Gjest A. Caron Skrevet 16. august 2009 #121 Skrevet 16. august 2009 Selv om forholdet var perfekt på akkuratt det området betyr ikke det at forholdet var perfekt på andre måter. Det ble slutt fordi vi var alt for forskjellige. OK, jeg får tro deg på det. Det som likevel slår meg er den voldsomme reaksjonen din på at en av partene KAN være den som avgjør, altså dominant, i forhold til partneren, som da blir den underdanige i et gitt tilfelle. Kona mi har f.eks. ikke peiling på bil, MC, mekanikk, snekring osv... Altså blir hun den underdanige i spørsmål der vi enten skal kjøpe ny bil eller MC, hvorvidt vi trenger et nytt sikringsskap, eller hvordan tilpasse et nytt overskap på kjøkkenet. Ellers lar jeg selvsagt henne ta avgjørelsen på alle felt der hun har mer peiling enn meg. Skal begge to ha like sterke meninger om ALT man som par møter i tilværelsen MÅ det oppstå konflikter. Så igjen, mange kvinners reaksjonsmønster på dette med dominans og underdanighet er ofte skremmende å se, da det lyser kvinnekamp og feminisme lang vei så snart noen såvidt nevner noe som går noen grader skjevt i forhold til likestillingen. En passe miks av dominans/underdanighet hos begge parter, og ting går som på skinner...
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. august 2009 #122 Skrevet 16. august 2009 OK, jeg får tro deg på det. Det som likevel slår meg er den voldsomme reaksjonen din på at en av partene KAN være den som avgjør, altså dominant, i forhold til partneren, som da blir den underdanige i et gitt tilfelle. Kona mi har f.eks. ikke peiling på bil, MC, mekanikk, snekring osv... Altså blir hun den underdanige i spørsmål der vi enten skal kjøpe ny bil eller MC, hvorvidt vi trenger et nytt sikringsskap, eller hvordan tilpasse et nytt overskap på kjøkkenet. Ellers lar jeg selvsagt henne ta avgjørelsen på alle felt der hun har mer peiling enn meg. Skal begge to ha like sterke meninger om ALT man som par møter i tilværelsen MÅ det oppstå konflikter. Så igjen, mange kvinners reaksjonsmønster på dette med dominans og underdanighet er ofte skremmende å se, da det lyser kvinnekamp og feminisme lang vei så snart noen såvidt nevner noe som går noen grader skjevt i forhold til likestillingen. En passe miks av dominans/underdanighet hos begge parter, og ting går som på skinner... Når man snakker om underdanighet/dominanse så tenker ikke jeg på bilkjøp osv. Tenker mer på sex o.l. jeg da. Det at man har ulike ansvarsområder i huset har ingen ting med underdanighet å gjøre.
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2009 #123 Skrevet 16. august 2009 Når man snakker om underdanighet/dominanse så tenker ikke jeg på bilkjøp osv. Tenker mer på sex o.l. jeg da. Det at man har ulike ansvarsområder i huset har ingen ting med underdanighet å gjøre. Et forhold handler om MYE mer enn bare sex.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. august 2009 #124 Skrevet 16. august 2009 Et forhold handler om MYE mer enn bare sex. Jeg sa ikke hva jeg forbandt med et forhold, jeg sa hva jeg forbandt med underdanighet. Dessuten sa jeg sex o.l. Hvis det er nå det gjelder bilkjøp du mener mannen skal være dominant er det greit nok det, men ved sofakjøp så er det ideelle at kvinnen er den "dominante".
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2009 #125 Skrevet 16. august 2009 Jeg sa ikke hva jeg forbandt med et forhold, jeg sa hva jeg forbandt med underdanighet. Dessuten sa jeg sex o.l. Hvis det er nå det gjelder bilkjøp du mener mannen skal være dominant er det greit nok det, men ved sofakjøp så er det ideelle at kvinnen er den "dominante". Innen sofakjøp forlanger jeg vetorett. Komfort trumfer design når som helst.
Gjest SmallTalk Skrevet 16. august 2009 #126 Skrevet 16. august 2009 Hos en kvinne så er det det, mens menn skal være dominerende. Hittil så har jeg lagt merke til at de damene som ikke er underdanige kommer lenger i f.eks jobbsammengenger enn de damene som er underdanige/har for mye respekt for sjefen. For å ta et kort eksempel: Vi er tre jenter som jobber deltid der hvor jeg jobber. To av disse får utelukkende drittvakter og færre vakter enn de ønsker, og blir jevnt over behandlet litt dårlig av sjefen. Disse er dessverre litt for underdanige i forhold til sjefen. Jeg som ikke finnes underdanig får det stort sett som jeg vil. Jeg lar meg ikke plukke på nesa, og jeg får mer ansvar og flere og bedre vakter enn de to andre. Hvis kvinner skal være underdanige, kan du da forklare hvorfor det da er mest lønnsomt å ikke være det? Jeg er ikke av den oppfatning at det er ideelt at menn er dominerende, og kvinner underdanige. Det er sikkert fint for noen, men det passer ikke for alle. Noen kvinner (og heldigvis også en del menn) har kommet lenger enn dette!
Gjest A. Caron Skrevet 16. august 2009 #127 Skrevet 16. august 2009 Når man snakker om underdanighet/dominanse så tenker ikke jeg på bilkjøp osv. Tenker mer på sex o.l. jeg da. Det at man har ulike ansvarsområder i huset har ingen ting med underdanighet å gjøre. Nuvel, så hvis jeg da avslører at min kone er ansvarlig for (merk deg "ansvarlig for", ikke dermed sagt gjør alt alene) det meste som har med husarbeidet å gjøre, da er det altså en grei tilværelse for en kvinne av i dag? Jeg trodde faktisk det var nettopp på det feltet dere ønsket mest likestilling, i tillegg til barnepass, karrière osv... Sex er jo lek, er det ikke? Og lek betyr at man kan alt fra å drive avanserte rollespill til å binde hverandre, piske hverandre, pisse på hverandre (skal ikke utdype det til yttergrensene, for de fins ikke), så lenge begge er klare for det. Her er det jo kun ett ord som gjelder, gjensidig respekt. Dette har lite med reell underdanighet å gjøre, om man ikke bedriver tvang såklart, men det var ikke slik jeg oppfattet det når ordene underdanighet/dominans kom på banen.
Gjest SmallTalk Skrevet 16. august 2009 #128 Skrevet 16. august 2009 Innen sofakjøp forlanger jeg vetorett. Komfort trumfer design når som helst. Jeg stemmer for en kombinasjon av disse to. Det er greit at sofaen ikke ser ut som noe bikkja har dratt med inn...
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2009 #129 Skrevet 16. august 2009 Hittil så har jeg lagt merke til at de damene som ikke er underdanige kommer lenger i f.eks jobbsammengenger enn de damene som er underdanige/har for mye respekt for sjefen. Kvinner jeg møter via jobb er underdanige og feminine, men så faglig sterke og dyktige at de kommer akkurat hvor de vil her i verden. Og det bokstavelig talt. faglig dyktige kvinnre som ikke er kvotert inn i jobben og det forutgående studiet. Blir resultater av slik. Du ser det at mange menn vurderer folk kun etter hva de faktisk leverer og gir ansvar og muligheter etter det alene.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. august 2009 #130 Skrevet 16. august 2009 Nuvel, så hvis Sex er jo lek, er det ikke? Og lek betyr at man kan alt fra å drive avanserte rollespill til å binde hverandre, piske hverandre, pisse på hverandre (skal ikke utdype det til yttergrensene, for de fins ikke), så lenge begge er klare for det. Her er det jo kun ett ord som gjelder, gjensidig respekt. Dette har lite med reell underdanighet å gjøre, om man ikke bedriver tvang såklart, men det var ikke slik jeg oppfattet det når ordene underdanighet/dominans kom på banen. Hvordan man fordeler husarbeid osv bryr jeg meg ikke så mye om, det viktigste er jo at man gjør like mye totalt sett. Både inne/ute hjemme og på jobb. Sex er ikke en lek, men noe veldig sårbart som man bør ta alvorlig. (men nyte)
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2009 #131 Skrevet 16. august 2009 Hvordan man fordeler husarbeid osv bryr jeg meg ikke så mye om, det viktigste er jo at man gjør like mye totalt sett. Både inne/ute hjemme og på jobb. Sex er ikke en lek, men noe veldig sårbart som man bør ta alvorlig. (men nyte) Dette er strengt tatt en annen diskusjon, men sex børvirkelig være en lek. Sex skal inneholde både bredde og dypde. Alt fra rå knulling med røde skinker til kosepludrenussepussesex. Uansett variant er lidenskap og respekt to nødvendige ingredienser. En skal ta sex alvorlig, men ikke så forbanna høytidelig.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. august 2009 #132 Skrevet 16. august 2009 Dette er strengt tatt en annen diskusjon, men sex børvirkelig være en lek. Sex skal inneholde både bredde og dypde. Alt fra rå knulling med røde skinker til kosepludrenussepussesex. Uansett variant er lidenskap og respekt to nødvendige ingredienser. En skal ta sex alvorlig, men ikke så forbanna høytidelig. Dette er en av de få grunnene til at jeg er glad for å være singel!
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2009 #133 Skrevet 16. august 2009 Dette er en av de få grunnene til at jeg er glad for å være singel! Og jeg påstår at om dette er en grunn til å være singel så har du til gode å oppleve sex med følelser.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. august 2009 #134 Skrevet 16. august 2009 Og jeg påstår at om dette er en grunn til å være singel så har du til gode å oppleve sex med følelser. Jeg har opplevd sex med følelser. Det er lekebiten jeg ikke er interessert i.
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2009 #135 Skrevet 16. august 2009 Jeg har opplevd sex med følelser. Det er lekebiten jeg ikke er interessert i.Et liv blottet for lidenskap og sjanser :klø:
Gjest Gjest_Leandra_* Skrevet 16. august 2009 #136 Skrevet 16. august 2009 Jeg har opplevd sex med følelser. Det er lekebiten jeg ikke er interessert i. He he. Har jo fått inntrykk av en viss snerpethet før, men her sier du det jo rett ut. Vel, du representerer heldigvis ikke majoriteten av forumets kvinnelige brukere.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. august 2009 #137 Skrevet 16. august 2009 Et liv blottet for lidenskap og sjanser :klø: Nope. Jeg har ikke noe behov for BDSM, swingers osv (for å sette det på spissen) for å oppleve lidenskap, og sjanser tar jeg på andre arenaer livet.
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. august 2009 #138 Skrevet 16. august 2009 He he. Har jo fått inntrykk av en viss snerpethet før, men her sier du det jo rett ut. Vel, du representerer heldigvis ikke majoriteten av forumets kvinnelige brukere. Er jeg snerpete fordi jeg ikke liker samme type sex som de andre brukerne her? :klø: Må man gjøre ting man synes er vondt/ubehagelig for å ikke være snerpete?
Gjest SmallTalk Skrevet 16. august 2009 #139 Skrevet 16. august 2009 Jeg har opplevd sex med følelser. Det er lekebiten jeg ikke er interessert i. Det er da fullt mulig å kombinere følelser og lekenhet? :klø: Selv om sex er en ting man bør ta seriøst, så er det jo ikke dermed sagt at den trenger å være grav alvorlig hele tiden. Sex uten lekenhet hørtes ut som en forholdsdreper...
Gjest SmallTalk Skrevet 16. august 2009 #140 Skrevet 16. august 2009 Er jeg snerpete fordi jeg ikke liker samme type sex som de andre brukerne her? :klø: Må man gjøre ting man synes er vondt/ubehagelig for å ikke være snerpete? Nei, med du fikk det til å virke som om sex var noe som skulle være grav alvorlig, ikke noe som skal være gøy for begge parter (hva det nå enn må bety for deg).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå