Gjest mann som elsker kvinner Skrevet 22. august 2009 #121 Skrevet 22. august 2009 Norske kvinner viser en ekstrem og kvalmende form for egoisme gjennom hele livet. Og når de innser at de aldri vil finne en mann som når opp til deres latterlige og urimelige krav så forlanger de å gå utenom naturen og bli kunstig befruktet. Det er moralsk forkastelig og tragisk at denne praksisen forsvares. Den arroganse som kviner legger for dagen viser at de som gruppe er moralsk fordervet og langt i fra skikket til å inneha viktige roller i samfunnet. Kvinners evne til å styr eansvarlig og ballansert er ikke-eksisterende. Prioriteringer er stikkordet. Og prioriteringene henger ikke på greip, samtidig som kvinner forventer at vitenskapen (som menn har utviklet) skal redde dem. Forbud er bare et av noen virkemidler for å få kvinner til å komme seg ut av sin egoistiske dvale. Tilgangen er redusert fordi norske kvinner er så jævla kravstore! Det skal ha en fotomodell mann med grisemye penger og en høy sosial posisjon. Minst to ferier i året, to biler, enebolig, største tv'en i gata med mer. Fordi når kvinner i sin egoisme, selgodhet og arroganse ikke makter å føde før fyllte 30 så er det ikke i samfunnets interesse å kaste vekk midler på disse individene. Samfunnet trenger familieorintere mennesker for å overleve, ikke egotrippere. Det er ikek snakk om å føle seg truet, men å føle på tristheten over å få bekreftet at kvinner ikke har noe reelt følelsesliv. Kvinner bryr seg kun om materielle verdier og status. Noe som går utover naive menn som elsker sine kvinner. Men skikkelig nifst blir det jo ikke før en innser at dette tror majoriteten av norske kvinner. Husk at ingen er mer brutale og kyniske i sin framferd enn kvinner. GJEEEEESP! Den samme gamle leksa fra deg, ser jeg. Tror du ikke det er på tide å slutte og forsøple KG med ditt særdeles negative kvinnesyn (som alle her inne leser om i annenhver tråd). Skaff deg et liv!
kristian82 Skrevet 22. august 2009 #122 Skrevet 22. august 2009 Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted hvis barn ble oppdratt av kun kvinner for et par generasjoner, så når det hadde gått seg skikkelig til, hadde nok mennene blitt såpass at menneskeheten kunne begynne å leve i parfohold igjen Håper du bare er ute etter å provosere nå. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #123 Skrevet 22. august 2009 Den statistikken der sier ingen ting, da den ikke skiller ressursterke mødre som har valgt å bli alenemor fra tenåringsmødre som er alene, eller barn fra opprivende samlivsbrudd. Jeg ser gjerne den, og det er en av svakhetene med forskningen så langt. Problemstillingen med mødre som velger å få barn fra starten av og ikke blir alene med barn etter en stund har inntil videre ikke vært så stor at den har blitt viet mye forskning. Likevel ser man en del tendenser av denne forskningen alene, som iallefall burde ført til mer midler til forskning som er helt rettet mot barn av foreldre som velger å være det alene. Blant annet ser man jo at jo mer stabil en familiekonstellasjon er, jo bedre klarer barna seg. En mor som har ansvaret for et barn alene og som heller velger å ha forskjellige kjærester og seksualpartnere kan knapt kalles en spesielt stabil konstellasjon. Det eneste som kan gjøre dette argumentet ugyldig er at en kvinne med barn ikke har kjærester i det hele tatt, og det gjelder i beste fall svært få. Så jo, statistikken kan fortsatt benyttes selv om jeg gjerne ser at det bemidles mer til direkte forskning på problemstillingen.
Gjest Gjest_mmann_* Skrevet 22. august 2009 #124 Skrevet 22. august 2009 Nei, vi vil ikke ha dem. Mesteparten av dem er nok slike som har forfulgt sin egen karriere og har opparbeidet seg sine egne sære holdninger. Vi menn orker ikke slike individualister å kjempe med og ønsker heller å finne ei yngre dame som ikke er preget og er da mer egnet til å ta hånd om en famillie...
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. august 2009 #125 Skrevet 22. august 2009 Når man har passert 35 er det for en del for sent, ikke minst når man passerer det 40. Det er det på ingen måte ikke, det er mange år igjen. Det er helt i o rden å få et barn når man er 40 også.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. august 2009 #126 Skrevet 22. august 2009 1) Du kan ta utdannelse samtidig som du har barn. 2) En god kvinne er en kvinne som har en så sterk trang til å gifte seg og få barn at hun gjerne setter karrieren på vent til fordel for barna. 3) Du kan ha det gøy selv om du har barn. Gøy er f.eks. se en god film, trene, ha sex. Det som ikke er gøy er å drikke seg drita full mens man velter seg rundt på et utested og ter seg som en hore. Det er i grunn bare denne typen ludderatferd man ikke kan bedrive som mor, men det skal man jo uansett ikke gjøre (egentlig bør alle utesteder legges ned). Er dette dine fattige alternativer - er det slik du ser tilværelsen? Enten vil man gifte seg som ung, eller så er man ludder? Hva med alle de andre som ikke er gift, og ikke er ludder, de finnes de også vet du. De lever ordentlige single liv, har bra jobb, har skaffet seg egen bil og bolig, jobber og står på, reiser og opplever verden og treffer nye mennesker i ferier, dyrker interesser og har det bare helt flott. Men så langt har du ikke tenkt, lizzzom?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. august 2009 #127 Skrevet 22. august 2009 Nei, vi vil ikke ha dem. Mesteparten av dem er nok slike som har forfulgt sin egen karriere og har opparbeidet seg sine egne sære holdninger. Vi menn orker ikke slike individualister å kjempe med og ønsker heller å finne ei yngre dame som ikke er preget og er da mer egnet til å ta hånd om en famillie... Så fint for deg og dine likemenn. En individualist vil elske sin frihet og individualisme - og blir desto større overrasket når hun møter en mann som setter pris på det. Slike menn ser gjerne litt lengre: de ser at en individualistisk kvinne behøver ham. Og da kan det bli par med individualistene også. Men det krever sin mann. Og det er klart...det er ikke alle menn i dette landet som oppfyller det kriteriet.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. august 2009 #128 Skrevet 22. august 2009 Dere sitter alene med reagensrørbarna deres, mens vi menn henter smellvakre tenåringsbruder fra Russland og Thailand som kan kose med oss. Høres ut som en grei deal for min del. Så reise til Thailand hele gjengen da, slik at de skikkelige mannfolkene som takler individualister kan bli igjen.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #129 Skrevet 22. august 2009 Så reise til Thailand hele gjengen da, slik at de skikkelige mannfolkene som takler individualister kan bli igjen. Beklager, men vi gidder ikke å kaste vekk livet vårt på urimelige kjerringer.
Gjest radikal maskulinist Skrevet 22. august 2009 #130 Skrevet 22. august 2009 Det er det på ingen måte ikke, det er mange år igjen. Det er helt i o rden å få et barn når man er 40 også. Det er ikke snakk om at det er moralsk i orden å få barn når man er 35-40 eller ikke, jeg har på ingen måte tatt standpunkt til alder og når man bør få barn. Poenget er at det for mange kvinner biologisk sett er for sent når man er 35-40 eller at svangerskap ikke kan gjennomføres uten betydelig risiko for barn og/eller mor. Jo høyere alder, jo høyere risiko. Dette er såpass velkjent og veldokumentert at det blir for dumt å diskutere om det stemmer eller ei.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #131 Skrevet 22. august 2009 Det er det på ingen måte ikke, det er mange år igjen. Det er helt i o rden å få et barn når man er 40 også. Nei, det er IKKE i orden å få barn når en er 40. Bla fordi en løper høy rissiko for å få barn med forskjellige defekter (som går utover barnets mulighet til å føle seg som et likeverdig menneske). Samt at en er 60 når barnet er 20. Det er rett og slett ufroskammet mot barnet å påtvinge det såpass gamle foreldre. Gamle foreldre har en tendens til å være hysterisk overbeskyttende. Ikke har disse foreldrene overskudd til å være skikkelige foreldre for sine barn heller.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. august 2009 #132 Skrevet 22. august 2009 Samt at en er 60 når barnet er 20. Det er rett og slett ufroskammet mot barnet å påtvinge det såpass gamle foreldre. Gamle foreldre har en tendens til å være hysterisk overbeskyttende. Ikke har disse foreldrene overskudd til å være skikkelige foreldre for sine barn heller. Da jeg var 20 ville jeg ikke ha hatt noe i mot foreldre på 60 dersom de var snill eog hadde gitt meg en god oppvekst. De ville ha da ha vært 70 og jeg 30. Helt i orden for meg. Moral og biologi betyr lite i dette spørsmålet, det er de individuelle parene selv som tar den avgjørelsen som er riktig for akkurat dem. Mener den 40-år gamle kvinnen og den 50 år gamle mannen at de veldig gjerne vil ha et barn sammen og de ser for seg at de kan gi dette barnet en god utvikling i oppveksten, står verken biologi eller moral i veien for det. Biologien tillater mange kvinner på 40 å få friske og velskapte barn. Moralen avhneger av hvem sin moral det er snakk om. Hvert par definerer sin egen moral. Selv ville jeg aldri ha lurt på hva andre mener om slik spørsmål. Om det passer å få barn mellom 35 og 40 for meg og en mann jeg vil være i forhold med så er jo det bare hyggelig.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #133 Skrevet 22. august 2009 En kvinne på over 30 som ikke har født er rett og slett avtennenes. Jeg kjenner ei (norsk ei) som var jomfru til hun var 34 år! (Hva synes du om dét, bm?) Hun fant gubben på nett og ble gravid da hun var 36 år. 2 unge kom da hun var 38 år. Samt at en er 60 når barnet er 20. Det er rett og slett ufroskammet mot barnet å påtvinge det såpass gamle foreldre. Gamle foreldre har en tendens til å være hysterisk overbeskyttende. Ikke har disse foreldrene overskudd til å være skikkelige foreldre for sine barn heller. Arve Tellefsen fikk da unger ganske så sent og kommer jo til å bli utgammel når ungene er 20 år. Mange fedre er jo både 70 og 80 år, mens "barna" er 20-30 år. Moren min var 34 da hun fikk meg og jeg synes oppveksten min var utmerket!
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #134 Skrevet 22. august 2009 (endret) Jeg kjenner ei (norsk ei) som var jomfru til hun var 34 år! (Hva synes du om dét, bm?) Hun fant gubben på nett og ble gravid da hun var 36 år. 2 unge kom da hun var 38 år. At hun kastet vekk 20 år av livet sitt og tok store sjangser i forhold til barna. Arve Tellefsen fikk da unger ganske så sent og kommer jo til å bli utgammel når ungene er 20 år. Mange fedre er jo både 70 og 80 år, mens "barna" er 20-30 år. Moren min var 34 da hun fikk meg og jeg synes oppveksten min var utmerket! Og jeg synes synd på disse barna som har foreldre som ikke har energi til å følge dem opp. Overbeskyttende hysteriske gamlinger som kommer til å ødelegge barnas eventyrtrang. Endret 22. august 2009 av brutal_mann
Gjest Stjernedryss Skrevet 23. august 2009 #135 Skrevet 23. august 2009 Jeg vokste opp med unge foreldre. Ikke så lett det heller. De stresser seg ikke opp uansett hva som skjer, og alt er "normalt og går over av seg selv". Ikke dumt å være litt eldre og mer livserfaring når man får barn heller. Får barn barn når man er veldig ung er jo det noe som plutselig bare er der, er man en del eldre har man tenkt en del gjennom det og er mer forberedt.
Gjest Øh Skrevet 23. august 2009 #136 Skrevet 23. august 2009 Vel.. må si at jeg kan forstå hvor meningene til enkelte menn her kommer ifra.. selv om det de skriver er sterkt overdrevet og sannsynligvis skrevet for å provosere. Jeg er kvinne selv, og jeg får følelsen av at den såkalte likestillingen tar helt av i feil retning. Får nesten litt følelsen av at menn blir sosialt sett undertrykt til tider. Det er jo ikke rart enkelte reagerer.
Gjest nobilian Skrevet 23. august 2009 #137 Skrevet 23. august 2009 Det spiller da ingen rolle hva dere foretrekker hvis man uansett har tenkt til å oppdra barnet alene. Jeg skjønner godt at derer føler dere truet og gjør et siste krampeaktig forsøk på å prøve å omvende oss kvinner, men det toget har nok gått gutter. Vi lever i en annen tid i dag. Vi kvinner klarer oss utmerket alene, og finner vi ikke drømmemannen har vi det best alene. På mange måter kan man vel egentlig si at kvinnen er den nye mannen. *** Hehe, du får det til å høres ut som om kun mannen kan erstattes av vitenskapen.. En livmor er vel ikke noen stor sak å lage på lab.. Det fine med hele denne diskusjonen/situasjonen, er at holdningene deres kun har livets rett i en ørliten del av verden, mens sikkert noe sånt som 95% av verdens kvinnelige befolkning faktisk er egnet til å starte familie med - helt og holdent på mannens premisser. Dere må gjerne inseminere dere så mye dere vil, men siden staten nå en gang ikke dekker det, vil det totale antall slike barn bli forsvinnende lite. Etterhvert som andre kulturer tynner oss ut, vil også feministbevegelsen bli forsvinnende liten. Det er vel egentlig ikke noe argument at en kvinne kan gjøre alt en mann kan (noe som uansett er tullprat, ville eksempelvis ha sett hvor mange flere år det vile ha tatt å sette opp strømnettet her til lands med bare kvinner i bæringa, om det i det hele tatt hadde gått), en mann kan jo også gjøre alt en kvinne kan gjøre. Kanskje rent bortsett fra å ødelegge kloden gjennom det sinnsyke overforbruket de har av forbruksartikler ingen trenger.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #138 Skrevet 23. august 2009 Og jeg synes synd på disse barna som har foreldre som ikke har energi til å følge dem opp. Overbeskyttende hysteriske gamlinger som kommer til å ødelegge barnas eventyrtrang. Du nekter altså å se an individene, og beskriver folk du ikke kjenner ut fra alderen alene. Fascinerende. Det er ingen automatikk i at eldre foreldre vil ødelegge barnas eventyrtrang. Yngre foreldre kan også ødelegge barn, fordi de ikke har innsikt nok. Det kan slå begge veier for enhver alder. Det er altså ikke alderen som bestemmer hva slags type forelder man blir.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #139 Skrevet 23. august 2009 Jeg vokste opp med unge foreldre. Ikke så lett det heller. De stresser seg ikke opp uansett hva som skjer, og alt er "normalt og går over av seg selv". Ikke dumt å være litt eldre og mer livserfaring når man får barn heller. Får barn barn når man er veldig ung er jo det noe som plutselig bare er der, er man en del eldre har man tenkt en del gjennom det og er mer forberedt. Så sant, så sant. Mange barn sier i voksen alder at de godt kunne ha unnvært sine unge foreldre: yngre foreldre er mer stresset, og mange barn liker ro og stabilitet - noe erfaring og overblikk i tilværelsen kan gi "eldre" foreldre.
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #140 Skrevet 23. august 2009 Så sant, så sant. Mange barn sier i voksen alder at de godt kunne ha unnvært sine unge foreldre: yngre foreldre er mer stresset, og mange barn liker ro og stabilitet - noe erfaring og overblikk i tilværelsen kan gi "eldre" foreldre. Det alle barn trenger er foreldre med sunt folkevett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå