lille katt Skrevet 15. februar 2011 #1481 Skrevet 15. februar 2011 Jeg var innom Alna i formiddag, sinnsykt mye folk og lang kø i kassen. Jeg kjøpte ingenting, men prøvde å få tak i Reimadresser til 499,-. De hadde ikke de størrelsene jeg ville ha . Vurderte også å spontankjøpe ny babybilstol med isofixbase til 999,-, siden vi har ny bil med isofix . Den gamle babystolen er sånn herkete sele-feste-stol, men den duger jo helt greit. Droppet det da jeg så køen, fordi jeg hadde det litt travelt. Vi har både TWE og multi-tech, liker egentlig best TWE. Den er lettest å montere og barnet sitter godt. Den er visst ikke så god forovervendt, da. D bruker den forovervendt nå, med stolens egne belter, men vi kommer til å kjøpe en ny beltestol snart.
*Joyce* Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #1482 Skrevet 15. februar 2011 Vi endte opp med MT. Prøvde begge i bilen, og MT var den som sto best. TWE ble veeeldig bratt. Det skal stå fast i bilen, og mannen får nok jobben med å montere det. Da vi var innom var det ikke så verst med folk, heldigvis. Lokketilbudene var sikkert borte for lengst (de gravide kjøper ikke MT ), og det gikk over all forventning! Vi kjøpte to hele ullpysjer fra Reflex i tillegg til setet, det passet godt at de var på tilbud. Trenger et par til. Var dessuten mange igjen i de store størrelsene! Spiste på McDonald's. Jeg klarte ikke tanken på burger, og tok en salat. Den var faktisk frisk og fin og god, om enn litt kjedelig. Turnerose fikk Happy Meal og var lykkelig. Spiste 2 nuggets og hele posen med pommes frites, posen med epler OG litt is av oss voksne. Også tviholdt hun på ballongen sin resten av turen. Til slutt gikk turen til SmartClub etter mat. Kom hjem med mengder med dopapir (), en Janus ullbukse til Turnerose (har to av den modellen fra før, og de er supre! Den buksa er den store favoritten hennes om dagen. "Lilla bossa!"), tre bøker (mannen), papptallerkener og plastglass til selskapet på lørdag (har ikke nok servise, og selv om det er litt miljøsvinete, er jeg gravid og sliten og synes det får være lov) og diverse mat. Liker SC, jeg. Litt masete, riktignok, men de har godt utvalg på matfronten, også av våre litt særere behov - havremelk og økologisk. Nå står en langpanne med brownies i ovnen, de skal fryses ned til lørdag + at noen stykker skal tas til side til i morgen. Brownie med to lys på blir vel bra? Ellers må jeg skrive på kortet hennes (puslespillkort! Skikkelig kult! ) og gjemme pakkene under senga. Hun får.jpg]JOYK-dukke og Duplofly av oss nå. Hun skal få kamera også, sånn delvis julepenger og delvis bursdagsgave (det skrev jeg vel tidligere?), men vi drøyer litt med å kjøpe det. Nok med det bilsetet på denne lønna. Ooh! Lade batteriet til kameraet! Må ha det parat på 2-årsdagen!
dreia Skrevet 16. februar 2011 #1483 Skrevet 16. februar 2011 Gratulerer med bursdagen, Turnerose! :blåse: Herlig med så mange kupp i går.
Mischa Skrevet 16. februar 2011 #1484 Skrevet 16. februar 2011 Så koselig å feire 2-års dag Tenk at tiden har gått så fort!! Jeg har jo fulgt deg en stund nå Håper dere får en fin-fin bursdagsfeiring
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #1486 Skrevet 16. februar 2011 Gratulerer med 2 årsdagen til verdens søteste Turnerose :hoppendeglad:
iingvild Skrevet 16. februar 2011 #1487 Skrevet 16. februar 2011 Gratulerer med dagen til lille jenta! Håper feiringen blir koselig!
*Joyce* Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1488 Skrevet 16. februar 2011 Tusen takk for alle gratulasjonene! :klemmer: Tenk, for to år siden satt/lå jeg på et mottaksrom på Riksen og ventet på KS... Rare greier! Er på jobb i dag, og har akkurat vært på et skikkelig interessant møte. En representant for en dansk søsterbedrift var her og snakket om deres policy på et veldig viktig punkt av det daglige arbeidet her. Om noen uker kan det tenkes at mange der ute kan se resultatet av dagens møte - hvis det blir skikkelig tatt tak i, sånn som det bør.
*Joyce* Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1489 Skrevet 16. februar 2011 (endret) Argh! KAN ikke folk gjøre JOBBEN SIN! Nå har jeg sittet og lett etter noe i en halvtime fordi en annen ikke har merket som han skal. Finner det ikke! Jaja. Alt i alt er det ham det går utover, ikke meg. Men irriterende er det! Endret 16. februar 2011 av *Joyce*
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #1490 Skrevet 16. februar 2011 (endret) Skal jeg denge? Jeg har mye på lager Jeg husker jeg kretset rundt mobilen som en gal, var så speeent, og følte så med deg når jeg fikk melding om at ting tok en annen retning Endret 16. februar 2011 av Tusle
*Joyce* Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1491 Skrevet 16. februar 2011 Skal jeg denge? Jeg har mye på lager Jeg husker jeg kretset rundt mobilen som en gal, var så speeent, og følte så med deg når jeg fikk melding om at ting tok en annen retning Ja! Deng i vei! Hehe, det ble en ganske annen dag enn jeg hadde sett for meg, ja. Det jeg husker best (interessant nok) er den sure sykepleieren som kjeftet på meg for at jeg hadde neglelakk på tærne. Akkurat som jeg burde ha visst at jeg skulle ha spinalbedøvelse. :doh:
*Joyce* Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1492 Skrevet 16. februar 2011 Nei, nå går det bratt nedover med arbeidsinnsatsen her. Er alene i dag, og kjenner at orket er i ferd med å forsvinne. Har også gjort litt sånn sjauing light som jeg sikkert ikke bør ta nå som jeg er gravid, men må man, så må man. Gikk helt fint, altså, men får ikke helt opp dampen igjen ved datamaskinen nå. Også har jeg lyst til å dra hjem til bursdagsjenta mi...
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #1493 Skrevet 16. februar 2011 Håh! Da vanker det deng Skjønner godt at du vil hjem til bursdagsjenta di Jeg husker du spurte om det var rød eller rosa neglelakk som var tingen når man skal føde Næh, for en teit sykepleier, men hvorfor kan man ikke ha neglelakk på tærne?
*Joyce* Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1494 Skrevet 16. februar 2011 Håh! Da vanker det deng Skjønner godt at du vil hjem til bursdagsjenta di Jeg husker du spurte om det var rød eller rosa neglelakk som var tingen når man skal føde Næh, for en teit sykepleier, men hvorfor kan man ikke ha neglelakk på tærne? Det ble rosa neglelakk! Det med at den må bort gjelder vel bare hvis man skal ha medikamenter som spinalbedøvelse og Epidural, tror jeg. Noe med at de må kunne se om fargen endrer seg - det sier vel noe om allmenntilstanden... Nei, nå må jeg tisse så jeg rekker banen.
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #1495 Skrevet 16. februar 2011 Aha, da skjønner jeg, men syns fremdeles det er utrolig dust av den dama å bli sur uansett.. God tur
lille katt Skrevet 16. februar 2011 #1496 Skrevet 16. februar 2011 Du så ikke Reimadresser på SmartClub, da? Har hørt at de skal ha tilbud der til 349,- eller noe sånt. Tenkte meg innom i morgen for å se. Er så godt som aldri på SmartClub, får litt noia av sånne gedigne varehus (bortsett fra Ikea, da ). Tar så lang tid å handle! Liker også godt de Janusbuksene! Og gratulerer med 2-åring!
*Joyce* Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1497 Skrevet 16. februar 2011 La ikke merke til noen Reimadresser, nei... --- Den store, lille bursdagsjenta mi har spist brownies og ris, lekt med den nye "babyen", og sovnet til slutt (etter en time) med den nye dokka på magen. Hun har også en dødssliten mamma, som lurer litt på hvordan vi skal få det klart til lørdag. Jeg er så kaputt etter en dag på jobben at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg...
*Frida* Skrevet 16. februar 2011 #1498 Skrevet 16. februar 2011 Gratulera med dagen til store vesle Turnerose! Og gratulera til mammaen og, eg syns faktisk me fortjener litt ros me og. Rart å tenke to år tilbake no... Vokst ut av izi combien alt nå? Har ikkje sjekka no på ei stund, skal eg innrømme, men eg trur A kan ha setet sitt (me har det samme) lenge ennå. Hadde ikkje planar om nytt sete ennå, i alle fall! Kor lang er Turnerose no? Me skal på 2-årskontroll i måro, så eg er spent på kor lang A er, og korleis ho ligg på snitt-skjemaet.
*Joyce* Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1499 Skrevet 16. februar 2011 Gratulera med dagen til store vesle Turnerose! Og gratulera til mammaen og, eg syns faktisk me fortjener litt ros me og. Rart å tenke to år tilbake no... Vokst ut av izi combien alt nå? Har ikkje sjekka no på ei stund, skal eg innrømme, men eg trur A kan ha setet sitt (me har det samme) lenge ennå. Hadde ikkje planar om nytt sete ennå, i alle fall! Kor lang er Turnerose no? Me skal på 2-årskontroll i måro, så eg er spent på kor lang A er, og korleis ho ligg på snitt-skjemaet. Takk i like måte! Tenk at det har gått to år! Og tenk at så mange av oss flokket til føden samtidig den gangen. Izi Combien går nok greit et par-tre måneder til, men selen har akkurat passert skulderen og er på vei nedover ryggen, på høyeste innstilling. Det skal den jo ikke mtp sikkerhet. Har ikke målt ordentlig på en stund, men hun har passert 90 cm med god margin. Hun bruker 98 i klær, og er faktisk oppe i 104 i enkelte plagg. Hun er definitivt lang for alderen, har ligget på 97.-99. persentil på lengde hele veien. Har prøvd å måle, og så vidt jeg kan se er hun rundt 93 cm. Men det blir jo svært omtrentlig her hjemme. Vi har ikke hørt et kvidder om toårskontroll, så jeg er spent på når innkallingen dukker opp! Spennende å høre om dere i morgen!
Honesty Skrevet 17. februar 2011 #1500 Skrevet 17. februar 2011 Gratulerer med toåring! Hun er veldig lang for alderen, høres det ut som? Hvor tung er hun? Min frøken er jo 18 måneder gammel, og jeg tipper hun så vidt er passert 80 cm, og hun veier litt over 10 kg. De fleste klærne i 80 passer fremdeles, men buksene begynner å bli korte i beina.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå