Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det jeg lurer på etter å ha lest denne tråden er hva man legger i å være feminin. For meg er det å være feminin ikke noe som bare har med utseende å gjøre, men en god del andre ting f.eks:

ta vare på barna sine

klare seg selv

Administrering:kvinner har i vår kultur vært de som har administrert resten av familien, selv om husfaren ikke alltid har skjønt det. Det er særdeles kvinnelig å ha oversikt over hvilke oppgaver som trengs for å få "bedriften AS familien" til å gå rundt og det å la en mann tro at det er han som styrer det hele. Min oldemor spurte f.eks alltid sin mann først når hun hadde satt seg en ide i hodet, -dette kan virke "underdanig", men saken var at hun alltid gjorde det etter å ha servert ham middag med god dessert, slik at hun fikk det som hun ville, fordi han alltid var i godt humør etter middag. Om mannen ikke var enig, la hun bare saken frem på en annen måte en annen gang han var mett og god - og fikk gehør likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det jeg lurer på etter å ha lest denne tråden er hva man legger i å være feminin. For meg er det å være feminin ikke noe som bare har med utseende å gjøre, men en god del andre ting f.eks:

ta vare på barna sine

klare seg selv

Ja, det er utseendet og utstråling som har blitt mest diskutert her. Jeg synes ikke en kvinne skal oppføre seg på en bestemt måte for å være feminin. Dersom en kvinne ikke tar vare på barna sine eller klarer seg selv, betyr det ikke for meg at hun ikke er feminin. Det betyr heller at hun er ressurssvak og uselvstendig som menneske.

Gjest A. Caron
Skrevet
Marilyn Monroes senualitet og feminitet kom fra utstråling, ansiktstrekk, uttrykk, bevegelser og ikke minst; figuren hennes. Kjole og høye hæler utgjør bare 5% av hele pakken. Utrolig at noen menn tror at klærne skal forvandle en kvinne til å bli feminin om hun ikke er det i utgangspunktet. :)

Mulig det, men gudene skal vite at de 5% (hvor nå enn du har den prosentandelen fra???) utgjør en prikk på størrelse med planeten Jupiter over i`en :jepp:

Skrevet

Dere menn, er dette deres definisjon på en feminin kvinne?

Feminint=skjørt, høye hæler, sminke, mangel på egne meninger og vilje, samt tekkes mannen på alle mulige måter?

For ut fra alle deres poster, er det akkurat dette som er essensen.

Og selv om en norsk kvinne er akkurat sånn, så er hun likevel ikke bra nok, for hun "mangler" selvsagt et eller annet likevel.....Eksakt hva, Caracal?

Gjest A. Caron
Skrevet
For å gi et eksempel: Kle på Siv Jensen skjørt og høye hæler, plasser henne ved siden av venninnen Celina Midelfart som er ikledd bukser og lave sko.

... Og du synes fortsatt damer i kjole og hæler er mest feminine uansett? ;)

Et stort og rungende JJJJAAAA!!! :ler:

Gjest A. Caron
Skrevet
Dere menn, er dette deres definisjon på en feminin kvinne?

Feminint=skjørt, høye hæler, sminke, mangel på egne meninger og vilje, samt tekkes mannen på alle mulige måter?

For ut fra alle deres poster, er det akkurat dette som er essensen.

Og selv om en norsk kvinne er akkurat sånn, så er hun likevel ikke bra nok, for hun "mangler" selvsagt et eller annet likevel.....Eksakt hva, Caracal?

Innlegget ditt fortjener faktisk intet saklig svar, for her ilegger du oss menn en masse urelevante ingredienser i et patetisk forsøk på å vri det hele over på noe som går på tvers av kvinnekampen deres.

Du må gjerne tro på dette selv, men som sagt, dette gidder ikke jeg å kommentere.

Noen andre?

Skrevet

Dette går begge veier. Det er utrolig mange menn som kler seg stygt og som ikke tar vare på seg selv også. Legg merke til alle mennene du ser også, så vil du se at de fleste kvinner tar bedre vare på utseendet sitt enn mennene... Norske gutter har jo nesten slutta å pynte seg, mange drar jo bare som de er på byen en lørdagskveld, svette og fulle...ikke tiltrekkende.

Skrevet
Jah, se det er vel den typisk norske kvinnes "praktiske" måte å vri seg vekk fra de upraktiske bestrevelsene de oppfatter det å kle seg i annet enn den kjedelige buksebertestilen vi ser dere i dag ut og dag inn....?

Sett Marilyn Monroe ved siden av en hvilken som helst norsk kvinne av i dag, i en hvilken som helst situasjon, og fortell ærlig hvem du synes fremstår som mest feminin.

Eller for den saks skyld, en hvilken som helst kvinne (gjerne norsk) fra Marilyn Monroes tid, ved siden av en hvilken som helst norsk kvinne av i dag...

Det er trist at Marilyn Monroe fortsatt er et forbilde for mange. Hun hadde det ikke godt med seg selv, og tok sitt eget liv. Mange menn begjærte henne, men hun var visstnok ikke noe særlig glad i sex. Hun var flink til å late som hun hadde det bra, men led nok under at mange så på henne som en underlegen person fordi hun var kvinne. Hadde hun vært skuespiller i dag hadde hun blitt sett på som for feit til å være sexsymbol...

Gjest Gjest_shedevil_*
Skrevet
Innlegget ditt fortjener faktisk intet saklig svar, for her ilegger du oss menn en masse urelevante ingredienser i et patetisk forsøk på å vri det hele over på noe som går på tvers av kvinnekampen deres.

Du må gjerne tro på dette selv, men som sagt, dette gidder ikke jeg å kommentere.

Noen andre?

Du kommenterte det jo nettopp :ler: Og bare så du vet det, den eneste som er patetisk her, er nok deg ;) Komme trekkende med uttalelser om kvinnekamp så snart noen er kritiske til at menn definerer femininitet stort sett basert på utseendet og mangel på egen vilje. Taper ass :ler:

Gjest A. Caron
Skrevet
Det er trist at Marilyn Monroe fortsatt er et forbilde for mange. Hun hadde det ikke godt med seg selv, og tok sitt eget liv. Mange menn begjærte henne, men hun var visstnok ikke noe særlig glad i sex. Hun var flink til å late som hun hadde det bra, men led nok under at mange så på henne som en underlegen person fordi hun var kvinne. Hadde hun vært skuespiller i dag hadde hun blitt sett på som for feit til å være sexsymbol...

Eh, vi snakker rent utseendemessig her, gjør vi ikke?

Jeg vet selvsagt alt du beskriver om Marilyn Monroes liv, men det har da ingenting negativt i seg å bruke hennes bekledning som eksempel på hva mange menn synes er klassisk feminint...

Dessuten var hun også en kvinne med kurver, altså et sunnere forbilde for de radmagre, anorexia-befengte modellene dagens jenter har som forbilde.

Jeg synes faktisk din beskrivelse av henne som "feit" er mye verre enn å bruke henne som eksempel på ekte femininitet...

Skrevet
Mulig det, men gudene skal vite at de 5% (hvor nå enn du har den prosentandelen fra???) utgjør en prikk på størrelse med planeten Jupiter over i`en :jepp:

Det er vel egentlig ingen som sier at skjørt og kjoler, samt høye hæler, IKKE er feminint!! Så såklart kjoler og høye hæler er prikken over ien på en feminin kvinne som føler seg enda bedre i den typen klær.

Det som vel endel er uenige i, er at det er ENESTE måten å være feminin. At en kvinne med akkurat samme kropp, utseendet, oppførsel og måte å bevege seg på og være, skal være ufeminin siden hun IKKE har på seg kjole og høye hæler.

Jeg kan da virkelig erindre å ha sett på gamle filmer, Marylin Monroe i bukser og bluser, noe jeg kan huske å ha sett flere av disse tydeligvis forbildene av noen kvinner, også gå i, til og med på den tiden.

Vil du si at de gangene Marilyn Monroe gikk i bukser og lave hæler, så var hun IKKE feminin lenger?

For det er vel det de fleste av oss jentene her vil frem til, er man først feminin (som f.eks Marilyn Monroe da), så er man feminin selv om man ikke har på seg kjoler og høye hæler. Marilyn Monroe er jeg ganske sikker på at blir sett på som feminin om hun så var kledd i jeans og t-skjorte!!! (selv om hun nok aldri ble sett i akkurat det)

Gjest A. Caron
Skrevet
Du kommenterte det jo nettopp :ler: Og bare så du vet det, den eneste som er patetisk her, er nok deg ;) Komme trekkende med uttalelser om kvinnekamp så snart noen er kritiske til at menn definerer femininitet stort sett basert på utseendet og mangel på egen vilje. Taper ass :ler:

Og, jeg kommenterer av prinsipp ikke innlegg av UNGER som bruker terminologien Taper "ass"... Muhahahahah!!!

Skrevet
Er dette en ufeminin Marilyn Monroe? Hun er ikledd bukser!

Eller her, både bukser og lave hæler, er hun ufeminin?

her?

her

ikke minst her, er dette en ufeminin utgave av kvinnen?

Kan virkelig ikke skjønne at dere mener seriøst at en kvinne som er feminin i utgangspunktet, slik f.eks Marilyn Monroe var, ikke er feminin dersom hun ikke går i skjort og høye hæler!!

Nettopp! Nei, tilgi dem (mennene), de aner ikke hva de snakker om.

Se på menn som prøver å kle seg ut som damer. De ser ut som kjerringer alle sammen, for de tror det bare er å trekke på seg et hvilket som helst skjørt med høye hæler til. Og kjerringpermanent til. :fnise: Sorry, men man må ha god smak også.

Skrevet

Jeg blir småkvalm av å lese det mange menn skriver i denne tråden.

Norske kvinner har kjempet for likestilling i hundrevis av år, for å få lik lønn for likt arbeid, for å få retten til å skille seg fra voldelige ektemenn, for å få rett til å arbeide innenfor det feltet de har sine evner, for å få stemmerett.

Kvinnelige forfattere har blitt trakkasert og hetset og nektet å få gitt ut det de har skrevet under eget navn.

En enorm innsats har disse sterke kvinnene lagt ned, og det er noe HELE det norske samfunnet nyter godt av i dag.

Hvor ville vi ha vært idag uten en eneste kvinnelig leder, uten en eneste kvinnelig politiker? Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men orker ikke.. Blir bare usigelig trist av at så få ser hele bildet her.

Jeg for min del takker disse sterke norske likestillingskvinnene som har slitt for at vi har den friheten vi har. Og mange sterke kvinner kommer heldigvis etter i flere av de landene dere ramser opp, hvor dere henter disse "tekkelige og underdanige" kvinnene deres.

Bare dra! Selv er jeg glad for å være gift med en mann som elsker meg som MENNESKE med egne meninger og ambisjoner, og ikke som noe han kan "smykke" seg med! Og takk og lov at de fleste er som han!!

Skrevet

Hei. har ikke vært her inne på en stund så mine første svar refererer til ting sagt for noen sider siden...

Det at menn har rett til å se hva de får er ikke mine ord. Det er det kvinnene selv som sier. Og de er selvfølgelig utolig stolte av de vakre kroppene de har JOBBET for å få. Jewg ser ikke noe galt i det. Forresten så viser ofte russiske menn seg i bar overkropp på bilder i sine kontakt annonser også. Fornøyd nå??

Helt fra før man begynner i barnehagen er det et vesentlig forskjell på jenter og gutter der borte. Guttene lærer allerede i den alderen å la jentene sitte først og gi komplimenter om hvor fine de er. Jentene sitter ikke å graveri i jorda slik vi gjør her. Slik er det hele v eien oppover og kjønnene blir stimulert til å finne sin egen identitet innenfor kjønnets rammer. Dette hørtes nok forferdelig ut men jeg syntes det er flott att guttene og jentene har denne spenningen mellom seg.

Det med askepott er litt interessant. Etter at jeg traff min kjære og jeg så på filmen til jul hadde jeg et øyeblikk der jeg tenkte, ja det ligger nok latent til meg at jeg liker disse slaviske trekkene..

For å snakke litt mer om klesstil. Når er treningsbukse og tank top men pent en feks en sommerkjole.? Og nei vi er ikke på vei til treningsstudio. Og Nei jeg sier ikke at ALLE damer må kle seg i kjole og høyhælte sko hele tiden.

Noen her snakker om glorete. Så rart!! Nesten ALT blir jo glorete i forhold til de fargene og stilen som er ok her.

Som sagt stilen deres er forskjellig utifra klasseskille og lokalasjon. Feks vil en dame fra Ekaterinburg se annerledes ut en en dame fra Moskva. For å ikke snakke om forskjell mellom land.

Kvinner selv mener de er sjefen. Bare så dere vet det så omtaler vi dere som "dragen" oss gutta imellom. Oops der sa jeg visst for mye...))))

Joda damer fra russland og øst er så mangt. MEn man må jo velge seg en vakker, karismatisk og inntelligent dame da. Vil man ha en mindre pen dame så er det nok av de og. Men kan man ta den flotteste blomsten så gjør man vel det.

Jeg vil feks ikke være sammen med palmela anderson heller. Til tross for at hun har mange attraktive sider. Det samme gjelder angelina jolie. Når det er sagt så ligger vel mange av sperrene hos de to damene for meg i personligheten til de to damene. Og at du ikke liker morten harket ligger nok sikkert mer i at du vet hvem/hva han er. La meg sette saken i et annet lys.To menn sitter i en bar, du er på sjekkeren, hvem går du bort til. Han overvektige slubberten. Eller han normalvektige tiltrekkende mannen. Jeg tror svaret sier seg selv.

Å være feminin er selvfølgelig ikke ensbetydende med hva slags klær. Men det hjelper. MEn utrolig flott er det når alt er gjennomført fra topp til tå. Innenfra og ut.))

Mangler. Ja det er ofte noe som mangler. Min kone prøver noen ganger å kle seg skikkelig norsk med bare lindex klær osv. Likevel får hun masse oppmerksomhet og hun skjønner det ikke selv siden hun syntes hun går så "norsk" kledd. Men så er det vel alt det andre som gjør forskjellen. Jeg har ingen bedre forklaring.

Det er utrolig mange "ikoner" som har hatt triste sjebner. Både kvinner og menn. Men det betyr ikke at de ikke gjorde noe riktig for det.

Caracal

Skrevet

Det at guttene som skriver her tiltrekkes jenter i skjørt og høye hæler er for meg grunn nok til å unngå bevege meg ute i det. :grøss: (annet enn ved spesielle annledninger, ofte sammen med min kjære) Det er slitsomt å bli sjekket opp av menn jeg overhode ikke er intressert i , jeg liker å gå i fred.

Ellers er jeg også sammen med en fin fyr som takler likestillingsmaset, kravene, ufemininiteten og hva annet mange av dere sier om jenter som ikke vil ha dere.

dragen

Skrevet

Noen andre?

Jeg prøver ikke å ilegge dere noen ting, men dette er jo essensen i det mange menn her skriver.

Jeg er glad for at kvinnene etterhvert har fått noe å si her i landet, det tror jeg alle kvinner er. Men det høres ikke ut til at menn her inne på denne tråden er det, for de ønsker seg visst en underdanig nikkedukke, som i tillegg er intelligent, men som er storfornøyd med å ta det meste av husarbeidet og jobben med unger.

Norske damer har anledning til å velge, og mange velger faktisk fortsatt å være hjemme med husarbeid og unger. Andre velger karriere og barnehage. Det som er så bra, er jo at vi faktisk har et valg!

Når det er sagt, så lever jeg i et ekteskap som mange sikkert ville synes er gammeldags. Jeg varter opp mannen min, skjemmer ham bort, og han gjør det samme tilbake. Jeg gjør det fordi jeg liker å glede ham. Hadde han tatt meg for gitt, og forventet det jeg gjør for ham, ville det ikke vært den samme gleden å gjøre det for meg, og det ville derfor blitt mindre av det. Som det er nå, gleder vi hverandre, og det har vi gjort i 8 år.

Skrevet

Jeg tror at det er feminine kvinner, mindre feminine kvinner, og svært feminine kvinner.

Den siste kategorien vil være det selv i joggeklær, men vil nok sjelden bli sett i nettopp dette.

Jeg, personlig er stolt over å være kvinne, jeg framhever det, bruker tid, krefter og ressurser på nettopp det. Det er noe jeg prioriterer. Jeg trives med det, og liker det slik. Dette provoserer ofte, og kraftig mine medsøstre. Samtidig er det slik jeg er, og slik jeg trives med å være.

Det er dog ikke å forveksles med selvopptatthet, ikke å bry seg om andre eller å være hjelpeløs og puslete. Det handler om å heller stå opp en halv time før om morgenen for å sminke seg og dusje og sette sammen et pent antrekk. Stelle negler og bryn jevnlig, gå til frisøren og hudpleier, bruke parfyme og gode produkter. Har jeg dårlig råd en periode prioriterer jeg heller billig mat enn å ikke gå til frisøren. For eksempel...

Jeg kan være casual og sminkefri, selvsagt. Men for meg handler det også om å ha "feminine" interesser som matlaging, baking, husstell, blomster, barn, være kvinnen i et forhold osv. Selv om jeg har lang utdannelse og en rekke lederstillinger på cv'en...

Gjest Gjest_tja_*
Skrevet
Jah, se det er vel den typisk norske kvinnes "praktiske" måte å vri seg vekk fra de upraktiske bestrevelsene de oppfatter det å kle seg i annet enn den kjedelige buksebertestilen vi ser dere i dag ut og dag inn....?

Sett Marilyn Monroe ved siden av en hvilken som helst norsk kvinne av i dag, i en hvilken som helst situasjon, og fortell ærlig hvem du synes fremstår som mest feminin.

Eller for den saks skyld, en hvilken som helst kvinne (gjerne norsk) fra Marilyn Monroes tid, ved siden av en hvilken som helst norsk kvinne av i dag...

Se på den vanlig husmoren fra Marilyn Monroes tid, det var ikke alle som hadde samme muligheten til å leve av utseendet sitt som det hun hadde. Mine formødre var gårdkjerringer og fiskerkjerringer. Det går ikke an å sammenligne de norske damene på den tiden med filmstjerner som tjente masse penger, som levde av å kle seg pent og som ikke hadde familie å ta seg av. Jeg har mange bilder fra den tiden og det er ikke mange som er kledt like pent til hverdags.

En annen ting er jo at den norske mannen av idag syns MM er for feit for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...