Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det er da fullt mulig å kombinere følelser og lekenhet? :klø: Selv om sex er en ting man bør ta seriøst, så er det jo ikke dermed sagt at den trenger å være grav alvorlig hele tiden. Sex uten lekenhet hørtes ut som en forholdsdreper...

Så du mener at alle mennesker er pliktige til å like sex i alle mulige farger og fasonger? Er det ikke lov til å si nei til ting man ikke har lyst til? Jeg er klar over at mange menn mener man er kjip hvis man ikke liker analsex også videre, men det er jo nettopp derfor jeg synes det er så greit å være singel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_leandra_*
Skrevet
Nope. Jeg har ikke noe behov for BDSM, swingers osv (for å sette det på spissen) for å oppleve lidenskap, og sjanser tar jeg på andre arenaer livet.

At du assosierer lek med BDSM og swingers sier vel mer om deg. Dette var iallfall langt fra mine assosiasjoner. Flørt, humor, variasjon og fantasi er naturlige ingredienser i sex, mener vel de fleste.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Nei, med du fikk det til å virke som om sex var noe som skulle være grav alvorlig, ikke noe som skal være gøy for begge parter (hva det nå enn må bety for deg).

Med alvorlig mener jeg ikke at man ikke kan smile, le osv. Men at grenser er grenser og skal tas alvorlig. Hva andre par gjør bryr jeg meg selvsagt ingenting om. Men JEG er ikke interessert i rollespill eller analsex.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Så du mener at alle mennesker er pliktige til å like sex i alle mulige farger og fasonger? Er det ikke lov til å si nei til ting man ikke har lyst til? Jeg er klar over at mange menn mener man er kjip hvis man ikke liker analsex også videre, men det er jo nettopp derfor jeg synes det er så greit å være singel.

Er ikke det som sies. Det som sies er at sex er en seriøs ting, men at god sex innebærer lekenhet. Lek i sex er ikke nødvendigvis det samme som BDSM eller rollespill. Men at en kna le sammen mens en har sex, flørte og vennskapleig erte hverandre. For eksempel at hun får han til å jakte henne gjennom hele leiligheten før en har seg i sofaen. Sex SKAL tuftes på frivillighet. Men det er forsvinnende få mennesker som gidder å ha sex uten et element av lek.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
At du assosierer lek med BDSM og swingers sier vel mer om deg. Dette var iallfall langt fra mine assosiasjoner. Flørt, humor, variasjon og fantasi er naturlige ingredienser i sex, mener vel de fleste.

Du fikk kanskje ikke med deg kommentaren min om at jeg satte det på spissen.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Med alvorlig mener jeg ikke at man ikke kan smile, le osv. Men at grenser er grenser og skal tas alvorlig. Hva andre par gjør bryr jeg meg selvsagt ingenting om. Men JEG er ikke interessert i rollespill eller analsex.

Helt greit! Men impulsknull og utfordrende oppførsel er noe de fleste vil kreve i et forhold :klø:

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Er ikke det som sies. Det som sies er at sex er en seriøs ting, men at god sex innebærer lekenhet. Lek i sex er ikke nødvendigvis det samme som BDSM eller rollespill. Men at en kna le sammen mens en har sex, flørte og vennskapleig erte hverandre. For eksempel at hun får han til å jakte henne gjennom hele leiligheten før en har seg i sofaen. Sex SKAL tuftes på frivillighet. Men det er forsvinnende få mennesker som gidder å ha sex uten et element av lek.

Ok, men hva med oss som foretrekker enkel og grei misjonær, og synes kosing på sofaen er det beste forspillet? Jeg vet at de fleste synes jeg er kjedelig, og det er greit. Men å bli kalt snerpete av den grunn er både sårende og ikke minst får det meg til å miste troen på menneskeheten.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Helt greit! Men impulsknull og utfordrende oppførsel er noe de fleste vil kreve i et forhold :klø:

Nettopp, og derfor er jeg glad jeg er singel.

Gjest Sjokoladesaus
Skrevet

Med fare for å forstyrre den mer interne tonen her vil jeg komme tilbake til poenget med tråden.

I dag regnet det kraftig ute, jeg hadde på meg høye og vanntette støvletter, tykke knestrømper, strømpebukse under og kjole. Jeg gikk med en gedigen paraply og ble ikke våt. Jeg kikket litt på dem i byen rundt meg i stort regntøy etc, og tenkte at det er mulig å kle seg pent og praktisk samtidig.

Men poenget var egentlig, at før jeg gikk på kafe(altså iført klærne beskrevet over) stod jeg under panseret på bilen, sjekket olja og helte på vann i radiatoren. Da måtte jeg smile for meg selv og tenke på denne tråden. Jeg lurte på om jeg da vile blitt regnet som feminin eller ufeminin av mannfolka her inne.

Skrevet

Ser ut som tråden har sporet av litt, men jeg svarer nå likevel på TS sitt første innlegg jeg, så frekk er jeg, nemlig :)

Mine idealer som kvinne og kjærste må jeg nok egentlig si er kvinnene på 30- 40- og 50-tallet. Selvfølgelig kan det hende jeg lever langt inne i min egen lille filmverdenboble, men jeg syns det kan se ut til at kvinnene før i tiden var mye flinkere til å være feminine enn det vi er i dag. Dessuten mye mer oppofrene ovenfor mann og familie.

De gikk bestandig i skjørt, var vakkert sminket, og gikk ikke engang til postkassen før de hadde fått ordnet håret i den riktige frisyren. En sånn dame prøver jeg å være :) Gikk alltid i skjørt før, men bruker nå også mye forskjellige varienater av dressbukser, generelt dresstøy (feminint som sådan). Liker å ta meg godt ut og eier vel kun ett par sko uten høye hæler. Sånn liker jeg det, vil være litt representabel ute blandt folk, og det tror jeg også kjærsten min setter pris på.

Med det sagt, hjemme gidder jeg rett og slett ikke å stresse med sminke, hår og klesmatch (det skal være sagt at jeg alltid, alltid bærer fransk manikyr på neglene uansett). Syns dog det kan være greit å få lov til å være litt løs og ledig på hjemmefronten, hvor komfortsonen faktisk skal være det viktigste.

Jeg håper ikke jeg tråkker på noens tær nå. Folk er jo forskjellige, men jeg syns faktisk at kvinner i dag har noe å lære av kvinner fra "gamledager" :)

Og nei jeg er ingen gammel dame som sitter å mimrer tilbake til min ungdomstid, tvert imot, er 21 år og godt plantet i det 21. århundre :happy:

Gjest Gjest_leandra_*
Skrevet
Nettopp, og derfor er jeg glad jeg er singel.

Det kan jo hende du vil endre mening en gang når du føler deg tryggere på dette området. Men enig i at det ikke er vits at du er med på noe du ikke er klar for. :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det kan jo hende du vil endre mening en gang når du føler deg tryggere på dette området. Men enig i at det ikke er vits at du er med på noe du ikke er klar for. :)

Eller kanskje jeg aldri endrer mening, noe jeg ikke ser noe galt i.

Skrevet
De gikk bestandig i skjørt, var vakkert sminket, og gikk ikke engang til postkassen før de hadde fått ordnet håret i den riktige frisyren. En sånn dame prøver jeg å være :)

Jeg håper ikke jeg tråkker på noens tær nå. Folk er jo forskjellige, men jeg syns faktisk at kvinner i dag har noe å lære av kvinner fra "gamledager" :)

Og nei jeg er ingen gammel dame som sitter å mimrer tilbake til min ungdomstid, tvert imot, er 21 år og godt plantet i det 21. århundre :happy:

Hva er det egentlig dagens kvinner har å lære av de stakkars kvinnene før i tiden? Å ikke hente posten uten å ha fikset håret i den riktige frisyren? Forståelig at du bare er 21 år. Det er ytterst få kvinner etter 25 års alderen som deler ditt perspektiv. Od det er DE som er godt plantet i det 21. århundrede. Ikke du :goodbye:

Skrevet
Hva er det egentlig dagens kvinner har å lære av de stakkars kvinnene før i tiden? Å ikke hente posten uten å ha fikset håret i den riktige frisyren? Forståelig at du bare er 21 år. Det er ytterst få kvinner etter 25 års alderen som deler ditt perspektiv. Od det er DE som er godt plantet i det 21. århundrede. Ikke du :goodbye:

det var jo for å sette det litt på spissen da, det er jammen fint folk her inne ikke tar ting så bokstavelig :)

Gjest den gang
Skrevet
Ser ut som tråden har sporet av litt, men jeg svarer nå likevel på TS sitt første innlegg jeg, så frekk er jeg, nemlig :)

Mine idealer som kvinne og kjærste må jeg nok egentlig si er kvinnene på 30- 40- og 50-tallet. Selvfølgelig kan det hende jeg lever langt inne i min egen lille filmverdenboble, men jeg syns det kan se ut til at kvinnene før i tiden var mye flinkere til å være feminine enn det vi er i dag. Dessuten mye mer oppofrene ovenfor mann og familie.

De gikk bestandig i skjørt, var vakkert sminket, og gikk ikke engang til postkassen før de hadde fått ordnet håret i den riktige frisyren. En sånn dame prøver jeg å være :) Gikk alltid i skjørt før, men bruker nå også mye forskjellige varienater av dressbukser, generelt dresstøy (feminint som sådan). Liker å ta meg godt ut og eier vel kun ett par sko uten høye hæler. Sånn liker jeg det, vil være litt representabel ute blandt folk, og det tror jeg også kjærsten min setter pris på.

Med det sagt, hjemme gidder jeg rett og slett ikke å stresse med sminke, hår og klesmatch (det skal være sagt at jeg alltid, alltid bærer fransk manikyr på neglene uansett). Syns dog det kan være greit å få lov til å være litt løs og ledig på hjemmefronten, hvor komfortsonen faktisk skal være det viktigste.

Nå tenker du på de kvinnene i den høyere del av middelklassen samt overklassen, min manns bestemor hadde 11 barn og var plassert i arbeiderklassen. Jeg har sett bilder fra den tiden og der var det ikke mye rom for sminke, høye hæler osv. Det gikk i hverdagskjole og forkle, mens hun vasket klær i elva og gjorde husarbeid. Så det var store individuelle forskjeller i "gamle" dager og det skyldtes oftest hvilken klasse de var plassert i.

Men bevares, jeg syns jo damene i Poirotfilmene er fantastisk vakre og med de nydelige klærne. Men det er gjerne overklassen som blir presentert i de filmene og ikke representativt for hele befolkningen.

Skrevet
Det kan da like gjerne være kvinner som skjærer gjennom der det er tvil. Det er like vanlig det. Det er ikke uten grunn at kvinnen i forholdet ofte blir omtalt som "sjefen".

.....og det er ikke uten grunn at mannen i forholdet slår opp og henter seg kone fra øst-Europa. ;)

Man kan ha et forhold der man bestemmer alt helt likt, eller et forhold der mannen er aktiv av natur og kvinnen mer passiv. Det betyr ikke nødvendigvis at mannen er dominerende, men at kvinnen foretrekker å slippe å ta ansvar for den minste ting og faktisk ønsker at en del avgjørelser blir tatt av mannen.

Når kvinnen skjærer igjennom og er den som styrer i forholdet synes jeg det er litt ekkelt og lite feminint, dessuten ser jeg da på mannen som en dott. Forskning og statestikk viser at kvinnene i disse forholdene gjerne også ser på mannen som en dott og gjerne tar ut skilsmisse til fordel for et realt mannfolk som det er litt mer tak i.

Skrevet
Jeg som ikke finnes underdanig får det stort sett som jeg vil. Jeg lar meg ikke plukke på nesa,

Denne holdningen er et nakkeskudd for et hvert romantisk forhold.

Jeg grøsser ved tanken på hva denne steile, kompromissløse og aggressive holdningen vil føre til av konflikter i et kjærlighetsforhold. *grøss*

Skrevet
.....og det er ikke uten grunn at mannen i forholdet slår opp og henter seg kone fra øst-Europa. ;)

Man kan ha et forhold der man bestemmer alt helt likt, eller et forhold der mannen er aktiv av natur og kvinnen mer passiv. Det betyr ikke nødvendigvis at mannen er dominerende, men at kvinnen foretrekker å slippe å ta ansvar for den minste ting og faktisk ønsker at en del avgjørelser blir tatt av mannen.

Når kvinnen skjærer igjennom og er den som styrer i forholdet synes jeg det er litt ekkelt og lite feminint, dessuten ser jeg da på mannen som en dott. Forskning og statestikk viser at kvinnene i disse forholdene gjerne også ser på mannen som en dott og gjerne tar ut skilsmisse til fordel for et realt mannfolk som det er litt mer tak i.

En kombinasjon er best spør du meg. Jeg vil ha en mann som står for det han mener, som det er litt tak i og som ikke føler seg truet hvis kona har en annen mening enn han selv. Jeg ser for meg et ekteskap som et teamarbeid, et samarbeid hvor begge gjør det som må gjøres i forholdet og i huset og utenfor for at alt skal fungere best mulig. Hvem som gjør hva da er meg revnende likegyldig, om det er meg som klipper plenen og han som vasker gulvet spiller ingen rolle så lenge ting blir gjort. Hos oss tar vi det som må gjøres og noen ganger er det jeg som gjør mest inne mens andre ganger er det jeg som gjør mest ute. Hvis jeg blir syk så vet jeg at han er istand til å ta seg av alt hjemme, og han vet at jeg kan ta meg av alt hvis han skulle bli syk.

Ellers skjærer vi vel gjennom og styrer forholdet litt begge to tror jeg, likevel er jeg feminin og han skikkelig mann.

Skrevet
Ok, men hva med oss som foretrekker enkel og grei misjonær, og synes kosing på sofaen er det beste forspillet? Jeg vet at de fleste synes jeg er kjedelig, og det er greit. Men å bli kalt snerpete av den grunn er både sårende og ikke minst får det meg til å miste troen på menneskeheten.

Både gneldrete og kjedelig i senga (....og ikke vil hun ha analsex heller). Jammen ikke rart du blir byttet ut til fordel for nymfomane Natasha!!! :fnise:

Skrevet

Konklusjon:

Som norsk mann må man finne seg en kvinne i alderen 16-22 år, som man så må passe på, slik at hun ikke blir ødelagt av feministene.

Får feministene herje med ungjenters sinn for lenge får de etter hvert rare vrangforestillinger i hodet sitt, som f.eks. at kvinner på 50-tallet jevnt over ble undertrykket, at det er mannssjåvinisme å forvente at kvinner bedriver husarbeid (og faktisk trives med det) osv.

Hovedårsaken til at jeg vender blikket mot øst-Europa er ikke det utseendemessige ved kvinnene der (selv om det er en fin bonus), det er de flotte, tradisjonelle og feminine holdningene og verdisynet til jentene der borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...