Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg stemmer for at norske menn kler seg for lite maskulint i dag. Jeg ser så mye joggesko, løse og saggete bukser, store gensere og utvaska plagg. Klærne bærer preg av kjønsløshet og fremmer på ingen måte de maskuline trekkene vi kvinner er så glade i.

Det mest maskuline som finnes er menn i dress, og ser gjerne at menn går i dress flere ganger i uka. Jeg ser heller ikke hvorfor menn må ta av seg dressen når de kommer hjem sånn at de ender opp med å pynte seg for andre når de går ut, men så være slaskete igjen når de kommer hjem. Pene mørke sko hører selvsagt med til antrekket, sammen med pent frisert hår og sjegg.

Jeg kan ikke fatte at så mange menn i norge ikke ser ut til å bry seg om å ta vare på de pene maskuline trekkene, men heller går i slaskete kjønnsnøytrale klær uten å pynte seg i det hele tatt. Hvordan tror de at vi skal ta dem seriøst som menn når de bare fremstår som kjønnsløse slasker?

Helt ok at du synes det. Men denne tråden handler ikke om dette i det hele tatt, så da gidder jeg ikke lese gjennom det en gang. Start en annen tråd med ditt tema.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sjokoladesaus
Skrevet
Helt ok at du synes det. Men denne tråden handler ikke om dette i det hele tatt, så da gidder jeg ikke lese gjennom det en gang. Start en annen tråd med ditt tema.

Nei, det er sannt litt ironi eller humor hører på ingen måte hjemme i tråder på "skråblikk og generalisering".

Kanskje jeg forsøkte å gjøre et poeng?

Gjest A. Caron
Skrevet
Nei, det er sannt litt ironi eller humor hører på ingen måte hjemme i tråder på "skråblikk og generalisering".

Hmm.... kan ikke si jeg så verken ironi eller humor i innlegget ditt.

Og poeng???

Hvor er poenget i å poste et innlegg likt halvparten av alle innleggene som allerede finnes i denne tråden, bare med motsatt kjønn i fokus?

Start en ny tråd heller, hvis du ikke har noen ytringer rundt temaet "Femininitet og kvinneideal her til lands". Jeg er verken feminin eller noe kvinneideal... :skratte:

Gjest Sjokoladesaus
Skrevet (endret)
Hmm.... kan ikke si jeg så verken ironi eller humor i innlegget ditt.

Og poeng???

Hvor er poenget i å poste et innlegg likt halvparten av alle innleggene som allerede finnes i denne tråden, bare med motsatt kjønn i fokus?

Start en ny tråd heller, hvis du ikke har noen ytringer rundt temaet "Femininitet og kvinneideal her til lands". Jeg er verken feminin eller noe kvinneideal... :skratte:

For meg blir det i all fall helt idiotisk å mene at menn skal kle seg i dress hele tiden, og at de skal gå i dress hjemme, bare fordi jeg foretrekker menn i dress. For meg er det idiotisk å mene at menn skal kle seg i glatte pensko til en hver tid, når vi har så mye regn og is her i langet. For meg var innlegget virkelig ironisk ment i all fall, selv om du ikke kan se ironien i det.

Jeg ser videre linken til dette med femininitet og klesstil og forsøkte å vise at det er like upraktisk for oss å skulle kle oss slik hele tiden som det er for dere å sitte hjemme og køkse i sofaen i dress på en onsdagskveld. I mitt hode hadde dette et sentralt poeng i forhold til debatten. Dette var min ytring i forhold til femininitet og kvinnedeal her til landt. Femininitet er i mitt hode nært knyttet opp i mot maskulinitet, og det å da trekke paraleller til maskulinitet blir for meg et poeng. For meg var det et forsøk på å få menn til å se de samme påstandene fra deres side.

Poenget er jo at menn heller ikke går kledd i det som er idealet på maskulinitet for mange, og hvorfor skal da kvinner gjøre dette? Mannen min går ikke i dress til hverdags, så hvorfor skal jeg gå i kjoler og høye hæler?

Det er helt ok at dere ikke er enig i poenget mitt, men et poeng er det likevel. (og absoludt ironisk ment, haha). Om dere syntes det er så vanskelig å trekke paraleller så er det heller opp til dere.

Endret av Sjokoladesaus
Skrevet

Kvinner greier sjeldent å gjøre andre poenger enn å gjenta menns argumenter.

Men det er bra nok. :) Kvinner er som kjent det annet kjønn og de evige toere.

Skrevet
Det er helt ok at dere ikke er enig i poenget mitt, men et poeng er det likevel. (og absoludt ironisk ment, haha). Om dere syntes det er så vanskelig å trekke paraleller så er det heller opp til dere.

Beklager, jeg leste ikke innlegget ditt, tenkte at her er det enda en idiot som ikke klarer å holde seg til temaet. Men når jeg nå leste det var det morsomt, og du har absolutt et poeng! Men jeg tror ts er en smule mer gammeldags enn gjennomsnittet, og at holdningene derfor ikke er representative for menn jeg omgås (i 30-årene). De fleste klarer jo å tilpasse seg nye trender sånn noenlunde, heldigvis, og evner å se feminitet i mange slags utgaver.

Gjest A. Caron
Skrevet
For meg blir det i all fall helt idiotisk å mene at menn skal kle seg i dress hele tiden, og at de skal gå i dress hjemme, bare fordi jeg foretrekker menn i dress. For meg er det idiotisk å mene at menn skal kle seg i glatte pensko til en hver tid, når vi har så mye regn og is her i langet. For meg var innlegget virkelig ironisk ment i all fall, selv om du ikke kan se ironien i det.

Jeg ser videre linken til dette med femininitet og klesstil og forsøkte å vise at det er like upraktisk for oss å skulle kle oss slik hele tiden som det er for dere å sitte hjemme og køkse i sofaen i dress på en onsdagskveld. I mitt hode hadde dette et sentralt poeng i forhold til debatten. Dette var min ytring i forhold til femininitet og kvinnedeal her til landt. Femininitet er i mitt hode nært knyttet opp i mot maskulinitet, og det å da trekke paraleller til maskulinitet blir for meg et poeng. For meg var det et forsøk på å få menn til å se de samme påstandene fra deres side.

Poenget er jo at menn heller ikke går kledd i det som er idealet på maskulinitet for mange, og hvorfor skal da kvinner gjøre dette? Mannen min går ikke i dress til hverdags, så hvorfor skal jeg gå i kjoler og høye hæler?

Javel til alt...

Men si meg, hvis du da mener at menn i dress er den optimale maskuline bekledning vi menn kan bruke, er ikke det da bare en litt flottere form for bukse og jakke/skjorte? Som vi bruker når vi skal pynte oss litt ekstra? Men som likevel ikke er annet enn bukse og jakke/skjorte? Som vi menn unektelig, utvetydig, konsekvent til alle tider går i/har gått i?

Når du snakker om poeng må jeg da nesten komme med hva jeg anser som et myyyye viktigere poeng i denne sammenhengen. Nemlig at dere kvinner har valget mellom skjørt/kjole OG BUKSER! Og bruker bukser 90% av tida. Bukser, vårt eget klesplagg som dere kvinner selv har omgjort til et kjønnsnøytralt klesplagg.

Er det likt andre veien kanskje, altså akseptert at vi menn kan gå i skjørt/kjole (unntatt skottene da, når de deltar i tradisjonelle seremonier og spiller sekkepipe)??

NEI, NEI og atter NEI... For prøver noen menn seg på dette blir de umiddelbart latterliggjort og stemplet som transer, homser osv...

Rettferdig? Langtifra, i tillegg til at dere kvinner tror dere fremstår like feminine i bukser som skjørt/kjole, og attpåtil synes at vi menn er kravstore når vi gjerne ser dere oftere i skjørt/kjole (som er deres egentlige egne klesplagg).

Hørt om hverdagsskjørt? Er disse mer upraktiske å trekke på seg enn bukser kanskje?

Beklager, men denne diskusjonen kan jeg gjerne fortsette i all evighet, du/dere har absolutt ingenting å forsvare dere med når du/vi nå har dreid temaet over på å også omhandle hva vi menn kler oss i, og hva som er maskulint, mer maskulint, mest maskulint, kontra feminint på damer :skratte:

Gjest Ludovie
Skrevet
Beklager, men denne diskusjonen kan jeg gjerne fortsette i all evighet, du/dere har absolutt ingenting å forsvare dere med når du/vi nå har dreid temaet over på å også omhandle hva vi menn kler oss i, og hva som er maskulint, mer maskulint, mest maskulint, kontra feminint på damer :skratte:

Hva i all verden er galt med kvinner som går med bukser? Flesteparten av venninnene mine bruker bukser minst 90% av tiden, og de får da rikelig med oppmerksomhet fra menn (ettersom dette ser ut til å være en faktor som trekkes frem som ekstremt viktig i denne tråden).

Selv går jeg med skjørt når jeg føler for det, og dette er ALDRI motivert utfra hva forstokkede menn med håpløse holdninger liker. For de kan nemlig bare seile sin egen sjø. Jeg driter virkelig i hva menn med 50-tallsholdninger mener hva kvinner bør kle seg i. Det er virkelig ikke relevant overhodet!

Gjest A. Caron
Skrevet
Hva i all verden er galt med kvinner som går med bukser? Flesteparten av venninnene mine bruker bukser minst 90% av tiden, og de får da rikelig med oppmerksomhet fra menn (ettersom dette ser ut til å være en faktor som trekkes frem som ekstremt viktig i denne tråden).

Selv går jeg med skjørt når jeg føler for det, og dette er ALDRI motivert utfra hva forstokkede menn med håpløse holdninger liker. For de kan nemlig bare seile sin egen sjø. Jeg driter virkelig i hva menn med 50-tallsholdninger mener hva kvinner bør kle seg i. Det er virkelig ikke relevant overhodet!

Har jeg (eller noen andre menn) noengang skrevet at jeg/vi mener det er noe "galt" med kvinner som går i bukser?

Vi driver da bare og diskuterer fritt rundt femininitet og kvinneideal her til lands, og nå, etter "sjokoladesaus`s "omrokkering", også maskulinitet og mannsidealer her til lands.

Da må man kunne sette ting litt på spissen uten å bli kalt forstokkede menn med 50-tallsholdninger, når dere kvinner kan bruke hva det enn skal være av klær, enten det er maskulint eller feminint, og vi ikke.

Dessuten er det lurt å lese litt flere innlegg oppover slik at du får med deg sammenhenger, og ikke bare mitt ene, for så å sakse ut det lille avsnittet der jeg bevisst var frekk i kjeften kun for å framprovosere reaksjoner ala din (gratulerer med å være den første til å sluke agnet, kroken og hele bruket, haha...)

For kommentarer rundt det andre jeg skrev, det hadde du visst ikke... Det var visst mer viktig å få slengt ut noen typiske feministremser enn å mene noe rundt temaet...

Tipper det er mæget andet også som ALDRI du blir motivert til utfra hva "forstokkede menn med håpløse holdninger" liker :jepp:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Dagens observasjon nedover en 40 meter lang gang.

Høy, blond, slank.

Hadde på seg sorte pensko med høye hæler. En hvit tynn strømpebukse, sort skjørt som stoppet like over knærene, en hvit bluse som virket som om den var i to lag. (Blusen forfra satt tett til kroppen og gigg ned i en flott v som antydet to faste b-cup. P armene og rygg var blusen mer lør og hadde en del fine feminine detaljer.)

Gikk ved å sette en fot fremfor den andre slik at bakfra fikk hoftene den riktige feminine sving. Hun var rak i ryggen og hadde en stolt fremtoning med et vennlig smil. Diskret sminket og elegante negler.

Er det nødvendig å nevne at hun er russisk?

Skrevet
Dagens observasjon nedover en 40 meter lang gang.

Var dette på jobb? HAr du ikke bedre å ta deg til? :gjeiper:

Høy, blond, slank.

Meg = Normalt høy, mørk og slank

Hadde på seg sorte pensko med høye hæler. En hvit tynn strømpebukse, sort skjørt som stoppet like over knærene, en hvit bluse som virket som om den var i to lag. (Blusen forfra satt tett til kroppen og gigg ned i en flott v som antydet to faste b-cup. P armene og rygg var blusen mer lør og hadde en del fine feminine detaljer.)

I dag har jeg på meg svarte sko, svart strømpebukse og en kjole som stoppet et stykke over knærne

Gikk ved å sette en fot fremfor den andre slik at bakfra fikk hoftene den riktige feminine sving. Hun var rak i ryggen og hadde en stolt fremtoning med et vennlig smil. Diskret sminket og elegante negler.

Det er dette som avgjør om en jente er feminin i mine øyne. Jeg går også sånn og sminker meg diskre. Hvis noen blir stoppet på gata og bedt om å forklare veien til ditt eller datt så kan du vedde på at det er meg, så jeg må jo se rimelig vennlig ut

Er det nødvendig å nevne at hun er russisk?

Og jeg er norsk. Så for alle russiske du kan dra frem, så fins det sikkert en tilsvarende norsk jente. De er bare så mange flere i utg.punktet, så da blir det flere av de som også er feminine.

Skrevet
Javel til alt...

Rettferdig? Langtifra, i tillegg til at dere kvinner tror dere fremstår like feminine i bukser som skjørt/kjole, og attpåtil synes at vi menn er kravstore når vi gjerne ser dere oftere i skjørt/kjole (som er deres egentlige egne klesplagg).

Hørt om hverdagsskjørt? Er disse mer upraktiske å trekke på seg enn bukser kanskje?

Jeg må bare minne deg på at for lenge siden gikk dere menn også i kjolelignende saker., så det er deres egentlige klesplagg også.

Forøvrig bruker jeg kjole og skjørt når jeg kan og er glad i å bruke det, men det er himlende upraktisk på jobb, når jeg er på fjelltur, når jeg trener mm, leker med sønnen osv. så derfor går jeg med bukser nesten hele tiden. Får være grenser for hvor mange ganger man skal skifte klær.

En annen ting er at jeg på høsten og vinteren går med millitærstøvler til kjole og skjørt, men til tross for denne kræsjen, får jeg ofte høre at jeg er veldig feminin - selv om noen her inne synes å mene at jeg heller burde ødelagt bena med å vakle avgårde på høyhælte sko. Rekker det ikke at vi kler oss opp når situasjonen tilsier at det er fornuftig?

Gjest A. Caron
Skrevet
Jeg må bare minne deg på at for lenge siden gikk dere menn også i kjolelignende saker., så det er deres egentlige klesplagg også.

Forøvrig bruker jeg kjole og skjørt når jeg kan og er glad i å bruke det, men det er himlende upraktisk på jobb, når jeg er på fjelltur, når jeg trener mm, leker med sønnen osv. så derfor går jeg med bukser nesten hele tiden. Får være grenser for hvor mange ganger man skal skifte klær.

En annen ting er at jeg på høsten og vinteren går med millitærstøvler til kjole og skjørt, men til tross for denne kræsjen, får jeg ofte høre at jeg er veldig feminin - selv om noen her inne synes å mene at jeg heller burde ødelagt bena med å vakle avgårde på høyhælte sko. Rekker det ikke at vi kler oss opp når situasjonen tilsier at det er fornuftig?

For lenge nok siden gikk begge kjønn nakne, og de kjoleliknende sakene mannfolka senere gikk i var enkelt og greit dyreskinn de skar til og slengte rundt både seg selv og kvinnene.

Nål og tråd var visstnok ikke oppfunnet på den tida, og det du får til lettest uten, må nesten likne mer på skjørt/kjole enn bukser, tror du ikke? :ler:

Og guuud som jeg misunner de, som slapp å krangle om hva som er feminint, maskulint, kjønnsnøytralt, tennende, avtennende, sexy, usexy, mote, trendy, for dette blir nok menn og kvinner i denne tråden aldri enige om...

Tipper du ser helt strøken ut i kjole og militærstøvler jeg... Hva damene har på føttene har jeg i grunn ikke så mye å kommentere rundt, annet enn at det slett ikke må være 10 cm hæler for å se feminint ut.

Og som jeg har sagt før, ingen mener at dere skal gå kledd i skjørt/kjole 24/7, det sier seg selv at man skal bruke klær etter forholdene. De jeg sikter til med mine kommentarer er damer som konsekvent nekter å gå i skjørt, som ikke er i stand til å se det feminine ved det, som ikke VIL gjøre pga at vi menn liker å se de i det, som prioriterer slitte joggebukser framfor å kle seg litt opp hjemme på lørdagskvelden, som ikke ser det sexy aspektet ved dette osv osv...

Du er slett ikke i nærheten av denne gruppen, så din evt mann/samboer er sikkert strålende fornøyd med deg :)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Var dette på jobb? HAr du ikke bedre å ta deg til? :gjeiper:

Det var pause i møtet og møterommet var i enden av denne gangen :cool: Det var 30 fine skunder for å si det slik :cool:

Meg = Normalt høy, mørk og slank

Hva er normalt høy? :klø: Jeg er normalt lav, til mann og være :cool:

I dag har jeg på meg svarte sko, svart strømpebukse og en kjole som stoppet et stykke over knærne

Naughty naughty girl :cool: (Er vel lov å håpe vel!)

Det er dette som avgjør om en jente er feminin i mine øyne. Jeg går også sånn og sminker meg diskre. Hvis noen blir stoppet på gata og bedt om å forklare veien til ditt eller datt så kan du vedde på at det er meg, så jeg må jo se rimelig vennlig ut

Eventuelt så minner du folk om Google Maps! :cool:

Og jeg er norsk. Så for alle russiske du kan dra frem, så fins det sikkert en tilsvarende norsk jente. De er bare så mange flere i utg.punktet, så da blir det flere av de som også er feminine.

Dessverre nei. Det er forsvinnende få norske kvinner som er feminine på dette fantastiske viset :sukk:

Gjest Sjokoladesaus
Skrevet
Vi driver da bare og diskuterer fritt rundt femininitet og kvinneideal her til lands, og nå, etter "sjokoladesaus`s "omrokkering", også maskulinitet og mannsidealer her til lands.

Jeg har da poengtert at jeg på ingen måte forsøkte å legge debatten over til menns klær, men jeg forsøkte å bruke dette som et eksempel for å få noen her til å forstå hvor lite praktisk det kan være å skulle gå "pyntet" hver dag.

Er det nødventig å dreie debatten om til å diskutete hva jeg diskuterer? Om du er så enig med at det er paraleller som kan fungere som et poeng innen debatten om femininitet og det å gå i skjørt så kan du heller overse det jeg skriver. Mitt poeng var ikke å diskutere hva men kler seg i, mitt poeng var å illustrere at det er lite praktisk å kle seg i penere klær hele tiden og forsøkte å påpeke det ved det menn også foretrekker å kle seg i hver dag, nemlig mer praktiske og behagelige klær.

Jeg diskuterte aldi mansideal her til lands, jeg diskuterte det med å kle seg lite praksitk. Dette har jeg nå poengtert i flere innlegg, så det er i større grad du/dere som henger dere opp i mitt innlegg og drar debatten ut over det tråden handler om. Om dere var så lite enige i at jeg hadde et poeng kan dere rett og slett bare overse det uinteligente innlegget mitt, heller enn å lage en stor bedatt om hvorvidt det var berettiget eller ikke.

Gjest Sjokoladesaus
Skrevet

Men for å gi et litt mer konstruktivt innlegg da (ifølge noen); Jeg ser ærlig talt ikke helt problemet. Jeg ser jenter i skjørt og søte sko rundt meg hele tiden. Jeg var tidligere ei jente som ikke følte meg komfortabel i skjørt, det er godt mulig det gjorde meg mindre feminin uten at jeg forsåvidt brydde meg om det. Jeg ble tatt for å være ei pen jente, som var ettertraktet blandt guttene så noe feminint måtte jeg vel enda ha med meg på tross av min konsekvente buksegåing.

I dag kler jeg mer mer feminint, og også av og til i kjoler/skjørt og oftest i heler. Jeg er veldig glad i tunikaer/kjoler som jeg kan gå med over bukser(med belter, sløyfer etc i livet så jeg ikke ser gravid ut), det blir et kompremi for min del.

Poenget mitt i dette innlegget kommer jeg deimot til nå. Mannen min foretrekker meg i bukser, og foretrekker meg når jeg er mindre pyntet. I henhold til hans smak har jeg en for feminin og dillete stil nå og skulle gjerne sett meg i noe enklere. I og med at jeg var ettertraktet som kjæreste før jeg ble gift så er min konklusjon at hva menn foretrekkre i henhold til klær på jenter og hva menn betrakter som feminint er veldig varierende. Mange menn mener at klær ikke er det som er viktigest når det kommer til femininitet, og mange menn foretrekker også ei jente som ikke må bruke mye tid på å matche alle klesplagg og negler til kjolen sin etc.

Så konklusjonen min for alle de 200 innleggene her er at; noen menn foretrekker mer tradisjonellt feminine jenter mens mange menn ikke har behov for dette. Dere som foretrekker dette får finne dere ei jente som foretrekker det samme, om hun er fra Norge eller ikke. Vi er ikke truet av den grunn, vi har nok gutter å velge mellom fremdeles og vi ønsker en mann som liker oss for den vi er dermed ønsker vi altså ikke dere. Så det er en win win situasjon for oss alle. Dere velger ikke oss, vi velger ikke dere.

Skrevet
Dessverre nei. Det er forsvinnende få norske kvinner som er feminine på dette fantastiske viset :sukk:

Du finner det du leter etter.

Leter du etter mannhaftige/maskuline kvinner, er det de du ser, og leter du etter feminine kvinner, er det de du ser.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Du finner det du leter etter.

Leter du etter mannhaftige/maskuline kvinner, er det de du ser, og leter du etter feminine kvinner, er det de du ser.

Jeg har null problem med å innrømme at jeg gleder meg over å se en vakker feminin kvinne. Hvorfor i all verden skulle jeg kaste vekk tiden på de som ikke er det? Det er, dessverre, for få ganger jeg gledes av å kunne hvile blikket på en vakker og feminin kvinne.

Gjest A. Caron
Skrevet
Jeg har da poengtert at jeg på ingen måte forsøkte å legge debatten over til menns klær, men jeg forsøkte å bruke dette som et eksempel for å få noen her til å forstå hvor lite praktisk det kan være å skulle gå "pyntet" hver dag.

Er det nødventig å dreie debatten om til å diskutete hva jeg diskuterer? Om du er så enig med at det er paraleller som kan fungere som et poeng innen debatten om femininitet og det å gå i skjørt så kan du heller overse det jeg skriver. Mitt poeng var ikke å diskutere hva men kler seg i, mitt poeng var å illustrere at det er lite praktisk å kle seg i penere klær hele tiden og forsøkte å påpeke det ved det menn også foretrekker å kle seg i hver dag, nemlig mer praktiske og behagelige klær.

Jeg diskuterte aldi mansideal her til lands, jeg diskuterte det med å kle seg lite praksitk. Dette har jeg nå poengtert i flere innlegg, så det er i større grad du/dere som henger dere opp i mitt innlegg og drar debatten ut over det tråden handler om. Om dere var så lite enige i at jeg hadde et poeng kan dere rett og slett bare overse det uinteligente innlegget mitt, heller enn å lage en stor bedatt om hvorvidt det var berettiget eller ikke.

Penere klær???????????????????

Hvorfor kommer dette utsagnet fram i alle kommentarer fra dere kvinner her?

Hvem kan påstå at bare ved å kle seg i skjørt, så er man dermed pr. definisjon PENT KLEDD?

Finnes det ikke skjørt/kjoler som egner seg til hverdags altså?

Svar ønskes.

Lite praktisk???????????????????

Så var det dette hersens ordet her igjen også dah.... Uff, så ufattelig kompliserte du/dere alltid skal være. Alt skal på død og liv være relatert til hva som til enhver tid er praktisk og ikke, akk o ve...

Hvorfor ikke gå i kjeledress da? Mer praktisk kan det neppe bli.

Gjest Sjokoladesaus
Skrevet
Dere menn som klager:

Er dere alltid kledd med italienske designklær, nystrøken skjorte, hår som er relativt nyklip og stylet i en elegant frisyre, veltrent osv? Hvis ikke burde dere kanskje style dere selv litt mer først?

Nei, nei. Pass på. Vi får ikke lov til å nevne hvordan menn kler seg i denne tråden. Vi må lage en egen tråd om det :gjeiper:

Hvorfor det er mindre praktisk å gå i skjørt?

Det er ikke like lett å hive på seg et skjørt som ei bukse, det er vanskeligere å finne topper som passer til et skjørt enn til ei bukse, og man må tenke på strømpebukser og sko i tilleg. Ei bukse er bare ei bukse og passer til alt.

Det er også mindre praktisk å ha på seg skjørt fordi man må med ett bli mer obs på hvordan man beveger seg og hvordan man sitter. Det er veldig lite pent med noen som sitter breibeint i skjørt. Noen situasjoner gjør at man ønsker mer bevegelsesfrihet, skjørt gir mindre bevegelsesfrihet.

Hvorfor vi foretrekker det som er merst praktisk? Fordi vi er norske kvinner som ikke behøver å kle oss på en måte som tilfredsstiller mannen (eller det vil si, menn som dere, det finnes nok av nosrke menn som vil ha oss som vi er). Jeg ønsker gjerne å kle meg pent, dermed går jeg ikke i kjeledress, men det er langt mellom kjeledress og skjørt.

Dere påstår at vi føler oss truet av at dere søker dere partnere utenfor Norge, men jeg lurer på om dere på samme måte føler dere truet av at vi ikke har behov for å kle oss for å tilfredsstille dere. Vi oppnår alt vi ønsker i livet uten å tenke på hvordan vi tilfredsstiller den generelle mann i koridoren i gangen, vi gifter oss og skilsmissestatestikken er synkende!. Det er rett og slett ingenting som tilsier at vi likestiller oss ut av hva som er attraktivt for de fleste norske menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...