Ella_Grey Skrevet 22. august 2009 #261 Skrevet 22. august 2009 Det var pause i møtet og møterommet var i enden av denne gangen Det var 30 fine skunder for å si det slik Bare pass på at du ikke blir seende sånn ut Hva er normalt høy? :klø: Jeg er normalt lav, til mann og være Jeg er vel akkurat så høy som snittet i landet (168) Naughty naughty girl (Er vel lov å håpe vel!) Skal ha kjole på meg i dag også Eventuelt så minner du folk om Google Maps! Bare så synd at jeg er helt håpløs til å forklare veien da. Penere klær??????????????????? Hvorfor kommer dette utsagnet fram i alle kommentarer fra dere kvinner her? Hvem kan påstå at bare ved å kle seg i skjørt, så er man dermed pr. definisjon PENT KLEDD? Finnes det ikke skjørt/kjoler som egner seg til hverdags altså? Jo da, det finnes. Og det kan mange ganger være mer praktisk. I dag regner det og da syns jeg at det er praktisk å ha på skjørt i stedet for en bukse som dras i vannet på veien. Jeg har gått tur i fjellet i kjole, og ikke følt meg så pyntet. Og før noen går av skaftet så hadde jeg fjellsko på, og ekstra klær i sekken og det var varmt. Det er mer lettvindt med et plagg istedet for bukse /shorts og genser.
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. august 2009 #262 Skrevet 22. august 2009 (endret) En annen grunn til å ikke kle seg alt for feminint/sexy er at da går dere menn etter oss og jokker på hos hele dagen. Bedre å gå i bukse da og få være litt mer i fred Endret 22. august 2009 av Stjernedryss
aline Skrevet 22. august 2009 #263 Skrevet 22. august 2009 Penere klær??????????????????? Hvorfor kommer dette utsagnet fram i alle kommentarer fra dere kvinner her? Hvem kan påstå at bare ved å kle seg i skjørt, så er man dermed pr. definisjon PENT KLEDD? Finnes det ikke skjørt/kjoler som egner seg til hverdags altså? Svar ønskes. Lite praktisk??????????????????? Så var det dette hersens ordet her igjen også dah.... Uff, så ufattelig kompliserte du/dere alltid skal være. Alt skal på død og liv være relatert til hva som til enhver tid er praktisk og ikke, akk o ve... Hvorfor ikke gå i kjeledress da? Mer praktisk kan det neppe bli. Det finnes helt klart skjørt som ikke er pyntet, og det finnes bukser som er superpyntet, så når det kommer til penere klær, så kan det være så mangt. At du og noen andre menn, har en personlig smak som tilsier at dere liker ett hverdagsskjørt bedre en en hverdagsbukse, er deres smak. Deres smak avgjør hva dere finner attraktivt, og det kan nok være med på å bestemme hva DERE ser som feminint, siden dere vel anser det dere ser som attraktivt, som feminint. Men det er likevel ikke svaret på hva som er feminint, det er kun svaret på hva som er attraktivt i DERES øyne. Jeg foretrekker hovedsakelig altså bukser og lave sko. Jeg føler meg stiligere i en snerten jeans som sitter bra over rumpa, en jeg føler meg i ett hverdagsskjørt. Litt av grunnen, kan kanskje være en blanding av hvordan man er som person + hvordan kroppen er? Selv er jeg aktiv fysisk nesten hele den tiden jeg ikke er på jobb. Når jeg går, går jeg aktivt, jeg tripper ikke. Jeg trener eller er i annen fysisk aktivitet (målbevisst) stort sett hver dag etter jobb. Klart jeg KUNNE powerwalked til dansinga ikledd skjørt og høye hæler, ikke pyntede sådanne, men for meg ville det verken gjort aktiviteten effektiv eller behagelig. Fokusen min er altså mer på å jobbe med kroppen for å få den til å yte det jeg vil, og på å med det få den til å se slik ut som jeg liker at den gjør. Ikke på å kle den slik at andre synes jeg er mer feminin. Det betyr ikke at jeg IKKE er feminin, som danser, og tidligere konkurransedanser innen standarddansene, så vet jeg så absolutt at jeg er feminin, jeg vet også hva som gjør meg feminin, men jeg velger altså å ikke KLE meg feminint i hverdagen, da dette for meg!!! passer dårlig inn i den hverdagen jeg har. På jobb kan jeg lettere kle meg i pent, og hæler, men har da de høyhælte skoene stående på jobb, for jeg går selvfølgelig til jobb, og heller ikke da tripper jeg. Og, min kjære fallt faktisk for meg når jeg var svett og sliten, ikledd widepants, singlett og dansesko..... og den helgen vi fant hverandre, var det flust av søte, feminine, skjørt og kjole-kledde snupper med høye hæler som svinset rundt ham og ville ha oppmerksomheten hans. Heldigvis var det noe annet han så etter en bare det, så jeg vant ham, for hvem jeg er. Ja, han liker det nrå jeg kler meg i skjørt (ikke så mye høye hæler, for da blir jeg godt høyere en ham... hehe), men han liker meg aller best uten klær faktisk.... DA er jeg feminin da!! :gjeiper:
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #264 Skrevet 22. august 2009 En annen grunn til å ikke kle seg alt for feminint/sexy er at da går dere menn etter oss og jokker på hos hele dagen. Bedre å gå i bukse da og få være litt mer i fred En kvinne som ikke vil begjæres... Hva har gått galt her? :klø:
aline Skrevet 22. august 2009 #265 Skrevet 22. august 2009 En kvinne som ikke vil begjæres... Hva har gått galt her? :klø: en kvinne som ikke trenger å bli begjæret HELE TIDEN, av alle og enhver.... det finnes nok flere av dem. For min del, er det viktig at kjæresten min begjærer meg, og jeg elsker oppmerksomhet, men ikke bare utifra begjær. Har ikke det helt store behovet for at alle menn på gata skal sikle etter meg. Det holder på en måte med at de jeg ønsker skal begjære meg, begjærer meg. (og det er langt flere en bare min kjære jeg da tenker på) jeg kjenner også jenter som går med kort-korte skjørt, høye hæler og singletter så lavt utringet at brystvortene nesten popper over kanten, også blir de sure når gutter plystrer etter dem..... for det er jo ikke DEEEE gutta de vil skal begjære dem! ... Vel, trekk singletten litt lenger opp og skjørtet litt lenger ned, så får du fremdeles oppmerksomhet, fordi du er flott, men slipper kanskje den oppmerksomheten man ikke ønsker.
Gjest Joggebuksa Skrevet 22. august 2009 #266 Skrevet 22. august 2009 Jeg er abslutt ikke perfekt i klesveien selv, men dersom en gutt krever at jeg skal gå i skjørt, osv hver dag, må han selvfølgelig stille opp like fresh selv. Selvfølgelig. Ellers ser det bare komisk ut. En person pyntet og den andre ser ut som en dass? Dessverre sikter nok norske menn for høyt, de færresten av de har den stil og elegansen som skal til for å matche sin drømmekvinne. Og da har de strengt tatt ingenting å mene om hvordan kvinner bør kle seg. Eller, de kan godt mene i øst og vest, men de får aldri en stilfull kvinne så lenge de ikke selv er stilfulle menn.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #267 Skrevet 22. august 2009 Hvorfor det er mindre praktisk å gå i skjørt? Det er ikke like lett å hive på seg et skjørt som ei bukse, det er vanskeligere å finne topper som passer til et skjørt enn til ei bukse, og man må tenke på strømpebukser og sko i tilleg. Ei bukse er bare ei bukse og passer til alt. Det er også mindre praktisk å ha på seg skjørt fordi man må med ett bli mer obs på hvordan man beveger seg og hvordan man sitter. Det er veldig lite pent med noen som sitter breibeint i skjørt. Noen situasjoner gjør at man ønsker mer bevegelsesfrihet, skjørt gir mindre bevegelsesfrihet. Er det noe norske kvinner bør bli mer oppmerksomme på så er det nettopp hvordan de fører seg. Sånn sett er skjørt brilliant.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 22. august 2009 #268 Skrevet 22. august 2009 Dessverre sikter nok norske menn for høyt, de færresten av de har den stil og elegansen som skal til for å matche sin drømmekvinne. Og da har de strengt tatt ingenting å mene om hvordan kvinner bør kle seg. Dette er jeg helt enig i. Hjemme går jeg stort sett i bar overkropp. Det samme forventer jeg av dama. I tillegg må hun selvfølgelig være like deilig som jeg er muskuløs.
Gjest BH hele tiden Skrevet 22. august 2009 #269 Skrevet 22. august 2009 Dette er jeg helt enig i. Hjemme går jeg stort sett i bar overkropp. Det samme forventer jeg av dama. I tillegg må hun selvfølgelig være like deilig som jeg er muskuløs. Så du har pupper du også? Siden alt skal være likt, mener jeg? Pupper er en del av den seksuelle pakka på en helt annen måte enn en simpel bar brystkasse på en mann er. Du er ikke deilig bare fordi du er muskuløs. Mulig du har et stygt utseendet selv om musklene buler. Meget godt mulig forresten
Gjest Joggebukse og mastergrad Skrevet 22. august 2009 #270 Skrevet 22. august 2009 Er det noe norske kvinner bør bli mer oppmerksomme på så er det nettopp hvordan de fører seg. Sånn sett er skjørt brilliant. Jeg synes norske kvinner fører seg utrolig bra jeg. De kommer seg opp og fram i verden, tar høyere utdanning i hopetall og er generelt suverene på det meste. De fleste kvinner har heldigvis mange flere bukser i skapet enn skjørt.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #271 Skrevet 22. august 2009 Det er akkurat det som er feil med norske kvinner. De er så opptatte av å komme seg "opp og fram" at de mister synet av de viktige tingene her i livet; hjem og familie. Kinder, küche und kirche.
Gjest A. Caron Skrevet 22. august 2009 #272 Skrevet 22. august 2009 Ikke menn generelt, men noen menn mener det. Jeg har hørt det sagt, men jeg sier ikke at alle menn mener det. Jeg har også lest det på enkelte nettforum, men sier likevel ikke at alle menn mener det. Fortsatt er det noen menn som mener det. Det er forskjell på noen menn og alle menn. Menn er som sagt ikke like i sin damesmak. Ja, jeg vet at noen kvinner syns MM er feit, det har jeg faktisk lest på dette forumet. Men alle kvinner syns ikke hun er feit, og jeg syns hun er nydelig og akkurat passe. Det er viktig å huske på at Noen ikke er synonymt med alle, noen kan ha en annen oppfatning enn deg selv men alle har ikke det. Vi finner alltid noen som er enige med oss og noen som er uenige, det handler om preferanser. Og får å gjenta meg selv: JEG SYNS MARILYN MONROE ER NYDELIG OG HAR EN HELT PERFEKT FIGUR, OG JEG HAR IKKE NOE PROBLEM MED Å TAKLE AT DAMER ER VAKRE OG KVINNELIGE. Fint og flott... Men du vet at Marilyn Monroe døde i 1962? Og vi omtaler vel avdøde mennesker med "var" og ikke "er", gjør vi ikke? Rett skal være rett
Gjest A. Caron Skrevet 22. august 2009 #273 Skrevet 22. august 2009 Jeg har da poengtert at jeg på ingen måte forsøkte å legge debatten over til menns klær, men jeg forsøkte å bruke dette som et eksempel for å få noen her til å forstå hvor lite praktisk det kan være å skulle gå "pyntet" hver dag. Er det nødventig å dreie debatten om til å diskutete hva jeg diskuterer? Om du er så enig med at det er paraleller som kan fungere som et poeng innen debatten om femininitet og det å gå i skjørt så kan du heller overse det jeg skriver. Mitt poeng var ikke å diskutere hva men kler seg i, mitt poeng var å illustrere at det er lite praktisk å kle seg i penere klær hele tiden og forsøkte å påpeke det ved det menn også foretrekker å kle seg i hver dag, nemlig mer praktiske og behagelige klær. Jeg diskuterte aldi mansideal her til lands, jeg diskuterte det med å kle seg lite praksitk. Dette har jeg nå poengtert i flere innlegg, så det er i større grad du/dere som henger dere opp i mitt innlegg og drar debatten ut over det tråden handler om. Om dere var så lite enige i at jeg hadde et poeng kan dere rett og slett bare overse det uinteligente innlegget mitt, heller enn å lage en stor bedatt om hvorvidt det var berettiget eller ikke. Skal vi se.... 4 x praktisk og 1 x pyntet. Tror jeg begynner å skjønne at du er en "praktisk" anlagt kvinne som figurerer i kun to moduser, "praktisk" eller "pyntet", der det ikke eksisterer noen mellomting... Og ei heller skjønner at "praktisk" også kan være et vidt begrep. Si meg en ting, tenker du praktisk når du har sex også?
Gjest Vest Skrevet 22. august 2009 #274 Skrevet 22. august 2009 Det er akkurat det som er feil med norske kvinner. De er så opptatte av å komme seg "opp og fram" at de mister synet av de viktige tingene her i livet; hjem og familie. Kinder, küche und kirche. Norske kvinner reddes ved at Mette-Marit ramlet inn i kongefamilien: hunhar ideal som hus, hjem og barn. Mette-Marit, go, go, go!!!
Konservativ Mann Skrevet 22. august 2009 #275 Skrevet 22. august 2009 Dessverre sikter nok norske menn for høyt, de færresten av de har den stil og elegansen som skal til for å matche sin drømmekvinne. Og da har de strengt tatt ingenting å mene om hvordan kvinner bør kle seg. Eller, de kan godt mene i øst og vest, men de får aldri en stilfull kvinne så lenge de ikke selv er stilfulle menn. Det er i grunn slik jeg ser på norske kvinner - dere når ikke meg til anklene uansett, så hva i huleste helvete får dere til å tro at dere er i en posisjon dere kan kan kritisere selveste meg på noe punkt??? :klø:
Gjest A. Caron Skrevet 22. august 2009 #276 Skrevet 22. august 2009 Hvorfor det er mindre praktisk å gå i skjørt? Det er ikke like lett å hive på seg et skjørt som ei bukse, det er vanskeligere å finne topper som passer til et skjørt enn til ei bukse, og man må tenke på strømpebukser og sko i tilleg. Ei bukse er bare ei bukse og passer til alt. Det er også mindre praktisk å ha på seg skjørt fordi man må med ett bli mer obs på hvordan man beveger seg og hvordan man sitter. Det er veldig lite pent med noen som sitter breibeint i skjørt. Noen situasjoner gjør at man ønsker mer bevegelsesfrihet, skjørt gir mindre bevegelsesfrihet. Ikke like lett å hive på deg et skjørt som ei bukse, sier du? Det der er bare bullshit, og det er kona mi her også fullstendig enig i. Du trenger da for pokker ikke annet enn ei T-skjorte over skjørtet, for å sette det på spissen. Problemet her er noek heller det at du ikke greier å la være å tenke "pynta" i denne sammenhengen. Så snart det blir snakk om annet enn jeansen eller kleskodebuksa på jobben, så anser du det som pynting på øverste hylle... OK, så la oss si det er "et svare strev" å trekke på seg dette skjørtet da. Hva med alt det øvrige "stellet" dere kvinner bedriver i all evighet hver gang dere er på badet da? Innsmøring av hele skroget med bodylotion, napping av hår her og der, barbering av legger og skritt, sminking, hårstyling, osv osv... DETTE er IKKE noe strev, og noe dere GLADELIG gjør HVER morgen (TIL TROSS FOR AT DERE SLETT IKKE BEHØVER DET, HVER DAG)??? Men dette skjørteproblemet, det overgår da altså ALT, og må derfor vike plassen for den lettvinte buksa... Snakk om selvmotsigelser, og dårlige argumenter for å slippe å bruke det eneste klesplagget som alltid har vært selve symbolet på kvinnelighet og femininitet... Hvorfor ikke lage en ny standard på skiltet på dassdøra også da? En person iført bukse på både mannfolk og kvinnfolkdassen. Det kunne jo blitt gøy... Hvorfor vi foretrekker det som er merst praktisk? Fordi vi er norske kvinner som ikke behøver å kle oss på en måte som tilfredsstiller mannen (eller det vil si, menn som dere, det finnes nok av nosrke menn som vil ha oss som vi er). Jeg ønsker gjerne å kle meg pent, dermed går jeg ikke i kjeledress, men det er langt mellom kjeledress og skjørt. Jah, se der ja, der kom den igjen, likestillings og feministproklamasjonen, jupp... Når de dårlige argumentene (eller mangelen på de) tar slutt, kommer frøken/fru "kvinnekamp" og tar over. Og du verden så artig det er å se at det er dere selv som gang på gang flytter diskusjonen over fra tema til kvinnesak, hehehe... Dere påstår at vi føler oss truet av at dere søker dere partnere utenfor Norge, men jeg lurer på om dere på samme måte føler dere truet av at vi ikke har behov for å kle oss for å tilfredsstille dere. Vi oppnår alt vi ønsker i livet uten å tenke på hvordan vi tilfredsstiller den generelle mann i koridoren i gangen, vi gifter oss og skilsmissestatestikken er synkende!. Det er rett og slett ingenting som tilsier at vi likestiller oss ut av hva som er attraktivt for de fleste norske menn. Kjære deg , hvorfor skulle vel vi føle oss truet? I denne lille flisa av et land, hvis kvinnelige innbyggere tror de er verdens forbilder og som gudinner å regne, hææ...?? Når det finnes et hav av andre verdenshjørner å besøke, for så å oppleve at kvinnene der er ekte kvinner, fra innerst til ytterst, topp til tå? Jeg tror faktisk det er dere her på bergknausen oppunder Nordpolen som har grunn til å føle dere truet ja, fordi strømmen av menn som søker ut er økende, noe som i relasjon til den lave befolkningen her betyr at utvalget for dere nødvendigvis må bli tilsvarende mindre. Og husk også at det slett ikke bare er "tullingene på bygda" (et ord dere forøvrig også selv i har konstruert utfra feilaktige observasjoner) som reiser ut for å finne seg livsledsager. De urbane yngre mannfolkene gjør det samme, og DET bør jo virkelig være et dundrende nederlag, ikke sant? For det er jo slike menn dere helst skal ha, og jo mer metroseksuell og Jan Thomas-aktige jo bedre, hva?
Gjest A. Caron Skrevet 22. august 2009 #277 Skrevet 22. august 2009 Jo da, det finnes. Og det kan mange ganger være mer praktisk. I dag regner det og da syns jeg at det er praktisk å ha på skjørt i stedet for en bukse som dras i vannet på veien. Jeg har gått tur i fjellet i kjole, og ikke følt meg så pyntet. Og før noen går av skaftet så hadde jeg fjellsko på, og ekstra klær i sekken og det var varmt. Det er mer lettvindt med et plagg istedet for bukse /shorts og genser. Dette kan jeg virkelig like. Her ser dere andre bukseberter oppskrifta på kombinasjonen praktisk - feminint. Og at det fint lar seg gjøre å bruke skjørt/kjole i de fleste sammenhenger (hvis man bare vil)...
Ella_Grey Skrevet 22. august 2009 #278 Skrevet 22. august 2009 Det handler ikke om dyre ferie og middager, men om at man vil ha en mann med stil. Vi vil også ha noe pent å se på skjønner du. Vi stresser ikke rundt i klesbutikker, på salg, leser moteblader og sånt fordi vi tror vi må det for å impoenere dere. Vi gjør det fordi klær interesserer oss, og da like mye på menn som på kvinner. Enig!
Gjest Sjokoladesaus Skrevet 22. august 2009 #279 Skrevet 22. august 2009 Er det noe norske kvinner bør bli mer oppmerksomme på så er det nettopp hvordan de fører seg. Sånn sett er skjørt brilliant. Men om jeg sitter i sandkassen med sønnen min, eller i sofaen med mannen min, eller på sykkel, eller det blåser veldig så er det fremdeles lite lite pent å måtte gå å passe på skjørtet hele tiden. Jeg er påpasserlig med hvordan jeg fører meg, kroppsholdning etc, men i flere anledninger overgår situasjonen kroppsholdning og igjen er vi da tilbake til at det ikke blir pent med kjsørt fordi man må føre seg unaturlig og lite avslappet. Skal vi se.... 4 x praktisk og 1 x pyntet. Tror jeg begynner å skjønne at du er en "praktisk" anlagt kvinne som figurerer i kun to moduser, "praktisk" eller "pyntet", der det ikke eksisterer noen mellomting... Og ei heller skjønner at "praktisk" også kan være et vidt begrep. Si meg en ting, tenker du praktisk når du har sex også? Så du insisterer enda å ha en nedlatende tone til mine innlegg? Du har kanskje ikke lagt merke til at jeg tidligere har skissert at jeg går i høye hæler nesten hver dag, og at jeg kler mer mer feminint enn det mannen min foretrekker feks? Det er faktisk mulig å skille sak og person, selv inne på skråblikk. I dag har vi vært på handletur, jeg har på meg kjole til rett over knærne, halvtynn strømåebukse og noen tykke knesokker over. Jeg hadde på meg støvletter med en liten hæl og en pen blezer. I dag var jeg ikke særlig pyntet, men litt "kledd" om du vil. Jeg sier også at praktisk kan være så mangt, feks at det er langt mellom kjeledress som du mener er det mest praktiske og skjørt. Likevel holder jeg fast med at skjørt i mange settinger er veldig lite praktisk, og kan ende opp med at man enten må oppføre seg ultrafeminint for at skjørtet ikke skal blåse opp eller at man skal få innsyn slik at man blir upraktisk og "dukkete" i situasjonen, eller så har man fremdeles på seg skjørt og blir veldig lite pen og maskulin fordi man blir breibeint etc (som i sandkassen, når man skal løfte barna på lekeplassen etc. I slike situasjoner foretrekker jeg å være praktisk slik at jeg kan delta uten å tenke på at skjørtet mitt sklir opp. Hva enn andre menn som ikke kjenner meg måtte mene om meg da er meg ravende likgyldig. Mitt mål er faktisk å forsøke å nyansere hvorfor vi kvinner kler oss som vi ønsker, og ikke som dere ønsker. Norske kvinner ønsker bevegelsesfrihet i mange situasjoner og lar det komme i første rekke når vi kler oss. Jeg argumenterer mot kjsørt i mange settinger, men ikke mot femininitet. Jeg argumenterer for at mange norske kviner ikke behøver å bry seg om hva mannen i korridoren i gangen mener, fordi vi har nok av menn som foretrekker en kvinne som kan delta i livet og ikke behøver å trippe forsiktig rundt for å forhindre at skjørtet sklir opp. For å legge til; Jeg går en del i skjørt og kjoler selv, også høyhælte sko jeg mener ikke å se ned på kvinner som gjør dette. Jeg prøver bare å vise at det er mange settinger hvor dette absoludt ikke er førsteprioritet og at vi heldigvis i dag har friheten til å gi pokker i hva fremmede menn enn måtte mene om det. Skilsmissestatestikken går ned og giftemålsstatestikken går opp så det er tydeligvis ikke et problem med at norske menn ikke velger norske kvinner, og at norske kvinner gjør seg selv til tapere på kjønnsmarkedet.
Gjest Sjokoladesaus Skrevet 22. august 2009 #280 Skrevet 22. august 2009 (endret) Dobbel. Nettet hang seg opp Endret 22. august 2009 av Sjokoladesaus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå