*Joyce* Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #1341 Skrevet 27. januar 2011 Hjemme! Kom hjem for noen timer siden og merker alt bedring i formen hennes. Tror det har mye å si at hun får maten hun er vant med og glad i (sykehusmat = blæh), kan leke litt med lekene sine, samt ikke får stressanfall hver gang en person i gul isolatfrakk kommer inn. Misforstå meg rett, selvsagt måtte vi være på sykehuset den tiden det trengtes, men jeg hater sykehus og Turnerose merker sikkert mitt ubehag, også. Det var lett å se at hun ikke trivdes. Mer fornøyd jente enn hun som satt på fanget mitt da de fjernet veneflon, nesegrime og måledings for oksygenmetning skal man lete en stund etter, særlig med tanke på formen hennes. Dog har min form blitt verre. Jeg har så vondt i øret at jeg har mest lyst til å stikke en nål inn og lage hull i trommehinnen. Har litt feber og er skikkelig forkjøla. Matlysten er borte vekk og jeg føler mest for å gå og legge meg. Øret ble tre ganger vondere etter at vi kom ut fra sykehuset. Det er jo litt undertrykk på isolatrommene, og jeg reagerte sikkert litt på trykkendringen da vi kom ut. Uff, jeg hadde mye ørebetennelse som barn og selv om det ikke er fullt så vondt nå, så er det ordentlig ubehagelig. Blir nok en tur til legen på meg i morgen. Vi har handlet inn Paracet-stikkpiller på 250 mg (hadde bare 60 og 125 liggende, og stikkpillene var ikke SÅ poppis at jeg vil gi to 125 mg, selv om det går bedre enn oraldoser av diverse), Ibux-mixtur og sprøyter (håper vi slipper å bruke den, men kan jo brukes parallelt med Paracet om nødvendig), saltvannsspray (til Turnerose) og nesespray (til meg). Så krysser vi fingrene for at natten går bra. Hun har sovet en del på dagen i dag, så nå sitter hun på gulvet ved siden av meg og bygger fornøyd med Duplo. Det er fantastisk godt å være inne igjen!
*Joyce* Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #1342 Skrevet 27. januar 2011 Huhei! Tiden har gått så fort den siste uka at jeg ikke har fått med meg at jeg snart er 7 uker på vei. Men jeg lurer litt på om alt er som det skal. Kvalmen er nesten ikke-eksiaterende, og utover den lille magen (!) har jeg omtrent ikke symptomer. Tanken på MA har streifet meg...
Trekkoppfuglen Skrevet 28. januar 2011 #1343 Skrevet 28. januar 2011 Velkommen hjem! Jeg har fått symptomer på graviditet i uke 9 alle gangene, også denne gangen. Syns ikke du skal bekymre deg for MA.
iingvild Skrevet 28. januar 2011 #1345 Skrevet 28. januar 2011 Velkommen hjem til lille tulla og dere! Har dere prøvd paracet smeltetabletter til lille jenta? De har banansmak. Lille jenta her spiser de som fluor når hun må. Så sant hun ikke har 41 i feber, da er det bare nei nei nei! Håper du blir fort frisk du også! iingvild
*Frida* Skrevet 28. januar 2011 #1346 Skrevet 28. januar 2011 Så bra at de er heime! Håpar veslo er bedre, og at mor får litt kvile no. Ikkje kjekt å tenke på MA Blir det tidlig ul på deg? (Eg har ingen symptomer eg...) God helg!
Nilla Skrevet 28. januar 2011 #1347 Skrevet 28. januar 2011 Velkommen hjem! Tenker det var godt ja. Håper øret ditt går seg til nå da, så du virkelig får kose deg hjemme. Ang. lite symptomer, så tror jeg ikke du skal være så engstelig. Første gangen jeg var gravid, med tvillingene - hvor man kan få dobbel dose med symptomer - , hadde jeg omtrent ikke symptomer de første månedene. Følte meg rett og slett ikke gravid. Men det var jeg jo. Denne gangen er det litt mer symptomer, så min erfaring tilsier at dette vil variere veldig fra gang til gang. Men jeg skjønner at du uroer deg, det gjør jeg også. Vi skal inn på tidlig-ul på mandag, og jeg er veldig urolig. Sist var det jo ikke noe liv, og er livredd for at det skal være likens denne gangen. Huff, det eneste som er sikkert med å gå gravid, er vel at det vil bli mange tanker og bekymringer. Uansett, god helge- fra deg til meg.
*Joyce* Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #1348 Skrevet 28. januar 2011 Trekkoppfuglen: Takk! Jeg prøver å ikke tenke sånn. Men det er veldig rart for meg å ikke ha noen symptomer i det hele tatt - sist var jeg jo voldsomt kvalm fra slutten av uke 5, så jeg sammenligner veldig med det, tror jeg. Rart med det - det er jo det jeg tenker på som normalen. Tusle: Tusen takk, vennen! iingvild: Takk! Nesten morsomt at du skriver det om smeltetablettene; vi prøvde dem i dag. De falt ikke i smak her, for å si det pent. Den ble spyttet ut umiddelbart, og hun kostet av tunga med fingrene etterpå. Hun er nok ganske vár for medisinsmak - på sykehuset sa de at det var sjelden de så så voldsomme protester på oraldoser av Ibux... Frida: Ja, kjempegodt å være hjemme igjen! Hadde tenkt tidlig UL, men det har drukna litt i alt det andre som har skjedd, så vi får se... Gidder liksom ikke å betale en formue.
Trekkoppfuglen Skrevet 28. januar 2011 #1349 Skrevet 28. januar 2011 Det er jo helt normalt at man sammenligner med det som var. Og det er også normalt med engstelse for at det er noe galt. Så lenge engstelsen ikke preger for mye av dagliglivet, er det vel bare en del av det å være gravid. Du har i tillegg vært igjennom en del i det siste også, og det hjelper nok ikke på bekymringen. Håper du får en fin og frisk helg med familien din!
*Joyce* Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #1350 Skrevet 29. januar 2011 Det er jo helt normalt at man sammenligner med det som var. Og det er også normalt med engstelse for at det er noe galt. Så lenge engstelsen ikke preger for mye av dagliglivet, er det vel bare en del av det å være gravid. Du har i tillegg vært igjennom en del i det siste også, og det hjelper nok ikke på bekymringen. Håper du får en fin og frisk helg med familien din! Takk for gode, kloke ord, kjære deg. Takk i like måte! --- Æsj, mamma, altså. Hun har ikke vært så grei i det siste. I går kom en ny stjernekommentar. Jeg snakket med henne på telefon for første gang siden Turnerose ble lagt inn, hvorpå hun presterer å si følgende: "Ja, du vet, dette har vært så veldig tøft for meg, at Turnerose har vært så syk. Men det har det vel vært for dere også, kanskje." Jah.... Hva sier man til sånt, da? Jeg ble bare helt paff og fikk ikke ut så mye. Hun mener tilsynelatende at det har vært tøffere for henne enn for oss foreldrene som har vært på sykehuset og sett alt. Dama eier ikke empatiske evner. Jeg vet det jo, men det er stadig like sårt. Også er det bare i forhold til oss aller nærmeste at hun viser sitt sanne ansikt, utad fremstår hun helt annerledes og det gjør det hele bare enda vanskeligere. Jeg har jo aldri kunnet forklare noen hvordan hun er, for de tror bare ikke på meg. Og siden hun (og pappa) er lærere, kjenner "alle" dem. Husker så godt på ungdomsskolen hvor jeg liksom skulle snakke med rådgiver om hvorfor jeg ikke hadde det bra. Samme rådgiver som hadde vært på besøk hos oss flere ganger, og som hadde vært pappas kollega i 14-15 år. Jeg husker det som en slags konkurranse i å holde kjeft lengst mulig. Dagens
Tusle Skrevet 29. januar 2011 #1352 Skrevet 29. januar 2011 Ah, den kommentaren var ugrei ja. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si Stor til deg!
*Joyce* Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #1353 Skrevet 29. januar 2011 Jeppjepp. Som forventet ringte de nå og sa at de ikke kommer i dag likevel, "for vi har ikke tid til å bli syke". Så dypt stakk løftet fra i går om å avlaste litt og hjelpe med husarbeid.
Trekkoppfuglen Skrevet 29. januar 2011 #1354 Skrevet 29. januar 2011 Kjenner litt til det med spesielle foreldre. Ikke greit og veldig sårt. Gode .
*Joyce* Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #1356 Skrevet 29. januar 2011 Kjenner litt til det med spesielle foreldre. Ikke greit og veldig sårt. Gode . tilbake. Hender jeg skulle ønske jeg kunne bytte. Tusle: --- Haha. Noen andre her som har prøvd de der Baby Foot-greiene? Nå sitter jeg med føttene pakket inn i hver sin pose med "gel", som jeg har festet med brun pakketape og tatt sokker utenpå. Føttene mine ser ut sånn som føttene til eldre damer i sånne hvite skinnsko med altfor mørke hudfargete strømper på. Litt sånn uformelige, liksom. Ganske merkelig følelse, også! Det ble skrevet så pent om disse greiene i D2 i jula, så jeg måtte bare prøve. Spent på om det funker! Om 5-7 dager skal huden på føttene mine bare falle av. Er et par uker siden jeg kjøpte dem, men så har det ikke blitt til at jeg har prøvd før nå. Her går det i Timmy og Thomastoget i det uendelige om dagen. Jeg er så lei at jeg på et tidspunkt i dag bare slo over på FEM og så på "How to look good naked", og ettellerannet sært amerikansk program... "Pure beauty" eller noe sånt? Turnerose hadde værsågod å se på. Mannen har vært på legevakta i dag, han har blitt verre over natta og trengte antibiotika (igjen). Han har fått noe problemer med mandlene i vinter, og får betennelse med hver forkjølelse. Og de har det som kjent ikke vært få av her i huset i vinter. Tror dette er hans 6. eller 7. antibiotikakur i vinter. Han får ikke sjekket det ordentlig før det har roet seg skikkelig, og det gjør det jo ikke når forkjølelsene kommer så tett... Jeg var dog mest irritert fordi han ble borte i 4 - fire - timer. Jeg satt med Turnerose hele tiden, bortsett fra når hun ville ha juice/sjokolade/vann/kjeks/"mut" (smoothie). Har skifta to bæsjebleier og satt upopulære stikkpiller. Blæh. Også kommer han hjem og synes såååå synd på seg selv som bare en syk mann kan, og skulle bare sove på sofaen. Men nå har jeg krevd barnefri og han sitter på gulvet med henne. Tror kanskje han til slutt fattet at jeg også faktisk er syk, og at å sitte og lese bok på venterommet på legevakta ikke heeelt sammenlignbart med å passe sykt barn hjemme. Nåja. Han hadde ihvertfall med seg indisk take-away og cola da han kom hjem. Og Turnerose digget nanbrødet og spiste faktisk halvparten. Ikke dårlig for en liten sjukling. Herlig å se lillejenta sitte på gulvet og leke med pappa'n nå. Hun er i (etter forholdene) god form og godt humør og drar frem stort sett alt hun finner oppi "diverse leker"-kassa. Pusler puslespill og skravler i vei.
Trekkoppfuglen Skrevet 29. januar 2011 #1357 Skrevet 29. januar 2011 Syke menn er ikke noe å trakte etter. Så bra at Turnerose spiser litt og er i bedre form. Ha en fin lørdag videre.
*Joyce* Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #1358 Skrevet 29. januar 2011 Nå sover den syke mannen og det syke barnet, jeg trenger litt tid for meg selv og sitter oppe. Sov lenge i dag, så det går nok fint. Og da blir det (selvsagt) litt kveldsshopping! - Davines Anti-Dandruff Shampoo - sliter ikke egentlig med flass, men har eksem i hodebunnen også, og sulfiden i denne ser ut til å gjøre underverker for meg. Jeg prøver andre shampoer med jevne mellomrom, siden det er parabener i denne og jeg er litt misfornøyd med det, men etter et par uker med andre shampoer begynner jeg å klø, og det gir seg ikke før jeg begynner med denne igjen. - Rensemelk - jeg har jo vært kjempefornøyd med REN sin, men det irriterer meg at jeg ikke lenger får handlet REN på nett, og prisene her i Norge er så sabla høye. Så da tester jeg Kimberly Sayer siden jeg har vært veldig fornøyd med de øvrige produktene jeg har prøvd derfra. - Hvetegresskapsler og body butter fra iherb. Sistnevnte er supergod! Men ikke særlig drøy. - Og sist men ikke minst: Denne! En sånn boks har jeg ventet på. Jeg elsker Thomas! Så masse på det da jeg var liten, både hjemme og i UK, og husker at det var så gøy fordi det var en av de få barne-TV-seriene som pappa gjerne så på sammen med meg. Elektrisk Thomastog hadde jeg også. Så jeg er veldig glad for at Turnerose liker Thomas. Dette er de gamle, klassiske episodene med Ringo Starr og Michael Angelis som fortellere, ikke de nye dataanimerte som er det vi har fått tak i her hjemme. Turnerose peker stadig på laptopen og sier "gawwi" (Thomas), da vil hun se de gamle episodene på Youtube. Nå får vi dem på DVD og kan rippe og se på TVen! Også har jeg begynt å ta spirulina og chlorella i dag. De kom i går. Spent på hvordan det funker for meg. Inneholder mye jern og B12, og begge er ting jeg har lett for å få underskudd av - særlig under graviditet, virker det som. Begynner rolig og forsiktig, siden det er rensende og man skal ta det litt rolig i forbindelse med graviditet. Men det skal være helt trygt og det er mange som bruker det. Håper det blir bra! Heller et par grønne piller hver dag enn jernpiller.
*Joyce* Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #1359 Skrevet 30. januar 2011 Urk, skal denne forkjølelsen aldri gi seg? Nå har jeg vært forkjøla siden mandag/tirsdag, og føler meg stadig like elendig. Er sykemeldt ut tirsdag, men begynner å lure på om det holder... Men vi har hatt en fin slappfisk-dag. Har gjort fint lite, bortsett fra å rusle rolig bort til tyrker'n og handlet grønt til middag. Middagen var knallgod, det vi smakte av den ihvertfall (), og Turnerose gumlet fornøyd i seg stekt Salma og ris. Ungen digger fisk! Vi voksne hadde også stekt sopp, aubergine og purre, samt en slags saus av litt purre, redusert eplejuice, salt og pepper og et par skvetter fløte. Enkelt og godt! Turnerose er i seng for nå, får se hvor lenge det varer. Hun har vært merkbart bedre i dag. Ingen febernedsettende så langt, og likevel er pustefrekvensen fin, og feberen på ca 38 grader. Hun får nok en dose Ibux før vi legger oss, siden natta er litt mer utfordrende, men er veldig fornøyd med at hun har vært fin nok til å klare seg uten hele dagen. Jeg sitter og ser på Søndagsrevyen, og lurer på hva jeg skal se etterpå. Det er jo ingenting interessant på TV i kveld! Vi har en episode av White Collar, men det er vel det. Kanskje jeg bare skal skru av TVen?! ... Og der kom sporten. Nok NRK for meg.
Persille Skrevet 30. januar 2011 #1360 Skrevet 30. januar 2011 Det er ikke greit med all denne sykdommen som er ute å går for tiden ! Men bra at det går bedre med vesla di nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå