Gjest KateW Skrevet 19. august 2009 #221 Skrevet 19. august 2009 Jeg snakket i store bokstaver, og med humor om ulike typer kvinnelighet og femininitet. Jeg har også sagt at jeg foretrekker mer strenge renlinjete drakter og bukser. Så nei, jeg går ikke i rød kjole og hansker til daglig.
Gjest annen feminin dame Skrevet 19. august 2009 #222 Skrevet 19. august 2009 wolfmoon: Jeg er så enig med det du sier, og dine refleksjoner. Kjenner meg veldig igjen i det. Jeg kan se kvinner som Kate W, og beundre dem for deres MÅTE å være feminin på, synes slike kvinner er flotte! Og en side av meg, skulle gjerne vært slik selv. Dette, og endel tanker fra norske menn om hva som er feminint og ikke, gjorde at jeg trodde at det var ENESTE måten å være feminin på. Det jeg har lært i voksen alder, og faktisk i hovedsak lært av samvær med utenlandske menn fra land der kvinnene er mer kledd i kjoler og høye hæler, er at femininitet er så mye mer. Og at mange mange kvinner (både i norge og andre land), er feminine til fingerspissene helt uten at det kommer fra klærne de tar på seg. At klærne de tar på seg fremhever, helt klart, men de skaper ikke. Jeg er også fryktelig glad for at jeg slipper å være husmor, som deg wolfmoon, er disse typiske "kvinne-syslene" noe av det kjedeligste jeg vet om. At det får endel norske menn til å se rødt, er heldigvis ikke avgjørende for om man er feminin eller ikke. Vi har alle våre ting, noen har interesser for rengjøring (blant andre interesser selvsagt), andre har interesser i andre ting, som gir en femininitet på en helt annen måte. Ingen av dem er gale, bare forskjellige. Jeg liker ikke husmorrollen og husarbeide, men gjør det fordi jeg må. Heldigvis har jeg en mann som syns det er greit å dele på oppgavene siden vi liker det like lite begge to. Og til syvende og sist, er vel egentlig det viktigste at vi alle finner en partner som for oss er riktig, uansett hva resten av gutta og jentene synes om denne personen. For selv om mange menn her mener at man må gå i kjole og høye hæler for å være feminin, så synes jo ikke min kjæreste det! Og selv om mange sikkert mener at en mann må være slik og sånn for å være maskulin, og min kjære helt sikkert ikke fyller alle de kravene, så synes jo jeg han er det. Det er jo det som er så fint, at man finner partnere som passer det en selv er og søker, og da er det det som er viktig. JEg skjønner ikke dette behovet til disse "norske menn" som hele tiden skal rakke ned på norske kvinner, prøve å få dem til å føle seg dårligere, bare fordi de selv passer sammen med en annen type kvinne.. Jeg har ikke vært forelsket i en norsk mann på mange år!! Det gir meg likevel ikke noe behov for å gå ut å lage egne tråder om hvor lite maskuline norske menn er! For det ville faktisk ikke vært sant! Selv om altså JEG lett finner det jeg søker hos ikke-norske menn. Det samme sier jeg, det er da mange norske menn jeg ikke matcher med men det betyr jo ikke at norske menn generelt ikke er bra.
Gjest A. Caron Skrevet 19. august 2009 #223 Skrevet 19. august 2009 Men da A. Caron kan vi jo nesten ikke fortsette å ha en generell debatt om femininitet og kvinneideal (hvis vi noen gang har hatt det), da må vi heller ha en generell debatt av hva menn foretrekker og menns tenningsmønstre. Noe som selvfølgelig er interessant i seg selv, men da nytter det neppe at noen av oss kvinner kommenterer noe mer, for da er jo vårt synspunkt uinteressant. For min egen del kommer jeg nok fortsatt til å velge det jeg føler meg best i, uavhengig av hva menn synes, rett og slett fordi jeg ikke føler meg særlig komfertabel med å gå i det du ser på som sexy og feminint til enhver tid. Av og til er det selvfølgelig bare moro, men ikke til enhver tid. Da vil jeg mye heller være ufeminin og praktisk! Hehe, den måtte jo bare komme... Skal det altså ikke være lov å som mann ytre litt om personlige preferanser når vi diskuterer hva man oppfatter som feminint og tiltrekkende hos dagens kvinner? Jeg hinter litt om hva jeg synes er feminint og flott, du/dere forteller/kommenterer hva dere foretrekker selv, er ikke det generell debatt lenger? Såklart er deres synspunkter interessante, ellers hadde man vel ikke giddet å poste noen innlegg i denne tråden overhode. Man må da kunne legge frem litt av det man finner attraktivt, tennende og sexy i en tråd om "Femininitet og kvinneideal her til lands" uten at det skal oppfattes som at deres synspunkt er uinteressant. Oppfatter du det sånn tolker jeg det nesten dithen at fordi man ikke skriver utelukkende bekreftende kommentarer på deres meninger, er det ingen vits i å diskutere lenger... Kle deg slik du føler deg best i du, verken jeg eller mine medbrødre kan hindre deg i det i et fritt demokratisk land. Men meninger må vi da få lov å ha, like fullt som at dere har meninger om hvordan vi fremtrer, ikke sant? Dessuten har jeg aldri skrevet noe sted at kvinner skal kle seg slik jeg ser på som sexy og feminint til enhver tid, har jeg? Når det er sagt finnes det en mellomting mellom den lille sorte og slitte joggebukser (som jeg registrerer mange av jentene her sverger til når de er hjemme i sitt eget hus). Det går an å ha en hverdagslig klesstil som utsråler femininitet, på en adskillig enklere måte enn den fulle pakka dere "strever dere gjennom" for å gå på gallamiddag, jepp...
Gjest A. Caron Skrevet 19. august 2009 #224 Skrevet 19. august 2009 Jeg har hørt og lest flere ganger at noen menn faktisk synes det, jeg syns hun er flott og har aldri forbundet henne med feit. Så ditt innlegg er det latterligste jeg har hørt. Jøss, du hører både ditt og datt du, til og med innlegget du kommenterer... (beklager, kunne ikke dy meg)
Gjest sleksforskern Skrevet 19. august 2009 #225 Skrevet 19. august 2009 Når det er sagt finnes det en mellomting mellom den lille sorte og slitte joggebukser (som jeg registrerer mange av jentene her sverger til når de er hjemme i sitt eget hus). Det går an å ha en hverdagslig klesstil som utsråler femininitet, på en adskillig enklere måte enn den fulle pakka dere "strever dere gjennom" for å gå på gallamiddag, jepp... Så du de forklekjolene mange husmødre brukte før i tiden til hverdags? Ikke noe spesielt lekkert det heller akkurat, men de pyntet seg til festlige anledninger og det gjør mange i dag også. Og flere brukte smårutete skjørt med tykk strømpebukse under og flate sko. Vi må ikke la oss lure av hvordan påkledningene er på filmstjernene og i filmene, det er film og gjerne av overklassen men så klart det fantes noen vanlige kvinner som også gikk sånn kledt. Nabokona gjorde det og man skulle da tro at mannen var veldig fornøyd med henne, men nei - han var utro likevel han til tross for den lekre kona. Og det var på begynnelsen av 60-tallet da kvinnene fortsatt ikke var blitt så kravstor og lite feminine som damene i dag er, visstnok. Som mann så ser jeg stadig lekre damer rundt omkring, de andre får jeg ikke med meg, har tunnelsyn.
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. august 2009 #226 Skrevet 19. august 2009 Hehe, den måtte jo bare komme... Skal det altså ikke være lov å som mann ytre litt om personlige preferanser når vi diskuterer hva man oppfatter som feminint og tiltrekkende hos dagens kvinner? Jeg hinter litt om hva jeg synes er feminint og flott, du/dere forteller/kommenterer hva dere foretrekker selv, er ikke det generell debatt lenger? Såklart er deres synspunkter interessante, ellers hadde man vel ikke giddet å poste noen innlegg i denne tråden overhode. Man må da kunne legge frem litt av det man finner attraktivt, tennende og sexy i en tråd om "Femininitet og kvinneideal her til lands" uten at det skal oppfattes som at deres synspunkt er uinteressant. Oppfatter du det sånn tolker jeg det nesten dithen at fordi man ikke skriver utelukkende bekreftende kommentarer på deres meninger, er det ingen vits i å diskutere lenger... Kle deg slik du føler deg best i du, verken jeg eller mine medbrødre kan hindre deg i det i et fritt demokratisk land. Men meninger må vi da få lov å ha, like fullt som at dere har meninger om hvordan vi fremtrer, ikke sant? Dessuten har jeg aldri skrevet noe sted at kvinner skal kle seg slik jeg ser på som sexy og feminint til enhver tid, har jeg? Når det er sagt finnes det en mellomting mellom den lille sorte og slitte joggebukser (som jeg registrerer mange av jentene her sverger til når de er hjemme i sitt eget hus). Det går an å ha en hverdagslig klesstil som utsråler femininitet, på en adskillig enklere måte enn den fulle pakka dere "strever dere gjennom" for å gå på gallamiddag, jepp... Du misforstår meg nok litt, elleres har jeg uttrykt meg uklart. For all del, jeg har ingen problemer med at folk er uenig med meg, det hadde blitt en kjedeligere verden hvis alle var enige. Poenget er at i det du sier, "jeg synes dette er det som gjør noen sexy/feminine", så ser ikke jeg at det er noe mer diskusjonsgrunnlag. Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å prøve og forandre på dine preferanser og dine tenningsmønstre, de er gjerne godt fastsatte og vanskelige å endre Nå ser jeg jo at jeg har brukt meg selv som eksempel i det forrige innlegget mitt også, men jeg håper nå iallefall at jeg har greid å generealisere slik jeg hadde tenkt da, ellers har jeg nå driti på draget
Gjest Gjest_tja_* Skrevet 19. august 2009 #227 Skrevet 19. august 2009 Jøss, du hører både ditt og datt du, til og med innlegget du kommenterer... (beklager, kunne ikke dy meg) eh, skjønte ikke.... som jeg sa NOEN menn mener faktisk det. Ja, jeg er både belest og får med meg hva som blir sagt rundt omkring. Min sannhet er like god som din, sannheten er forskjellig. Alle menn liker ikke det samme skjønner du, og alle kvinner liker heller ikke det samme. Den jeg siterte hadde "hørt" innlegget mitt, jeg hadde lest hans - tror det er en han, tolker vilt. Klarte ikke å dy meg
Gjest A. Caron Skrevet 19. august 2009 #228 Skrevet 19. august 2009 Men igjen, er den søte, pene og friske MM, IKKE feminin? Jøsses, kvinner er stort sett feminine, menn er stort sett maskuline, i Evas/Adams drakt, i bukser, i søplesekker, i romdrakt... Men så var det den lille 5-prosenteren dah... (som jeg først ikke skjønte hvor kom fra, men som jeg jo etterhvert innså er den gedigne prikken over i`en), som flytter MM opp fra å være feminin i regi av å være kvinne til å innta et øvre lag av vår atmosfære - "FEMISFÆREN"...
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #229 Skrevet 19. august 2009 Jeg har hørt og lest flere ganger at noen menn faktisk synes det, jeg syns hun er flott og har aldri forbundet henne med feit. Så ditt innlegg er det latterligste jeg har hørt. Jeg tror ikke menn synes Marilyn var for feit, men at noen kvinner synes det. Noen kvinner takler ikke kvinnelighet.
Gjest A. Caron Skrevet 19. august 2009 #230 Skrevet 19. august 2009 eh, skjønte ikke.... som jeg sa NOEN menn mener faktisk det. Ja, jeg er både belest og får med meg hva som blir sagt rundt omkring. Min sannhet er like god som din, sannheten er forskjellig. Alle menn liker ikke det samme skjønner du, og alle kvinner liker heller ikke det samme. Den jeg siterte hadde "hørt" innlegget mitt, jeg hadde lest hans - tror det er en han, tolker vilt. Klarte ikke å dy meg "Så ditt innlegg er det latterligste jeg har hørt." Beklager, jeg så ikke innlegget hans/hennes. Hadde du smelt på et par gåsøyne på "hørt" hadde jeg forstått, og latt være å flåse med deg. Sorry me
Gjest A. Caron Skrevet 19. august 2009 #231 Skrevet 19. august 2009 Det du snakker om her er tenningsmønster, ikke femininitet. Jeg vet om en som tenner på jenter i gummistøvler og regntøy, det finnes de som tenner på antenner, bleier osv. Det er ikke dermed sagt at disse tingene er feminine. Om du tenner på jenter med strømpebukser med søm i betyr dette at du tenner på strømpebukser med søm i. Hverken mer eller mindre. Ei heller blir strømpebukser med søm det eneste som er feminint. Greit nok at disse tingene handler om tenningsmønstre (først og fremst), men så lenge vi holder oss innenfor temaet hva som er feminin bekledning er det etter mitt syn intet i veien for å bruke disse i sammenheng med hva man oppfatter som mer eller mindre feminint ved helheten hos kvinnene. Om jeg tenner på en kvinne i STRØMPER MED SØM (aldri strømpebukser med søm!!!), betyr det altså at jeg finner denne kvinnen ekstra feminin og sexy med dette klesplagget på, ikke klesplagget isolert. Det er stor forskjell på å føle seksuell tiltrekning til et spesifikt klesplagg, og å se en person kledd i dette, hvilket igjen betyr at jeg ikke handler nylonstrømper med søm til eget bruk, men til kvinnen jeg bor sammen med og som også elsker dette... Og som du sier, ei heller er strømpebukser med søm det eneste ene som er feminint, det er vi helt enige i.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #232 Skrevet 19. august 2009 En annen ting er jo at den norske mannen av idag syns MM er for feit for dem. Det var dette du skrev. Så prøver du etterpå å vri deg unna med at du ikke har hevdet det, men bare hørt at NOEN synes det. Ditt opprinnelig utsagn var latterlig. Bare å innse det, lille venn.
Gjest A. Caron Skrevet 19. august 2009 #233 Skrevet 19. august 2009 Jeg blir småkvalm av å lese det mange menn skriver i denne tråden. Norske kvinner har kjempet for likestilling i hundrevis av år, for å få lik lønn for likt arbeid, for å få retten til å skille seg fra voldelige ektemenn, for å få rett til å arbeide innenfor det feltet de har sine evner, for å få stemmerett. Kvinnelige forfattere har blitt trakkasert og hetset og nektet å få gitt ut det de har skrevet under eget navn. En enorm innsats har disse sterke kvinnene lagt ned, og det er noe HELE det norske samfunnet nyter godt av i dag. Hvor ville vi ha vært idag uten en eneste kvinnelig leder, uten en eneste kvinnelig politiker? Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men orker ikke.. Blir bare usigelig trist av at så få ser hele bildet her. Jeg for min del takker disse sterke norske likestillingskvinnene som har slitt for at vi har den friheten vi har. Og mange sterke kvinner kommer heldigvis etter i flere av de landene dere ramser opp, hvor dere henter disse "tekkelige og underdanige" kvinnene deres. Bare dra! Selv er jeg glad for å være gift med en mann som elsker meg som MENNESKE med egne meninger og ambisjoner, og ikke som noe han kan "smykke" seg med! Og takk og lov at de fleste er som han!! Jeg skjønner, og ser, hva du legger opp til her. Det har blitt postet flere innlegg liknende ditt i denne debatten og tro meg, jeg har MYE på hjertet jeg kunne kommentert i ditt innlegg, men tror jeg klokelig skal avstå fra det i denne tråden. Lag gjerne en ny tråd om dette emnet, så skal jeg gladelig stille opp til ny debatt, her får vi imidlertid holde oss til det debatten handler om...
Gjest brutal_mann Skrevet 19. august 2009 #234 Skrevet 19. august 2009 Jeg snakket i store bokstaver, og med humor om ulike typer kvinnelighet og femininitet. Jeg har også sagt at jeg foretrekker mer strenge renlinjete drakter og bukser. Så nei, jeg går ikke i rød kjole og hansker til daglig. Pokker!
Gjest Gjest_tja_* Skrevet 20. august 2009 #235 Skrevet 20. august 2009 Jeg tror ikke menn synes Marilyn var for feit, men at noen kvinner synes det. Noen kvinner takler ikke kvinnelighet. Ikke menn generelt, men noen menn mener det. Jeg har hørt det sagt, men jeg sier ikke at alle menn mener det. Jeg har også lest det på enkelte nettforum, men sier likevel ikke at alle menn mener det. Fortsatt er det noen menn som mener det. Det er forskjell på noen menn og alle menn. Menn er som sagt ikke like i sin damesmak. Ja, jeg vet at noen kvinner syns MM er feit, det har jeg faktisk lest på dette forumet. Men alle kvinner syns ikke hun er feit, og jeg syns hun er nydelig og akkurat passe. Det er viktig å huske på at Noen ikke er synonymt med alle, noen kan ha en annen oppfatning enn deg selv men alle har ikke det. Vi finner alltid noen som er enige med oss og noen som er uenige, det handler om preferanser. Og får å gjenta meg selv: JEG SYNS MARILYN MONROE ER NYDELIG OG HAR EN HELT PERFEKT FIGUR, OG JEG HAR IKKE NOE PROBLEM MED Å TAKLE AT DAMER ER VAKRE OG KVINNELIGE.
Gjest Tja - tar selvkritikk Skrevet 20. august 2009 #236 Skrevet 20. august 2009 Det var dette du skrev. Så prøver du etterpå å vri deg unna med at du ikke har hevdet det, men bare hørt at NOEN synes det. Ditt opprinnelig utsagn var latterlig. Bare å innse det, lille venn. Ok, det ser jeg nå, der falt jeg i den samme generaliseringsfella som dere gjør vedrørende den norske kvinnen. Jeg er ingens lille venn, men tar gjerne selvkritikk for uklare uttalelser. Jeg mener noen menn, og det gjorde jeg egentlig da jeg skrev mitt første innlegg også men falt som sagt i fella......
Gjest Tigress Skrevet 20. august 2009 #237 Skrevet 20. august 2009 Eg synest framleis det er eit for lite spenn over kva som er feminint, og faktisk også maskulint. Eg som kvinne kan jo då klage litt på at så få menn kler seg i dress no? Så det vi eigentleg ønskjer oss er kan hende ein kleskode som er litt meir formell, der ein må pynte seg litt meir til dagleg for å bli sett på som "kledd" om de skjønar kva eg meiner. Sjølv hatar eg maks å gå i strømpebukser, og høghælte sko går eg i maks to gonger i veka, ellers går det utover springinga mi (eg har ein kneskade), men eg kunne godt tenkt meg attende til ein meir formell, og faktisk meir feminin/maskulin klesstil, for eg trur faktisk vi ter oss betre når vi er penere i tøyet.
Gjest Sjokoladesaus Skrevet 20. august 2009 #239 Skrevet 20. august 2009 Jeg stemmer for at norske menn kler seg for lite maskulint i dag. Jeg ser så mye joggesko, løse og saggete bukser, store gensere og utvaska plagg. Klærne bærer preg av kjønsløshet og fremmer på ingen måte de maskuline trekkene vi kvinner er så glade i. Det mest maskuline som finnes er menn i dress, og ser gjerne at menn går i dress flere ganger i uka. Jeg ser heller ikke hvorfor menn må ta av seg dressen når de kommer hjem sånn at de ender opp med å pynte seg for andre når de går ut, men så være slaskete igjen når de kommer hjem. Pene mørke sko hører selvsagt med til antrekket, sammen med pent frisert hår og sjegg. Jeg kan ikke fatte at så mange menn i norge ikke ser ut til å bry seg om å ta vare på de pene maskuline trekkene, men heller går i slaskete kjønnsnøytrale klær uten å pynte seg i det hele tatt. Hvordan tror de at vi skal ta dem seriøst som menn når de bare fremstår som kjønnsløse slasker?
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 20. august 2009 #240 Skrevet 20. august 2009 Jeg har aldri opplevd at en gutt har pyntet seg for meg. Og aldri har jeg sett kjærestene til venninnene mine gjøre det heller. Derimot har jeg pyntet meg for gutter og for min egen del mange ganger. Noe å tenke på for gutta kanskje? Dere kan godt ta på dere en dress eller en skjorte for oss jentene en gang i blant dere også. Eller stelle håret mer enn en gang i året f.eks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå