil ha et barn sammen og de ser for seg at de kan gi dette barnet en god utvikling i oppveksten, står verken biologi eller moral i veien for det. Biologien tillater mange kvinner på 40 å få friske og velskapte barn.

Det betyr jo en hel del. Selvfølgelig finnes det eksempler på 40-åringer som blir gravide, men problemet oppstår jo dersom en er så ignorant overfor biologiens lover at en tar det som en selvfølge å kunne få barn i så voksen alder. Statistisk sett halveres fruktbarheten etter fylte 35.

Skrevet
Om en driter i å ha utagerende festing så er det null problem å være forelder og student samtidig. Det er sex og singelliv generasjone som tror at livet skal bestå av sjamanje til frokost som ikke takler å skaffe seg en utdannelse samtidig som en er småbarnsforelder som ender opp som sosiale tapere.

Jeg snakker ikke bare om å studere (selv om det vil være vanskelig å få foreldrepermisjon også som student). Jeg snakker om å dra ut og se verden, flytte utenlands, og ha mulighet til å utforske livet på måter man ikke vil ha med barn å ta hensyn til. Det er enklere å bare ha en ryggsekk å huske på enn barn, med alt det som følger med, bare for å ta et eksempel.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg snakker ikke bare om å studere (selv om det vil være vanskelig å få foreldrepermisjon også som student). Jeg snakker om å dra ut og se verden, flytte utenlands, og ha mulighet til å utforske livet på måter man ikke vil ha med barn å ta hensyn til. Det er enklere å bare ha en ryggsekk å huske på enn barn, med alt det som følger med, bare for å ta et eksempel.

Får en barn når en er 20 og numer to og tre ved 22 og 24 så kan en gjøre disse tingene når en er 40. Og da med MYE bedre økonomi enn som 20 åring. Folk prioriterer i feil rekkefølge. Om en tror at en ikek kan gjøre slik når en er 40 så har en ikke forstått mye her i verden!

Skrevet (endret)
Får en barn når en er 20 og numer to og tre ved 22 og 24 så kan en gjøre disse tingene når en er 40. Og da med MYE bedre økonomi enn som 20 åring. Folk prioriterer i feil rekkefølge. Om en tror at en ikek kan gjøre slik når en er 40 så har en ikke forstått mye her i verden!

Jeg synes derimot dette er erfaring man bør ha FØR man begynner å oppdra barn. Den livserfaringen man får ved en slik reise får man ikke brukt i oppdragelsen når barna allerede er voksne. Du tror jeg snakker om bare å gjøre dette for egen opplevelses skyld, mens jeg mener dette vil komme barna til gode ved at foreldrene har opplevd det tidligere.

Dessuten vil dine argumenter om at man blir fortere sliten når man eldre også gjelde reising. Man vil ikke ha like mye energi til å reise rundt og oppleve ting når man er førti som når man er i tjue-årene.

Det er vel også et velkjent faktum at de fleste venter med å få barn til man er eldre fordi det er bedre økonomisk sett å ta foreldrepermisjon når man har vært i arbeidslivet noen år.

Endret av Sheherasade
Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg synes derimot dette er erfaring man bør ha FØR man begynner å oppdra barn. Den livserfaringen man får ved en slik reise får man ikke brukt i oppdragelsen når barna allerede er voksne. Du tror jeg snakker om bare å gjøre dette for egen opplevelses skyld, mens jeg mener dette vil komme barna til gode ved at foreldrene har opplevd det tidligere.

Herregud for et snevert liv og en snever oppdragelse en har fått om en må reise jorden rundt for å ha ballasten som trengs for å oppdra et barn.

Skrevet (endret)

Det er vel ikke noe som heter feil eller riktig rekkefølge. Man prioriterer forskjellig på dette som på andre områder. Jeg tror det er sunt å lære et og annet om livet før en som forelder skal videreformidle kunnskap og holdninger. Men selvfølgelig; blir man som førtiåring overrasket over at det ikke er så lett å få barn, har det kanskje gått for langt i den ene retningen.

Endret av Rosalind
Gjest brutal_mann
Skrevet
Dessuten vil dine argumenter om at man blir fortere sliten når man eldre også gjelde reising. Man vil ikke ha like mye energi til å reise rundt og oppleve ting når man er førti som når man er i tjue-årene.

med andre ord så bør en prioritere å være opplagt til å reise men sliten når en skal være til stede for sine barn? fin prioritering gitt...

Skrevet
med andre ord så bør en prioritere å være opplagt til å reise men sliten når en skal være til stede for sine barn? fin prioritering gitt...

MITT argument er at man ikke nødvendigvis er sliten når man får barn i tredve-årene. Det er DU som sa at man kan reise når man er i førti-årene. DA vil jeg tro at man kan bli fortere sliten, ja.

Skrevet
Herregud for et snevert liv og en snever oppdragelse en har fått om en må reise jorden rundt for å ha ballasten som trengs for å oppdra et barn.

Det ser ut som om du bare klarer å fokusere på ett av argumentene mine av gangen. Jeg nevner igjen:

- reising

- høyere utdannelse

- begynt karriere og fått grei jobb

- selvrealisering generelt

Jeg mener at dette er greit å ha "gjort ferdig" før man får barn, både pga livserfaring, kunnskapsnivå og økonomi.

Skrevet
Det ser ut som om du bare klarer å fokusere på ett av argumentene mine av gangen. Jeg nevner igjen:

- reising

- høyere utdannelse

- begynt karriere og fått grei jobb

- selvrealisering generelt

Jeg mener at dette er greit å ha "gjort ferdig" før man får barn, både pga livserfaring, kunnskapsnivå og økonomi.

Jeg sier som Brutal mann, du har brukt for mye tid på Sex og singelliv. Du prioriterer feil.

1) Først mamma.

2) Deretter deg selv.

Skrevet
Jeg sier som Brutal mann, du har brukt for mye tid på Sex og singelliv. Du prioriterer feil.

1) Først mamma.

2) Deretter deg selv.

Jeg mener man blir en bedre mor ved å ha "funnet seg selv", opplevd mer og blitt trygg på seg selv og fått den selvtillitten som følger med høyere alder. Unge mødre har også lavere utdanning og dårligere økonomi enn de som er eldre.

Skrevet
Jeg mener man blir en bedre mor ved å ha "funnet seg selv", opplevd mer og blitt trygg på seg selv og fått den selvtillitten som følger med høyere alder. Unge mødre har også lavere utdanning og dårligere økonomi enn de som er eldre.

Hva tror folk kvinner er? Profesjonelle rugemaskiner? Man kan da ha det godt som singel om en er 35!!! Jeg kaster ikke bort de beste av årene mine til bleieskift og våkenetter. Man lever bare 1 gang!!! Jeg blir veldig provosert når folk synes synd på 30-åringer uten barn, mamma ditt og dada datt. For meg personlig er venninnegjengen mye viktigere enn fyrene en dater nå og da, de kan jeg prate med om alt. Dra på vennninneturer til Paris og Berlin, ha god økonomi og lykkes karrieremessig og dyrke seg selv, er mye viktigere i noen år enn å slite seg ut med barn. I tillegg tar det tid å finne den perfekte Mr. Big .... I 20-årene har man det gøy og lærer av sine egne feil, den biologiske klokken tikker ja, men en er ikke gammel før en har passert 40. Jeg hater gammeldagse menn.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Jo eldre foreldre, jo mindre ernergiske foreldre. en ender opp med foreldre som ikke klarer å følge barna sitt tempo. Foreldre som ikke henger med i barnas verden fordi det er en generasjon mellom dem. Foreldre som er blitt så erfarne i livet at alt er farlig. Foreldre som vil gjøre barna til skjørtehengende usikre individer.

Der peker du på en type mennesker ja, men den typen mennesker har jeg sett uavhengig av alder.

Det finnes så mange "eldre" mennesker (les: 30+) som trener og holder seg i veldig god form og som er bevisste på nettopp det du sier her. Er det fornuftige mennesker vil ikke dette være negativt.

Unge foreldre kan også "ikke henge med i barnas verden": fordi de forstår ikke så mye, de er rastløse og har ikke tålmodighet nok til de barna som ønsker seg mer stabilitet, ro og tålmodighet: det finnes en del slike barn også.

Vi er inne på et felt hvor du ikke kan trekke så absolutte og rå konklusjoner so du holder på med. For et spor - hvor er du på vei??!

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Hva tror folk kvinner er? Profesjonelle rugemaskiner? Man kan da ha det godt som singel om en er 35!!! Jeg kaster ikke bort de beste av årene mine til bleieskift og våkenetter. Man lever bare 1 gang!!! Jeg blir veldig provosert når folk synes synd på 30-åringer uten barn, mamma ditt og dada datt. For meg personlig er venninnegjengen mye viktigere enn fyrene en dater nå og da, de kan jeg prate med om alt. Dra på vennninneturer til Paris og Berlin, ha god økonomi og lykkes karrieremessig og dyrke seg selv, er mye viktigere i noen år enn å slite seg ut med barn. I tillegg tar det tid å finne den perfekte Mr. Big .... I 20-årene har man det gøy og lærer av sine egne feil, den biologiske klokken tikker ja, men en er ikke gammel før en har passert 40. Jeg hater gammeldagse menn.

Jeg forstår hva du sier...

Skrevet

Er en 21 år gammel "gutt", seksuell attraktiv, men personlig foretrekker jeg å date damer som har passert 30 pga de har mye mer erfaring både på det seksuelle og det personlige planet enn 20-åringer flest. Det mest usmakelige jeg vet om er jenter i begynnelsen av 20-årene som maser om barn ("jeg har lyst på en en jente og en gutt blablabal" osv.) Nyt livet mens du kan!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det skyldes ikke annet enn at sex og singelliv kvinnene tror de går glipp av noe om de blir mødre. Om en må bøtte i seg margariter på fest i syden mens en fantaserer om ryggsekktur i Nepal for å finen seg selv så har en fått en elendig opplæring i personlig navigasjon som barn. Disse navigatørene kommer til å fortsette å vidreføre denne kunnskapsløse elendigheten til sine barn. Det skremmer meg å se på snittalderen for førstegangsfødende i dette landet. Stakkars barn sier jeg, som skal leve med tidenes mest overbeskyttende og egoistiske foreldre.

Skrevet
Det skyldes ikke annet enn at sex og singelliv kvinnene tror de går glipp av noe om de blir mødre. Om en må bøtte i seg margariter på fest i syden mens en fantaserer om ryggsekktur i Nepal for å finen seg selv så har en fått en elendig opplæring i personlig navigasjon som barn. Disse navigatørene kommer til å fortsette å vidreføre denne kunnskapsløse elendigheten til sine barn. Det skremmer meg å se på snittalderen for førstegangsfødende i dette landet. Stakkars barn sier jeg, som skal leve med tidenes mest overbeskyttende og egoistiske foreldre.

Jeg tror DU har sett for mye på sex og singelliv, siden du ikke klarer å se for deg at ønsket om å utsette barn kan handle om noe annet en fyll og festing.

Og du harikke svart på hvorfor det å ha høy utdannelse og god jobb før man blir foreldre ikke er i barnas favør.

Skrevet
Er en 21 år gammel "gutt", seksuell attraktiv, men personlig foretrekker jeg å date damer som har passert 30 pga de har mye mer erfaring både på det seksuelle og det personlige planet enn 20-åringer flest. Det mest usmakelige jeg vet om er jenter i begynnelsen av 20-årene som maser om barn ("jeg har lyst på en en jente og en gutt blablabal" osv.) Nyt livet mens du kan!

Og noen av de som vil bli mor tidlig (jeg sier ikke "alle") har personlige problemer som de tror vil løse seg magisk så fort de får barn, for "da vil alt bli bra". DET er skremmende...

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Det betyr jo en hel del. Selvfølgelig finnes det eksempler på 40-åringer som blir gravide, men problemet oppstår jo dersom en er så ignorant overfor biologiens lover at en tar det som en selvfølge å kunne få barn i så voksen alder. Statistisk sett halveres fruktbarheten etter fylte 35.

Jeg for min del tar det ikke som en selvfølge, men ser på sjansene som rimelig gode. Biologien har sine begresninger, men jeg anser de ikke for å være så store. Og skulle man ikke få barn er det helt i orden. Slik tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...