Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ah, i dag er Turnerose virkelig sitt vante jeg igjen. Så utrolig godt å se! Hun tøyser og tuller, ombestemmer seg hvert tredje minutt, har sendt pappa'n på Ikea etter pasta (det er BARE elgpastaen derfra som er spiselig, hvis noen lurte), spiser nesten som normalt og løper rundt. :hjerte: Nå sitter vi og ser på Mummitrollet, "Det usynlige barnet". Husker godt Ninni selv, så det er litt artig. Var forresten ikke klar over hvor stor forskjell det var på Mummi-tegnefilmene og bøkene!? Bøkene er jo bare skumle! Kan ikke huske at vi leste om Mummi hjemme da jeg var liten, husker bare fra barne-TV. Og nå tror jeg kanskje jeg skjønner hvorfor. :ler: Men tegnefilmene er trivelige. :jepp:

Ser forresten godt at Turnerose har gått ned i vekt den siste uka. Hun gikk ikke ned så mye på sykehuset, men hun har blitt merkbart tynnere etter at vi kom hjem. Må plutselig kneppe bleiene et hakk strammere, og litt romslige plagg henger og slenger på henne. Jaja, godt hun ikke er så tynn i utgangspunktet, da. Altså, hun er ikke noe unormalt rund, men hun er ikke mager, heller.

Jeg har akkurat sittet og sett over hva jeg har bestilt fra iherb det siste halvåret. Det er en del. :ler: Litt varierende grad av bruk, men det meste har vi brukt mye av. Må komme i gang med smoothies igjen nå, har blitt lite av det mens Turnerose var syk. Det er egentlig dumt, for smoothie er jo super sjukling-mat. Ihvertfall med supermat oppi! Også må jeg lage "supersjokolade" igjen snart! Det er jo så godt! Jeg har smakt noen biter melkerull av Turnerose de siste dagene, og vanlig sjokolade smaker helt merkelig nå. Stikkende søtt, liksom. Frister ikke med mer enn én bit. Det tyder vel på at jeg er ganske godt sukkeravvendt. :jepp: Sånn bortsett fra cola- og sjokomelkdilla om dagen, da. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Milla~
Skrevet

Efedrin, hvorfor det...? :sjenert:

Det kan taes under graviditet, men kun i terapautiske doser, som de så fint kaller det :jepp:

Skrevet

Efedrin, hvorfor det...? :sjenert:

Det kan taes under graviditet, men kun i terapautiske doser, som de så fint kaller det :jepp:

For å løsne litt på slimet, sa hun... Har sjekket i Felleskatalogen (det gjorde legen også før hun skrev ut resepten), men er nå litt skeptisk likevel. ;) Jeg synes jevnt over at medisiner er litt skumle. :ler: Men ser at den er "commonly used as a decongestant", så det er vel ikke så uvanlig.

Skrevet

Bare vent til dere treffer på en episode med Hufsa, fy og fy hvor redd jeg var for Hufsa :ler:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Bare vent til dere treffer på en episode med Hufsa, fy og fy hvor redd jeg var for Hufsa :ler:

Ja guri.. Hufsa husker jeg. DET var skummelt det :sjenert:

:fnise:

Skrevet

Hehe, Hufsa er (heldigvis) ikke med i de episodene vi har! Ikke mer enn i et glimt, ihvertfall. :)

---

Ah, deilig. Mann og barn i seng, jeg sitter og ser på Gok. :hjerter: Elsker den mannen, altså!

Fikk en pakke fra H&M i dag. To pakker med disse, blir supre når magen blir større. Lange og gode, og i deilig, myk bomull. Cardigan i viskose/lin. Turkis topp. Og en pakke mammatruser.

Skrevet

Jo, forresten. Lurer på om jeg rett og slett skal flytte dagboka mi? Til gravidavdelingen? Føler vel at jeg ikke helt hører hjemme i shoppingdagbøkene nå, men orker ikke å holde styr på mer enn en bok. :ler:

Skrevet

Også enda et spørsmål... Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med håret mitt! Jeg har hatt kort hår en god stund nå, og nå er det litt sånn halvveis utvokst (igjen, det går fort!). Trives godt med kort hår, men kunne tenke meg en litt annen sveis nå. Lurer på å få til noe sånt som dette. Men hvordan skal jeg klippe da? (Jeg klipper meg selv.) Bare ta sidene og nakken?

Michelle Williams er og blir mitt hårforbilde. :ler:

Skrevet

Syns du skal flytte boka jeg :jepp:

Det tok cirka 30 sekunder før hjernen min skjønte hva/hvem Gok var :ler: Han får jo tilogmed meg til å (nesten) ha lyst til å løpe naken i gatene :fnise:

:klemmer:

Skrevet

Eg veit framdeles ikkje kven Gok er, men det anar meg at eg vil sjå bilde?

Syns du skal ha berre denne boka eg, men gjerne flytte den til dei gravide. Er så vanskelig å følge med i to bøker... :hallo:

Fine toppar du har kjøpt! (og så fine sider HM har fått!)

Skrevet

Jeg kommer nok til å flytte boka. Må bare få ut fingeren og få det gjort. :fnise:

Turnerose er litt slappere igjen i dag. Skal dette aldri gi seg? :( Hun kastet opp masse, masse slim i sted - i sofaen, såklart - og formen kom seg litt etter det. Men hun har ikke villet ha mat i dag, bortsett fra litt is som hun spiser nå. Før det har hun bare tatt smoothie, eplejuice og vann. Vi prøver å tilby alt vi kan tenke oss at hun kan ha lyst på, men det er visst ingenting som frister. Litt pasta innimellom, og litt ris, men hun vil ikke ha brødskive, bolle, Weetabix... Soyayoghurt var ikke lenger interessant i dag. Hun har Pez i den lille dispenseren, men hun spiser dem ikke. Har en skål med godteri og tørket frukt, men vil ikke ha det heller. Ikke banan, eple, appelsin, klementin. Kanskje vi må ha fisk (Salma) til middag igjen i dag, med ris til... Det spiste hun litt av forrige dagen. Men om det gjelder i dag også, vet jeg jo ikke.

Har blitt slått litt i bakken i dag, jeg også. Har plustelig fått en reaksjon på alt som har skjedd de siste to ukene. Har holdt meg rimelig "sterk" mens det har stått på som verst, men nå kommer det. Lå lenge, lenge i går kveld og fikk ikke sove. Tankene virkelig kvernet i hodet. Mye rundt Turnerose og at hun har vært syk, men mye annet også. Hvordan kan vi finne på å få flere barn med alle de bekymringene det fører med seg med bare ett? Tenk om Turnerose blir syk igjen. Tenk om den nye babyen blir syk med RS-virus eller andre skumle saker. Og hvordan skal mannen og jeg få tid til hverandre med to barn når vi knapt får det til med ett? Går det bra økonomisk? Blir jeg ferdig med masteroppgaven i vår? Jeg må huske å søke nytt studium sånn at jeg får foreldrepenger fra Lånekassa... Tenk om jeg får barseldeprsjon igjen. Eller svangerskapsdepresjon. Eller begge deler. Og tør jeg å føde? Sykehusskrekken min ble så veldig åpenbar igjen da vi var på sykehuset nå. Og jeg gruer fortsatt mye for selve fødselen. Enten blir det vaginalt som jeg ikke vet hva er (altså, jeg vet jo det, men ikke hvordan det vil være for meg), eller KS som jeg har helt skrekken for å få igjen. Alt mulig sånt. Mye av dette har ligget i bakgrunnen nå de siste ukene, og jeg har ikke fått snakket ut med mannen om det, naturlig nok med alt det andre som har vært. Men jeg må komme meg til JM, tror jeg. En del av dette tror jeg ikke mannen kan bidra så mye til å hjelpe meg med.

:sukk:

Skrevet

Frida: Goks nettsider. :) Han har det fantastiske programmet "How to look good naked", som går på onsdager på FEM. Kl 22.

Ja, H&M-sidene har blitt bra! :jepp:

Skrevet

Å, vennen min :troest: Det er ikke rart du får en reaksjon nå. Tenk på alt dere har vært gjennom. Men, jeg må si som Farmor pleier å si; de fleste bekymringer blir ikke noe av :hug:

Håper Turnerose kvikner til igjen :kose:

Skrevet

Jeg kan sikkert skrive mange sider til deg nå, men det orker jeg ikke. Derfor får du mange gode :klemmer: sendt.

Ks-tankene dine har jeg vært igjennom selv, og går fortsatt gjennom de. Spør, skriv, ring hva som helst, jeg kan høre på deg/komme med tanker hvis du vil og ønsker det.

Få tak i noen du kan snakke med så fort som mulig. Menn skjønner ikke så mye av dette er min erfaring.

Klart du får en reaksjon etter at snuppa di har vært så syk,hadde vært rart om du ikke fikk det spør du meg. Og det er jo så naturlig at det kommer i ettertid. Du hadde ikke tid eller mulighet til det når det sto på som verst. Tenk så mange gleder unger gir oss, det veier opp for tonnevis med bekymringer spør du meg. Skulle skrive noe mer også, men det glemte jeg.

Håper inderlig Turnerose kommer seg snart, det er grusomt når de er så syke at de ikke vil ha noe. :klemmer: Mye enklere når de bare maser etter sjokkis. Skal huske på det når gutta kommer hjem snart og gauler etter snop. :fnise:

Pass på deg selv og mini-magen. :klemmer:

Skrevet

Tøffe tider for både liten og stor, ser jeg. Håper alt snart blir bedre, jeg kjenner til det der med å bekymre seg for stort og smått. Alt ordner seg jo for snille jenter :klemmer:

Håper du får en fin helg :)

Skrevet

Tusle: Farmoren din er en klok dame, tror jeg. :)

Takk, søte du! :klemmer:

Trekkoppfuglen: Takk, vennen! :kose: Det KS-pratetilbudet skal jeg nok benytte meg av. Må bare finne ut hva jeg egentlig tenker selv først. :)

Formen hennes er mye bedre igjen i dag, og hun spør etter Pez og sjokolade. :fnise: Så det i går var heldigvis forbigående!

:klemmer:

Takk, søte Molo. :klem: Koselig å "se" deg, forresten. :) Leser i boka di, men har (igjen) vært lite flink til å legge igjen spor i det siste.

God helg!

---

Åh, dere er så gode. Blir helt rørt, jeg. :kose:

Turnerose er altså mye bedre i dag. Formen kom seg utover kvelden i går, også. Hjalp nok å få opp alt det slimet hun kastet opp. Idag er vi hjemme alene - mannen er på jobb. Litt slitsomt er det, men litt koselig også.

Formen min er hakket bedre, også. Snøt meg bare i en time i dag. :ler: Men har vondt i brystet, kjennes ut som en mellomting mellom å ha spist for mye som høygravid og noe med hosten. Håper ikke det er lungebetennelse... :sjenert:

Nei, nå prøver Turnerose å lukke laptopen her. ;)

Skrevet

Fredags :klemmer: til deg og søte Turnerose!

:klemmer: tilbake!

---

Akk, jeg sitter og irriterer meg over hva som er tilgjengelig av barneklær nå som Turnerose er over i barneavdelingen, ikke spedbarnsavdelingen. Det er så mye rosa og nusselig og småsexy og FEIL! Jeg vil ikke at toåringen min skal gå rundt med utrigning, korte olaskjørt og minikjoler, jeg. Og jeg synes godt hun kan få litt andre farger enn rosa, lysegult og lys turkis.

Så derfor sitter jeg og planlegger vårgarderoben hennes - i form av hva jeg skal sy. :) De nye Stoff&Stil-katalogene kom i dag, og i går åpnet de jo butikk i Oslo. Så Turneroses vår- og sommerklær kommer nok i stor grad til å være hjemmesydd! Av myke, gode stoffer i naturmaterialer og med fine, klare farger. Har alt landet på to kjoler (en i stretchvelour med katter på og en i vevd bomullsstoff), ballongbukse i babycord, noen t-skjorter og gensere i jersey/interlock og ballongshorts i stretchvelour. Kanskje et skjørt? Tights og sånt kjøper jeg sikkert ferdigsydd, så sant jeg finner fine farger. Bukser har hun fortsatt en del passende av - i hovedsak fra Lindex, som forøvrig har mye mer barnevennlig snitt enn H&M, synes jeg - og litt hjemmesydd. Ååååh, gleder meg til å dra på S&S! :hoppe:

Har forresten funnet vårsko til henne - de skal jeg kjøpe når jeg bare blir frisk igjen. Disse! Samme modell som de hun hadde i vår og i høst (jeg kjøpte to like par <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_ler.gif' alt=':ler:'>), og fargen var jo knallfin! Synes jeg, da. :) Hmm... Disse var forresten også veldig fine. Nå ble det brått litt vanskelig her! <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Og muligens disse sandalene... Men det kan vente et par måneder. I fjor hadde hun Kavat, men småbarnsskoene deres går bare til str 24, og det blir nok for snaut i år. Tipper vi kjøper skoene i 25 eller 26.

Skrevet

Da er de røde Ecco-skoene kjøpt inn. :) Var innom skobutikken og kikket igjen, og jeg synes de er finere IRL enn på bildet.

Har hatt foreldrene mine her i dag. Turnerose syntes det var stor stas med besteforeldrebesøk, og ble kjempeglad for de to puslespillene de hadde med til henne. :)

Ellers går tankene til Trekkoppfuglen i kveld. Tenker mye på deg og dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...