kristian82 Skrevet 14. august 2009 #21 Skrevet 14. august 2009 (endret) De fleste damene på 35 pluss som fortsatt er single og barnløse, har nok med årene opparbeidet seg en unik kritisk sans til menn, samt en kravstorhet som ikke står i forhold til hva de selv har å tilby. Det står med andre ord sikkert ikke på tilbudene, men at ingen mann er bra nok. Men på samme måte som at de fleste kvinner ikke er noe å satse på, er vel også de fleste menn ikke noe å satse på - så da må man være singel og barnløs om man ikke klarer å ta til takke med det man kan få. Til Kvinne 30. Om alderskortet er det eneste du har å si kan du egentlig like så godt la være, svært herskerteknikk å si - du er for ung til å mene noe. Det er ikke bombastisk eller generealiserende eller nedvurderende å mene på, men sannheten kan være mer enn hard nok å takle den. Som jeg skrev i innlegget - nå understreket - er det åpenbart at mange kvinner på 35 pluss - singel og barnløs - nok er av de mer kresne og vanskelige enn flertallet av norske kvinner. Om dette ikke gjelder for noen, så hvorfor har akkurat de aldri funnet en mann? aldri fått barn? Hva annet er feil med de da? Endret 14. august 2009 av kristian82
Gjest brutal_mann Skrevet 14. august 2009 #22 Skrevet 14. august 2009 Næsj. Jeg synes du problematiserer forklaringen til barnet. Hva er galt med å si at man hadde veldig lyst på barn, så derfor ordnet man seg en kunstig befruktning? Forøvrig antar jeg at de som får dette utført, får gode opplysninger om alt mulig fra sykehuset som gjennomfører operasjonen. Problemet er hvordan kvinnre driter i og gir en lang faen i barnas behov for å ha en far. Kvinner kan "likestilles" herfra til evigheten, men fullgode menn vil dere aldri bli! Norske kvinner viser en ekstrem og kvalmende form for egoisme gjennom hele livet. Og når de innser at de aldri vil finne en mann som når opp til deres latterlige og urimelige krav så forlanger de å gå utenom naturen og bli kunstig befruktet. Det er moralsk forkastelig og tragisk at denne praksisen forsvares. Den arroganse som kviner legger for dagen viser at de som gruppe er moralsk fordervet og langt i fra skikket til å inneha viktige roller i samfunnet. Kvinners evne til å styr eansvarlig og ballansert er ikke-eksisterende. Forby kunstig befruktning for single, lesbiske og kvinner over 30. Det er det eneste som er riktig å gjøre sett fra barnas ståsted. Raseringen av mannens rolle (på bekostning av både barn og menn) har gått for langt allerede!
waco Skrevet 14. august 2009 #23 Skrevet 14. august 2009 Denne tråden er en fin anledning til å ha en hyggelig dialog mellom kjønnene. Men i stedet for å respektere at vi har litt ulike tanker og prøve å forstå hverandre så vil kvinnene heller persontrakassere og spekulere i årsaksforklaringer på hvordan brukere er som privatperson! Så utfordringene for oss menn blir å finne ut hvilkene tekster vi skal ta seriøse, og hvem tekster vi kun skal overse (fordi vi skjønner at damene mangler argumenter når de må personanalysere enkeltbrukere med negative vendinger i stedet å vise forståelse). Heldigvis er vi menn så storsinnete og skjønner kvinners væremåte og manglende kontroll av folkeskikk at vi ikke behøver å adoptere denne simple diskusjonsteknikk.
Gjest Kvinne_30 Skrevet 14. august 2009 #24 Skrevet 14. august 2009 Til Kvinne 30. Om alderskortet er det eneste du har å si kan du egentlig like så godt la være, svært herskerteknikk å si - du er for ung til å mene noe. Det er ikke bombastisk eller generealiserende eller nedvurderende å mene på, men sannheten kan være mer enn hard nok å takle den. Som jeg skrev i innlegget - nå understreket - er det åpenbart at mange kvinner på 35 pluss - singel og barnløs - nok er av de mer kresne og vanskelige enn flertallet av norske kvinner. Om dette ikke gjelder for noen, så hvorfor har akkurat de aldri funnet en mann? aldri fått barn? Hva annet er feil med de da? Kjære, brutale mann! Det kan være tusen grunner til at en kvinne på 35 + er singel og barnløs. Det trenger ikke ha NOE med kresenhet å gjøre. Kanskje har hun prioritert karriere? Kanskje blitt skilt? Kanskje hun ikke kunne få barn og ekteskapet tok slutt? Kanskje hun har blitt forferdelig såret? Kanskje hun har et såpass tilfreddstillende liv med jobb, venninner, trening og kanskje til og med en ELSKER at hun ikke ser behovet for å etablere seg med mann og barn? Det er så mange årsaker til folks livssituasjoner. Kristian82 har ikke belegg for å skrive det han skriver, han kaster bare ut av seg en teori. Og den er formulert nedlatende. Hvorfor så aggressiv i stilen, brutale mann?
waco Skrevet 14. august 2009 #25 Skrevet 14. august 2009 At det er populært å for kvinner å være sånn siv jensen dame uten unger som en moderne kvinne heller selv vil bli statsmininster til forskjell fra tidligere kvinner som ville at mannen skal bli statsmininster handler vel mest om at dere så mye på sex og singelliv på tv3 på nittitallet. Når kvinnene her blir sinte og provoserte når de får tilbakemeldinger på mulige årsaker til deres miserable tilværelse så er det grettenhet og surmuling og ikke smil og forståelse! Man begynner å skjønne hvorfor dere blir oppfattet som gretten ensom med angst for nærhet og forpliktelser og dager som ikke er en evig oppoverbakke av lykke.
Gjest brutal_mann Skrevet 14. august 2009 #26 Skrevet 14. august 2009 Hvorfor så aggressiv i stilen, brutale mann? Nei si det... Eg trur den einskilde lesar får tenkje over kva orsaka til dette kan være. *Mumle noe om hvor himla treige og teite enkelte er* Forøvrig så lever vi i verdens mest mannsfiendtlige og til dels barnefiendtlige land. Det som er observert forøvrig er at kvinner som blir vist denne harde virkelighet aldri har gode argumenter tilbake. Bare personangrep og ord som bitter og surmulete mann.
kristian82 Skrevet 14. august 2009 #27 Skrevet 14. august 2009 Det er så mange årsaker til folks livssituasjoner. Kristian82 har ikke belegg for å skrive det han skriver, han kaster bare ut av seg en teori. Og den er formulert nedlatende. Vet ikke om du har problemer med å forstå ordenes innhold. Ord som "kan", "noen", "mange", "de fleste", "kanskje", er alle ord som ÅPNER FOR AT DET ER UNNTAK, altså at dette ikke gjelder for absolutt alle. En teori er ingen sannhet. Er jo nettopp derfor det kalles en teori. Om teorien har empirisk belegg nok til å stå seg må man jo kvaltitativ og metodisk undersøke. Sistnevnte tar noen år, og så mye forarbeid for et forumsinnlegg er litt i overkant - selv til meg å være. At den er formulert nedlatende får stå for din egen regning. Mennesker er ulike og leser gjerne en tekst subjektivt - spesielt om teksten berører en selv på en måte som engasjerer eller lignende. Tråden her handler vel om - slik jeg forsto det - hvorfor stadig flere kvinner er 35 pluss og barnløse, med sideproblemstillingen om det ikke er nok menn for alle kvinner? Min teori er da at - som tidligere sagt er det såklart noen hederlige unntak - disse kvinnene nok er spesielle på en eller flere måter. Om man nærmer seg 40 årene og stadig - år etter år - aldri har funnet en mann som er god nok, så har man nok for høye krav til en partner. Kanskje også urealistiske krav sett i forhold til hva man selv har å by på. Kvinner flest får jo tilbud fra menn, så at de takker nei - og nei, og nei og nei - i søken på Mr. Right kan være en plausibel forklaring. Ellers sier du karrierekvinner, og kvinner som har alt til og med en elsker, ja hva er sjansen for å finne en mann da? Høres jo ikke ut som hun er i datingmodus engang. Man kan ikke få alt her i livet og ens valg og prioriteringer må en bære konsekvensene av. Velger man å jobbe 10 timer i døgnet så kan ting som familie måtte vike til siden. Velger man å feste og ha det morro med uforpliktende sex til man er 38, så er det mulig at det ikke er så lett å finne en mann. Forøvrig enig med brutal mann når det gjelder at sædinsiminering av anonym donor er en altfor lettvint og egoistisk løsning for single kvinner. Disse barna får jo aldri en far og selv om kvinner like å tro de klarer alt så klarer de ikke å ha en farsrolle - noe som barn trenger.
Ella_Grey Skrevet 14. august 2009 #28 Skrevet 14. august 2009 Unnskyld meg, Men: Den arroganse som kviner legger for dagen viser at de som gruppe er moralsk fordervet og langt i fra skikket til å inneha viktige roller i samfunnet. Kvinners evne til å styr eansvarlig og ballansert er ikke-eksisterende. Kan du vær så snill og ikke skjære alle over en kam, og ikke legge din dårlige erfaring til grunn for hvordan alle kvinner er. Hva er det som skjer her? Det var utrolig da mye bitterhet i denne tråden. Det kan være mange grunner til at en kvinne er 35 og barnløs men prioriteringer er sikkert en stor del av årsaken... Uansett hvordan man vrir og vender på det. Å lese her fikk meg til å tenke på den sangen if you cant't be with the one you love, then love the one you're with. Vet ikke helt hvorfor. Jeg syns forresten ikke at staten skal betale for kunstig befruktning for noen, siden jeg ser det blir nevt her, men syns ikke at det skal forbys heller.
Gjest brutal_mann Skrevet 14. august 2009 #29 Skrevet 14. august 2009 Unnskyld meg, Men: Kan du vær så snill og ikke skjære alle over en kam, og ikke legge din dårlige erfaring til grunn for hvordan alle kvinner er. Jeg kan, men jeg har ingen andre erfaringer. Så da får det bli som det blir. Hva er det som skjer her? Det var utrolig da mye bitterhet i denne tråden. Det kan være mange grunner til at en kvinne er 35 og barnløs men prioriteringer er sikkert en stor del av årsaken... Uansett hvordan man vrir og vender på det. Prioriteringer er stikkordet. Og prioriteringene henger ikke på greip, samtidig som kvinner forventer at vitenskapen (som menn har utviklet) skal redde dem. Å lese her fikk meg til å tenke på den sangen if you cant't be with the one you love, then love the one you're with. Vet ikke helt hvorfor. Ikke så lenge vedkommende ikke fortjener det. Jeg syns forresten ikke at staten skal betale for kunstig befruktning for noen, siden jeg ser det blir nevt her, men syns ikke at det skal forbys heller. Forbud er bare et av noen virkemidler for å få kvinner til å komme seg ut av sin egoistiske dvale.
kristian82 Skrevet 14. august 2009 #30 Skrevet 14. august 2009 (endret) Hva er det som skjer her? Det var utrolig da mye bitterhet i denne tråden. Det kan være mange grunner til at en kvinne er 35 og barnløs men prioriteringer er sikkert en stor del av årsaken... Uansett hvordan man vrir og vender på det. Å lese her fikk meg til å tenke på den sangen if you cant't be with the one you love, then love the one you're with. Vet ikke helt hvorfor. Har du for vane å bruke ordet bitter og bitterhet om alt og alle som er uenig med deg. Ser det er en soleklar tendens her på KG at de fleste kvinner - så fort en mann uttrykker seg det minste negativt/kritisk/er uenig med en kvinne - til å si du er bitter, herregud for en bitter taper osv. Innbiller du deg at ved å bruke nedverdigende og stakkarslige ord om en motdebatant at hans meninger da ikke tells? Er det alt folk har å komme med? Jeg har ikke for vane å f.eks. kalle kvinnelige brukere her som jeg diskuterer med f.eks. ved spørsmål om sex og ONS for HORER hver gang de sier noe jeg er uenig i og så ikke si noe mer. Jeg svarer nogenlunde saklig med hvorfor jeg er enig eller uenig, og hva jeg syns om en atferd på generell basis og logikken deres - seff går jeg på en smell og bruker ord som bitter osv. jeg også, men IKKE KONSEKVENT PÅ ALLE SOM ER UENIG MED MEG. Endret 14. august 2009 av kristian82
Ella_Grey Skrevet 14. august 2009 #31 Skrevet 14. august 2009 (endret) Har du for vane å bruke ordet bitter og bitterhet om alt og alle som er uenig med deg. Ser det er en soleklar tendens her på KG at de fleste kvinner - så fort en mann uttrykker seg det minste negativt/kritisk/er uenig med en kvinne - til å si du er bitter, herregud for en bitter taper osv. Innbiller du deg at ved å bruke nedverdigende og stakkarslige ord om en motdebatant at hans meninger da ikke tells? Er det alt folk har å komme med? Jeg har ikke for vane å f.eks. kalle kvinnelige brukere her som jeg diskuterer med f.eks. ved spørsmål om sex og ONS for HORER hver gang de sier noe jeg er uenig i og så ikke si noe mer. Jeg svarer nogenlunde saklig med hvorfor jeg er enig eller uenig, og hva jeg syns om en atferd på generell basis og logikken deres - seff går jeg på en smell og bruker ord som bitter osv. jeg også, men IKKE KONSEKVENT PÅ ALLE SOM ER UENIG MED MEG. Altsååå, eh, nå opplevde jeg at det var veldig mye bitterhet i denne tråden. Det betyr ikke at jeg sier at dere menn som har skrevet her er bitre tapere, det er ikke bare menn som har postet her før heller. Men fraser som kvinner gir faen i mann og barn, og det jeg siterte syns jeg høres rimelige bittert ut ja, for det viser til negative erfaringer som man er blitt bitter over. Nei, jeg innbiller meg ikke at ved å bruke nedverdigende ord fjerner jeg verdien av det en annen sier. Jeg slenger ikke rundt meg med ukvemsord, og tråkker ikke den jeg snakker med ned i dritten. Jeg liker å tro at jeg ikke bruker hersketekniker i en debatt, og jeg mener at jeg er rimelig god til å se når andre gjør det. Det jeg sa var: en kvinne på 35 som ikke har barn, har som oftest prioritert det bort. man må av og til akseptere at man ikke får drømmepartneren og da godta det og se etter alternativ. Og at staten ikke skal betale for kunstig befruktning for noen. Hvis du ikke hadde blitt så blendet av ordet bitterhet så hadde du kanskje sett av vi ikke nødvendigvis har så totalt ulikt syn på saken. Forøvrig så kan jeg godt be om unnskyldning hvis jeg har gjort noe galt. Så hvis du tok deg nær av det jeg sa så beklager jeg. Endret 14. august 2009 av Ella_Grey
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 14. august 2009 #32 Skrevet 14. august 2009 Som jeg skrev i innlegget - nå understreket - er det åpenbart at mange kvinner på 35 pluss - singel og barnløs - nok er av de mer kresne og vanskelige enn flertallet av norske kvinner. Om dette ikke gjelder for noen, så hvorfor har akkurat de aldri funnet en mann? aldri fått barn? Hva annet er feil med de da? Tja, for min del kunne det passet å først finne noen som ville ha meg for meg. Trenger ingen drøm, trenger en som passer sammen. Det er ikke nødvendigvis så lett alltid.
PeeWee Skrevet 14. august 2009 #33 Skrevet 14. august 2009 Jeg syns forresten ikke at staten skal betale for kunstig befruktning for noen, siden jeg ser det blir nevt her. Ja, er det noe vi virkelig trenger nå så er det færre fødte etniske europeiske barn.
Cannavaro Skrevet 14. august 2009 #34 Skrevet 14. august 2009 Oh my God....get to the point here !!! Hele poenget i tråden er om det IKKE er menn nok til å fylle farsrollen i Norge !!! Fordi norske damer drar til utlandet for å få donorer. So be it for crist sake !!!! La nå disse kvinnene få dra til utlandet da og oppfylle sitt ønske....... Sånn er verden/realiteten blitt. Finner man ingen mann å LAGE barn med så er nødvendigvis ikke det noe problem. Til gutta her : Likestillinga har kommet langt (kanskje altfor langt)......og penga rår.... dersom disse kvinnene ikke har noe problem eller skrupler med å bli/være alenemødre....so be it !!! Ja vi kan ha våre meninger om det (og greit nok) og prøve å finne årsaker, men virkeligheten er der ute......du kan KJØPE en donor (altså noe som kan bli et barn) ! Vi menn er i ferd med å bli overflødige i reproduksjonsprosessen............jævlig trist, men sant !!! Hvem skulle heller sette en stopper for DET ??? Det er vel heller essensen her ??? Svaret på innlegget i tråden er soleklart : JO, det er nok menn til å fylle farsrollen, men NORSKE kvinner velger annerledes, fordi de er gitt muligheten til det.... sitat (en dritings kompis med 10 damer rundt seg på dansegulvet) : slapp av......ALLE FÅR......
Gjest Gjest_Mann40_* Skrevet 14. august 2009 #35 Skrevet 14. august 2009 Skal vi se... Kristian82, du er sånn ca 27 år ... og du uttaler deg bombastisk, generaliserende og nedlatende. Du har ikke grunnlag eller livserfaring for å kunne gjøre det! Jentungen er 3 år eldre enn Kristian82 og tror hun derfor har vesentlig mer livserfaring. Dette viser greit hvorfor vi menn nær 40 synes det er vanskelig å måtte velge mellom en moden (men muligens ufruktbar) kvinne og en ung og selvgod (men trolig fruktbar) fjott av et kvinnemenneske. Så derfor forblir vi heller barnløse, men lykkelige.
Kamikatze Skrevet 15. august 2009 #36 Skrevet 15. august 2009 Etterhvert som flere og flere desperat verpesjuke 35-åringer oppdager at der kun finns to-tre egg tilbake i rørene, og haster til Køben etter frossendanske, får vi i det minste en grei unnskyldning for at nordmenn har en litt "kjølig" natur... .Der finns uhorvelig mange flotte kvinner på trettifem. Beklageligvis, når vi mannfolk har villet engasjere oss i tidligere forhold, ble vi avspist med å måtte vurdere bruktbilkjøp. Ellers hadde vi å danse etter damas pipe, eller pakke oss ut. .Selvsagt slår nå dette tilbake på kvinnene selv. Vi kan kanskje akseptere at hun, med såpass høy kilometerstand har litt slitasje her og der. Men når vi begynner å regne på restverdi, så må nok de barnløse 35-åringene gi tapt. De gir oss ett til fem år bruksverdi før blir fullstendig ufruktbar. Dette må vi betale for i 18 år, såfremt restnytteverdien er reell, og der ikke finns heftelser eller skjulte mangler. Hyppigere verkstedsbesøk må også påregnes, når slitedeler må skiftes. .Når i tillegg eierskifte på disse modellene vanligvis skjer hvert tredje til femte år, sier det seg selv at dette trolig ikke er en langsiktig investering. Ikke får vi vrakpant heller, men må punge ut med avgifter i forbindelse med avskiltningen, pluss at alt ekstrautstyret vi har investert i blir å anse for tapt. .Nei, da frister det egentlig mest med en nyere utenlandsk modell, som vi kan ha glede av mye lenger. Det er enkel matematikk...
Gjest Gjest_mann44_* Skrevet 15. august 2009 #37 Skrevet 15. august 2009 Jeg har lest innlegget ditt mange ganger nå og må si meg fullstendig enig med gjesten over her. Du har en skikkelig nedlatende holdning. Jeg synes det er helt greit at de får barn på egen hånd, mye bedre det enn å få barn med noen man ikke har lyst til å være sammen med. Det er faktisk også ganske mange menn som aldri vokser opp og aldri blir klar for å slå seg til ro. Når jeg sier egen hånd, tenker jeg på kunstisg befrukting, ikke ONS med eneste mål å få barn, det er forkastelig mener jeg. Er enig med Kristian jeg, og hun dama som "ventet litt og ventet litt og ventet litt" er vel ikke akkurat et sannhetsalibi for motargumentene. Synes de fleste her hopper bukk over to vesentlige faktorer; 1. Det er ingen menneskerett å få barn 2. Alle barn har krav på en mor og en far, så langt dette er mulig å få til.
PeeWee Skrevet 15. august 2009 #38 Skrevet 15. august 2009 1. Det er ingen menneskerett å få barn Det argumentet stinker.
Ella_Grey Skrevet 15. august 2009 #39 Skrevet 15. august 2009 Ja, er det noe vi virkelig trenger nå så er det færre fødte etniske europeiske barn. Alle som vil ha kunstig befruktning kan gjerne gjøre det for min del, men da må de betale selv. Syns ikke at det er noe staten skal bruke penger på. Akkurat hvordan vi få opp fødselstallene for etnisk norske har jeg ingen løsning på.
Kamikatze Skrevet 15. august 2009 #40 Skrevet 15. august 2009 Akkurat hvordan vi få opp fødselstallene for etnisk norske har jeg ingen løsning på. Skyhøye avgifter på gummi, P-piller og batterier...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå