Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

egnetlig veldig underlig dette her, for selv liker jeg godt å stelle meg hver dag(passe sminket/stelt hår osv) og gjør også dette - men kjæresten min foretrekker meg med minst mulig sminke.

det er ikke fordi han synes jeg overdriver sminken, men fordi han liker dette best(og han er regnet som å være veldig kjekk og veltrent. får veldig ofte kommentarer fra andre på dette)

i tillegg til dette så har jeg(og jeg har undret meg mang en gang) alltid trukket de som har vært mest interessert når jeg har sett helt ordniær ut, gjerne gått usminket ut med venner(det skjer ikke ofte, men det har hendt)- eller bare vært litt småradden.

spesielt en gang var det en helt fantastisk kjekk mann(som i høy, mørk tredagers skjegg - så deilig at du bare vil spise mannen opp-nydelig) som jeg må anta etter oppførselen å dømme synes jeg var veldlig interessant utseendemessig - og hva gikk jeg i?

støvler og regnkåpe......og menn vet ikke hva ilse jacobsen støvler er, så det var neppe min smak som tiltrakk ham.

så jeg har igrunnen funnet ut at jeg selv trekker e mest interesserte mannfolka når jeg går med bh`en som gir de kjipeste puppene, støvler, ingen eller lite sminke og verdens kjedeligste hår og klesstil.

fatter det ikke selv, for jeg vet jeg ser dobbelt så bra ut når jeg steller meg utover det minimale - men det motbeviser iallefall påstandene til ts i mitt tilfelle.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Øst-europeiske kvinner som er feminine ligger i en helt annen liga enn norske kvinner. De Øst-europeiske kvinner som vet å kle seg ligger i en liga norske kvinner bare kan drømme om.

Been there, done that. For ikke å snakke om måten de beveger seg på...

Skrevet

Ble det dyrt, eller?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Ble det dyrt, eller?

Niks. Kostet meg ikke en krone. Noen av dem har flyttet hit og lært seg norsk på egenhånd. Velfungerende i det norske samfunn, ikke like velfungerende på det personlige mentale plan.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Øst-europeiske kvinner som er feminine ligger i en helt annen liga enn norske kvinner. De Øst-europeiske kvinner som vet å kle seg ligger i en liga norske kvinner bare kan drømme om.

Vel..det er nok en liga vi norske kvinner ikke drømmer om uansett.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Vel..det er nok en liga vi norske kvinner ikke drømmer om uansett.

Fordi det er helt uoppnåelig for dere å være feminine og kunnskapsrike samtidig? Møter Øst- og Sør-Europeiske karrierekvinner hver eneste uke. Deres femininitet og den respekt de har innen sine fag er rett og slett fantastisk å få oppleve. Disse kvinnene glemmer ikke å være kvinner bare fordi de har en hjerne kombinert med vilje.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Fordi det er helt uoppnåelig for dere å være feminine og kunnskapsrike samtidig? Møter Øst- og Sør-Europeiske karrierekvinner hver eneste uke. Deres femininitet og den respekt de har innen sine fag er rett og slett fantastisk å få oppleve. Disse kvinnene glemmer ikke å være kvinner bare fordi de har en hjerne kombinert med vilje.

Fordi stilens dems ikke er min stil. Kan du ikke bare akseptere at norske kvinner ikke ønsker å se ut som russiske?

Greit nok at du liker russiske damer best. Da får du skaffe deg en russer.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Fordi stilens dems ikke er min stil. Kan du ikke bare akseptere at norske kvinner ikke ønsker å se ut som russiske?

Greit nok at du liker russiske damer best. Da får du skaffe deg en russer.

Jeg har ikke skrevet "russer" noe sted. Jeg snakker om Øst- og Sør-europeiske damer. Sjekk linkene i min signatur for referanse. Henholdsvis Bulgaria og Korsika.

Skjørt, bluse, diskret sminket og skikkelig fancy strømpebukser til hverdags. Det er det jeg er såpass heldig å få oppleve hver eneste arbeidsdag. Rett og slett inspirerende å jobbe i slike omgivelser :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg har ikke skrevet "russer" noe sted. Jeg snakker om Øst- og Sør-europeiske damer. Sjekk linkene i min signatur for referanse. Henholdsvis Bulgaria og Korsika.

Skjørt, bluse, diskret sminket og skikkelig fancy strømpebukser til hverdags. Det er det jeg er såpass heldig å få oppleve hver eneste arbeidsdag. Rett og slett inspirerende å jobbe i slike omgivelser :)

Russere er da i høyeste grad østeuropeiske.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Russere er da i høyeste grad østeuropeiske.

Jepp. Det er også Ukrainere, Bulgarere, Ungarere, "Jugoslaver", Slovenere, Hviterussre, Latviere osv. Det er stor forksjell på disse nasjonene og deres innbyggere. Ergo så er "russer" ikke dekkende for det som legges inn i Øst-Europeer.

Gjest Norsk kvinne
Skrevet

Jeg synes østeuropeiske kvinner kan være mye vakrere enn norske. Ta for eksempel hovedpersonen i Askepottfilmen, Libuse. Men det er jo mye genetisk i dette. Norske kvinner kan jo ikke for at de ser ut som de gjør, at de har mindre markerte kinnben, tynnere lepper, er kraftigere i benbygningen og har en grovere måte å bevege seg på. Så jeg ser ikke helt poenget med å kritisere dette. Det kan være sårende for noen. Selv er jeg av den feminine typen i utseende og bevegelser. Har til og med noen ganger blitt spurt om jeg er østeuropeisk, kanskje fordi jeg har markerte bryn, kinnben og smal figur. Men det blir urettferdig om alle norske kvinner skal leve opp til utenlandske ideal.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Vi har tydeligvis ulikt syn på hva som er feminint, for jeg synes det skandinaviske utseendet er mye mer feminint og behagelig. Synes det er flott at jeg kan gå i tykk dunjakke, vinterstøvletter osv og likevel se feminin ut.

At enkelte menn hadde foretrukket at jeg gikk med åpne stilletter på snøføre det &%$# jeg i.

Skrevet

Jeg synes ikke det dreier seg så mye om klesstil, men mer om det å føre seg. Noen norske kvinner er litt grove i bevegelser og stive i kroppen, spesielt hofter. Latinske kvinner er mer sensuelle sånn sett. Men jeg synes i grunnen det er helt greit at vi er forskjellige. Sammenlignet med en kvinne som er grov og stiv, føler jeg meg jo litt ekstra flott, he he. ;)

Gjest A. Caron
Skrevet
Vet du, siden jeg betviler at du har levd en eneste effektiv dag iført skjørt og høye hæler, så betviler jeg også at du faktisk 'kan skjønne' at ikke alle velger det i hverdagen.

At det liksom skal komme av at vi bare ikke er vant til det eller har brukt det noe særlig, hva vet du om det? Har du hatt noen seriøst undersøkelse som viser til at de av kvinner som ikke foretrekker høye hæler og skjørt i hverdagen, gjør det fordi de egentlig bare ikke er vant til det?

Jeg foretrekker altså ikke det, jeg foretrekker pene bukser og pene topper og pene, flate sko! Dette til tross for at jeg i mine yngre dager løp rundt i skyhøye hæler og smale skjørt, både på jobb og ellers.

Jeg fikser udmerket godt å gå i det, jeg VELGER å la det være, fordi jeg føler meg mer meg uten!!

Jeg har funnet min stil, og den innebærer i utgangspunktet ikke høye hæler og skjørt, noe jeg har forsøkt igjen for å please visse menn, og endt opp med å bli enda mer enig med meg selv i at dette faktisk blir å spille ett spill. Noe jeg ikke er interessert i.

og nå tror jeg faktisk jeg vet litt av grunnen til at norske kvinner faktisk kler seg slik de selv føler det komfertabelt; VI TRENGER DERE IKKE!!! Vi er vel ett av de landene der kvinner klarer seg både økonomisk og praktisk nok på egenhånd. Derfor blir det å finne seg en partner, noe mange gjør fordi de ønsker en å dele livet med, en å ha det godt sammen med. Ikke fordi vi er avhengige av dere slik mange andre er.

Denne forskjellen gjør vel da kanskje også at det for oss er lettere å tenke "vel, liker han meg ikke som jeg er, så kan han jo bare gå ett annet sted!!!"

Og når vi finner oss partnere, så finner vi partnere som liker oss slik vi er, de setter pris på oss for hvem vi er og hvilken stil vi føler er oss selv, ikke fordi vi gjør ting kun fordi DERE vil vi skal.

Og norske menns tanker om at kvinner ikke er like mye kvinner dersom de ikke kler seg som øst-europeere... vel, i den gjengen ikke-norske menn jeg vanker mest i, så er nordmenn faktisk ganske alene om å ikke finne norske kvinner feminine!! Endel menn som kommer fra land der kvinnene er omtrent oppvokst i skjørt/kjoler og høye hæler, ser altså femininiteten til norske kvinner, fordi de har lært å se det feminine i selve kvinnen? Når alle går i kjoler og skjørt, så lærer man kanskje det vi prøver å si her, at femininitet kommer fra noe annet en kun hva du har på deg.

For meg betyr det også noe at mannen jeg bryr meg om, synes jeg er flott! Heldigvis er han ingen norsk mann, så han synes faktisk jeg er flott både med og uten sminke, han er stolt av å gå ved siden av meg, selv når jeg går i bukser og lave hæler, og han ser at andre menn behandler meg som en Kvinne til tross for at jeg ikke bruker en masse smykker og stæsj.

Du skjønner, det å gjøre det beste ut av hva man har, betyr ikke for alle å kle seg i skjørt og kjoler, det betyr å kle seg slik at man fremhever det man synes er flott ved seg selv, og DET kan gjøres på mange andre måter en å kle seg i hæler og skjørt.

jeg er takknemlig for alle de menn jeg har rundt meg, som faktisk skjønner det.

---

Det har vært meg, i forhold med norske menn.

Det har ikke vært fordi jeg hadde så skrekkelig behov eller lyst til å bære de posene, jeg vet å verdsette en gentlemann, så absolutt, men når mannen ikke tar dem, så må jo noen ta dem!!

nei,m en alle er heller ikke enige om hva som er en pen duk.

du synes en pen duk er rutete, og nekter å akseptere at andre kan synes ensfargede duker er penere på deres bord. Har ikke noe med ren eller skitten å gjøre, har med smak å gjøre.

Jeg skulle gjerne hatt deg i min hverdag ett døgn, så skulle du fått sett disse kvinnene, men noe sier meg at du ikke ville passet inn. For det som også er gjengse for disse kvinnene, er at de er sterke og selvstendige, til tross for at de er flotte å se på i voksen alder.

og jeg vet nok menn som er enig med meg i de jeg finner flotte og vakre mellom 30-40, så det er nok ikke bare i eget hode.

Er forøvrig mellom 30 og 40 selv, og VET jeg ser bra ut.

---

'hvorfor lar dere damene deres gå slik?'.....

kanskje det er her problemet til norske menn ligger?

Siden di ikke lenger bestemmer over norske kvinner, så føler de seg mindre mann? Og siden DE føler seg mindre menn, så gjør de alt de kan for å få kvinner til å føle seg mindre bra, slik at de igjen kan få taket på kvinner?

Dersom norske menn kunne svart med stolthet at han ikke trenger bestemme over den norske kvinnen, fordi hun udmerket godt klarer å bestemme over seg selv, slik alle voksne menn klarer, og at de elsker henne fordi hun er sterk og selvstendig i tillegg til å være flott!! så kanskje dere hadde klart å se at det er akkurat det som er sannheten!

At du skammer deg over norske kvinner, fordi hun selv bestemmer å finne sin stil, viser bare din svakhet, ikke kvinnens ufemininitet.

---

ah... så alle hverdagslig kledde norske menn, er slik bare fordi de ikke ser noen vakre kvinner... jaaaaaaa!!! Ikke bare har dere ikke lenger kontroll over oss, dere blir jaggu styrt av oss også. Kanskje ikke å rart med denne negative holdningen til kvinner?

Men se hvor problemet ligger, nok av utenlandske menn med lydige og kjolekledde kvinner, velger norske kvinner. Kanskje FORDI vi er selvstendige og trygge på hvem vi er? Jeg vet at det er noe av det min verdsetter ihvertfall, at jeg vet hvem jeg er og hva jeg trives med. At ejg ikke gjør ting bare for å please ham. Min styrke og selvstendighet er noe av det som skiller seg ut positivt, i tilleg til at jeg altså elsker å trene og holder meg fit, samt har ett ellers godt utseendet.

Bare et par kommentarer:

Ditt (og flere kvinners) enorme engasjement i å forsvare den norske kvinnes utvikling og ståsted så fort en mann kommer med det minste snev av kritikk, understreker i astronomiske dimensjoner grunnen til at vi i dag har fått nærmest krigstilstander kjønnene imellom i dette landet. Hvorfor vi i dag har passert 50% skillsmisser, og hvorfor det skrives kilometervis og tusenvis av Gb med diskusjoner av nettopp samme innhold som denne tråden, hver eneste jævla dag på nettet...

Jeg er selv en av de menn som i dag har thailandsk kone, som forlengst har gitt opp "kampen" (ja, jeg innrømmer det glatt, dere har vunnet), og som nå lever et innholdsrikt, stabilt, kjærlighetsfyllt og respektfullt liv, der jeg slipper å måtte ta hensyn til alle de krav og holdninger dere frigjorte norske kvinnevesener har satt som standard for dagens tikkende bomber av parforhold.

Så tenker du sikkert (noe du også har skrevet ordrett), "vi trenger dere ikke", så for guds skyld, bare reis til østeuropa, søramerika eller sørøst-asia og finn dere koner om dere ikke takler vår selvstendighet.

Jepp, og tro meg, vi er MANGE, fryktelig mange, og vi blir stadig flere, som gjør dette. Og da spør jeg, er dette en god utvikling? Er det oss det er noe feil ved (tusenvis av norske menn)? Kan det virkelig være mulig at SÅ MANGE MENN innenfor et puslete lite drittland som Norge, nesten uten innbyggere, regelrett gir opp å ha noe som helst med den kvinnelige delen av befolkningen å gjøre lenger?

NEI, NEI ,NEI, det er dere som har utviklet dere de siste 37 åra, det er dere som har stått for all endring, det er dere som har "kjempet" fram alle de såkalte rettighetene og kravene slik at dere i dag fremstår som det dere kaller "selvstendige, uavhengige og frigjorte" kvinner.

Vi har bare måttet tilpasse oss hele veien, forsøke å gjøre dere til lags, og nærmest bli som kvinner å regne på mange områder for å opprettholde balansen og husfreden.

Det er menlig her grensen nå er nådd, denne leken gidder vi rett og slett ikke å være med på lenger, og så lenge det enda (før galskapen sprer seg rundt hele kloden) finnes land og kulturer der menn er menn og kvinner er kvinner (og ikke Jan Thomas`er og testosteronbabes) vil dere etterhvert komme til å slite med utvalget, kjære frigjorte damer...

Kvinnefiendtlig? Langtifra, kun mot den norske, ultrafeministiske, triumferende, kjønnsutjevnende, manipulerende delen av arten.

Generaliserende? Godt mulig, men det er gjengs over det norske folk overfor innvandrere også, det blir ofte sånn når noen få ødelegger for alle, bare at i dette tilfellet er det dessverre motsatt.

Og til slutt, det var femininitet TS la opp til debatt om, du vred det over til feminisme, derfor mitt innlegg til deg og dine likesinnede medsøstre...

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg synes ikke det dreier seg så mye om klesstil, men mer om det å føre seg. Noen norske kvinner er litt grove i bevegelser og stive i kroppen, spesielt hofter. Latinske kvinner er mer sensuelle sånn sett. Men jeg synes i grunnen det er helt greit at vi er forskjellige. Sammenlignet med en kvinne som er grov og stiv, føler jeg meg jo litt ekstra flott, he he. ;)

Jaja, jeg føler meg ekstra flott når jeg sammenligner meg med østeuropeere.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Oh... Da er du ute og seiler i forhold til hva menn faktisk vil ha.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Oh... Da er du ute og seiler i forhold til hva menn faktisk vil ha.

Tror nok ikke det nei. Menn er vel enn heterogen gruppe på samme måter som kvinner tenker jeg. Noen liker østeuropeere, og noen liker vesteuropeere :)

Skrevet

Jeg lurer litt på om dere snakker om den samme typen østeuropeiske damer. Stjernedryss, jeg skjønner at du sikter til den glorete, billige stilen. Men er dette den stilen majoriteten av østeuropeiske kvinner har? Jeg vet ærlig talt ikke, for jeg har ikke vært i Øst-Europa. Det hadde jo vært greit om dere menn som liker østeuropeiske kvinner kunne spesifisere litt hvilken stil med bilder.

Brutal mann, mener du at du ikke synes enkelte østeuropeiske kvinner kler seg simpelt og glorete? For vi ser jo noen av dem her i Norge.

Skrevet

Ja da lurer jeg på hvilken bransje du jobber i.....hehe....servicebransjen kanskje? En sur og bitter hotellansatt som er drittlei av stygge norske damer?

Hallo....det virker ut som du bruker jævla mye energi på å debattere hvor jævla stygge, ufeminine og dårlig kledd norske damer er.

Her har vi vinter, du vet det ikke sant?? Det passer ikke med skjørt, strømpebuker og kjoler hele året. Derfor er bukse mye mer behagelig. Dere norske menn som ikke liker norske damer, bare flytt ut, eller hent dere enn utenlandsk partner. Hva er problemet? Problemet er vel at dere selv om dere blir lykkelige med deres utenlandske partnere, fortsatt ikke kan akseptere at kvinner går kledd og går på den måten de gjør. Hva med å utvide toleranseevnen deres litt?? Djeeses for noen sutrehuer, det spiller vel f...ingen rolle hva klær man går med, når du ikke trenger ha noe med disse vesene, stygge, ekle og jævlige som de er, i det hele tatt???

Gjest brutal_mann
Skrevet

Noen tror at femininitet handler bare om klær. Det handler også om å bevege seg, om oppførsel og språk. Det handler om masse subtile ting som til sammen gir et kraftig og vakkert feminint uttrykk.

Jeg vet at skjørt og skjole ikke passer hele året, men jeg vet også at en skikkelig vinterkåpe kan dekke over en meget elegant bluse.

Og ja, Øst-europeiske kvinner _kan_ se horete ut i stilen... Nevena Coneva som eksempel.

Før:

Etter:

http://www.youtube.com/watch?v=07jtaZQQwtI...feature=related

Dessverre viser ikke dette Øst-europeiske kvinners evne til å smile, ha varmt blikk og andre små nesten usynlige særpreg i kropspråk. Små detaljer som gjør dem til Kvinner med stor K.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...