Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #181 Skrevet 23. august 2009 Det skyldes ikke annet enn at sex og singelliv kvinnene tror de går glipp av noe om de blir mødre. Om en må bøtte i seg margariter på fest i syden mens en fantaserer om ryggsekktur i Nepal for å finen seg selv så har en fått en elendig opplæring i personlig navigasjon som barn. Disse navigatørene kommer til å fortsette å vidreføre denne kunnskapsløse elendigheten til sine barn. Det skremmer meg å se på snittalderen for førstegangsfødende i dette landet. Stakkars barn sier jeg, som skal leve med tidenes mest overbeskyttende og egoistiske foreldre. Heldige barn, sier nå jeg, for hver generasjon blir alltid annerledes enn sin foreldregenerasjon uansett.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #182 Skrevet 23. august 2009 Men selvfølgelig; blir man som førtiåring overrasket over at det ikke er så lett å få barn, har det kanskje gått for langt i den ene retningen. Ja, det er sant..
Rosalind Skrevet 23. august 2009 #183 Skrevet 23. august 2009 Og du harikke svart på hvorfor det å ha høy utdannelse og god jobb før man blir foreldre ikke er i barnas favør. Det er fordi han mener utdanning og jobb ikke er alt (tradisjonelle familieverdier hvor mor er mer hjemme). Det er snakk om prioriteringer her, og det som er rett for én er ikke nødvendigvis rett for en annen (og dermed idiotisk å diskutere). Imidlertid finnes det noen biologiske sannheter som er like for alle. Kanhende er vår generasjon litt for lite opplyste om disse (eller vi vil ikke forstå dem, fordi vi er vant til å kunne velge alt).
Sheherasade Skrevet 23. august 2009 #184 Skrevet 23. august 2009 (endret) Det er fordi han mener utdanning og jobb ikke er alt (tradisjonelle familieverdier hvor mor er mer hjemme). Det er snakk om prioriteringer her, og det som er rett for én er ikke nødvendigvis rett for en annen (og dermed idiotisk å diskutere). Imidlertid finnes det noen biologiske sannheter som er like for alle. Kanhende er vår generasjon litt for lite opplyste om disse (eller vi vil ikke forstå dem, fordi vi er vant til å kunne velge alt). Men det er jo et faktum at barn med foreldre som har høy utdannelse og bra jobb klarer seg bedre på skolen og generelt i samfunnet enn de med foreldre uten særlig utdanning og dårlig økonomi. Endret 23. august 2009 av Sheherasade
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #185 Skrevet 23. august 2009 Jeg synes oppriktig synd på barn som har unge foreldre som sitter på internettforum eller foran tv-spill dag ut og dag inn. Fy faen, tenk å være dømt til å ha slike tapere som forbilder i sine mest påvirkelige år.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #186 Skrevet 23. august 2009 Brutal mann må bare klappe igjen, han har ikke hatt noe liv og er følgelig bitter på sine eldre dager. Hvorfor gjør du narr av Sex og singelliv? Det er en fantastisk serie om kvinner som er 35+ og fremdeles single og seksuelt attraktive. Du ser på kvinner som mødre, det er bare kvalmt. Skal ikke de ha noe liv heller da? Det at Samantha er over 40 og puler rundt, hva er egentlig galt med det? Du har så mange fordommer at jeg spyr. For kvinner gjelder et sett med regler, men for menn andre, virker det som at flere menn mener. Det er bare så feil. For meg personlig er venninnegjengen viktigere enn de partnerne jeg har til enhver tid, det tar tid å finne den rette.
Rosalind Skrevet 23. august 2009 #187 Skrevet 23. august 2009 Men det er jo et faktum at barn med foreldre som har høy utdannelse og bra jobb klarer seg bedre på skolen og generelt i samfunnet enn de med foreldre uten særlig utdanning og dårlig økonomi. Joda, men nå er det verken slik at høy utdannelse garanterer god økonomi eller at alle har interesse av eller kapasitet til å ta utdanning. Dessuten stiller jeg meg veldig tvilende til at økonomi alene skulle hjelpe barnas prestasjoner på skolen. Det er fånyttes å argumentere for et fasitsvar for hva som er det ideelle liv, all den tid alle er forskjellige, med ulike drømmer, evner, muligheter og verdisyn.
Sheherasade Skrevet 23. august 2009 #188 Skrevet 23. august 2009 (endret) Joda, men nå er det verken slik at høy utdannelse garanterer god økonomi eller at alle har interesse av eller kapasitet til å ta utdanning. Dessuten stiller jeg meg veldig tvilende til at økonomi alene skulle hjelpe barnas prestasjoner på skolen. Det er fånyttes å argumentere for et fasitsvar for hva som er det ideelle liv, all den tid alle er forskjellige, med ulike drømmer, evner, muligheter og verdisyn. Det jeg sier er at det er større sjanse for å ha fått alt dette på plass når man er over tjue-årene, og at man dermed kan gi barna et bedre grunnlag i livet. Derfor blir det feil å disse folk som venter med barn til de er i tredve-årene. Det er flere i høyere alder som får barn i storbyene, og der er også gjennomsnittet for utdanningsnivået og inntekten høyere enn i resten av landet. Enig i at alle er forskjellige. De som ikke ønsker høyere utdanning, mer "status-jobber" og barn i høyere alder drar ofte ikke til storbyene. Bra at vi ikke alle er like. Endret 23. august 2009 av Sheherasade
Kamikatze Skrevet 23. august 2009 #189 Skrevet 23. august 2009 Hele grunnideen bak ethvert samfunn er å optimalisere forholdene for å gi avkommet de beste overlevelses- og oppvekstvilkår. Det er et middel for å sikre "arverekka". Historien viser at når samfunnet blir for pervertert i forhold til denne grunnleggende oppgaven, så går det i oppløsning.
Rosalind Skrevet 23. august 2009 #190 Skrevet 23. august 2009 Det jeg sier er at det er større sjanse for å ha fått alt dette på plass når man er over tjue-årene, og at man dermed kan gi barna et bedre grunnlag i livet. For noen, ikke for alle. Jeg har barndomsvenner som begynte å jobbe og fikk barn tidlig i tjueåra, og disse har pr. idag mye bedre økonomi enn meg (som pr. din definisjon skulle ha alt dette på plass). Fordi jeg valgte utdanning (og det du kaller selvrealisering) vurderer jeg det fremdeles slik at jeg ikke har godt nok grunnlag for å få barn. Derfor blir det feil å disse folk som venter med barn til de er i tredve-årene. Det er flere i høyere alder som får barn i storbyene, og der er også gjennomsnittet for utdanningsnivået og inntekten høyere enn i resten av landet. Det er vel ingen som disser folk som venter med barn til de er i tredveårene fordi de venter til de er i tredveårene. Mitt poeng er at en ikke har noen garanti for egen fruktbarhet dersom en venter for lenge. Og da dukker det jo for mange opp problemstillinger som var utgangspunktet for denne tråden her; nemlig hva man gjør dersom man nærmer seg førti og er "ufrivillig" barnløs.
kristian82 Skrevet 23. august 2009 #191 Skrevet 23. august 2009 Brutal mann må bare klappe igjen, han har ikke hatt noe liv og er følgelig bitter på sine eldre dager. Hvorfor gjør du narr av Sex og singelliv? Det er en fantastisk serie om kvinner som er 35+ og fremdeles single og seksuelt attraktive. Du ser på kvinner som mødre, det er bare kvalmt. Skal ikke de ha noe liv heller da? Det at Samantha er over 40 og puler rundt, hva er egentlig galt med det? Du har så mange fordommer at jeg spyr. For kvinner gjelder et sett med regler, men for menn andre, virker det som at flere menn mener. Det er bare så feil. For meg personlig er venninnegjengen viktigere enn de partnerne jeg har til enhver tid, det tar tid å finne den rette. Så sex og singelliv serien er representativ for kvinners ønsker og største drømmer her i livet? Okay. Samanta på over 40 som puler rundt og om det er noe galt med det? Nope, fritt valg, men kanskje ikke så rart hun ikke har barn/er egnet til å få noen barn - siden det tydeligvis prioriteres mer å knulle rundt. At Samantha heller ikke er menns drømmedama når det gjelder et seriøst forhold er heller ikke mye rart. Nei, GJELDER SAMME "REGLER" for menn og kvinner. Forøvrig feil å snakke om regler, folk får gjøre akkurat hva de vil, men på samme måte som om jeg ikke pusser tennene, lar mitt fysiske ytre forfalle, så må jeg TÅLE konsekvensene av det - at damer ikke syns jeg er attraktiv. Handling - virkning, plane and simple, er du en Samantha dame og er stolt av det - så er det fint - men da får du vitterlige tåle at du er heeelt uaktuell for mange menn og at mange menn syns du er en svært lite tiltrekkende kvinne. Forøvrig tyder det bare på usikkerhet og være så jævelig opptatt av at ALLE skal forstå og akkseptere og like det faktum at du f.eks. har det og det synet på sex og har hatt 50 sexpartnere. Jenter er ulike og jeg vet hvilke og hva slags jenter som appelerer til meg.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #192 Skrevet 23. august 2009 Så sex og singelliv serien er representativ for kvinners ønsker og største drømmer her i livet? Okay. Samanta på over 40 som puler rundt og om det er noe galt med det? Nope, fritt valg, men kanskje ikke så rart hun ikke har barn/er egnet til å få noen barn - siden det tydeligvis prioriteres mer å knulle rundt. At Samantha heller ikke er menns drømmedama når det gjelder et seriøst forhold er heller ikke mye rart. Nei, GJELDER SAMME "REGLER" for menn og kvinner. Forøvrig feil å snakke om regler, folk får gjøre akkurat hva de vil, men på samme måte som om jeg ikke pusser tennene, lar mitt fysiske ytre forfalle, så må jeg TÅLE konsekvensene av det - at damer ikke syns jeg er attraktiv. Handling - virkning, plane and simple, er du en Samantha dame og er stolt av det - så er det fint - men da får du vitterlige tåle at du er heeelt uaktuell for mange menn og at mange menn syns du er en svært lite tiltrekkende kvinne. Forøvrig tyder det bare på usikkerhet og være så jævelig opptatt av at ALLE skal forstå og akkseptere og like det faktum at du f.eks. har det og det synet på sex og har hatt 50 sexpartnere. Jenter er ulike og jeg vet hvilke og hva slags jenter som appelerer til meg. Du er prippen! Litt for lite sex de siste årene? La kvinner være kvinner og ha det moro og la menn være menn. Barn og ekteskap virker dønn kjedelig, bare se hvordan det går i serien.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #193 Skrevet 23. august 2009 Og da dukker det jo for mange opp problemstillinger som var utgangspunktet for denne tråden her; nemlig hva man gjør dersom man nærmer seg førti og er "ufrivillig" barnløs. Ja, hva gjør man da...en trist tanke i grunnen (for meg altså).
Rosalind Skrevet 23. august 2009 #194 Skrevet 23. august 2009 Du er prippen! Litt for lite sex de siste årene? La kvinner være kvinner og ha det moro og la menn være menn. Barn og ekteskap virker dønn kjedelig, bare se hvordan det går i serien. Fnis. Er Kristian82 prippen? Ja, hva gjør man da...en trist tanke i grunnen (for meg altså). Det er jo det.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #195 Skrevet 23. august 2009 Det er jo det. Så, jeg jobber med saken.
Gjest det var denne IQ'en da Skrevet 23. august 2009 #197 Skrevet 23. august 2009 Hvor har du dette fra?? Jeg kjenner veldig få slike menn - de aller, aller fleste har lyst til å slå seg til ro. Du må kjenne veldig mange menn, du da? Siden du mener de du kjenner skal kunne gi grunnlag for hvordan alle menn fungerer?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #198 Skrevet 23. august 2009 Du må kjenne veldig mange menn, du da? Siden du mener de du kjenner skal kunne gi grunnlag for hvordan alle menn fungerer? Det er det som er så flott: det finnes så mange forskjellige individer rundt omkring, og de vil ulike saker for sitt liv. De er på ulike stadier og har ulike ønsker.
Gjest grunnløse påstander Skrevet 23. august 2009 #199 Skrevet 23. august 2009 Det er ikke snakk om at det er moralsk i orden å få barn når man er 35-40 eller ikke, jeg har på ingen måte tatt standpunkt til alder og når man bør få barn. Poenget er at det for mange kvinner biologisk sett er for sent når man er 35-40 eller at svangerskap ikke kan gjennomføres uten betydelig risiko for barn og/eller mor. Jo høyere alder, jo høyere risiko. Dette er såpass velkjent og veldokumentert at det blir for dumt å diskutere om det stemmer eller ei. Prosentvis er det faktisk ikke særlig mer utfordrende for en kvinne mellom 30-40 å faktiske bli gravid, ikke bare bli gravid på første forsøk, enn det er for en kvinne i 20-årene. Siden du kommer med påstander om "betydelig risiko" for mor og barn når kvinner blir gravide i 35-40 årene, ønsker jeg at du dokumenterer dette. Hva er det som utgjør den betydelige risikoen? Alderen 35-40 utgjør ikke i seg selv en betydelig risiko. Det kan være andre faktorer, som f.eks. diabetes, som kan ugjøre betydelige risikoer. Men diabetes rammer i alle aldre. Ja, selvsagt øker risikoen for komplikasjoner med mors alder. Men du snakker om betydelig risiko i en alder på bare f.eks. 36 år. Dette er bullshit fra ende til annen. Betydelig risiko er et begrep legene ikke opererer med før mor iallefall er opp i førtiårene. Gi dokumentasjon for påstandene dine, for det holder nemlig ikke å påstå at de er veldokumenterte. Jeg har aldri hørt at en kvinne på 36 år løper en betydelig risiko for eget og barnets liv når hun går gravid. Hvor er dokumentasjonen på dette?????
Steinar40 Skrevet 23. august 2009 #200 Skrevet 23. august 2009 Egoismen har jaggu kommet langt når kvinner mener at de ikke har noe liv som mor til barn - herregud, for en innstilling!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå