Konservativ Mann Skrevet 23. august 2009 #141 Skrevet 23. august 2009 Er dette dine fattige alternativer - er det slik du ser tilværelsen? Enten vil man gifte seg som ung, eller så er man ludder? Hva med alle de andre som ikke er gift, og ikke er ludder, de finnes de også vet du. De lever ordentlige single liv, har bra jobb, har skaffet seg egen bil og bolig, jobber og står på, reiser og opplever verden og treffer nye mennesker i ferier, dyrker interesser og har det bare helt flott. Men så langt har du ikke tenkt, lizzzom? Hvis man ikke vil gifte seg og få barn fordi man skal ha det "gøy", så må ordet "gøy" tolkes. Man kan ha bra jobb, egen bil, bolig, reise og dyrke interesser selv om man er gift og har barn. Hva ligger det da i ordet "gøy"? Det må jo være noe som unge jenter gjerne bedriver som IKKE lar seg kombinere med rollen som mor og ektefelle, og da tenker jeg festing og fylling til langt på natt og gjerne sex med en rekke forskjellige menn (det kan man jo (i utgangspunktet) ikke ha som gift). Mange kaller dette "å rase fra seg", jeg kaller det å hore seg gjennom tilværelsen.
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #142 Skrevet 23. august 2009 Hvis man ikke vil gifte seg og få barn fordi man skal ha det "gøy", så må ordet "gøy" tolkes. Man kan ha bra jobb, egen bil, bolig, reise og dyrke interesser selv om man er gift og har barn. Hva ligger det da i ordet "gøy"? Det må jo være noe som unge jenter gjerne bedriver som IKKE lar seg kombinere med rollen som mor og ektefelle, og da tenker jeg festing og fylling til langt på natt og gjerne sex med en rekke forskjellige menn (det kan man jo (i utgangspunktet) ikke ha som gift). Mange kaller dette "å rase fra seg", jeg kaller det å hore seg gjennom tilværelsen. Enig! Mange er nå så bortskjemte og EGO at det er helt tragisk. Gjelder begge kjønn.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #143 Skrevet 23. august 2009 Hvis man ikke vil gifte seg og få barn fordi man skal ha det "gøy", så må ordet "gøy" tolkes. Man kan ha bra jobb, egen bil, bolig, reise og dyrke interesser selv om man er gift og har barn. Hva ligger det da i ordet "gøy"? Det må jo være noe som unge jenter gjerne bedriver som IKKE lar seg kombinere med rollen som mor og ektefelle, og da tenker jeg festing og fylling til langt på natt og gjerne sex med en rekke forskjellige menn (det kan man jo (i utgangspunktet) ikke ha som gift). Mange kaller dette "å rase fra seg", jeg kaller det å hore seg gjennom tilværelsen. Da snakker vi om ulike grupper. Jeg tenkte på den voksne gruppen single over 30 som ikke er horer og som ikke er gift - og er single. De gjør det de ellers ville ha gjort som om de skulle ha vært gift og hatt familie, bare at de er ikke gift og har familie. Det finnes noen single som ikke horer rundt. Utrolig nok.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #144 Skrevet 23. august 2009 Det alle barn trenger er foreldre med sunt folkevett. Det stemmer, og det er ikke aldersbetinget, som Brutal mann hevder.
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #145 Skrevet 23. august 2009 Da snakker vi om ulike grupper. Jeg tenkte på den voksne gruppen single over 30 som ikke er horer og som ikke er gift - og er single. De gjør det de ellers ville ha gjort som om de skulle ha vært gift og hatt familie, bare at de er ikke gift og har familie. Det finnes noen single som ikke horer rundt. Utrolig nok. Sikkert. Men de kan faktisk være akkurat like bortskjemte og EGO for det
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #146 Skrevet 23. august 2009 Sikkert. Men de kan faktisk være akkurat like bortskjemte og EGO for det Da er det noe jeg ikke forstår her. Er det altså slik det henger sammen, mener flere av mennene her: a) De som gifter seg og får barn i 20-årene er snille og gode mennesker, slik det skal og bør være. b) De som venter til de er 30+ med å stifte familie er slemme og egoistiske, fordi de venter så lenge. Ja, og bortskjemte. ??! Jeg må si jeg ikke forstår. Egoistisk overfor hvem og hva da? Bortskjemt? Som i at man burde være mer takknemlig? Hva med individets rett til å velge det livet som ermest mulig fornuftig og hensiktsmessig for akkurat den personen (og eventuelt partner), så lenge de ikke skader andre?
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #147 Skrevet 23. august 2009 Det stemmer, og det er ikke aldersbetinget, som Brutal mann hevder. Vel, som regel får mennesket bedre vett med årene - selv om det alltid finnes unntak. I dagens samfunn er folk flest ikke skikkelig voksne før de når 30-års alderen. Dette er vel da omtrent den tiden når man bør gå inn i et seriøst forhold og få barn.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #148 Skrevet 23. august 2009 Vel, som regel får mennesket bedre vett med årene - selv om det alltid finnes unntak. I dagens samfunn er folk flest ikke skikkelig voksne før de når 30-års alderen. Dette er vel da omtrent den tiden når man bør gå inn i et seriøst forhold og få barn. Vel, Brutal Mann hevder at folk blir verre foreldre med årene...jo eldre, desto verre, sier han...
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #149 Skrevet 23. august 2009 Da er det noe jeg ikke forstår her. Er det altså slik det henger sammen, mener flere av mennene her: a) De som gifter seg og får barn i 20-årene er snille og gode mennesker, slik det skal og bør være. b) De som venter til de er 30+ med å stifte familie er slemme og egoistiske, fordi de venter så lenge. Ja, og bortskjemte. ??! Jeg må si jeg ikke forstår. Egoistisk overfor hvem og hva da? Bortskjemt? Som i at man burde være mer takknemlig? Hva med individets rett til å velge det livet som ermest mulig fornuftig og hensiktsmessig for akkurat den personen (og eventuelt partner), så lenge de ikke skader andre? Det finnes ingen fasit. Og som du skriver så har selvfølgelig individet selv rett til å velge det livet som passer best til enhver tid. De som får barn tidlig, får det som regel på grunn av et "arbeidsuhell". Derfor har dette absolutt ingenting med å være snille eller gode mennesker å gjøre. Få barn rundt 30 i dagens samfunn, er sannsynligvis det ideelle. Når det gjelder å være egoist, så betyr jo det bare at man hovedsaklig tenker på seg selv og sine interesser og behov. Bortskjemt betyr at man ikke er vant til å ta - og ikke tar - hensyn til andre mennesker i sin omgivelse. Som regel foreldre og besteforeldres feil dessverre
Gjest R. Skrevet 23. august 2009 #150 Skrevet 23. august 2009 http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=12773 dette er sjokkerende lesing. Dette må være på kødd.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #151 Skrevet 23. august 2009 Dette må være på kødd. Nei, dette er helt reelt. Slik er det.
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #152 Skrevet 23. august 2009 Vel, Brutal Mann hevder at folk blir verre foreldre med årene...jo eldre, desto verre, sier han... Det vil jeg da påstå er bare tull (eller feil) å hevde.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #153 Skrevet 23. august 2009 Forumet for single som ønsker barn har tilknyttet seg fageksperter innen medisin også, så dette er fullt ut reelt for mange: http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=382
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #154 Skrevet 23. august 2009 Det vil jeg da påstå er bare tull (eller feil) å hevde. Ikke sant, my point exactly.
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #155 Skrevet 23. august 2009 Forumet for single som ønsker barn har tilknyttet seg fageksperter innen medisin også, så dette er fullt ut reelt for mange: http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=382 Det virker da som om mors-instinktet har gått amok. Tragisk
Sheherasade Skrevet 23. august 2009 #156 Skrevet 23. august 2009 Med hensyn til alder og barn vil jeg vel tro det lureste er å vente til man er rundt tredve. Mange av de jeg har gått på skole med har ikke tatt høyere utdanning, bor på det samme stedet de alltid har bodd, og ble etablerte og fikk barn tidlig i tjue-årene. Selv har jeg reist mye, tatt høyere utdannelse, bodd i utlandet noen ganger, og bor og jobber nå i en storby. Og nå kan jeg tenke meg å få barn snart. Selvsagt er folk forskjellige, og man har ulike syn på lykke. Men jeg håper bare at mine klassekamerater ikke plutselig får lyst til å gjøre alle disse tingene idag og føler de har gått glipp av noe. For jeg vil vel tro at disse tingene er vanskeligere å gjennomføre med barn. Derfor synes jeg det er greit å ha gjort seg ferdig med dette før barna kommer.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. august 2009 #157 Skrevet 23. august 2009 Vel, Brutal Mann hevder at folk blir verre foreldre med årene...jo eldre, desto verre, sier han... Jo eldre foreldre, jo mindre ernergiske foreldre. en ender opp med foreldre som ikke klarer å følge barna sitt tempo. Foreldre som ikke henger med i barnas verden fordi det er en generasjon mellom dem. Foreldre som er blitt så erfarne i livet at alt er farlig. Foreldre som vil gjøre barna til skjørtehengende usikre individer.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #158 Skrevet 23. august 2009 Jeg lurer på om det er prostitusjon om man ber om økonomisk vederlag om kvinner spør en om en kan ha sex med dem for at de skal få barn. Antar at det er umulig å sette opp en kontrakt hvor kvinnen avstår fra fremtidig barnebidrag?
Gjest brutal_mann Skrevet 23. august 2009 #159 Skrevet 23. august 2009 Med hensyn til alder og barn vil jeg vel tro det lureste er å vente til man er rundt tredve. Mange av de jeg har gått på skole med har ikke tatt høyere utdanning, bor på det samme stedet de alltid har bodd, og ble etablerte og fikk barn tidlig i tjue-årene. Selv har jeg reist mye, tatt høyere utdannelse, bodd i utlandet noen ganger, og bor og jobber nå i en storby. Og nå kan jeg tenke meg å få barn snart. Selvsagt er folk forskjellige, og man har ulike syn på lykke. Men jeg håper bare at mine klassekamerater ikke plutselig får lyst til å gjøre alle disse tingene idag og føler de har gått glipp av noe. For jeg vil vel tro at disse tingene er vanskeligere å gjennomføre med barn. Derfor synes jeg det er greit å ha gjort seg ferdig med dette før barna kommer. Om en driter i å ha utagerende festing så er det null problem å være forelder og student samtidig. Det er sex og singelliv generasjone som tror at livet skal bestå av sjamanje til frokost som ikke takler å skaffe seg en utdannelse samtidig som en er småbarnsforelder som ender opp som sosiale tapere.
Sheherasade Skrevet 23. august 2009 #160 Skrevet 23. august 2009 Jo eldre foreldre, jo mindre ernergiske foreldre. en ender opp med foreldre som ikke klarer å følge barna sitt tempo. Foreldre som ikke henger med i barnas verden fordi det er en generasjon mellom dem. Foreldre som er blitt så erfarne i livet at alt er farlig. Foreldre som vil gjøre barna til skjørtehengende usikre individer. Nå lurer jeg på hvor gamle du mener foreldrene er når de får barn, for at de skal passe denne beskrivelsen. Femti? Selv vil jeg tro at en del livserfaring gjør foreldrene mere modne og reflekterte rundt hvordan de best skal oppdra barna. De har sett mer av verden og vet mer hva som trengs for å klare seg bra. Høyere utdanning hos foreldre fører til at barn gjør det bedre på skolen også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå