Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #21 Skrevet 7. august 2009 Norske damer er i forfall når de når 29-30. Er søte når de er 20, men så går det downhill. Tror ikke de ser det selv, og vil i allefall ikke innrømme det. Men uansett. Jeg kler meg fint HVER dag, selv om jeg skal gjøre praktiske ting (ikke vaske bil selvfølgelig og lignende, men hvis jeg er ute blant mennesker så). Det jeg har lagt merke til er at ditt sosiale lag betyr veldig mye. Jenter fra litt finere familier eller med penger ser bra ut og bruker tid på å pynte seg hver dag med smykker, sminke og hele greien. Mens middelklassen liker ord som "sporty", "praktisk" osv. Norske kvinner over 30 er langt penere i gjennomsnittet enn kvinner fra sydlige land, asiatiske land etc, og at jenter fra familier med penger bruker mer tid på det og buker klær som en forbruksvare som melk, kommer vel av at DE HAR PENGER TIL DET, og ikke at de bryr seg mer eller mindre om det enn kvinner som faktisk jobber for pengene. Synd ikke pengene dine har klart å gitt deg litt vett i hodet.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #22 Skrevet 7. august 2009 Feminin behøver på ingen måte å være det samme som bare kjoler og skjørt. http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink= http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink=
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #23 Skrevet 7. august 2009 Norske kvinner over 30 er langt penere i gjennomsnittet enn kvinner fra sydlige land, asiatiske land etc, og at jenter fra familier med penger bruker mer tid på det og buker klær som en forbruksvare som melk, kommer vel av at DE HAR PENGER TIL DET, og ikke at de bryr seg mer eller mindre om det enn kvinner som faktisk jobber for pengene. Synd ikke pengene dine har klart å gitt deg litt vett i hodet. da får du tro det videre da
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #24 Skrevet 7. august 2009 Jeg er jente selv og jeg mener at hvis man føler seg feminin på innsiden vil man ønske å være det på utsiden også. Det går hånd i hånd. Så jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier og min erfaring med andre kvinner bekrefter min følelse Jeg er litt enig i det, selv om jeg også kjenner meg godt igjen i Alines beskrivelse av virkeligheten. Slik jeg ser det for min egen del, er det å kle på meg en del av et uttrykk for hvem jeg er og hvordan jeg føler meg. Så lenge jeg kan kle meg "fritt" er det å kle meg feminint (i min tolkning, selv om jeg aldri går i høyhælte sko og miniskjørt går jeg i hvert fall ofte i skjørt og kjoler og pynter meg nesten like mye hjemme som ute) noe jeg gjerne gjør, og hvis jeg er deppa e.l ser jeg også at jeg kler meg "kjipere". Så det er jo noe i det at man signaliserer noe og tildels mye via klærne (og holdning, forfall etc). Samtidig er det jo absolutt ikke sånn at ei jente som er sexy i pene klær - eller uten klær! - ikke er sexy i arbeidstøy? Det viktigste ved å være sexy kommer innenfra, fra selvsikkerhet nok til å bære sin egen kropp, fra sensualitet som er en følelse en kjenner en har, fra livsglede osv. Noen objektivt sett veldig pene og velkledde mennesker har null utstråling eller sjel, mens andre som ved første øyekast ser langt mer gjennomsnittlige ut på mystisk vis innehar både sex appeal og tiltrekningskraft til den store gullmedaljen. Jeg synes det er viktig å begynne å fokusere på det indre ved "sexy", "feminint" osv, fordi det er der det starter. Man kan kle seg i miniskjørt og pumps og ikke se ut som annet enn en trist Garlic Girl, hvis det indre ikke henger med. Det samme gjelder jo når noen skal slanke seg etc - hvor ofte funker det å få høre fra andre at man er tjukk, og å hate seg selv fordi man veier for mye? Den dagen man aksepterer seg selv med det utgangspunktet man, men som en som fortjener å ha det godt fysisk og psykisk, har begynner man å jobbe i riktig retning, både når det gjelder å være sexy og å ha en sunnere livsstil.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #25 Skrevet 7. august 2009 Norske kvinner over 30 er langt penere i gjennomsnittet enn kvinner fra sydlige land, asiatiske land etc, og at jenter fra familier med penger bruker mer tid på det og buker klær som en forbruksvare som melk, kommer vel av at DE HAR PENGER TIL DET, og ikke at de bryr seg mer eller mindre om det enn kvinner som faktisk jobber for pengene. Synd ikke pengene dine har klart å gitt deg litt vett i hodet. vett? så du kler deg ufeminint fordi du er fattig?? ja vel......
Lunamamma Skrevet 7. august 2009 #26 Skrevet 7. august 2009 Her kommer en del av disse fordomene mot å være feminin frem. Jeg har ingen problemer med at folk har forskjellig smak og stil, men om man velger en mer klassisk feminin stil også til hverdags så betyr dette ikke at man bare fårs elvtilitt gjennom utseendet sitt og at man ikke har mye annet viktig å være opptatt av. Jeg syntes det er trist og ikke minst irriterende at mange har slike holdninger som det du skisserer her. (Jeg tror dette blir å dra frem de to negative utsagnene i innlegget ditt, og forsterke dem, men men nå er vi inne på skråblikk, så jeg tillater meg det). Det er helt ok at man selv ikke har samme behov for å "pynte" seg til hverdags, men det betyr ikke at man behøver å antyde at de som liker dette har en selvtilitt basert på utseende og lite viktige ting i livet. Grunnen til at jeg liker å stelle meg og kle meg pent hver dag er fordi jeg da føler meg kvikkere og mer ordentlig. Går jeg rundt i joggebukse føler jeg meg med ett mer slapp og som om jeg ikke har kommet skikkelig i gang med dagen liksom. (Jeg mener selvsagt ikke at de som ikke gjør som meg er slappe og late) For meg er dette like viktig som kaffeen min for at jeg skal føle at jeg har startet på en ny dag, og har lite å gjøre med selvtilitten min. Jeg henter som deg min selvtilitt av å være en omsorgsfull person, en god kone og flink i jobben min. Jeg forsov meg en dag, og måtte springe til et møte uten at jeg fikk tid til å stelle meg. Likevel fremstod jeg som stellt og feminin. Mine klær tar ikke lenger tid å kle på seg enn dine. Mine balerinasko eller solide sko (kjøper bare gode sko, som er behagelige å gå i, bruker gjerne gode såler i feks) med 1 cm hæl kan jeg like godt springe i som joggesko. Smykket jeg hadde på meg reiv jeg med meg på vei ut døra og tok på meg mens jeg sprang. En klassisk pen stil behøver ikke å ta lang tid. Jeg bruker toppen fem min på å sminke meg og ordne håret. Jeg er på ingen måte manekeng i mitt eget hjem, men kler meg i de klærne som jeg best føler meg hjemme i og vel i. Jeg opplever ikke at de fem min ekstra jeg bruker på utseendet frarøver meg noen av de langt viktigere oppgavene jeg har i løpet av en dag. Jeg ønsker ikke å rakke ned på den som har en annen stil enn min egen. For meg er det viktig at en hver kler seg i det de føler best representerer hvem de er, og det de føler seg vel i. Mitt poeng er bare at min stil ikke krevet stort ekstra tid (jeg var ute av døra fem min etter at jeg våkna den gangen jeg forsov meg), den er komfrtabel og praktisk. Min stil er en liten del av min personlighet, og har lite å gjøre med at jeg er manekeng i butikken eller hjemme. Det finnes en mellomting, og jeg syntes det er synd at mange har fordommer mot det å kle seg feminint og ordne seg hver dag. Hei, jeg ser at innlegget mitt kanskje ikke ble tolket/skrevet helt riktig. Jeg har absolutt ingen problemer med at kvinner bruker sminke og pene klær, og det er samme for meg hvor lang tid folk bruker foran speilet. Når jeg ser pene, velkledde kvinner, tenker jeg ikke at de er dummere eller har dårligere verdier enn mine velkledde kvinner. Jeg skulle ønske jeg hadde nok interesse/kunnskap om klær og sminke til å gjøre meg selv vakrere i en fei, men det har jeg ikke. Selv om jeg er normalvektig og gjennomsnittlig pen, har jeg store problemer med å finne klær og sko som jeg liker, og da dropper jeg det. Heldigvis vet jeg at jeg også har andre egenskaper enn å bare være pen (siden jeg ikke fikser den biten til hverdags), det var det jeg mente...
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #27 Skrevet 7. august 2009 Norske damer er i forfall når de når 29-30. Er søte når de er 20, men så går det downhill. Tror ikke de ser det selv, og vil i allefall ikke innrømme det. Men uansett. Det er en sannhet med modifikasjoner!! Mine søstre nærmer seg 40, men helledussen så flotte de er! Vil si de har kropper som er spretne og sexy, og hadde jeg vært mann hadde jeg garantert sagt " WOW"....Jeg selv sier virkelig "wow". Får bare håpe det er arvelig slik at jeg også blir slik;) Generelt sett så synes jeg det er mange damer i alderen 35-40 som holder seg utrolig bra. Jeg blir mange ganger imponert over hvor bra og sexy kropp de klarer å ha.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #28 Skrevet 7. august 2009 I Norge er det mange som ser på jenter som mindreverdige hvis de er søte/pene og oppfører seg feminint. I Norge er jenter opptatte av å bli oppfattet som likeverdige som gutter. Du skal ikke lenger enn til Sverige før det er mye mer greit å gå med kjole, skjørt og blondt hår og likevel bli behandlet bra og bli oppfattet som et menneske med meninger og intelligens.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #29 Skrevet 7. august 2009 Jeg er litt enig i det, selv om jeg også kjenner meg godt igjen i Alines beskrivelse av virkeligheten. Slik jeg ser det for min egen del, er det å kle på meg en del av et uttrykk for hvem jeg er og hvordan jeg føler meg. Så lenge jeg kan kle meg "fritt" er det å kle meg feminint (i min tolkning, selv om jeg aldri går i høyhælte sko og miniskjørt går jeg i hvert fall ofte i skjørt og kjoler og pynter meg nesten like mye hjemme som ute) noe jeg gjerne gjør, og hvis jeg er deppa e.l ser jeg også at jeg kler meg "kjipere". Så det er jo noe i det at man signaliserer noe og tildels mye via klærne (og holdning, forfall etc). Samtidig er det jo absolutt ikke sånn at ei jente som er sexy i pene klær - eller uten klær! - ikke er sexy i arbeidstøy? Det viktigste ved å være sexy kommer innenfra, fra selvsikkerhet nok til å bære sin egen kropp, fra sensualitet som er en følelse en kjenner en har, fra livsglede osv. Noen objektivt sett veldig pene og velkledde mennesker har null utstråling eller sjel, mens andre som ved første øyekast ser langt mer gjennomsnittlige ut på mystisk vis innehar både sex appeal og tiltrekningskraft til den store gullmedaljen. Jeg synes det er viktig å begynne å fokusere på det indre ved "sexy", "feminint" osv, fordi det er der det starter. Man kan kle seg i miniskjørt og pumps og ikke se ut som annet enn en trist Garlic Girl, hvis det indre ikke henger med. Det samme gjelder jo når noen skal slanke seg etc - hvor ofte funker det å få høre fra andre at man er tjukk, og å hate seg selv fordi man veier for mye? Den dagen man aksepterer seg selv med det utgangspunktet man, men som en som fortjener å ha det godt fysisk og psykisk, har begynner man å jobbe i riktig retning, både når det gjelder å være sexy og å ha en sunnere livsstil. Men det jo nettopp det at hvis man i det hele tatt føler seg sexy overføres det automatisk til utseendet. Hvis du må gå i uniform/arbeidsklær på jobb er jo det en annen sak. Synes at klesstil forteller veldig mye om en persons personlighet. Mystiske jenter går med litt mystisk stil, gladjenter med farger og funky hår osv. Synes det stemmer i virkeligheten
PeeWee Skrevet 7. august 2009 #30 Skrevet 7. august 2009 Generelt sett så synes jeg det er mange damer i alderen 35-40 som holder seg utrolig bra. Jeg blir mange ganger imponert over hvor bra og sexy kropp de klarer å ha. Synes egentlig at kvinner først og fremst forfaller i ansiktet relativt raskt.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #31 Skrevet 7. august 2009 I Norge er det mange som ser på jenter som mindreverdige hvis de er søte/pene og oppfører seg feminint. I Norge er jenter opptatte av å bli oppfattet som likeverdige som gutter. Du skal ikke lenger enn til Sverige før det er mye mer greit å gå med kjole, skjørt og blondt hår og likevel bli behandlet bra og bli oppfattet som et menneske med meninger og intelligens. Tror også det. I Norge er jentene maskuline i stilen ( og væremåten), selv om de gjerne tror at de ikke er det, men det er de i forhold til andre jenter. Mmen det er selvføgelig unntak
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #32 Skrevet 7. august 2009 og at jenter fra familier med penger bruker mer tid på det og buker klær som en forbruksvare som melk, kommer vel av at DE HAR PENGER TIL DET, og ikke at de bryr seg mer eller mindre om det enn kvinner som faktisk jobber for pengene. Jeg jobber for pengene mine, og får ikke penger fra familien min. Jeg har vært fattig student men klarte likevel å kle meg pent. Jeg er flink til å finne klær på salg, og handler faktisk også en del på fretex. Den fineste kjolen min og de fineste skoene mine har jeg funnet det. Penger har lite med om man kler seg fint. Jeg tror poenget til den andre personen var at det finnes noe klasseforskjeller. Jeg velger å legge til at dette ikke henger sammen med økonomi, men heller at man kanskje omgås mennesker i jobber etc. som krever finere klær og man blir da påvirket av miljøet til å selv kle seg på samme måte.
Gjest m Skrevet 7. august 2009 #33 Skrevet 7. august 2009 Skjønner ikke hvorfor norske damer på liv og død skal kaste rundt seg utsagn av typen "jeg kler meg sånn og sånn fordi jeg må ta meg av praktiske ting i løpet av en dag". Akkuat som om andre damer ikke må det!! Og de klarer likevel å se bra ut mens de gjør det. En klesukultur i Norge!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #34 Skrevet 7. august 2009 Synes egentlig at kvinner først og fremst forfaller i ansiktet relativt raskt. Vel....kanskje menn bør se seg selv i speilet litt mer enn de gjør? Er ikke så veldig mange "pene" menn på 40 heller. De finnes, men det er heller et unntak enn en regel.
Ella_Grey Skrevet 7. august 2009 #35 Skrevet 7. august 2009 Jeg liker å kle meg i kjole, sminke meg og variere med smykker. Allikevel føler jeg meg like feminin i baggy jeans og t-skjorte, eller i fjell-bukse og ull-genser (kanskje ikke i joggebukse og genser). Men uansett hva jeg tar på meg så er jeg jo kvinne. I tillegg tror jeg at jeg har en holdning, og en måte å føre meg på som er feminin - uansett hva jeg har på meg. Det høres kanskje litt teit ut å si det. Men enkelte kvinner er ikke feminine, uansett om de har på høye hæler og kjole. Så poenget mitt er at det er ikke klærne som avgjør hvor feminin en kvinne oppfattes. *vurderer nå å løpe og gjemme meg *
Nigo-san Skrevet 7. august 2009 #36 Skrevet 7. august 2009 Men derfor lurer jeg Hva er idealet deres. Og har dere funnet det. Jeg har blitt veldig betraktende på kvinner og hver gang jeg er i en ny interaksjon med en norsk eller utenlandsk kvinne prøver jeg å forstå hva hun er hvor hun kommer fra og hvem hun prøver å bli. En ting jeg legger merke til er at fler og fler blir overvektige. Hvorfor er det så få som gjør noe med det? Jeg er selv ganske ofte i treningstudio og syntes det er svært lite tykke mennesker der. Så er det det med å stelle seg. Hvorfor er det så få som gidder å kle seg eller ordne seg i det hele tatt når de går ut blandt folk? Hey Caracal, gidder du å passe på de fire barna mine, gå på jobb og gjøre karriere (og betale ned halve huslånet, noe som også teller for de menn som er mindre glad i overtid), vaske huset og være lagleder og korpsinstruktør, passe på at Minsten har regntøy og kjøre Størsten til dansetrening på andre siden av byen, mens jeg filer neglene mine og passer på at de matcher med dagens kjole? Gjør du ikke? Merkelig det der Og det var ikke vondt ment, altså. Men siden du spør om våre meninger, så får du svar. Mitt utseende betyr da en skitt og ingenting i det som er vårt familieliv, og egentid som trening får jeg såvidt tid til klokka kvart på seks om morgenen. Bortsett fra det, så er det fint å se pen ut. Og jeg sminker meg da, og bruker stort sett høye hæler. Men det går på halv tolv, og at neglene matcher med antrekket er for meg en helt ubetydelig sak. Det er ingenting galt med å være feminin, men en del menn (og noen få, beregnende kvinner) sidestiller feminin med hjelpeløs, og det har også vært tilfellet historisk sett. Derfor tror jeg en del kvinner er litt lei av å være feminine, fordi det bærer med seg så mange implikasjoner. "Å huffda, jeg kan ikke skifte dekk for da kan neglene mine brekke" blir bare litt for dumt. De av oss som har skiftet sine egne dekk, jobbet for sin egen lønn og kjøpt sin egen bil blir litt skuffet over de kvinnene som bare bruker kjønnsorganet sitt som en unnskyldning for å slippe å gjøre noe. Der tror jeg noe av saken ligger. 1
~white lady~ Skrevet 7. august 2009 #37 Skrevet 7. august 2009 Enig med Nigo San over her. Dessuten, hva med mannfolka? Ser da mange halvgamle gubber subbe rundt i clogs og utvasket t-skjorte på kjøpesenteret. Å pynte seg bør da isåfall gjelde begge kjønn. ( Og da mener jeg ikke den tacky stilen med leopardjakke, platinablondt hår og rosa platåsko som en del øst-europeiske jenter.) 1
Cordelia Skrevet 9. august 2009 #38 Skrevet 9. august 2009 Horfor i all verden skal vi være som øst-europeiske kvinner? Kan vi ikke få gjøre ting på vår egen måte? Vi norske kvinner liker da og pynte oss vi og, men vi er nok litt mer praktiske anlagt. Dessuten synes jeg nå norske jenter er mer enn femnine nok. Og det har jeg inntrykk av at mange norske menn synes også. Synes og huske flere undersøkelser som viser at norske kvinner bruker mye penger på egenpleieprodukter, men her i norge er det mer trendy med en naturlig stil, så det synes ikke nødvendigvis så godt, er min teori ihvertfall. Og som en sa over her, det er ikke det en kler seg i som gjør en sexy, men mer væremåte og utstråling. Og til dere menn som påstår dette, hva gjør dere selv? Det går begge veier veit du.
Caracal Skrevet 9. august 2009 Forfatter #39 Skrevet 9. august 2009 Hei Jenter ts her... Mange interessante sva som jeg har tenkt mye på.. Det som er litt synd er at ikke fler menn har deltatt for da tror jeg noe flere kontraster hadde kommet frem. Det at noen ikke føler seg vel i høye sko og skjørt ol kan jeg skjønne. Det kommer vel av at man ikke har brukt det nok eller aldri brukte slikt i ungdommen. Men så skjønner jeg ikke..Så mange som sier at man skal bare være seg selv og driter i hva andre syntes. Der var jeg og for noen år tilbake. Men nå prøver jeg hver eneste dag å forbere meg på alle mulige måter for å bli bedre og bedre. Det får meg til å føle meg bedre samtidig så lærer jeg noe nytt og jeg vil være en bedre og bedre mann for hun jeg elsker. Og når jeg står å ser tilbake på hvor trangsynt og enkel jeg var så er jeg glad for at jeg la ut på denne reisen. For meg betyr det faktisk noe hva kona syntes om meg så derfor kler jeg meg bedre og passer mer på meg en det som er "typisk Norsk" På lik måte må jeg bare inrømme at det gleder meg at hun kler seg pent og er feminin. Har hvert sammen med Norske damer i MANGE år og jeg kan godt sette pris på den hjelpen dere gir når alt skal gjøres, og alle manne tingene dere gjør, og vil gjøre, men slik jeg ser det nå så betyr det egentlig ikke noe. Det at hun gjør visse ting og andre ting ikke fører for meg mer til et klart skille i kjønnene. Noe som ikke er sjåvinistisk eller negativt. Jeg mener; her om dagen så jeg et par på kiwi. Mannen bar lommeboken og kvinnen hadde to tunge poser i hver arm....???? Hallo!! Joa femininitet er nok mye atferd. Men det forsterkes jo mer komplett alt er. Det hjelper jo ikke om bordet er rent hvis duken er møkkete..) Så er det det så mange mener at det er tvang å pynte seg og at det forventes. Her forventes tydeligvis ingenting siden så mange går kledd som de gjør. Det er tydeligvis ikke så mye tvang med i bildet heller. Min kone føler seg ikke tvunget til å pynte seg eller være feminin. Det er noe hun er og det taes ikke av eller på når vi kommer hjem eller går på soverummet. Ja enig. Her på berget er det forbundet med svakhet og dumhet å være feminin. Det er feil. Alt for mange glamordamer uten sirkulasjon som får mulighet til å formere seg og da blir det som det blir. All femininitet og stil faller til bakken når disse jentene åpner munnen. Ang forfall så kan jeg si følgende. De aller fleste 18-20 år gamle jenter er pene. Det bør de være også. Men, herfra og utover begynner ting å skje. Jeg var på klassefest for noen år siden. 10 etter vidregående. Spent for å se hvordan folk så ut kunne jeg raskt konstantere at de 2 søte jentene som jeg husket fra "gamledager", de som alle gutta var på tuppa etter, så ut som takras begge to. De hadde skjønnhet..og mye av det også men hadde mistet den eller kanskje heller skuslet den bort. Ei jente hadde blitt vakker og hadde noe å fare med. Da jeg spurte hva hun drev med svarte hun at hun jobbet som fitnes instruktør og var interessert i kosthold.. Aha.. Derfor. Min kone har drevet med sport og dans siden hun var liten. Det har ført til at hun har muskler og er fast i fisken. Men hun er ikke muskuløs på noe vis. Magen hennes er en model verdig og hun er mor. Er man aktiv i barndom og oppvekst så har man muskler og muligheter til å ta seg inn igjen. Har man ingenting før man blir gravid så er det vel verre med det.. Sikkert ikke noe hemlighet alt dette men noe å tenke på. Mange snakker så mye om det praktiske. Men skal det bestemme alt liksom? Siden vi menn må akseptere stilen og holdningene deres. Hvorfor aksepterer ikke dere de feminine jentene. Det er jo så mange av dere som ser nedpå disse østeurpesike jentene. Også er det negativt da at de har passet på seg selv og faktisk har jobbet for å få en sexy rumpe som man godt kan vise frem litt. Gjør man det... Da er man horete og lett på tråden med en gang. Lite vet dere om hvor høyt utdannet disse jentene ofte er og hvor mye de vet om livet, kunst, kultur og alt mellom himmel og jord. Går vel knapt en dag uten at kona blir møtt med grimser fra andre kvinner. Hun jobber fortiden i et serviceyrke der hun tar seg av menn og kvinner. kvinnene har med en gang piggene ut mens mannfolka smiler tuller og ler. Er det et par sammen, må mannen passe seg for å ikke se for mye. Gjør han det da ser hun at kvinnen blir opprørt. Sjalusi...blir til hat...til grimaser.. Så til det jeg tenker på med forskjeller mellom kvinner og menn. Mange av dere jenter sier der ser så mange flotte damer...og spesielt mellom 30-40. Jeg har tilgode å se disse jentene. Helt ærlig. Jeg har diskutert dette med mange menn og det virker som om de er litt enige med meg. Kan det være at det dere mener er feminint og kvinnelige trekk ikke er det for oss? Er det slik er vi jo like langt... Det med treningstudio: Det er et valg å være tykk. (for de aller fleste). Valgte selv å være tykk i noen år men det valgte jeg bort..)) Kjenner også til østeuropeiske menn som spør: Hvordan klarer dere dette? Og hvorfor lar dere damene deres gå rundt slik. Hva har dere å være stolte av. Hva skal man svare til det ?...Joa hun kler seg kanske ikke så fint men hun har et godt hjerte og så bytter hun dekk på landcruiseren selv... Jada..Jeg kunne sikkert ha passet ungene dine..))) Men jeg har vel følelsen av at du egentlig ikke vil. Det er mange av oss som føler vi har liten tid. Men sannheten er vel at vi har tid til det vil vil. I hvertfall her i Norge. Vi er vel et av de landene med mest tid til å bruke på det vi vil. At kjønsorganet brukes for å oppnå ting tror jeg skjer enten man bor her eller der eller er sånn eller sånn. Det som er det viktige er at man faktisk koser seg med sex og kan nyte hverandre. Selv har jeg mer og mer lyst selv om mange av kompisene mine sier at for de går det nedover og nedover..i den alderen vi er inne i... Joda det er mange trist kledde og ustelte menn her på berget også. Men sett en pen vakker dame inn i landskapet og de vil ha lyst til å barbere seg kle seg opp og kjøpe seg en ny aftershave..))) Dere vet vel at det er dere som setter våre hjerter i brann og gjør at vi vil bli noe bedre. Har en teori om at, de jentene som venter og venter på at typen skal få ut fingeren å fri kunne ha "speedet" opp prosessen betraktelig hvis hun hadde vært et "smykke" av ei dame som mannen skjønte han ikke vil kunne finne maken til. Klarte selv å være 9 år i et forhold uten å gifte meg så jeg vet hva jeg snakker om. Puh.. det ble langt.. Caracal.
aline Skrevet 10. august 2009 #40 Skrevet 10. august 2009 Det at noen ikke føler seg vel i høye sko og skjørt ol kan jeg skjønne. Det kommer vel av at man ikke har brukt det nok eller aldri brukte slikt i ungdommen. Vet du, siden jeg betviler at du har levd en eneste effektiv dag iført skjørt og høye hæler, så betviler jeg også at du faktisk 'kan skjønne' at ikke alle velger det i hverdagen. At det liksom skal komme av at vi bare ikke er vant til det eller har brukt det noe særlig, hva vet du om det? Har du hatt noen seriøst undersøkelse som viser til at de av kvinner som ikke foretrekker høye hæler og skjørt i hverdagen, gjør det fordi de egentlig bare ikke er vant til det? Jeg foretrekker altså ikke det, jeg foretrekker pene bukser og pene topper og pene, flate sko! Dette til tross for at jeg i mine yngre dager løp rundt i skyhøye hæler og smale skjørt, både på jobb og ellers. Jeg fikser udmerket godt å gå i det, jeg VELGER å la det være, fordi jeg føler meg mer meg uten!! Jeg har funnet min stil, og den innebærer i utgangspunktet ikke høye hæler og skjørt, noe jeg har forsøkt igjen for å please visse menn, og endt opp med å bli enda mer enig med meg selv i at dette faktisk blir å spille ett spill. Noe jeg ikke er interessert i. og nå tror jeg faktisk jeg vet litt av grunnen til at norske kvinner faktisk kler seg slik de selv føler det komfertabelt; VI TRENGER DERE IKKE!!! Vi er vel ett av de landene der kvinner klarer seg både økonomisk og praktisk nok på egenhånd. Derfor blir det å finne seg en partner, noe mange gjør fordi de ønsker en å dele livet med, en å ha det godt sammen med. Ikke fordi vi er avhengige av dere slik mange andre er. Denne forskjellen gjør vel da kanskje også at det for oss er lettere å tenke "vel, liker han meg ikke som jeg er, så kan han jo bare gå ett annet sted!!!" Og når vi finner oss partnere, så finner vi partnere som liker oss slik vi er, de setter pris på oss for hvem vi er og hvilken stil vi føler er oss selv, ikke fordi vi gjør ting kun fordi DERE vil vi skal. Og norske menns tanker om at kvinner ikke er like mye kvinner dersom de ikke kler seg som øst-europeere... vel, i den gjengen ikke-norske menn jeg vanker mest i, så er nordmenn faktisk ganske alene om å ikke finne norske kvinner feminine!! Endel menn som kommer fra land der kvinnene er omtrent oppvokst i skjørt/kjoler og høye hæler, ser altså femininiteten til norske kvinner, fordi de har lært å se det feminine i selve kvinnen? Når alle går i kjoler og skjørt, så lærer man kanskje det vi prøver å si her, at femininitet kommer fra noe annet en kun hva du har på deg. Men så skjønner jeg ikke..Så mange som sier at man skal bare være seg selv og driter i hva andre syntes. Der var jeg og for noen år tilbake. Men nå prøver jeg hver eneste dag å forbere meg på alle mulige måter for å bli bedre og bedre. Det får meg til å føle meg bedre samtidig så lærer jeg noe nytt og jeg vil være en bedre og bedre mann for hun jeg elsker. Og når jeg står å ser tilbake på hvor trangsynt og enkel jeg var så er jeg glad for at jeg la ut på denne reisen. For meg betyr det faktisk noe hva kona syntes om meg så derfor kler jeg meg bedre og passer mer på meg en det som er "typisk Norsk" For meg betyr det også noe at mannen jeg bryr meg om, synes jeg er flott! Heldigvis er han ingen norsk mann, så han synes faktisk jeg er flott både med og uten sminke, han er stolt av å gå ved siden av meg, selv når jeg går i bukser og lave hæler, og han ser at andre menn behandler meg som en Kvinne til tross for at jeg ikke bruker en masse smykker og stæsj. Du skjønner, det å gjøre det beste ut av hva man har, betyr ikke for alle å kle seg i skjørt og kjoler, det betyr å kle seg slik at man fremhever det man synes er flott ved seg selv, og DET kan gjøres på mange andre måter en å kle seg i hæler og skjørt. jeg er takknemlig for alle de menn jeg har rundt meg, som faktisk skjønner det. --- Jeg mener; her om dagen så jeg et par på kiwi. Mannen bar lommeboken og kvinnen hadde to tunge poser i hver arm....???? Hallo!!..) Det har vært meg, i forhold med norske menn. Det har ikke vært fordi jeg hadde så skrekkelig behov eller lyst til å bære de posene, jeg vet å verdsette en gentlemann, så absolutt, men når mannen ikke tar dem, så må jo noen ta dem!! Joa femininitet er nok mye atferd. Men det forsterkes jo mer komplett alt er. Det hjelper jo ikke om bordet er rent hvis duken er møkkete..) nei,m en alle er heller ikke enige om hva som er en pen duk. du synes en pen duk er rutete, og nekter å akseptere at andre kan synes ensfargede duker er penere på deres bord. Har ikke noe med ren eller skitten å gjøre, har med smak å gjøre. Så til det jeg tenker på med forskjeller mellom kvinner og menn. Mange av dere jenter sier der ser så mange flotte damer...og spesielt mellom 30-40. Jeg har tilgode å se disse jentene. Helt ærlig. Jeg har diskutert dette med mange menn og det virker som om de er litt enige med meg. Kan det være at det dere mener er feminint og kvinnelige trekk ikke er det for oss? Er det slik er vi jo like langt... Jeg skulle gjerne hatt deg i min hverdag ett døgn, så skulle du fått sett disse kvinnene, men noe sier meg at du ikke ville passet inn. For det som også er gjengse for disse kvinnene, er at de er sterke og selvstendige, til tross for at de er flotte å se på i voksen alder. og jeg vet nok menn som er enig med meg i de jeg finner flotte og vakre mellom 30-40, så det er nok ikke bare i eget hode. Er forøvrig mellom 30 og 40 selv, og VET jeg ser bra ut. --- Kjenner også til østeuropeiske menn som spør: Hvordan klarer dere dette? Og hvorfor lar dere damene deres gå rundt slik. Hva har dere å være stolte av. Hva skal man svare til det ?...Joa hun kler seg kanske ikke så fint men hun har et godt hjerte og så bytter hun dekk på landcruiseren selv... 'hvorfor lar dere damene deres gå slik?'..... kanskje det er her problemet til norske menn ligger? Siden di ikke lenger bestemmer over norske kvinner, så føler de seg mindre mann? Og siden DE føler seg mindre menn, så gjør de alt de kan for å få kvinner til å føle seg mindre bra, slik at de igjen kan få taket på kvinner? Dersom norske menn kunne svart med stolthet at han ikke trenger bestemme over den norske kvinnen, fordi hun udmerket godt klarer å bestemme over seg selv, slik alle voksne menn klarer, og at de elsker henne fordi hun er sterk og selvstendig i tillegg til å være flott!! så kanskje dere hadde klart å se at det er akkurat det som er sannheten! At du skammer deg over norske kvinner, fordi hun selv bestemmer å finne sin stil, viser bare din svakhet, ikke kvinnens ufemininitet. --- Joda det er mange trist kledde og ustelte menn her på berget også. Men sett en pen vakker dame inn i landskapet og de vil ha lyst til å barbere seg kle seg opp og kjøpe seg en ny aftershave..))) ah... så alle hverdagslig kledde norske menn, er slik bare fordi de ikke ser noen vakre kvinner... jaaaaaaa!!! Ikke bare har dere ikke lenger kontroll over oss, dere blir jaggu styrt av oss også. Kanskje ikke å rart med denne negative holdningen til kvinner? Men se hvor problemet ligger, nok av utenlandske menn med lydige og kjolekledde kvinner, velger norske kvinner. Kanskje FORDI vi er selvstendige og trygge på hvem vi er? Jeg vet at det er noe av det min verdsetter ihvertfall, at jeg vet hvem jeg er og hva jeg trives med. At ejg ikke gjør ting bare for å please ham. Min styrke og selvstendighet er noe av det som skiller seg ut positivt, i tilleg til at jeg altså elsker å trene og holder meg fit, samt har ett ellers godt utseendet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå