Gå til innhold

De er single, over 35 og vil ha barn!

Fremhevede innlegg

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Om det er så viktig for disse kvinnene å få barn, så ja, da skal de forlate mannen. Siden kvinnene er de som blir gravide så har kvinnene et særdeles ansvar for å se til at de får barn i tidlig nok alder. Det vil si før fyllte 30.

Tull og tøys. Kvinner som ønsker barn bør og kan få det når det passer henne og partneren. Det er ikke noe "bør" og "skal" i dette området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha, ha, her var det mye morsomt! Sef venter vi damene med barn til vi er over 30. Det er noe som heter utdannelse, karriere og gøy, også. Selv fikk jeg mine barn rundt 35. Hadde jeg ikke hatt en mann å få dem med på det tidspunktet, så hadde jeg kjøpt et par i Køben. Det synes jeg definitivt at kvinner mellom 35 og 40 skal gjøre, når 'alle' menn rundt dem er kjipe. Menn kommer og går uansett, ikke mye å satse på. Jeg er dessuten 'mann nok' til å oppdra mine barn alene uansett. Synd for dere gutta, men de fleste av oss kvinner er mer til mannfolk enn dere noen gang kommer til å likne på. Og ja, det er mye vanskeligere å finne seg en mann når man er mellom 35-40. Stemmer helt med mine erfaringer. Nå er jeg 45 og har aldri vært mer ettertraktet. Så skaff dere barn mens dere kan, mannfolka kan dere plukke opp etterpå.

Gjest Synne Feminist
Skrevet
Kvinner har en forskrudd idé om at det er deres rett å få barn uten noen mann. Single kvinner og kvinner over 30 må nektes kunstig befruktning.

Selvfølgelig har de rett til å få barn hvis de vil. De har like mye rett til å få barn uten en mann som med en mann. Det forventes at kvinner skal ta hovedansvaret for barneoppdragelse selv når de på papiret deler ansvaret med en mann. Noen kvinner gidder ikke dette spillet for galleriet og velger kjøre løpet alene, uten irritasjonsmomentet ved å ha en mann som ikke bidrar. Kvinner forventes oftest å ta ansvar for barnet ved skilsmisser når hun i åresvis ikke lenger lever med en mann. Jeg ser ikke den store forskjellen i at norske kvinner får barn alene enn at norske kvinner oppdrar barn alene selv om det også bor en far under samme tak som mor og barn, eller far bor under et annet tak med ikke gidder stille opp like mye som mor. Det blir et bedre og mindre frustrasjonspreget liv for både mor og barn. Kvinner mellom 30-40 år trenger stort sett kun kunstig befruktning hvis de vil ha barn uten en mann. Kvinner i denne aldersgruppen som prøver bli gravide med en mann får stort sett alltid barn, det tar bare gjennomsnittlig noen få måneder ekstra. Og barna er i all hovedsak sunne barn. Tror egentlig problemet ditt er at du ønsker eksludere kvinner i en viss aldersgruppe fra å leve like frie og selvstendige liv som menn i denne aldersgruppen. Det sier mye om hvor ufi du selv må føle deg. Ikke attraktiv nok på markedet? :ler:

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Dere to i innlegg #102 og 103, dere har en del gode poeng. Bra det komerm fram.

Jeg setter stor pris på menn, og tror det finnes mange bra menn rundt om kring! Mange er ansvarlige og vil ta ansvar for og delaktighet i sine barns liv.

Men noen er også som dere to gjester skriver, og da er en del av hva dere skriver fornuftig.

Gjest Synne Feminist
Skrevet
Der barnet garrantert blir stående utn en mann som kan formidle maskuline verdier. Lykke til seir jeg nå bare, dere vil få sønner av min kaliber. (Noe jeg føler ikke er helt hva kvinner vil ha utav en mann...)

Maskuline verdier my ass. Du tilhører for svarte en litt annen generasjon, hvis du er 20 år og oppover, enn hva barna til dagens unge kvinner mellom 30-40 vil gjøre. Dagens kvinner har alt av egenskaper som skal til for å fostre opp skikkelige mennesker. Det er så utrolig tullete å høre folk i 2009 si at maskuline verdier kun er noe menn kan lære vekk, og at feminine verdier kun finnes hos kvinner. Hvis vi skreller vekk begrepene maskuline og feminine, sitter vi igjen med begreper som kan beskrive et hvilket som helst menneske. En kvinne kan være sterk, målrettet, ambisiøs. En mann kan være svak, myk, forsiktig. En kvinne og mann kan være alt dette på forskjellige stadier og situasjoner i livet. Nei, din mor gjorde nok ingen jobb med deg. Men hvordan kan din mor snakke på vegne av alle kvinner? Det er kanskje et problem med genene dine i tillegg, siden du tenker så dumt.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Det gjør vondt inni meg når jeg tenkter på det stakkars barnet som ikke har bedt om å bli født til et slik liv som kvinner som deg gir det.

Hvordan går det å si "stakkars" om et barn man ennå ikke har møtt eller sett vokse opp?

Skrevet

Det er vel truende for dem at vi ikke trenger pikken deres for annet enn gøy! :-D Og det pikken sitter på, trenger vi faktisk ikke i det hele tatt :-D - for annet enn gøy!

Gjest radikal maskulinist
Skrevet
Det er vel truende for dem at vi ikke trenger pikken deres for annet enn gøy! :-D Og det pikken sitter på, trenger vi faktisk ikke i det hele tatt :-D - for annet enn gøy!

En del av oss menn foretrekker tradisjonelle familieverdier som at barnet faktisk får _to_ foreldre, og det er kjent innen psykologien at barn av to foreldre har bedre forutsetninger for en suksessful og bra oppvekst enn barn av en. Jeg sier ikke at barn av en forelder nødvendigvis har det veldig dårlig, men de kommer ofte ut dårligere når man sammenligner med barn av to foreldre. Kvinner som velger å få barn alene av egoistiske hensyn risikerer slikt sett i større grad rett og slett å oppfostre barn som med større sannsynlighet får problemer senere i livet enn om de hadde vært to, selv om mange av dem sikkert har gode egenskaper.

Det er heller ikke noe problem at Norske kvinner velger bort Norske menn, husk at vi menn også når som helst kan se til utlandet og velge kvinner som faktisk ønsker at barnet skal ha to foreldre. Det blir mer og mer vanlig og alle forsøk på fordømmelse og mannsfiendtlige holdninger stanser nok ikke det. Faktisk har det i flere og flere kretser blitt startet opp en mannskamp, endelig skal dere feminister få kjønnskampen dere har ventet så lenge på, som svar på Valerie Solanas mannsfiendtlige holdninger.

Skrevet
Ha, ha, her var det mye morsomt! Sef venter vi damene med barn til vi er over 30. Det er noe som heter utdannelse, karriere og gøy, også. Selv fikk jeg mine barn rundt 35. Hadde jeg ikke hatt en mann å få dem med på det tidspunktet, så hadde jeg kjøpt et par i Køben. Det synes jeg definitivt at kvinner mellom 35 og 40 skal gjøre, når 'alle' menn rundt dem er kjipe.

Ja, du syntes vel det, men dere kvinner kan faktisk ikke få barn så lenge som menn, og når man har passert 35 er det for en del for sent, ikke minst når man passerer det 40. Det hjelper lite at man kan få sæddonor i københavn når man ikke lenger har en kropp som kan fostre frem et barn.

Menn kommer og går uansett, ikke mye å satse på.

Ditto. Norske kvinner blir stadig mindre verdt å satse på grunn av holdninger som du forfekter.

Jeg er dessuten 'mann nok' til å oppdra mine barn alene uansett. Synd for dere gutta, men de fleste av oss kvinner er mer til mannfolk enn dere noen gang kommer til å likne på.

Haha, det må i så fall være dagens :skratte:

Greit nok at du snakker for deg selv, men at resten av Norges kvinner er mer mandige enn menn er vel heller tvilsomt. Jeg kjenner til typen dog, som tror de er sterkere og mer mandige enn de fleste menn...helt til sofaen skal bæres inn, bilen skal repareres eller det tunge utearbeidet skal tas.

Og ja, det er mye vanskeligere å finne seg en mann når man er mellom 35-40. Stemmer helt med mine erfaringer.

Selvfølgelig, jo eldre man blir, jo flere blir opptatt, det er vel ganske åpenbart. At folk som utelukkende har prioritert seg selv og sitt eget ego til de er 35-40 og så klager over at det ikke er flere menn/kvinner til å få barn med får takke seg selv. Det skulle man ha tenkt på tidligere.

Nå er jeg 45 og har aldri vært mer ettertraktet. Så skaff dere barn mens dere kan, mannfolka kan dere plukke opp etterpå.

Ja gjør det, så kan heller menn som velger mer tradisjonelt dra til sydligere strøk og finne kvinner med bedre verdier.

Skrevet
Ha, ha, her var det mye morsomt! Sef venter vi damene med barn til vi er over 30. Det er noe som heter utdannelse, karriere og gøy, også.

1) Du kan ta utdannelse samtidig som du har barn.

2) En god kvinne er en kvinne som har en så sterk trang til å gifte seg og få barn at hun gjerne setter karrieren på vent til fordel for barna.

3) Du kan ha det gøy selv om du har barn. Gøy er f.eks. se en god film, trene, ha sex. Det som ikke er gøy er å drikke seg drita full mens man velter seg rundt på et utested og ter seg som en hore. Det er i grunn bare denne typen ludderatferd man ikke kan bedrive som mor, men det skal man jo uansett ikke gjøre (egentlig bør alle utesteder legges ned).

Så skaff dere barn mens dere kan, mannfolka kan dere plukke opp etterpå.

Om jeg så hadde fått en 22 år gammel supermodell til å kle seg naken og kaste seg over pikken min ville jeg aldri giftet meg med henne hvis hun hadde barn fra før av.

Jeg elsker barn, men å oppdra andres unger er helt uaktuelt for min del.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
En del av oss menn foretrekker tradisjonelle familieverdier

Det spiller da ingen rolle hva dere foretrekker hvis man uansett har tenkt til å oppdra barnet alene.

Jeg skjønner godt at derer føler dere truet og gjør et siste krampeaktig forsøk på å prøve å omvende oss kvinner, men det toget har nok gått gutter. Vi lever i en annen tid i dag. Vi kvinner klarer oss utmerket alene, og finner vi ikke drømmemannen har vi det best alene. På mange måter kan man vel egentlig si at kvinnen er den nye mannen.

Skrevet
Det spiller da ingen rolle hva dere foretrekker hvis man uansett har tenkt til å oppdra barnet alene.

Jeg skjønner godt at derer føler dere truet og gjør et siste krampeaktig forsøk på å prøve å omvende oss kvinner, men det toget har nok gått gutter. Vi lever i en annen tid i dag. Vi kvinner klarer oss utmerket alene, og finner vi ikke drømmemannen har vi det best alene. På mange måter kan man vel egentlig si at kvinnen er den nye mannen.

Dere sitter alene med reagensrørbarna deres, mens vi menn henter smellvakre tenåringsbruder fra Russland og Thailand som kan kose med oss.

Høres ut som en grei deal for min del.

Skrevet

Det spiller selvsagt noen rolle når dere Norske kvinner også blir valgt bort i form av utenlandske kvinner med mer tradisjonelle verdier.

Å oppdra barn alene er uansett et egoistisk valg. Fra psykologisk forskning vet man at barn som både har blitt oppdratt av en mann og kvinne har bedre forutsetninger til en bra oppvekst uten at det betyr at barn av en person nødvendigvis har det vondt.

Jeg skjønner godt at derer føler dere truet og gjør et siste krampeaktig forsøk på å prøve å omvende oss kvinner, men det toget har nok gått gutter. Vi lever i en annen tid i dag.

Føler meg ikke spesielt truet. Som sagt, det er opp til enhver å velge seg partner og personlig bryr jeg meg ikke så mye om kvinner som velger å oppdra barn uten en mann da slike holdninger for min del er direkte frastøtende uansett.

Vi kvinner klarer oss utmerket alene, og finner vi ikke drømmemannen har vi det best alene.

Sist jeg sjekket klarer menn seg også utmerket alene. Finner vi ikke drømmekvinnen kan det likevel være greit å være singel :) Og drømmekvinnen er ikke akkurat kvinner som ønsker å oppdra barn alene.

På mange måter kan man vel egentlig si at kvinnen er den nye mannen.

Nok en god vits i dag ;)

Frem til kvinner bidrar like mye i arbeidslivet som menn når det gjelder produksjon av verdier som f. eks oljebransjen, i primæryrkene og alt annet som genererer verdien faller nok den påstanden på sin egen urimelighet. Ja, kvinner gjør det faktisk noe bedre enn menn når det gjelder høyere utdannelse, men så lenge kvinner velger å jobbe deltid, velger å jobbe i myke yrker fordi de ønsker mye fritid og goder og ikke gidder å jobber lange arbeidsdager i produksjonsyrker som gruvedrift, gårdsdrift og annet så vil det nok ikke forandres for deres del.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er ikek snakk om å føle seg truet, men å føle på tristheten over å få bekreftet at kvinner ikke har noe reelt følelsesliv. Kvinner bryr seg kun om materielle verdier og status. Noe som går utover naive menn som elsker sine kvinner.

Skrevet

Bare vent til muslimene blir i flertall...

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted hvis barn ble oppdratt av kun kvinner for et par generasjoner, så når det hadde gått seg skikkelig til, hadde nok mennene blitt såpass at menneskeheten kunne begynne å leve i parfohold igjen :)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted hvis barn ble oppdratt av kun kvinner for et par generasjoner, så når det hadde gått seg skikkelig til, hadde nok mennene blitt såpass at menneskeheten kunne begynne å leve i parfohold igjen :)

Det er skremmende å se hvor lite du har forstått ev mellommenneskelig dynamik... Men skikkelig nifst blir det jo ikke før en innser at dette tror majoriteten av norske kvinner. Husk at ingen er mer brutale og kyniske i sin framferd enn kvinner.

Skrevet

Ja, du tror vel det ;)

Forskning viser jo et helt annet bilde enn det som forfektes:

For eksempel:

Barn i ulike familiekonstellasjoner

Forfatteren har blant annet belegg for å påstå at barn av en person var de som hadde størst sannsynlighet for å klare seg dårligst av henholdsvis gifte par, samobende par og aleneforeldre. På det grunnlaget er jo påstanden din samt andre påstander om at barn klarer seg med kvinne som forelder alene ganske tynne. Ønsket om å få barn alene er i beste fall forankret i egoistiske behov alene, og sitt eget behov for å sette barn til verden.

Men for all del, det er jo ingen lov mot å dra til Danmark for å få barn alene selv om det burde vært det. Problemet er at det syntes som om det er en menneskerett å få barn. Vel, det er det ikke. Er man ikke to så burde det heller ikke vært lov å få barn, det er så enkelt som det. Jeg håper bare forskning som dette kan sette mer fokus på problemstillingen i tiden fremover slik at man kanskje kan få et forbud på plass.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Ja, du tror vel det ;)

Forskning viser jo et helt annet bilde enn det som forfektes:

For eksempel:

Barn i ulike familiekonstellasjoner

Forfatteren har blant annet belegg for å påstå at barn av en person var de som hadde størst sannsynlighet for å klare seg dårligst av henholdsvis gifte par, samobende par og aleneforeldre. På det grunnlaget er jo påstanden din samt andre påstander om at barn klarer seg med kvinne som forelder alene ganske tynne. Ønsket om å få barn alene er i beste fall forankret i egoistiske behov alene, og sitt eget behov for å sette barn til verden.

Men for all del, det er jo ingen lov mot å dra til Danmark for å få barn alene selv om det burde vært det. Problemet er at det syntes som om det er en menneskerett å få barn. Vel, det er det ikke. Er man ikke to så burde det heller ikke vært lov å få barn, det er så enkelt som det. Jeg håper bare forskning som dette kan sette mer fokus på problemstillingen i tiden fremover slik at man kanskje kan få et forbud på plass.

Den statistikken der sier ingen ting, da den ikke skiller ressursterke mødre som har valgt å bli alenemor fra tenåringsmødre som er alene, eller barn fra opprivende samlivsbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...