Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakker du om norge, nå?

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen du gir - jenter flest jeg ser til hverdags kler seg pent, er velstelte og pent sminket og håret stylet. Dette er både på butikken og på universitetet der jeg går.

Jeg syns forsåvidt at det er et sterkhetstegn ved en kvinnes personlighet at hun også kan ikle seg lite flatterende klær og likevel gå ut blant folk.

Mannen min ville nok ikke hatt meg om jeg ikke både var opptatt av utseendet mitt og likte å kle meg pent til hverdag, i tillegg til at jeg ikke har noe problem med å ta på meg kjeledress og gamle joggesko og dra på fisketur og ende opp med hender og neglebånd fulle av fiskeslo. Eller at jeg kan ta en kjapp tur på butikken uten å måtte bruke 15 min på å gjøre meg klar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De ser heller ikke så blanke ut i ansikte som norske jenter. Norske jenter mangler totalt ansiktsuttrykk

Er det rart vi mangler ansiktsuttrykk når vi hele dagen går å ser rett inn i tryner på Norske menn? Nei, hvorfor skal vi gløde, når det som er fremfor øyet ikke er noe å gløde av???

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Er det rart vi mangler ansiktsuttrykk når vi hele dagen går å ser rett inn i tryner på Norske menn? Nei, hvorfor skal vi gløde, når det som er fremfor øyet ikke er noe å gløde av???

Vel jeg tror ikke vi mangler ansiktsutrykk bare fordi vi ikke har det "hvor mye betaler du for å få meg" utrykket.

Skrevet
:pls: @ tonka. Utrolig enig i det du skriver!

Må bøye meg i støvet for noen av damene som har snakket før meg her, synes både aline og Tonka og Nigo har sagt mye bra her ;)

Må bare si tusen takk begge to (ble litt smigret, sjø...) og takk det samme til dere begge. Kloke damer!

:kose:

Skrevet

Aline: Du er inne på noe veldig viktig! Du sier at dere ikke trenger oss. Her har vi svaret på veldig mye. Man kler seg kun komfortabelt og slik man selv syntes er ok. Dermed kan alle som ikke liker det dra til ....))))))

Men har dere tenkt på at dere kan ikke regne med oppmerksomhet eller eller å bli oppfattet som attraktive når det er slik det ligger an. Dere kan jo ikke bare si jeg er sånn og sånn og det må dere syntes er attraktivt og sexy. For menn som ikke er vant til annet vil det fungere en stund. Helt til han ser en skjønnhet som renner over av femininitet/kvinnelighet og da vrir han hodet av seg i forfjamselse over hva han nettopp så.

Forstå meg rett. Dette er ikke ting jeg bestemmer eller sier er slik. Menn undersøkelser og forskning viser til at nær sagt alle menn i de fleste kulturer er opptatt av visse forhold mellom hofter/midje samt symetri og noen andre egenskaper jeg ikke kommer på nå. (Og kom ikke draende med argumenter om visse stammer/folkegrupper som har avarter av disse preferansene, unntak finnes alltid.)

Derfor har "singelforumet" stadig innslag postet av kvinner som ikke skjønner hvorfor de ikke finner noen mann. De klarer seg jo selv. De pusser opp og reparerer bil og og og og.... Alt det er vel og bra men det hjelper så lite med disse praktiske egenskapende. Menn faller ikke på ryggkulen og tilber en kvinne av slikt. Det kreves det andre egenskaper for. (Forstå ironien og sarkasmen min her da..)

Jepp... Dere finner partnere som liker dere... Du valgte det riktige ordet. Liker.

Har forresten aldri bedt kona om noen spesifikke ting hun må gjøre for meg. Det trenger jeg ikke. Jeg syntes synd på henne når hun gikk alle firehundreogetellerannet trappetrinn opp det skjeve tårnet i pisa i høyhælte sko.

Men det var ingenting jeg fikk lov til å gjøre med det. Joggesko bruker hun kun til... Nettopp jogging.

Hmmm... Litt tilbake til det der at dere ikke trenger oss.. Kanskje det ikke er romvesner vi bør frykte for fremtiden.. Men våre egne kvinner som vil utrydde oss.. gjøre oss overflødige... Her må det forskes frem en måte for menn å bli gravide på..)))))))))))))))

Ok feminine. Utifra hva?? Sett ti kvinner fra samme miljø ved siden av hverandre og finn den mest feminine. Ta deretter ti kvinner fra et annet miljø og du vil finne andre resultater...

Alle menn som elsker sin kone/kjæreste/parner vil finne henne vakker med/uten sminke osv.. Og hva så?

ok så du sier at de fleste kvinner jeg ser i dagliglivet fremhever det de syntes er flott med seg selv? Og at de føler seg vel av det..

Ok så hvis jeg er mann å ikke gidder.. da for kona ta møkkajobbene..Så kan jeg sitte på ræva... Ja det er klart at jeg føler meg skikkelig mann da..

Jeg mente REN duk slik som jeg sa. Det hjelper lite med en pen kjole på en kvinne hvis hun har bart. Det hjelper lite om jeg kler meg bra om jeg ikke har vasket meg på ei uke.

Jo flotte kvinner... Hvor mange da? Gi meg 50 pene damer i den alderen fra Norge. Så skal jeg finne tilsvarende der borte.

Ok vi føler oss mindre menn? Hvem gjør det for oss.Dere.. Og jo mindre menn vi føler oss jo mindre gjør vi for dere. Ja?. Men da er jo alt på stell da. Dere vil jo gjøre alt selv. Og klage på oss kan dere jo ikke siden det er dere (mødre) som legger grunnlaget i barndommen. Så det at vi har taket på dere... Den må du lenger ut på landet med.

Også kommer kronjuvelen. Bestemme. Tror dere jeg bestemmer over kona? Jeg tror jeg ler meg skakk. Hun lar seg overhodet ikke bestemme over. Hun bestemmer svært mange ting. Men, visse ting vil hun at jeg skal ha ansvaret for likeledes så er det ting som er hennes domene som jeg blir bedt om å holde meg unna. Er det så galt? Så mannegrisete sjåvinistisk?

Jeg har vel aldri sagt her inne at jeg skammer meg over norske kvinner har jeg vel?? Dine ord.

Jeg tror nok det er laaangt fler menn som går ut av norge for partner en kvinner.

Hage: Det russland du beskriver er ikke det jeg kjenner.

Selvfølgelig er det konkuranse om de beste mennene. Med 10 millioner single damer blir det slik.

Russere bruker generelt mer medisiner en oss her hjemme. Det er det mange grunner til men det er en annen diskusjon.

Mennesker fra østblokk land er også mer generelt aktive en oss. Jentene der går mye og har ofte gymnastikk, dans, ballet som hobby i mange år. Slikt blir det flotte kropper av. Kostholdet der borte er også noe heeelt annet en her. Slikt setter også spor.

Joa jeg får ofte høre at jeg må være mer macho en det jeg er. Så jeg gjør så godt jeg kan..))

Hun er overhodet ikke særlig interessert i den norsk formen for likestilling. Men nå beveger vi oss over i andre ting der definisjoner og meninger lett kan misforståes. "Vanlig" likestilling er jeg selvfølgelig for! Men det er ikke påenget. Kariære kvinner i russland blir ofte sett nedf på og de finner seg skjelden mann.

Vel barneoppdragelse er noe jeg tenker mye på. Det er store hull i barnehage/skoleopplegget her og vi diskuterer hele tiden hva som er best. Men for ren IQ og utvikling ligger nok det russiske systemet foran oss.

Jeg sier ikke at alt ved det russiske er bra. En tilnærming der vi tar det beste fra oss to er nok det beste.

Jeg har det vel som din mann..)

Tonka: Før så var jeg en som kunne tenke om en pent pyntet dame på byen: Fy faen for et juletre. Men jeg tror det kom av at det virket litt uoppnåelig for meg.. Derfor var det lettere å se ned på det en å beudre det. På lik måte som mange hater millionærer fordi de har mye penger. Litt jantelov..))

Jeg lager også mat. Serverer på senga i helgene. Danderer alt fint og elegant slik at hun skal føle seg verdsatt.

Dere ser nok for dere meg som en adolf hitler som skriker ein, zwei hele dagen.

Slik er det nok ikke...

Jeg påstår ikke at mitt synspunkt er det riktige. Jeg startet denne tråden med noen spørsmål. Mitt ståsted er nok vel kjent her inne men jeg er likevel interssert i å forså og lære.

Jeg møter ofte menn som uoppfordret spør meg om min kone. Hvor i all verden fant du henne? Det er ikke skryt. Og husk at det skal mye til før noen man ikke kjenner bemerker slikt.

Ok så jeg provoserer? Joa jeg gjør vel det men jeg er ikke alene om det. Østeuropeisk jente er jeg ikke.)) Joa jeg kunne sikkert stavet bedre.. Takkskalduha..)

Helt riktig så finnes det groteske jenter der borte. Men du må også huske på klasseskillet og hvem du sammenlikner deg med.

Nigosan:

Joa det er fint å få hjelp. Virkelig. Men det er mange ting som hun gjør for meg uten at hun vil ha hjelp til det også..

Men poenget mitt er: Praktiske egenskaper/ evner skaper ikke mer attraksjon.

Nei grimasene er "for real" har sett det selv og i begynnelsen av forholdet så følte jeg virkelig på det jeg og. Men vi har vel blitt vant til det litt..

Joa du finner to typer russere. De som går i treningsklær hele tiden og de som kler seg elegant. Igjen klasseskille og fra hvor de kommer. Jeg vanker mye der russere ferdes og ser dette hele tiden.

Ok så han valgte deg fordi kunne klippe gress og ta i et tak.??

Alle har et skjema. De velger selv hva som er viktig. Jeg har det slik og du har det slik.

Det jeg mente var at det er nok mange menn som tar jentene sine forgitt. Eller det kan være at de ikke er så spesielle å unike at det å erstatte de ikke ville være så vanskelig. Slik føler jo dere jenter det også. og her er vi nok inne på grunnen til de høye skillsmissestatistikkene. Man gir faen for lett..

Jeg også mente at "penhet" ikke var så viktig.. Det var før. Jeg var sammen med damer som jeg likte og elsket. Jeg viste at de ikke var de peneste i verdn men var glad i dem likevel. Vel tiden går og den rompa som ikke var så rå i utgangspunktet blir jo ikke akuratt mer rå etter 3 år. Men du elsker dama for det.. Du har bare ikke så lyst på henne mer.

Jeg innrømmer gjerne at "penhet" er viktig for meg. Men de aller fleste lmenn liker pene jenter. Hvis ikke hadde det vel vært mer blader, filmer for de som ikke vil se på de "pene"

Noe av poenget er: En sexy rompe er sexy. Selv etter at forelskelsen har lagt seg. Mye rompesnakk nå men det er kun brukt som eksempler. Kunl like gjerne sagt ansikit.

Bæreposebærende traktorlesper!!! Haha dægern den var morsom...

Litt rasistiske er dere nok.. Mot de som skiller seg ut og er pene.

Aline: igjen må du tenke på klasseskille. Både i europa og spesielt i østblokken må du sammenlikne deg med de rette mennekene. I russland er dette lettere å forstå siden det står mercedeser av dyereste sort og lada side om side. likeledes går det mennesker som har lite og ufattelig mye side om side i gatene der.

Sjokoladesaus:

Joa jentene på bildene kan godt representere russere. Sammenlikn det du ser der med møteplassen. En annen ting Jenter fra øst vil ofte posere i badedrakt eller tilsvarende på profilene sine. Hvorfor? Fordi mannen har rett på å se hva han for. Han vil jo finne det ut før eller senere. Så de viser gjerne frem hvor flotte de er.

Kjære jenter: Husk også på at det er menn disse blidene og jentene skal skape interesse for.

På lik linje så driter jo jeg en lang vals i hva menn syntes om rompa mi.. (rompesnakk igjen)

Tyskland, irland og england....Fantastisk.. Du valgte jo ikke akuratt de landene som er mest kjent for sine vakre damer.. Tyskland la gå..Men england og irland...

At de kler seg åttitalls forstår jeg ikke. Mote og stil er mye mer på dagsordenen en det det er her i norge. Men det er vel kanskje den russiske stilen dere ikke liker. Men det er jo ikke så mye å rope hurra for på lindex eller kappahl heller da..

Ok jenter...Da har jeg vel sikker vært slem igjen da..

Caracal

Gjest regine ii
Skrevet

Flere flotte innlegg, fra flere flotte damer ;-) (Tonka, nigo-san, aline mflr!)

Men - når det gjelder østeuropa: jeg har reist en del i Baltikum, og særlig i Latvia, og litauen, er det utrolig mye mer "stasha" damer å se enn i Norge. Har vært der mest på sommeren, og da var det MYE snerte kjoler og høye heler - både kjoler og heler på dagtid som i mine øyne nok passet bedre på kvelden.Så det ER faktisk forksjell, noe også norske damer/jenter som bodde der også påpekte.

I Norge så har vi stort sett en slapp kleskode på jobb. Det er ikke mange plasser herrene bruker dress m slips og damene tilsvarende bukse/skjørtedrakter ol. til daglig. Både kvinner og menn er mer praktisk innretta her til lands, og det ser man også på gatebildet. Det komiske er også at nordmenn gjerne kler seg "slumsete" på jobbmøter for så å trekke i dress+ slips på middagen om kvelden. I de fleste andre europeiske land er det omvendt, noe som gir seg litt rare utslag når man er med nordmenn på tur....

En annen observasjon jeg gjør meg på norske gater og torg, er at det faktisk ofte er mennene som er slumsete kledd..... det går svært mye i mer eller mindre slitte olabukser og mer eller mindre utvaska t-skjorter. Damene har i større grad "pyntet" seg, eller iallfall ser de ut som de har tenkt seg om før de har kledd på seg, og faktisk lagt vekt på og tanker i antrekket.

Personlig syns jeg faktisk at både kvinner OG MENN kunne legge litt mer i hvordan de kler seg - ikke minst på jobb. Det er noe med at klær gjør folk, uten at det betyr dress/gala til enhver tid.

Men jeg greier fortsatt ikke å få neglelakken til å matche antrekket til enhver tid, ei heller til å se elegant ut med høye heler. Det blir litt mer elegant elefant, og det er de fleste enige om er lite vakkert. :gjeiper:

Skrevet
Men har dere tenkt på at dere kan ikke regne med oppmerksomhet eller eller å bli oppfattet som attraktive når det er slik det ligger an. Dere kan jo ikke bare si jeg er sånn og sånn og det må dere syntes er attraktivt og sexy. For menn som ikke er vant til annet vil det fungere en stund. Helt til han ser en skjønnhet som renner over av femininitet/kvinnelighet og da vrir han hodet av seg i forfjamselse over hva han nettopp så.

At du og visse menn ikke finner kvinner attraktive dersom de ikke bekler seg i skjørt/kjoler, høye hæler og matchende smykker, så BETYR det faktisk ikke at kvinner som finner sin egne stil uten dette, ikke får oppmerksomhet eller blir oppfattet som attraktive.

Kan du finne de undersøkelsene som sier at ALLE, eller ihvertfall flerparten da, av menn, både i norge og i utlandet, ikke finner kvinner uten skjørt/kjole/høye hæler attraktive? For jeg synes det er merkelig mange norske kvinner som er i forhold. Og siden norske kvinner ifølge deg tydeligvis ikke er feminine og kler seg slik vi må for å være attraktive, så er det noe som er rart for meg.

og du undervurderer menn fra andre land stygt, når du tror at deres smak i kvinner, ikke er noe de faktisk mener!

Kan du ikke se at dersom man så KOMMER fra ett land der flesteparten av kvinner, uansett kroppsform og barn, kler seg i kjoler og skjørt, så lærer de å se ANDRE feminine trekk? Som du selv er inne på, forhold mellom hofter og liv f.eks.

Det er dette jeg blir litt matt av, at du overhode ikke aksepterr at andre menn finner noe annet en deg attraktivt.

Forstå meg rett. Dette er ikke ting jeg bestemmer eller sier er slik. Menn undersøkelser og forskning viser til at nær sagt alle menn i de fleste kulturer er opptatt av visse forhold mellom hofter/midje samt symetri og noen andre egenskaper jeg ikke kommer på nå. (Og kom ikke draende med argumenter om visse stammer/folkegrupper som har avarter av disse preferansene, unntak finnes alltid.)

Dersom du ikke kan vise til at menn fra alle land finner kvinner skjørt uten kjoler og høye hæler ufeminine og uattraktive, så ER det jo nettop bare noe du bestemmer eller sier er slik. Dersom du leser i tråden, så er det ganske mange av oss ikke skjørt bekledde som har veldig andre erfaringer.

Kom gjerne med undersøkelser som forteller om kvinners attraktivitet kontra klesstil.

at noen KROPPSFORMER ses på som mer feminine har da ingen nektet på eller kommentert, men du skjønner det, at det går udmerket godt an å fremheve smal midje og runde hofter uten å kle seg i kjoler og høye hæler.

Tar man av seg kjolen, så er hoftene og livvidden den samme som når vi har på klær, dette gjelder både norske og øst-europeiske kvinner forresten.

Har man en feminin kropp og ett attraktivt utseende, så har man det! Det er ganske mange menn som finner en spretten og trent rumpe dritsexy i en tight jeans, men du påstår altså at dersom det kommer en kvinne forbi i skjørt, så vil altså jeansrumpa bli uattraktiv pga manglende femininitet til skjørtet?

Jeg mente REN duk slik som jeg sa. Det hjelper lite med en pen kjole på en kvinne hvis hun har bart. Det hjelper lite om jeg kler meg bra om jeg ikke har vasket meg på ei uke.

Så du sier da at norske kvinner som ikke kler seg i kjoler/skjørt og høye hæler, har bart, er uproposjonerte i kroppen og skitne?

Gud, vi lever vel rett og slett i forskjellige verdener!!

For å ta meg selv da, jeg er altså ikke glad i kjoler og skjørt, og går også lite i høye hæler. Jeg har ikke bart, jeg har en veltrent og slank kropp, med både runde hofter og smalt liv, jeg er alltid ren og pen, sminker meg nøytralt og fint hver dag,kler meg i pene, velformede jeans eller dressbukser, går i pene sko og pene topper eller bluser. Håret er alltid gjennomtenkt og stelt.

Dette til tross, er jeg altså uattraktiv fordi jeg ikke kler meg i skjørt/kjoler, høye hæler, smykker og neglelakk som matcher..... og det er mange av meg, jeg er ikke unik blant norske kvinner.

Jeg tror nok det er laaangt fler menn som går ut av norge for partner en kvinner.

langt fler en hva?

Jeg skal vel forøvrig ikke si noe, jeg går ut av norge for å finne partner jeg også.. ser ikke noe feil i det i seg selv. Det at jeg velger en ikke-norsk kjæreste, tilsier ikek at norske menn ikke er attraktive.

Gjest Tigress
Skrevet

Tja, kva skal ein leggje i omgrepet feminin, då? Eg synest de blir litt snevert å seie at feminin=skjørt/høge hæler, det blir så lite spillerom av slikt - alt anna enn skjørt, bluse og høge hæler er macho liksom, og sjølv menn må då ha eit vidare spenn enn det?

Eg må vedgå at eg ikkje først og fremst ønskjer å vere feminin. Eg ønskjer å vere hard, tøff og barsk, men helst på ein sexy måte. Det er ikkje alltid så lett... men eg ønskjer også å ha fleire strengar å spele på - eg vil ikkje gå i skjørt kvar dag, for eg ønskjer å kunne ta steget opp og pynte meg litt om det er noko spesielt.

Eg kler meg vanleg, vil eg seie, men framhever alltid anten smal midje (eg har eigentleg ikkje det, men eg har massive skuldrar, så eg er timeglasforma likevel...) eller spenstig ræv. Eg kan ikkje gå med høge hælar kvar dag, då går knea mine til helvete, tried and tested. Men eg brukar å ha pene sko i alle fall, og eg har aldri berre posete klede. Eg er stolt av kroppen min, og vil gjerne vise fram at den er flott. Eg gjer ofte eit poeng i å kle med i kjole eller skjørt når eg har vore anten i tur- eller treningsklede. Eg trur at for meg er det å vere feminin mest ein ytre sak - eg vil at folk skal sjå eg er kvinne, og ei flott ei, men for meg er det viktigare med personleg utvikling, og eg er mest interessert i litt gutete ting - som trening, tur etc.

Gjest Feminin 35+
Skrevet

Mine skjønnhetsideal er Ingrid Bergman, Grace Kelly, Charlotte av Monaco (fin stil), Kate Winslett og Julianne More.

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg har blitt litt nysgjerrig på dette, så jeg har ett par dager nå vært mer observant når jeg har beveget meg ute i oslo en jeg vanligvis er.

Resultat:

Det er faktisk en ganske stor andel norske (eller ihvertfall skandinavisk-utseendet) som går i sommerlette skjørt og kjoler, noen lange, andre til midt på kneet, atter andre helt korte. Det er ett mye større antall kvinner som kler seg "pyntet" (altså i kjoler og skjørt, smykker og tilbehør) en det er menn som kler seg tilsvarende pyntet (da i dress eller i det minste dressbukser og en pen overdel/skjorte/genser etc).

Så etter noen dagers observasjon, synes jeg faktisk norske kvinner er ganske flinke jeg, mens norske menn derimot..... :lete: fryktelig mange slitne olabukser og skitne t-skjorter som egentlig er litt for tynnvaskede.

Og også blant dem som ikke er "pyntet" (altså ikke i kjoler og skjørt, smykker og stæsj/dress og dets like), så er det ganske mange kvinner som du kan se har tenkt igjennom hva hun har tatt på seg, hun kler seg bevisst og ønsker å gi ett inntrykk med hva hun har på seg. Gjerne er det pene bukser, pene jeans med stilige eller florlette topper eller bluser til.

Men igjen, mennene... :lete: slitne jeans (og ikke av typen du kjøper ferdig slitt fordi det er kult eller in), t-skjorter med trykk fra ett eller annet, sneakers.

Ang å ta vare på kropp og kle seg for å fremheve kroppen man har, synes jeg OGSÅ kvinnene kom sterkere ut. Det var mye flere mannfolk som godt kunne tenkt litt på at den t-skjorta ikke nødvendigvis hjelper til å skjule den absolutt modne vommen. Og selv om det helt klart også er kvinner som godt kunne kledd vekk noen ringer her og der, så synes jeg faktisk dette gjaldt utenlandske kvinner vel så mye som norske (eller skandinavisk-utseende) kvinner.

hår og styling, vel, synes jeg kvinner generellt er flinke jeg. Ikke alltid min smak nei, og sikkert ikke alle mannfolks smak alltid heller, men pytt. Mennene derimot... det er langt mellom hver stylede mann, som man ser at har brydd seg om hvordan han så ut i speilet før han gikk hjemmefra.

Ikke for å disse mannfolk, det var faktisk ikke målet mitt når jeg observerte heller... men det kom ganske klart frem, fordi det faktisk var laaangt mellom de velkledde og stylede mannfolka! Og var veeeeldig mye vommer og slitne jeans.

Gjest venninnene
Skrevet
Jeg skal innrømme at jeg har blitt litt nysgjerrig på dette, så jeg har ett par dager nå vært mer observant når jeg har beveget meg ute i oslo en jeg vanligvis er.

Resultat:

Det er faktisk en ganske stor andel norske (eller ihvertfall skandinavisk-utseendet) som går i sommerlette skjørt og kjoler, noen lange, andre til midt på kneet, atter andre helt korte. Det er ett mye større antall kvinner som kler seg "pyntet" (altså i kjoler og skjørt, smykker og tilbehør) en det er menn som kler seg tilsvarende pyntet (da i dress eller i det minste dressbukser og en pen overdel/skjorte/genser etc).

Så etter noen dagers observasjon, synes jeg faktisk norske kvinner er ganske flinke jeg, mens norske menn derimot..... :lete: fryktelig mange slitne olabukser og skitne t-skjorter som egentlig er litt for tynnvaskede.

Og også blant dem som ikke er "pyntet" (altså ikke i kjoler og skjørt, smykker og stæsj/dress og dets like), så er det ganske mange kvinner som du kan se har tenkt igjennom hva hun har tatt på seg, hun kler seg bevisst og ønsker å gi ett inntrykk med hva hun har på seg. Gjerne er det pene bukser, pene jeans med stilige eller florlette topper eller bluser til.

Men igjen, mennene... :lete: slitne jeans (og ikke av typen du kjøper ferdig slitt fordi det er kult eller in), t-skjorter med trykk fra ett eller annet, sneakers.

Ang å ta vare på kropp og kle seg for å fremheve kroppen man har, synes jeg OGSÅ kvinnene kom sterkere ut. Det var mye flere mannfolk som godt kunne tenkt litt på at den t-skjorta ikke nødvendigvis hjelper til å skjule den absolutt modne vommen. Og selv om det helt klart også er kvinner som godt kunne kledd vekk noen ringer her og der, så synes jeg faktisk dette gjaldt utenlandske kvinner vel så mye som norske (eller skandinavisk-utseende) kvinner.

hår og styling, vel, synes jeg kvinner generellt er flinke jeg. Ikke alltid min smak nei, og sikkert ikke alle mannfolks smak alltid heller, men pytt. Mennene derimot... det er langt mellom hver stylede mann, som man ser at har brydd seg om hvordan han så ut i speilet før han gikk hjemmefra.

Ikke for å disse mannfolk, det var faktisk ikke målet mitt når jeg observerte heller... men det kom ganske klart frem, fordi det faktisk var laaangt mellom de velkledde og stylede mannfolka! Og var veeeeldig mye vommer og slitne jeans.

:ler: Så det er flere av oss som sitter og holder vareopptelling om dagen, min venninne og jeg satt og observerte og talte både kvinner og menn i positiv og negativ retning her om dagen. Og vi kom til samme konklusjon som deg.

Jeg har blitt veldig bevisst på hva som rører seg rundt meg og nærmest glor på folk om dagen.

Skrevet

Finnes det noe mindre sexy enn folk som ikke evner å kle seg etter vær og føre?

Beklager, men å stavre oppover firehundreogettellerannet antall trappetrinn i høye hæler, for ikke å snakke om NED igjen, er ikke sexy. Stavring og vakling ser bare dumt ut. Og å ødelegge bena sine bare fordi man ikke vil bli sett offentlig i joggesko er rett og slett patetisk.

Å stå blåfrossen og hutre og pådra seg urinveisinfeksjoner på busstoppet iført skjørt når det er fire grader og sludd er ikke sexy. Å halte omkring fordi man har falt på glatten i høye hæler er ikke sexy.

Her til lands er det ofte kaldt og forblåst. Da er det bare ikke praktisk med skjørt. I det hele tatt. Det er også mange som må gå på noe annet enn perfekt asfaltert underlag. Jeg må gå på både skogssti, grusvei, brostein og hullete asfalt når jeg skal på jobb. Prøv det i høye hæler, du.

I tillegg så er det ikke bra for kroppen å gå for mye i høye hæler. Kroppsvekten blir lagt på tåballene, og det er ikke føttene laget for å tåle. I tillegg blir muskler og sener i leggene belastet på en unaturlig måte. I høyhælte sko er det ikke demping, og man treffer bakken såpass brutalt at det blir stor belastning på ledd og skjelett.

Det er fullt mulig å kle seg pent og feminint uten å gå i skjørt og høye hæler. Man kan helt fint markere smal midje og kurvede hofter selv om man går i bukse og lave sko. Det er noe de fleste menn faktisk har fått med seg. Jeg vet om mange som synes det mest sexy en kvinne kan kle seg i er trange jeans.

Jeg vil tro at ganske så mange menn mye heller vil ha en kvinne som kan ta i et tak enn en kvinne som ikke kan gjøre noe som helst fordi hun ikke vil risikere å knekke en negl. Min samboer hadde blitt mektig irritert om jeg hadde insistert på å gå opp tårnet i Pisa på høye hæler, og dermed blitt halvt invalid og hatt store problemer med å gjøre annet enn å sitte stille den dagen, så vår felles ferie hadde blitt spolert. Han hadde også irritert seg om jeg hadde brukt et par timer daglig på manikyr, sminking og fjolling.

Gjest Gjest_Kalina_*
Skrevet

Haha! Om jeg hadde trukket i høye hæler, og eyelineren hver dag så tror jeg kjæresten min hadde stussa litt.. "hvor ble jenta mi av?"

Personlig så går jeg kledd etter situasjonen, jeg elsker at jeg har en så opplagt mulighet til å leke meg med mote i hverdagen (studerer innenfor design & ledelse) men gleder meg også til helga hvor det veksles mellom alt fra avslappa kjoler til baggy jeans.

Jeg vet min mann foretrekker meg som jeg er, en slags tilpasningsdyktig kamelon, som dog alltid holder på min personlige stil.

Han synest jeg er råflott når jeg pynter meg til den store gullmedalje, en dag vi skal ut på byen eller spise middag sammen, samtidig så kan jeg ikke huske å bli gramset og stadig bli hvisket i øret at jeg er sååå sexy, så mye på som når jeg har på meg en t-shirt og jeans som sitter godt over rumpa.

Han digger at jeg kan løper nærmest direkte ut av senga (selvfølgelig usminka, bustete på håret og trøtt i trynet) og blir med han ut og surfer.. og han blir super stolt når jeg charger de samme store bølgene som gutta gjør. (som kanskje er macho i dine øyne, vel, det gir min mann stjerner i øynene..)

.. Uff, kanskje jeg hørest litt selvgod ut nå, men det altså sånn min mann får meg til å føle meg, som den vakreste og mest fantastiske jenta i hele verden, som jeg også tror en masse andre menn får dama si til å føler seg! :rødme:

Selvfølgelig finnes det menn som deg ts, men jeg har en ganske klar fornemmelse om at de fleste norske menn er som min. Som selvfølgelig synest det er fint dama har på seg det han synest er sexy, om det nå er kjole eller trange jeans. Men som også synest det er små irriterende å måtte vente utenfor badet 20 minutter, bare fordi dere skal i butikken og handle melk.

Herregud, han er da sammen med en kvinne, ikke en dukke!

(Tror også min kjære hadde tenkt sitt om jeg gikk opp tårnet i pisa i høye hæler :fnise: )

Skrevet
Herregud, han er da sammen med en kvinne, ikke en dukke!

(Tror også min kjære hadde tenkt sitt om jeg gikk opp tårnet i pisa i høye hæler :fnise: )

Min er veldig glad i variasjonen også, og vet å sette pris på at jeg kan tusle rundt i jeans og hans t-skjorte uten å få panikk (fikk ikke bagasjen min på tur, og orka ikke fly fra butikk til butikk for å kjøpe kjole), ble skikkelig oppgitt når jeg begynte å bli litt snurt over manglende bagasje dagen etter.. hehe.

og vi hadde med oss ei dukke, som han lot meg vite hva han syntes om.

Når hun kom i hotpants for å bestige Teide, som er j***vlig kaldt!! og hun måtte snu og gå ned igjen, så han bare på meg (ikledd ullgenser og skjerf godt surra rundt hals og hode, samt bukse som holdt meg varm, selv om den sikkert ikke var i nærheten av like lekker som dukkens) og sa; "sånn går det når man tar med seg dukke på tur!"

Er rimelig sikker på at han hadde syntes jeg var håpløs om jeg prøvde meg på høye hæler opp i skeive tårn i pisa!! :fnise:

likevel liker han OGSÅ kjoler og skjørt, men det er ikke det som gjør feminin, det bare fremhever det man allerede er.

Skrevet (endret)
Jeg syns forsåvidt at det er et sterkhetstegn ved en kvinnes personlighet at hun også kan ikle seg lite flatterende klær og likevel gå ut blant folk.

Enig!

Hvor er det forresten dere ser alle disse russiske jentene som kler seg så mye mer feminint / annerledes. Jeg ser relativt ofte russiske jenter, og som regel tror jeg at de er norske til de åpner munnen. Kanskje de er litt mer pyntet til hverdags, men ikke såå mye at jeg reagerer på det. Dessuten tror jeg iallefall ikke at de lar seg bestemme over så mye som det virker som enkelte tror.

Var på fest engang der det var noen jenter fra russland, og så mye ubegrunnet dritt-snakk på kjøkkenet er det sjelden jeg har opplevd. Så kan godt tenke meg at Caracal (må du ha så komplisert nick, kopier og lim) har opplevd negative blikk.

Endret av Ella_Grey
Skrevet

Hei igjen.

Regine ii: Stort sett enig i det du sier. Og at menn kler seg jævlig er jeg enig. Men det er vel alltid forventet at damer kler seg litt bedre en menn... er det ikke? Ikke no unnskyldning men jeg føler det er sånn..

Aline: Du vrir nok litt på det jeg sier. Man kan selvfølgelig se flott ut i jeans også.

De fleste menn finner nok feks en supermodell vakker. Men det er kart noen avskriver det hele med å si at. Nei jeg liker ikke Heidi klum/Kate moss eller hvem det skal være...Det man egentlig sier er at jeg ikke er god nok for kate moss derfor bestemmer jeg meg for å ikke like henne fordi det føles bedre. (veldig vanlig psykologisk innstilling) Brukes ofte også om millionærer og folk som har lyktes.

Igjen viser jeg til utvalget. Hvis jeg har 200 norske damer å velge partner fra så vil jeg velge en av de. Har jeg 200 norske og 1 million russiske damer å velge fra velger jeg en av de. Hvor stor prosents sjangse er det at jeg velger den samme damen? Skal du bytte tapet på veggen, velger du da utifra de 15 sortene lokal malerbutikken har eller velger du utifra den stoore malerbutikken som kan supliere nær sagt alt. Hva er viktigst i livet? Valg av partner bør vel ligge ganske høyt der oppe...

Å se forhold mellom hofter og liv er ikke noe vi velger å gjøre. Det er genene våre.

Det er ikke alle som virkelig velger det de ender opp med. Det er greit nok. Og hvor mange kvinner og menn er sikkre på at de har den flotteste partneren i hele verden?

Hvorfor har de fleste damene som poserer i blader, skuespillere, strippere, dansere og andre eksponerte mennesker så mye tilfelles, kroppslig mener jeg?

Kanskje det kan være at et flertall finner disse kvinnen vakre???

Tror du at du selger mye av et produkt hvis en mindre attraktiv, ustelt, treningsbuksekledd dame reklamerer for det?

Jeg ser mange bukser og gensere som holder flesk på plass. Gi meg bilder i badedrakt eller bikini. Da vet jeg hva jeg får.

Kjære Aline. Jeg har nok ikke sett deg, og det finnes jenter som kler seg bra og ser godt ut. Og du er nok sikkert en av de. Men du/de er i veldig fåtall. Og som regel mangler det noe, men det spiller ikke alverdens rolle. Før hadde jeg aldri sett det, og flertallet av menn gjør ikke det.

Å være feminin er noe man er. Man tar det ikke av eller på.

Aline: Husk på at i oslo så er det forferdelig mange utenlandske damer og turister. Har flere ganger selv fått øye på lekkerbiskener som prater på annet språk når jeg kommer nærme nok. Men i Oslo er nok snittet noe høyere ja..Helt enig..)

Men et spørsmål: Dere vil at vi skal finne dere attraktive slik dere er helt naturlig. Og som jeg sa, vi menn og dere kvinner har visse preferanser nedarvet i løpet av evulusjonen som vi ubevist liker. Hvis dere fjærner de egenskapene som vi finner attraktivt å draes mot hvordan skal vi like dere da??.

For å snu litt på det: Hvis vi menn, nesten alle av oss fant ut at vi syntes det var best for oss å bli en mann som var som en skikkelig "skrulle" homofil, ville dere falle for oss da??? Ville dere finne slikt attraktivt? Fordi vi mente at det må dere?

Hmm...Vi hadde en flott reise i italia..Med høye sko. Ferien ble ikke ødelagt. Desuten kan hun gå i slike sko vinter og sommer og hun er vant til det så det stavres ikke.))

Caracal er navnet på katten på bildet mitt..Skulle gjerne hatt en slik å kose med..)))

Caracal.

Skrevet
...Caracal (må du ha så komplisert nick, kopier og lim) ...

...

Caracal er navnet på katten på bildet mitt..Skulle gjerne hatt en slik å kose med..)))

Caracal.

Helt utenfor tema, men hadde tenkt å si at ...og ikke vet jeg hva slags kattedyr du har bilde av heller.

Så nå fikk jeg jo vite det også, fin var den iallefall

Gjest Gjest_BB_*
Skrevet
Jeg ser mange bukser og gensere som holder flesk på plass. Gi meg bilder i badedrakt eller bikini. Da vet jeg hva jeg får.

Legger du ut bilde av deg selv i badebukse da eller?

Det er kanskje mer relevant å legge ut bilde av papirer på oppholdstillatelse, som jo er det disse damene er interessert i. Postordebrudene bruker de triksene de kan for å komme seg bort fra et fattig land og en vanskelig hverdag. De legger ikke ut bilde av seg selv fordi mannen har "rett" på å se dem halvnakne.

Hilsen norsk, slank 25-åring

Gjest russerlover
Skrevet

"

Det er kanskje mer relevant å legge ut bilde av papirer på oppholdstillatelse, som jo er det disse damene er interessert i. Postordebrudene bruker de triksene de kan for å komme seg bort fra et fattig land og en vanskelig hverdag. De legger ikke ut bilde av seg selv fordi mannen har "rett" på å se dem halvnakne."

Sjekk en hvilken som helst russisk date side for russere. Damene er like lettkledde der. Kanskje de er ute etter oppholdstillatelse i eget land?

Gjest Gjest_BB_*
Skrevet
"

Det er kanskje mer relevant å legge ut bilde av papirer på oppholdstillatelse, som jo er det disse damene er interessert i. Postordebrudene bruker de triksene de kan for å komme seg bort fra et fattig land og en vanskelig hverdag. De legger ikke ut bilde av seg selv fordi mannen har "rett" på å se dem halvnakne."

Sjekk en hvilken som helst russisk date side for russere. Damene er like lettkledde der. Kanskje de er ute etter oppholdstillatelse i eget land?

Greit. :)

Men er uenig i begrunnelsen til Caracal om at det er fordi menn "har rett på å vite hva de får", og at det kun er menn som innehar denne fjollete retten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...