lille katt Skrevet 10. februar 2011 #1441 Skrevet 10. februar 2011 Symaskin ja, det har jeg jo ikke Da blir det verre .
*Joyce* Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #1443 Skrevet 11. februar 2011 Dere to, altså! Næh, ingen umiddelbare planer om å ta imot meitai-bestillinger, gitt. Det er ikke SÅ gøy å sy dem. Men jeg skal rope ut om jeg får tid og overskudd! Tusle, du kan komme hit og låne symaskin! lille katt, du har sikkert rett ang det med planlagt snitt vs hastesnitt. Husker jo bl.a. at Kaffedama fortalte om en helt annen opplevelse med planlagt snitt. Også har jeg uansett tenkt til å forebygge med å ta jern denne gangen, sånn at jeg ikke blir liggende med blodoverføringer og sånt etter fødsel. Hehe, bruk seteleiefantasien for det den er verdt! Synes det høres deilig ut å klare å unngå gruing lengst mulig. Men strengt tatt er vel tverrleie det du vil satse på hvis du skal være garantert KS? Mange steder oppfordres man veldig til å prøve vaginal fødsel ved sete (og "normal" størrelse på baby). Riksen er visst blant de mest liberale med KS ved seteleie. Den legen som estimerte lillejenta på sykehuset sa at om vi hadde vært ved Drammen, der hun hadde jobbet frem til årsskiftet den gangen, hadde jeg trolig blitt oppfordret til å føde vaginalt... Så det er store forskjeller. Skal du forresten føde samme sted som sist?
*Joyce* Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #1444 Skrevet 11. februar 2011 Gårsdagen ble litt av en dag, gitt. Først fikk vi vite at en tidligere kollega av mannen var omkommet i en bilulykke. Han var 31 år og etterlater seg to jenter på 8 og 11 samt kona si. Uendelig trist. Han var fra Sør-Amerika, og bodde der igjen nå etter noen år i Europa. Vi prøver å finne ut hvordan det er for kona og døtrene mtp forsikringer og sånt, om de har noe sikkerhetsnett. Er ikke tilfeldigvis noen som vet noe om det? På kvelden var jeg nede i sentrum og traff en jentegjeng. Det ble et intenst og spesielt møte, veldig, veldig koselig, men samtidig utfordrende på den mentale siden, pga samtaleemnene. Jeg var uendelig sliten da jeg kom hjem, men på en god måte... Vanskelig å forklare den følelsen jeg hadde. Var nok allerede litt "oppe i overflaten" pga denne mannen som døde, og tenkte mye rundt dette med dødelighet og hvordan jeg ville reagert om noe skulle skje med mannen eller Turnerose. Så i dag er jeg skikkelig, skikkelig sliten, rett og slett. Har lyst til å legge meg til å sove på sofaen, men mannen er på jobb og jeg må nok pent passe på Turnerose. Fra mandag av blir det barnehage og hverdag igjen, og på mange måter blir det litt deilig. Har vært litt unntakstilstand her de siste ukene. Ellers var det to hentelapper fra iherb i dag, spent på hva det er. Må nok bort etter dem etterpå, til tross for virkelig begredelig vær! Det har kommet så enormt mye snø her de siste par dagene, er fonner og sleip snø alle veier, det blåser surt og bilene står på kryss og tvers. Håper det er frokostbokser i den ene pakken.
Tusle Skrevet 11. februar 2011 #1445 Skrevet 11. februar 2011 Oi, det var litt av en dag! Utrolig trist med han som omkom. Det er forferdelig når slike ting skjer. Stor til deg!
dreia Skrevet 11. februar 2011 #1446 Skrevet 11. februar 2011 Innom og seier hei etter å ha fulgt med litt frå sidelinja ei stund. Og gratulerer med knøttet i magen. Når det gjeld fødsel: Eg hadde ein skikkelig sjukehusfødsel - igangsatt, prematur, veneflon, ein god del folk på fødestova (som om eg la merke til det i "kampens hete" og lystgassrus ) -, men eg fekk ein kjempegod fødselsopplevelse likevel, og gledar meg til å føda igjen. Men eg har ikkje sjukehusskrekk, fødselsskrekk eller noko slikt frå før, då. God helg!
lille katt Skrevet 11. februar 2011 #1447 Skrevet 11. februar 2011 Joda, tverrleie er bedre . Får se hva det ender opp med til slutt. Jeg hadde nok satt meg rimelig på bakbeina om det var seteleie også. Selv om fødsel nr. 2 gikk rimelig greit, var fødsel nr. 1 ganske komplisert med manglende pressrier og vakumforløsning. Skal føde på Ahus denne gangen også.
*Joyce* Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #1448 Skrevet 11. februar 2011 Oi, det var litt av en dag! Utrolig trist med han som omkom. Det er forferdelig når slike ting skjer. Stor til deg! Ja, det er forferdelig. Jeg tenker mye på de to jentene som har mistet pappaen sin så altfor, altfor tidlig. Også er det fælt å si det, men det er 10 ganger verre når det gjelder noen man kjenner. Fyren har sittet i stua vår og spist middag flere ganger, liksom. Det blir så nært og virkelig. Men sånn er det jo. Innom og seier hei etter å ha fulgt med litt frå sidelinja ei stund. Og gratulerer med knøttet i magen. Når det gjeld fødsel: Eg hadde ein skikkelig sjukehusfødsel - igangsatt, prematur, veneflon, ein god del folk på fødestova (som om eg la merke til det i "kampens hete" og lystgassrus ) -, men eg fekk ein kjempegod fødselsopplevelse likevel, og gledar meg til å føda igjen. Men eg har ikkje sjukehusskrekk, fødselsskrekk eller noko slikt frå før, då. God helg! Hehe, velkommen tilbake! Jeg har forsåvidt trua på en allright fødsel, altså. Men tankene har opptatt meg mye den siste tiden, og det er liksom her jeg får utløp for det. Så da blir det mye om det. Og det er godt å høre at det kan bli bra tross mye rundt en! God helg til deg og dine også! Joda, tverrleie er bedre . Får se hva det ender opp med til slutt. Jeg hadde nok satt meg rimelig på bakbeina om det var seteleie også. Selv om fødsel nr. 2 gikk rimelig greit, var fødsel nr. 1 ganske komplisert med manglende pressrier og vakumforløsning. Skal føde på Ahus denne gangen også. Uff ja, jeg husker du fortalte om den første fødselen din. Hørtes veldig lite gøy ut. Og når du sier det, så tror jeg faktisk at jeg hadde gitt deg viljen din hvis jeg var lege og det var seteleie - det aner meg at du kan være svært bestemt når du har bestemt deg for noe.
*Joyce* Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #1449 Skrevet 11. februar 2011 Prosjekt Billigere Hudpleie er godt i gang her i huset. Jeg er jo strålende fornøyd med REN, egentlig, men det har blitt så sabla dyrt siden man ikke kan kjøpe det fra utlandet lenger, og siden jeg ikke har vært i UK på evigheter. Så nå prøver jeg ut billigere produkter, men fortsatt uten skumle ingredienser og som ikke er testet på dyr. Litt herfra og derfra. I dag kom denne som skal være en erstatning for denne. Den nye lukter godt og kommer ut av flaska som skum - fascinerende! Og nå har jeg bestilt Everyday Hydrate fra EM, som er ren arganolje. Det testet vi da vi var i Marokko for noen år tilbake, og det var en god olje - jeg er spent på hvordan den fungerer som ansiktsolje. Men verdt et forsøk - en flaske koster $9. (Liten flaske, riktignok, men dog!) Også ble det med et par ting til fra EM - leppeskrubb og leppepomade. Og en promo-øyeskygge.
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. februar 2011 #1450 Skrevet 11. februar 2011 Uff så leit å høre. Mine tanker går til de etterlatte. Må være grusomt å miste sin far, og ikke minst mann, ens partner så tidlig Uff blir altfor sentimental nå... hormonene her er ikke gode idag.
Tusle Skrevet 12. februar 2011 #1451 Skrevet 12. februar 2011 Jeg trøbler og med at REN har blitt så dyrt... Klarer ikke helt å finne erstatninger som tilfredsstiller de kravene jeg har Håper du har det bedre i dag
Trekkoppfuglen Skrevet 12. februar 2011 #1452 Skrevet 12. februar 2011 Gode . Ang fødsel, et alternativ kan jo være å bli satt i gang. Det blir fort mer overvåkning og div andre ting, men det er kanskje bedre enn ks? Syns du er kjempe god som har funnet ut hva det er du er redd. Det blir så mye lettere å hjelpe deg da. Sender deg en PM om en opplevelse jeg har hatt de siste dagene på sykehuset. Blir nok ikke i dag, men satser på i morgen. Får forresten alltid lyst til å bestille nye ting og tang når jeg leser hos deg. Nå har jeg ikke brukt ei krone på mange dager, god grunn til et lite raid. God helg videre!
Persille Skrevet 13. februar 2011 #1453 Skrevet 13. februar 2011 Uff, så trist at han omkom! Det er alltid vanskelig når sånne ting skjer med noen nær deg, da blir det plutselig så virkelig...
*Joyce* Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #1455 Skrevet 13. februar 2011 Uff så leit å høre. Mine tanker går til de etterlatte. Må være grusomt å miste sin far, og ikke minst mann, ens partner så tidlig Uff blir altfor sentimental nå... hormonene her er ikke gode idag. Vi er sikkert litt ekstra sårbare for sånne ting som gravide. Det gjør jo at man er litt ekstra bevisst på de nærmeste. For meg, ihvertfall. Jeg trøbler og med at REN har blitt så dyrt... Klarer ikke helt å finne erstatninger som tilfredsstiller de kravene jeg har Håper du har det bedre i dag Nei, ikke lett å finne gode erstatninger! Takk, vennen, du er så god! Gode . Ang fødsel, et alternativ kan jo være å bli satt i gang. Det blir fort mer overvåkning og div andre ting, men det er kanskje bedre enn ks? Syns du er kjempe god som har funnet ut hva det er du er redd. Det blir så mye lettere å hjelpe deg da. Sender deg en PM om en opplevelse jeg har hatt de siste dagene på sykehuset. Blir nok ikke i dag, men satser på i morgen. Får forresten alltid lyst til å bestille nye ting og tang når jeg leser hos deg. Nå har jeg ikke brukt ei krone på mange dager, god grunn til et lite raid. God helg videre! Åååh, det er så godt å se deg igjen, altså! Ja, det var godt å finne ut hva som er roten av problemet. Det tok meg straks et skritt videre. Ang igangsettelse, kanskje? Men de setter ikke i gang setefødsler, da, hvis det blir det igjen. Ihvertfall ikke på Riksen, og jeg har jo fått plass der igjen. Ser frem til PM, men ikke stress med det! Jeg har tross alt ganske god tid, og du har nok å henge fingrene i om dagen! Husker den følelsen der fra etter fødselen! Shop i vei med god samvittighet! Uff, så trist at han omkom! Det er alltid vanskelig når sånne ting skjer med noen nær deg, da blir det plutselig så virkelig... Ja, fæle greier. Fikk se bilde av vraket, og det så virkelig ikke bra ut. Innom og titter
*Joyce* Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #1456 Skrevet 13. februar 2011 Litt av hvert-helg! I går var Turnerose og jeg på Teknisk Museum med foreldrene mine, og så en tur innom mine besteforeldre etterpå. Mannen var hjemme og ordnet med isolasjon under trappa i kjelleren. Litt slitsomt, jeg blir veldig fort sliten om dagen, og slekta er ikke utpreget flinke til å ta hensyn til sånt. Men-men. Vi klarte oss. I dag har vi vært hjemme, inne. Litt for kaldt til å gå ut med Turnerose, særlig siden hun fortsatt hoster litt, og vi drøyer svømmingen en uke til. Men vi har fått ryddet og støvsuget, vasket gulv og overflatevasket sofaen (det trengs innimellom med en 2-åring i hus! ), laget god middag og hatt kvelds med snurrer og smoothie. Nå har jeg nettopp gjort ferdig Turneroses bursdagskrone, og har satt meg til i sofaen. Selv om jeg egentlig har nok annet å gjøre - det er en del som bør fikses mtp bursdagsfeiring av Turnerose neste helg. Vi skal ha intet mindre enn 14 mennesker her, i den ikke så veldig store stua vår. Folk må spre seg litt rundt omkring i sofaer, ved spisebord og på puffer. Men så får vi unna rabalderet i en bolk, og det blir godt. Svigermor kommer på torsdag, og det gleder jeg meg i grunnen til! Har blitt så glad i henne, og kjenner jeg henne rett setter hun mannen i sving siden jeg er gravid og må få slappe av. Pluss at hun ikke er redd for å ta i et tak, hun hjelper gjerne til. Det er deilig. Også er det trivelig å ha henne her, rett og slett. Jeg synes det er innmari allright av henne å ta turen over fjellet i anledning Turneroses bursdag. Nei, litt husarbeid må til før leggetid. Håper å få sett en episode av sesong 3 av Kingdom. Må gjøre klart til barnehage i morgen, blant annet, lenge siden Turnerose har vært der nå (3 uker, faktisk!) og jeg er litt ute av trening.
Honesty Skrevet 13. februar 2011 #1457 Skrevet 13. februar 2011 Snille svigermødre er gull verdt. Det kan jeg egentlig skrive en lang historie om (og da snakker man ikke om at hun noen ganger "vet best", og vet å spre det til de hun synes bør lytte). Her har vi hatt barnehagefri siden onsdag pga. planleggingsdager, så det skal på sett og vis bli godt for henne å komme dit, og for meg å komme på jobb.
Tusle Skrevet 14. februar 2011 #1458 Skrevet 14. februar 2011 Åh! Hun har jo straks bursdag 2 år a gitt, så fort det har gått Jeg syns det er så utrolig koselig at du har fått et så godt forhold til svigermoren din
*Joyce* Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1459 Skrevet 14. februar 2011 Snille svigermødre er gull verdt. Det kan jeg egentlig skrive en lang historie om (og da snakker man ikke om at hun noen ganger "vet best", og vet å spre det til de hun synes bør lytte). Her har vi hatt barnehagefri siden onsdag pga. planleggingsdager, så det skal på sett og vis bli godt for henne å komme dit, og for meg å komme på jobb. Snille svigermødre er supert! (Og alle har vel sine sider, vil jeg tro. ) Jepp, det er noe med den hverdagen! Elsk-hat. Må ha den, men skulle gjerne vært foruten, også. Åh! Hun har jo straks bursdag 2 år a gitt, så fort det har gått Jeg syns det er så utrolig koselig at du har fått et så godt forhold til svigermoren din Jeppjepp, bare to dager til med ettåring nå! Rare greier! Har gått kjempefort! Ble liggende og kikke på henne da jeg la meg i går, store, lille jenta mi. Er rart at hun har blitt så stor, men samtidig er hun så liten. Og verdens aller, aller beste, såklart. Jepp, det synes jeg også!
*Joyce* Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1460 Skrevet 14. februar 2011 Skulle du sett sånt... Det er jo superdeilig å være på jobb igjen! Litt trøtt er jeg, men vi kom oss i seng til 12 i går, og jeg har sovet godt. Bare én tissetur, og den var før jeg sovnet. Turnerose våknet av seg selv, spiste havrefras til frokost og tegnet juletrær. Godt at hverdagen er i gang igjen, rett og slett. Nå er jeg skrubbsulten, på grensa til kvalm, og sitter og lurer på hva jeg skal ha til lunch. Kantinematen fristet ikke, så jeg må ut på vift. Men blir det BIT? Smoothie? Baguette fra den andre baguettesjappa som jeg ikke husker navnet på? Noe fra Deli de Luca? Valgets kvaler!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå