*Joyce* Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #1501 Skrevet 17. februar 2011 Gratulerer med toåring! Hun er veldig lang for alderen, høres det ut som? Hvor tung er hun? Min frøken er jo 18 måneder gammel, og jeg tipper hun så vidt er passert 80 cm, og hun veier litt over 10 kg. De fleste klærne i 80 passer fremdeles, men buksene begynner å bli korte i beina. Jepp, veldig lang. Blir stadig tatt for å være en del eldre enn hun er. Akkurat som mora si alltid ble. Tror hun veier 14,5 kg omtrent nå. Både mannen og jeg er lange (hhv 1,89 og 1,79), og vi kommer fra lange familier. På min side er det flere menn på over 2 meter, og kusina mi er 1,83... Høres ut som jenta di er ganske midt på treet?
*Joyce* Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #1502 Skrevet 17. februar 2011 Jeg er såååå trøøøøøtt i dag. Øynene detter nesten igjen her jeg sitter. Det ble sent i går, Turnerose våknet i 23.30-tiden og ville ikke sove igjen. Tror ikke jeg sovnet ordentlig før nærmere 01.30... Hjelper ikke akkurat på når jeg allerede er sliten og trøtt pga graviditeten. Jobbingen går i sneglefart, men det får den bare gjøre. Har tusen ting jeg skulle ønske jeg kunne fått gjort, særlig på hjemmefronten, men får jo ikke gjort så mye med det nå. I kveld kommer forøvrig svigermor. Skjønner ikke helt hvordan vi skal få dagen til å gå opp, mannen hadde nemlig bestilt service på bilen (på andre siden av byen - hos forhandler) i dag - uten å nevne det for meg. Men det går vel på et vis... *prøver å huske på alt som må gjøres*
Honesty Skrevet 17. februar 2011 #1504 Skrevet 17. februar 2011 Ja, vi er gjennomsnittlige begge to (jeg er 167, mannen 185), og ganske spinkle/tynne, så jeg hadde ikke forventet å få en kjempeunge. Men man har jo en tendens til å sammenlikne med andre barn, og de andre 09-barna på hennes avdeling i barnehagen er gutter, og den ene er veldig lang for alderen, den andre temmelig tung, men gjennomsnittlig lang.
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. februar 2011 #1505 Skrevet 17. februar 2011 Du... jeg mener å ha lest at dere har invistert i Pax garderober fra Ikea, stemmer det? Hva har dere..? Vi er på utkikk etter skyvedørsgarderober til gang og soverom ser du
lille katt Skrevet 17. februar 2011 #1506 Skrevet 17. februar 2011 Jeg har virkelig ikke peiling på hvor stor A er! Får se på 2-års-kontrollen, som ihvertfall her i bydelen pleier å være rundt 2 år og 2-3 måneder. Har ikke fått innkalling enda. Er jammen ikke sikker på hvilken størrelse hun bruker i klær en gang . Kanskje 98? Hun er ihvertfall i normalt hold og spiser godt, så jeg har ikke tenkt så mye over mål og vekt. Storesøster D er litt mindre enn andre jevnaldrende, men ganske gjennomsnittlig hun også. Jeg og mannen er jo ikke akkurat store.
*Joyce* Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #1507 Skrevet 17. februar 2011 Ja, vi er gjennomsnittlige begge to (jeg er 167, mannen 185), og ganske spinkle/tynne, så jeg hadde ikke forventet å få en kjempeunge. Men man har jo en tendens til å sammenlikne med andre barn, og de andre 09-barna på hennes avdeling i barnehagen er gutter, og den ene er veldig lang for alderen, den andre temmelig tung, men gjennomsnittlig lang. Jepp, sammenligne gjør man jo! Turnerose er eneste jente på sin alder på avdelingen (de øvrige er et godt halvår yngre eller ett år eldre), men hun er faktisk lengre enn de fleste av de som er et år eldre. Du... jeg mener å ha lest at dere har invistert i Pax garderober fra Ikea, stemmer det? Hva har dere..? Vi er på utkikk etter skyvedørsgarderober til gang og soverom ser du Vi hadde grunne Pax-skap i den gamle leiligheten, og dype (dog uten dører, siden vi har en slags walk-in closet) der vi bor nå. Veldig godt fornøyd! Masse muligheter med innredning, og jeg synes de er fine. Jeg har virkelig ikke peiling på hvor stor A er! Får se på 2-års-kontrollen, som ihvertfall her i bydelen pleier å være rundt 2 år og 2-3 måneder. Har ikke fått innkalling enda. Er jammen ikke sikker på hvilken størrelse hun bruker i klær en gang . Kanskje 98? Hun er ihvertfall i normalt hold og spiser godt, så jeg har ikke tenkt så mye over mål og vekt. Storesøster D er litt mindre enn andre jevnaldrende, men ganske gjennomsnittlig hun også. Jeg og mannen er jo ikke akkurat store. Vi fikk beskjed om at innkallingen skulle kommme rett rundt bursdagen, så jeg venter litt. Men den dukker vel opp. Rart det med lengde og vekt på barn, altså. Det er så veldig individuelt! Også husker jeg D som stor, men det var nok mest fordi hun var 2 år eldre enn babyene våre, dengangen.
Persille Skrevet 18. februar 2011 #1508 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Er ikke det meste normalt for barn? Man utvikler seg jo så forskjellig! Endret 18. februar 2011 av Persille
Tusle Skrevet 19. februar 2011 #1509 Skrevet 19. februar 2011 Håper det går bra i dag og at du ikke blir totalt utslitt
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. februar 2011 #1510 Skrevet 19. februar 2011 Håper bursdagsfeiringen blir en suksess
*Joyce* Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1511 Skrevet 20. februar 2011 Er ikke det meste normalt for barn? Man utvikler seg jo så forskjellig! Joda, det er det jo. Men vi blir litt overrasket om lillejenta slutter å vokse ved 1,60... Håper det går bra i dag og at du ikke blir totalt utslitt Håper bursdagsfeiringen blir en suksess
*Joyce* Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1512 Skrevet 20. februar 2011 Ah, bursdagsfeiring overstått! Lang og noe intens helg så langt, men alt i alt har ting gått bra og vi kom i mål. Svigermor kom torsdag kveld. Fredag hadde jeg studiedag, som (planlagt) ble ordne-og-fikse-dag. Først var vi på Stoff&Stil, etter svigermors ønske. Hun har aldri vært innom en S&S-butikk før! Det er ikke i deres nærmeste by, og når de har vært østover har det bare aldri passet å dra til Drammen. Men Alna går det an å dra til! Og det beste av alt - hun betalte for hele sulamitten - både sine egne ting og mine/våre. Så nå er stoffene til Turneroses vår- og sommergarderobe i stor grad i hus. (Gjenstår bare å sy. ) Videre ble det baking av kake, litt rydding og ordning og generelt å gjøre klart til selskapet. I går var det litt mer ordning på dagtid, svigermor tok med Turnerose ut en tur så mannen og jeg fikk tid til å rydde og ordne ferdig. Gjestene var invitert til kl 14, og vi rakk det helt fint - minimalt med stress. Deilig! Turnerose kastet seg umiddelbart over gavene ("mej pakka!"), og fikk mye fint! Et digert gulvpuslespill (sånn av skumgummimateriale) som hun umiddelbart rev ut av pakken - stor suksess!, to små puslespill, et bildelottospill, en nydelig pop-up-bok, en kjempefin kjole i fleece, sånn tegnetavle fra Ikea med tilbehør, lekebestikk til Ikea-serviset hennes. Og penger til "noe hun trenger". Jo, også gavene fra svigers, såklart, de åpnet hun torsdag da svigermor kom. Gjett hva hun fikk? (Vi visste jo om det, såklart.) iPad! De har sett hvor ivrig hun har vært med iPhonene våre, hun spiller stadig og synes det er kjempegøy. Så de fant ut at en iPad var akkurat det hun trengte. Den var fra besten og besto, oldebesto og oldemor. I tillegg fikk hun et puslespill fra mannens onkel m/familie, også hadde svigermor strikket denne jakka, bare i andre farger. SÅ fin! Det gikk over all forventning å ha 13 folk her. Det gikk helt fint med sitteplasser, og folk ordnet seg selv med kaker og sånt fra kjøkkenet. Deilig når praten går av seg selv og man ikke trenger å gjøre så mye som vertinne. De siste dro i 19-tiden - foreldrene mine og broder'n. Lillebror skulle på fest, og hadde på det tidspunktet mast i en time om at de måtte dra snart. Svigermor dro med bussen i dag morges, så nå er det stille og rolig i heimen igjen. Vi har hatt en rolig morgen, vi sto opp 8.30 og har spist lang frokost, kost oss med litt kakerester og nå er det pusling som står på programmet. Jeg har begynt å klippe til karnevals-marihønekjolen til Turnerose og håper å få sydd den i løpet av dagen. Håper også at det blir litt mildere etterhvert så vi kan gå ut en tur. Da vi sto opp var det -15! Også må vi rydde tilbake sko og jakker og sånt som ble flyttet for å få plass til gjestene sine ting.
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. februar 2011 #1513 Skrevet 20. februar 2011 En hektisk helg, men hørtes ut som det hadde gått bra Så mye fint frøkna fikk, da var vel stor stas kan jeg tenke meg
lille katt Skrevet 20. februar 2011 #1514 Skrevet 20. februar 2011 Kult med iPad - her i huset er både 2-åringen og 4-åringen drevne brukere . Kult å se hvor kjapt de tar det.
*Joyce* Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #1515 Skrevet 20. februar 2011 En hektisk helg, men hørtes ut som det hadde gått bra Så mye fint frøkna fikk, da var vel stor stas kan jeg tenke meg Jepp, stor stas! Hun liker gaver. Kult med iPad - her i huset er både 2-åringen og 4-åringen drevne brukere . Kult å se hvor kjapt de tar det. Ja, Turnerose har hatt full kontroll på iPhone siden lenge før hun ble 1 år. --- Kjenner at jeg muligens har overdrevet litt de siste dagene... Lurer rett og slett på om jeg har kynnere? Magen (nederste del) blir hard og det napper godt. Trøtt som en strømpe. Mannen har vært potte sur i hele dag, dusten. Uten noen grunn. Og løfter ikke en finger for å hjelpe til (bortsett fra at han har hatt Turnerose mens jeg har sydd karnevalskjolen...). Nei, må tidlig i seng i dag. Men har lyst til å se ferdig filmen som akkurat begynte på NRK - "Albert's Memorial". Liker David Jason.
*Joyce* Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #1516 Skrevet 21. februar 2011 (endret) Hjemme med Turnerose i dag - hun har vært småforkjøla i helgen og trenger en dag til for å komme seg. Men utpreget slapp er hun ikke, og sitter ved siden av meg (mens jeg prøver å jobbe litt) og forteller en lang historie om ettellerannet - jeg er ikke helt sikker på hva det er hun prøver å si. Jeg har fått med meg at ordene "ulemisse" (julenisse) og lille My gjentas til stadighet, så det er nok noe spennende greier. Innimellom blir jeg matet med en havrefras eller en pistasjnøtt. Frokosten hennes var forøvrig brødskive med smør, bjørnebærsyltetøy og kokt skinke... Nam! Endret 21. februar 2011 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #1517 Skrevet 21. februar 2011 Urk. Dagen fortsatte ikke like bra, gitt. En småsyk 2-åring som ikke får det som hun vil - og som ikke helt vet hva hun vil - er ikke bare-bare. Hun har knust en telysholder, ligget på gulvet i gangen og sparket og slått rundt seg fordi hun ikke ville ut likevel (etter å ha mast om å gå ut i en time, minst), klint syltetøysiden av brødskiva ned i sofaen, kastet Duplo rundt seg, osv... *sliten mamma*
*Joyce* Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #1519 Skrevet 21. februar 2011 Takk, kjære Tusle. Og tilbake; jeg tror du trenger dem like mye som meg i dag. --- Nå har jeg handlet mascara (BECCA The Ultimate, fra SN), Animal Parade Greenz til lillejenta og reiseyogamatte fra iherb, og hvit og lilla overlocktråd på eBay. Turnerose var virkelig ikke helt pigg i dag. Det blir ikke akkurat færre "tantrums" av dårlig form.... Ikke så greit å være liten, og ikke så greit å være gravidsliten mamma. Hun sovnet kl 17.45 i armkroken min i sofaen, og har sovet siden. Ikke dårlig til henne å være, hun pleier jo å legge seg 19.30-20 på vanlige dager. Hun var nok sliten, stakkars. I morgen skal de på tur med bhg og mannen skal utenbys på jobb, så jeg håper virkelig hun er i form til bhg. Vet ikke helt hvordan det hadde gått her i dag om ikke mannen hadde jobbet hjemmefra. Nå har vi litt igjen å se av en film, så må jeg henge opp en ullvask og så er det å stupe i seng. Trøøøtt.
*Joyce* Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #1520 Skrevet 22. februar 2011 Ah, Turnerose var heldigvis i barnehageform i dag, så nå er jeg alene hjemme. Deiiiiilig! Har sett litt på skolegreier (ikke så mye ), sydd ferdig marihønekjolen (med unntak av å lukke et hull i fôret, må prøve den på Turnerose med fyllet oppi (som gjør at den står litt ut) før jeg lukker det) og har begynt på hodepynten - antenner. Nå spiser jeg lunch, pizzarester fra i går, mens jeg ser på BBC News og håper at familien til en bekjent som er fra Christchurch ikke er berørt av jordskjelvet. Hun jeg kjenner bor i London, så hun har det fint, men... Uff. Voldsomt med naturkatastrofer om dagen. Og i tillegg er det jo masse om Libya, ikke akkurat koselig det heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå