Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg lurer litt på om dere snakker om den samme typen østeuropeiske damer. Stjernedryss, jeg skjønner at du sikter til den glorete, billige stilen. Men er dette den stilen majoriteten av østeuropeiske kvinner har? Jeg vet ærlig talt ikke, for jeg har ikke vært i Øst-Europa. Det hadde jo vært greit om dere menn som liker østeuropeiske kvinner kunne spesifisere litt hvilken stil med bilder.

Brutal mann, mener du at du ikke synes enkelte østeuropeiske kvinner kler seg simpelt og glorete? For vi ser jo noen av dem her i Norge.

De østeuropeerne jeg har møtt har i hvertfall hatt glorete stil, men selvsagt har det vært individuelle forskjeller her også. Vi har blandt annet hatt Polsk au pair, vaskehjelp osv. Kan jo legge til at disse jentene ikke har all verdens å bruke på klær, men de går da med en del ting jeg aldri ville ha funnet på å kjøpt meg. Jeg mener ikke at de ser horete ut eller noe sånt noe, men kanskje litt malplassert. De pynter seg på en måte som ikke ser sofistikert ut.

Jeg har også vært en del i Alpene og der blir det bare mer og mer russere. Her snakker vi selvsagt rike russere. Skidressene de foretrekker er gjerne glinsene, med alt mulig dilldall, belter, pels, paljetter osv. (Jeg sier ikke at slike detaljer ikke er kult på skiklær, men det blir litt too much)

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Noen tror at femininitet handler bare om klær. Det handler også om å bevege seg, om oppførsel og språk. Det handler om masse subtile ting som til sammen gir et kraftig og vakkert feminint uttrykk.

Jeg vet at skjørt og skjole ikke passer hele året, men jeg vet også at en skikkelig vinterkåpe kan dekke over en meget elegant bluse.

Og ja, Øst-europeiske kvinner _kan_ se horete ut i stilen... Nevena Coneva som eksempel.

Før:

Etter:

http://www.youtube.com/watch?v=07jtaZQQwtI...feature=related

Dessverre viser ikke dette Øst-europeiske kvinners evne til å smile, ha varmt blikk og andre små nesten usynlige særpreg i kropspråk. Små detaljer som gjør dem til Kvinner med stor K.

Du kommer jo med et eksempel der dama er stylet av stylister og stivpyntet i kjole. Det hadde vært mye mer relevant om du kom med eksempler på hvordan de kledde seg en helt vanlig arbeidsdag.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Åh! Glemte å nevne at noe så enkelt som når disse kvinnene sier "Takk" så har de et tonefall, et smil og en blikkontakt som er den perfekte blandingen av underdanighet, indre styrke, jomfruelighet og det å være utfordrende. Rett og slett magisk :cool: Balansekunstnere av rang!

Gjest brutal_mann
Skrevet
Du kommer jo med et eksempel der dama er stylet av stylister og stivpyntet i kjole. Det hadde vært mye mer relevant om du kom med eksempler på hvordan de kledde seg en helt vanlig arbeidsdag.

Er litt drøyt å springe med kamera på jobb og ta bilder for å så poste dem her eller andre palsser på nett ;)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Åh! Glemte å nevne at noe så enkelt som når disse kvinnene sier "Takk" så har de et tonefall, et smil og en blikkontakt som er den perfekte blandingen av underdanighet, indre styrke, jomfruelighet og det å være utfordrende. Rett og slett magisk :cool: Balansekunstnere av rang!

Er underdanighet positivt??? :hakeslepp:

Gjest brutal_mann
Skrevet
Er underdanighet positivt??? :hakeslepp:

Hos en kvinne så er det det, mens menn skal være dominerende. Men om du leste ALT jeg skrev så ville du kanskje ha fått med deg "indre styrke" i samme setningen. Ordet "balansekunstnere" var heller ikke tilfeldig valgt.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Hos en kvinne så er det det, mens menn skal være dominerende. Men om du leste ALT jeg skrev så ville du kanskje ha fått med deg "indre styrke" i samme setningen. Ordet "balansekunstnere" var heller ikke tilfeldig valgt.

Mener du at menn skal være dominerende??? :hakeslepp:

Det at du foretrekker underdanige kvinner telle negativt uansett hvilke egenskaper du blander det sammen med. Underdanighet er ALDRI noe en bør forvente av en kvinne (eller mann for den saks skyld).

Nå skal jeg lære deg et nytt ord: Likeverd

Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)
Mener du at menn skal være dominerende??? :hakeslepp:

Det at du foretrekker underdanige kvinner telle negativt uansett hvilke egenskaper du blander det sammen med. Underdanighet er ALDRI noe en bør forvente av en kvinne (eller mann for den saks skyld).

Nå skal jeg lære deg et nytt ord: Likeverd

Noterer meg at du glatt ignorerte ordene "indre styrke" og "balansekunstnere". Takke meg til mennesker med personligheter som inneholder mange fasetter. En kan kombinere en underdaning og dominerende person og fremdeles ha et par som er likeverdige. Likeverd handler om gjensidig respekt, ikke om at alt skal være likt.

la meg også legge til at kvinner flest foretrekker dominerende menn. Uten at det betyr at disse kvinnene ikke har egne karrierer, meninger eller mål i livet.

Endret av brutal_mann
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Noterer meg at du glatt ignorerte ordene "indre styrke" og "balansekunstnere". Takke meg til mennesker med personligheter som inneholder mange fasetter. En kan kombinere en underdaning og dominerende person og fremdeles ha et par som er likeverdige. Likeverd handler om gjensidig respekt, ikke om at alt skal være likt.

En mann kan ha kombinasjon av så mange type egenskaper han bare vil så lenge ikke en av dem er dominerende. En mann skal IKKE være dominerende. Han må gjerne være selvsikker, ha egne meninger osv, men det er jo egenskaper jeg også har.

Jeg blir kvalm av å høre på deg!

Gjest brutal_mann
Skrevet
En mann kan ha kombinasjon av så mange type egenskaper han bare vil så lenge ikke en av dem er dominerende. En mann skal IKKE være dominerende. Han må gjerne være selvsikker, ha egne meninger osv, men det er jo egenskaper jeg også har.

Jeg blir kvalm av å høre på deg!

Heldigvis så er jeg ikke her for å skaffe meg venner :cool:

Veien fra selvsikker til dominerende er kortere enn du tror. Og i den sammenhengen, leser du egentlig hva jeg skriver, eller bare mener du hva jeg skal ha skrevet?

Skrevet

De øst-europerene JEG har sett har vært veldig forskjellig. Ene nabo-dama er fra Polen, det eneste er at hun alltid går med høye hæler, og at de har spektakulære krangler av og til. En jeg kjenner er gift med ei fra Litauen, som ikke er mye feminin. Søstra hennes er derimot typen til å kle seg i kjole og stillet hæler for å brenne bål i fjæra.

Ellers ser jeg jevnlig russiske jenter som jeg ikke leer på et øyenbryn over hvordan de verken er kledd eller oppfører seg.

Mitt inntrykk er iallefall at veldig mange i Norge har et veldig feil inntrykk av russere, sikkert mye pga at det de har sett er på tv, og da gjerne innslag om horetrafikk.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Heldigvis så er jeg ikke her for å skaffe meg venner :cool:

Veien fra selvsikker til dominerende er kortere enn du tror. Og i den sammenhengen, leser du egentlig hva jeg skriver, eller bare mener du hva jeg skal ha skrevet?

I de forholdene jeg har vært i har vi vært selvsikre med sterke meninger begge to, og det har absolutt ikke vært sånn at den ene parten har vært dominant. Heldigvis!

Gjest brutal_mann
Skrevet
I de forholdene jeg har vært i har vi vært selvsikre med sterke meninger begge to, og det har absolutt ikke vært sånn at den ene parten har vært dominant. Heldigvis!

Jeg tror, uten å være spydig eller belærende, at du kunne hatt godt av en noe dominerende mann.

Gjest Gjest_Kayla_*
Skrevet

Underdanig er et ganske sterkt ord. Jeg har ikke noe imot å være fysisk svakere enn en mann, og at han kan passe litt på meg. Men jeg tolker underdanig som at man ikke har like stor bestemmelsesrett i samlivet, og at den dominerende får det siste ordet. Er det dette du mener, Brutal mann? I så fall er du kanskje blitt litt miljøskadet der borte i øst? ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Underdanig er et ganske sterkt ord. Jeg har ikke noe imot å være fysisk svakere enn en mann, og at han kan passe litt på meg. Men jeg tolker underdanig som at man ikke har like stor bestemmelsesrett i samlivet, og at den dominerende får det siste ordet. Er det dette du mener, Brutal mann? I så fall er du kanskje blitt litt miljøskadet der borte i øst? ;)

Niks, det er ikke det jeg mener. Men en manns rolle er å være den trygge bautaen. Den som skjærer igjennom ved tvil. Den som innehar frontrollen mot alle potensielle ytre trussler. (Der ytre trusler handler i dag mer om papirtrusler enn sabeltanntigre ;) ). Og... De fleste kvinner liker å ha en mann i sengen som virkelig tar dem.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Niks, det er ikke det jeg mener. Men en manns rolle er å være den trygge bautaen. Den som skjærer igjennom ved tvil. Den som innehar frontrollen mot alle potensielle ytre trussler. (Der ytre trusler handler i dag mer om papirtrusler enn sabeltanntigre ;) ). Og... De fleste kvinner liker å ha en mann i sengen som virkelig tar dem.

Det kan da like gjerne være kvinner som skjærer gjennom der det er tvil. Det er like vanlig det. Det er ikke uten grunn at kvinnen i forholdet ofte blir omtalt som "sjefen".

Gjest A. Caron
Skrevet

Hvorfor tok de så slutt disse forholdene da, hvis dere hadde så sterke og selvsikre meninger begge to, og det er det eneste riktige og perfekte?

Det har vært skrevet før, og jeg gjentar gjerne, dere likestiller dere rett i avgrunnen med de krampaktig feministiske holdningene deres, så bare stå på...

Gjest Gjest_Kayla_*
Skrevet

Ok, da er det greit. Har nok ikke så mye i mot en sånn type. ;)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Hvorfor tok de så slutt disse forholdene da, hvis dere hadde så sterke og selvsikre meninger begge to, og det er det eneste riktige og perfekte?

Det har vært skrevet før, og jeg gjentar gjerne, dere likestiller dere rett i avgrunnen med de krampaktig feministiske holdningene deres, så bare stå på...

Selv om forholdet var perfekt på akkuratt det området betyr ikke det at forholdet var perfekt på andre måter. Det ble slutt fordi vi var alt for forskjellige.

Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)
Det kan da like gjerne være kvinner som skjærer gjennom der det er tvil. Det er like vanlig det. Det er ikke uten grunn at kvinnen i forholdet ofte blir omtalt som "sjefen".

Grunnen til det er at mange norske menn er ødelagt av å ha vokst opp i norske hjem der naturlig maskulinitet er bannlyst. Legg til at menn fra naturens side er mer følelsesmennesker enn kvinner og du har en destruktiv kombinasjon.

I langvarige lykkelige forhold har en ying og yang balanse i forholdet, der mennene er den dominerende.

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...