Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 18. august 2009 #61 Skrevet 18. august 2009 Alt det der har du faktisk helt rett i. Trist eller greit? Jeg har faktisk helt rett i det? Du satt med fasiten altså, og nå får jeg høyeste karakter? Så flott for meg Vel, du finner jo flusst av romantiske fjols både her i forumet og utenfor, som fullstendig fornekter hva jeg sa. Og det virker for meg som om de aller fleste av disse er kvinner. Hvorfor er kvinner så fulle av selvbedrag - har du fasiten på det også?
Ella_Grey Skrevet 18. august 2009 #62 Skrevet 18. august 2009 Jeg har faktisk helt rett i det? Du satt med fasiten altså, og nå får jeg høyeste karakter? Så flott for meg Vel, du finner jo flusst av romantiske fjols både her i forumet og utenfor, som fullstendig fornekter hva jeg sa. Og det virker for meg som om de aller fleste av disse er kvinner. Hvorfor er kvinner så fulle av selvbedrag - har du fasiten på det også? fordi vi har vokst opp med eventyr om prinsen som skal komme og redde oss - er vel ganske logisk
Kamikatze Skrevet 18. august 2009 #63 Skrevet 18. august 2009 [...] Hvorfor er kvinner så fulle av selvbedrag [...] Hvordan skal de ellers kunne leve med seg selv?
Gjest brutal_mann Skrevet 18. august 2009 #64 Skrevet 18. august 2009 En kvinne på 25 år står sjelden så bevisst og hardt på kravene...ofte vet hun jo at hun mister mannen som hun er sammen med (som gjerne er under 30 han også) og hun stiller det ultimatumet...og da blir hun isteden. Og plutselig er hun 30 og single. Med andre ord så er det hennes egen feil som ikke tar, for henne, det riktige valget. Nemlig å bryte ut av forholdet for å finne en mann med sammenfallende interesser.
kristian82 Skrevet 18. august 2009 #65 Skrevet 18. august 2009 fordi vi har vokst opp med eventyr om prinsen som skal komme og redde oss - er vel ganske logisk Prinser redder jo bare prinsesser.
Ella_Grey Skrevet 18. august 2009 #66 Skrevet 18. august 2009 Prinser redder jo bare prinsesser. Alle jenter er jo prinsesser i eget hode da, vet du ingen ting...
kristian82 Skrevet 18. august 2009 #67 Skrevet 18. august 2009 Alle jenter er jo prinsesser i eget hode da, vet du ingen ting... Hehe, ja er det man får endre fra barnsben av da hehe. Men når jenter er små er jo alle prinsessser :klø: er jo først når de blir eldre en del velger å legge den "prinsessetittelen og atfærden" på hylla. Vet ikke hvordan det skal løses.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #68 Skrevet 20. august 2009 Skal vi se... Kristian82, du er sånn ca 27 år ... og du uttaler deg bombastisk, generaliserende og nedlatende. Du har ikke grunnlag eller livserfaring for å kunne gjøre det! Jeg er 37, og Kristian har helt rett.... Du trenger ikke lete lengre enn på date/sjekke/møtesider på nettet. Kvinner ser etter en mann som tar vare på utseendet sitt, kan reparere hva det skal være, er gammeldags i behandling av kvinner, og moderne i oppgaveløsing i hjemmet, har ordnet økonomi, ser bra ut. Det gjelder ikke alle single kvinner på 35 i Norge, men det gjelder mange. Eller kjenner du alle på Match, og vet at det de EGENTLIG ser etter, er en snill fyr? De bare ikke forteller det til potensielle makkere?
Emilolo Skrevet 21. august 2009 #69 Skrevet 21. august 2009 Det her er ikke lett og, ja, det er store forskjeller mellom kvinner. Mange gode damer er nok barnløse når de er 35. Men det er, generelt, mye kvinner selv som lager en kultur som ikke er bra for et godt samfunn av trygge stabile familier. Som flere andre har nevnt i tråden så er kravene til mannen til de grader urealistiske. Fleste forhold blir oppløst fordi forholdet ikke fyller alle krav som kvinnen stiller. I aller fleste tilfeller er det kvinnen som løser opp forholdet. Mens menn gjerne aveier noe lenger før vi går inn i et forhold, så vil vi at det skal vare når vi først er i et forhold. "Drømmemannen", "prinsen", og "det perfekte" er en direkte fiende av "et godt forhold". Som regel holder det ikke at man har mat og hjem, eller fint sammen. Alt skal være ekstraordinært fint. Helst så drømmeaktig at det overskygger kvinnens naturlige humørsvingninger. Mye av dette, særlige de materielle krav, er mye mindre viktig for menn (vel, mange menn bruker det for å trekke damer da). Altså denne materialistiske, si moderne kapitalistiske kulturen, der bare det beste er godt nok, gjør fleste menn til tapere i kvinnens øyne. Dette varierer blant kvinner, men mange kvinner er preget av dette. Så her er vi et samfunn av veldig mange enslige. Der kvinnene skaffer seg barn uten fedre. Mens menn igjen drar thailand for å finne seg damer som finner deres lommebok "stor nok". Det her er ikke bra.
Gjest brutal_mann Skrevet 21. august 2009 #70 Skrevet 21. august 2009 Meget bra sagt Emilolo! Og, du finne ikke kvinner som er villige til å innse eller innrømme at dette er et problem.
Gjest *Helene* Skrevet 21. august 2009 #71 Skrevet 21. august 2009 Støtter denne! Det rare er at jo eldre kvinner blir, jo mer kravstore synes de også å bli! Dette er jo et paradoks, for jo eldre de blir, jo mindre attraktive blir de jo som partnere. :klø: Det behøver kanskje ikke ha noe med at eldre kvinner blir så mye kravstore, men at man er mer bevisst på hvilken type menneske man fungerer sammen med, etter at man har fått noen års erfaring på baken?
Cuckold Skrevet 21. august 2009 #72 Skrevet 21. august 2009 (endret) Det behøver kanskje ikke ha noe med at eldre kvinner blir så mye kravstore, men at man er mer bevisst på hvilken type menneske man fungerer sammen med, etter at man har fått noen års erfaring på baken? Det er litt trist at kvinnene er så villige til å avvise problemstillingen eller forsøke seg med alle mulige bortforklaringer. Jeg skrev selv et innlegg om temaet på Datingmagasinet på sukker.no etter å ha prøv ut tjenesten og sett hvordan kvinnene venter og venter og venter - på Mr. Right. http://www.sukker.no/datingmagasin/2009/03/kvinnesannheter/ Dessverre skal det mye til å se sine egne feil og svakheter, særlig når det er snakk om noe man er flasket opp med fra man var liten jente: "Jeg er en prinsesse, jeg fortjener det beste." (underforstått, de fleste menn er middelhavsfarere og helt uaktuelle) "Because I'm worth it!" At dette er noe av grunnen til at så mange kvinner kommer i en alder da de får det travelt med å få barn uten å ha funnet noen å få barn med betyr jo ikke at dette alltid er grunnen. Her snakker vi om trender og tendenser i en gruppe. Det er ikke slik at alle nordmenn i Spania mangler interesse for å lære seg språket og holder seg til norsk mat. Likevel er det en tendens sterk nok til at det går an å peke på fenomenet. Det betyr da ikke at noen blir overrasket over å treffe spansktalende nordmenn som spiser paella og har spanske venner. Endret 21. august 2009 av Cuckold
Gjest Gjest_Dolly Duck_* Skrevet 21. august 2009 #73 Skrevet 21. august 2009 "Drømmemannen", "prinsen", og "det perfekte" er en direkte fiende av "et godt forhold". Som regel holder det ikke at man har mat og hjem, eller fint sammen. Alt skal være ekstraordinært fint. Helst så drømmeaktig at det overskygger kvinnens naturlige humørsvingninger. Og, du finne ikke kvinner som er villige til å innse eller innrømme at dette er et problem. Jeg trenger ingen drøm (jeg drømmer om natten). Jeg trenger å ha det fint sammen med en person, og det er fint om personen har et hjem også, og penger til mat. Men å trakte etter noe med millionformue og 30-roms hus og leilighet i NYC, det er for teit.
Gjest KateW Skrevet 21. august 2009 #74 Skrevet 21. august 2009 Meget bra sagt Emilolo! Og, du finne ikke kvinner som er villige til å innse eller innrømme at dette er et problem. Selvfølgelig finnes det kvinner som innser at dette er et problem, og at det er fryktelig trist at det er slik. Samtidig er jeg også over tredve, og har vært singel i flere år. Jeg har stadig blitt beskyldt for, og dumpet med bakgrunn i at kvinner på min alder er for kravstore, den biologiske klokken tikker, dere er bare ute etter barn osv. Vi er ikke ALLE slik. Det jeg trenger i livet mitt er en kjæreste som jeg kan ha det fint sammen med. Det handler ikke om penger, størrelse på penis eller lommebok, det handler om kjærlighet og vilje til å slå seg ned sammen, og finne gode ting i og hos hverandre som man mener er verdt å bygge på. Gjøre kjæresteting, ta vare på og gjøre gode ting med hverandre. Når det er på plass, eller så på plass som det kan være, for det vil alltid være skjær i sjøen i et forhold. Så vil det være naturlig å få barn. Om jeg da er så gammel at barnet vil få utgamle foreldre, så må jeg revurdere, da. Men jeg vil IKKE ha et barn for å gjøre livet mitt fullkomment, det er det ene og alene jeg som har ansvar for at livet mitt er...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #75 Skrevet 21. august 2009 Om jeg da er så gammel at barnet vil få utgamle foreldre, så må jeg revurdere, da. Madonna tenkte tydeligvis ikke sånn...
Gjest KateW Skrevet 21. august 2009 #76 Skrevet 21. august 2009 Madonna tenkte tydeligvis ikke sånn... Jeg er heller ikke Madonna...
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 21. august 2009 #77 Skrevet 21. august 2009 Jeg trenger ingen drøm (jeg drømmer om natten). Jeg trenger å ha det fint sammen med en person, og det er fint om personen har et hjem også, og penger til mat. Men å trakte etter noe med millionformue og 30-roms hus og leilighet i NYC, det er for teit. Jammen rimelig stort spenn der.. Jeg aner en undertone.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #78 Skrevet 21. august 2009 Jammen rimelig stort spenn der.. Jeg aner en undertone. Hadde vært fint om personen hadde hatt et hus eller noe siden jeg selv vil komme til å arve tre bygninger. Jeg vil ikke like å bli valgt fordi jeg arver endel.
Cuckold Skrevet 21. august 2009 #79 Skrevet 21. august 2009 Hadde vært fint om personen hadde hatt et hus eller noe siden jeg selv vil komme til å arve tre bygninger. Jeg vil ikke like å bli valgt fordi jeg arver endel. Tror kvinner jevnt over er mye reddere enn menn for å gå inn i et forhold til en som eier/tjener mindre. Hadde menn også tenkt slik ville 80-90% av forholdene aldri blitt noe av.
Gjest Kvinne_30 Skrevet 21. august 2009 #80 Skrevet 21. august 2009 Slik jeg leser innlegget ditt, heller du i klar retning av at single kvinner på 35 + er B-vare - det er en grunn til at de er single. Enten er det noe i veien med dem selv, eller så har de vært så kresne at det er deres egen feil at de fortsatt er singel. Ja, Kristian82 og Brutale mann, dette er sannheten for NOEN, men langt fra alle! De kvinnene jeg kjenner på 35+ som er single og ønsker seg barn, er det av helt andre årsaker - vært uheldige, tilfeldigheter, osv osv. Når det gjelder å dra til Danmark for å bli kunstig befruktet, så er jeg svært ambivalent. Det er et vanskelig tema som kan menes mye om. Jeg tror personlig at jeg ikke hadde hatt samvittighet til det, men igjen - spør meg igjen når jeg er 35.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå