Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Gjest ~Milla~
Skrevet

Neida du skal ikke fortelle det om du ikke vil.. bare lurte jeg ;)

Skal føde der ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må le av Turnerose på Ikea! :skratte: Stakkaren får berre kikerter og tunfisk og rugbrød og grønn te heime, endelig fekk ho litt orntlig junkfood! Haha!

Ååå, så kjekt med 'Knøttet' :rødme: Imponert over at de har fortalt familie allerede!

Kos deg med besøk og dip i kveld! :popcorn:

Det verste er vel at det er litt på det nivået. :ler: Jeg er ganske streng på maten, vil helst lage selv fra bunnen av og bruker svært lite halvfabrikata. Og blir litt motløs når ungen rister bestemt på hodet av det meste hun får hjemme, og så stapper i seg alt det jeg prøver å unngå når vi er andre steder. :lol:

Hehe, har bare fortalt svigermor, altså. Hun er så god, og jeg kjenner at hvis det skulle gå galt igjen gjør det ingenting at hun vet. :) Regner med at hun har fortalt til svigerfar, men han tror jeg helst ikke vil tenke på ting som graviditet i det hele tatt. :ler:

Takk! :klemmer: Håper du også har en bra fredagskveld! :jepp: (Nå er broder'n på Kiwi etter ny ladning dip og potetgull - skal si han klarer å putte i seg en del! Og det var veldig godt!)

Skrevet

Neida du skal ikke fortelle det om du ikke vil.. bare lurte jeg ;)

Skal føde der ;)

Kan godt ta det på PM hvis du vil. Men jeg vet ikke helt om det er så lurt... :tunge1:

Skrevet

Turnerose er så søt. :jepp: Det er vel litt typisk det der med mat, mine unger er i hvertfall også sånn.

Høres ut som en koselig kveld i går. Vi har barnefri, og satt oppe til kl 01! Husker ikke når det skjedde sist. :fnise:

Ha en fortsatt fin helg. :klemmer:

Skrevet

Knøttet :rødme:

Mange :klemmer: til søteste Joyce!

Skrevet

Innom for å ønske deg en fin søndag. :klemmer:

Skrevet

Neida det gjør ingenting ;)

Det tror jeg er et klokt valg. ;)

Turnerose er så søt. :jepp: Det er vel litt typisk det der med mat, mine unger er i hvertfall også sånn.

Høres ut som en koselig kveld i går. Vi har barnefri, og satt oppe til kl 01! Husker ikke når det skjedde sist. :fnise:

Ha en fortsatt fin helg. :klemmer:

Godt å høre at det er flere som har det sånn med maten. ;)

Hehe, vi sitter oppe til kl 01 rett som det er, men vi burde absolutt ikke... Har lest i boka di og helgen høres flott ut! Det er jo mye lettere å få gjort ting når man har barnefri!

:klemmer:

Knøttet :rødme:

Mange :klemmer: til søteste Joyce!

:klemmer: tilbake!

Innom for å ønske deg en fin søndag. :klemmer:

Takk i like måte! :kose:

Skrevet

Litt finregning på termin gjør meg forvirret. :ler: Nå har jeg endt opp med både 19., 20. og 21. september. Avhengig av hvilken sykluslengde jeg regner. Den har nemlig variert mer enn vanlig de siste månedene. Vet ikke hva som blir riktigst. Men det betyr ihvertfall at tickeren ikke er så aller verst riktig.

Jeg har allerede planlagt barnerommet mtp baby, jeg. :ler: Så i morgen skal mannen på Ikea og kjøpe Malm-kommoder siden de kommer på tilbud. Fant en super stelleplassidé i danske "Gravid" (gammelt nummer som jeg hadde liggende fra sist) som vi skal kopiere. Vi har hele tiden tenkt å ha ett barnerom en god stund, men møblene vi har der nå ble kjøpt inn til den gamle leiligheten, og fungerer ikke optimalt her vi bor nå. Dessuten vil vi trenge en del mer oppbevaringsplass til klær og bleier med ny baby i hus, selv om jeg håper at Turnerose er bleiefri innen september. Så nå er planen å flytte Expedit-hylla som vi har Turneroses klær i, sette inn nevnte Malm-kommoder langs veggen og lage ny stelleplass der (skal bygge "stelleplate" selv), og ha Turneroses seng langs den motsatte veggen. Enn så lenge sover hun uansett inne på vårt rom, delvis i egen seng og delvis i vår. På sikt skal vi ha køyeseng på barnerommet. Det stellebordet vi har nå skal vi ha i stua den første tiden med Knøttet. Jeg er litt lat og synes tanken på å kunne slippe å gå opp for å skifte bleie høres fantastisk ut, særlig siden vi uansett ikke har plass til å stelle på badet. ;)

Så nå har denne graviditeten værsågod å gå etter planen! :ler:

Søndagen har blitt brukt til babysvømming, bygging av arkivskuffesak, laging av god middag (wannabe-thai-curry med hjemmelaget currypaste, ble namnam!), prating med svigermor på Skype og eller en del lating på sofaen. Nå krysser jeg fingrene for at Turnerose sover godt i natt så mannen og jeg får litt etterlengtet tid på egenhånd. Tannplager har gitt mange våkenetter i det siste...

Skrevet

På jobb! Veldig rart etter nesten to uker hjemme pga jul + sykdom. Men etter en god natt søvn kjennes det helt greit. Turnerose våknet i natt også, men ikke før vi hadde gått opp for å gjøre oss i stand for senga, og hun sovnet heldigvis relativt raskt. Jeg fikk sove relativt greit, også (noe jeg har slitt litt med de siste par ukene, det aner meg at det er graviditetsrelatert), så tror det ble 7 timer søvn, ihvertfall. Trenger egentlig rundt 8-8,5, men kommer meg aldri tidlig nok i seng... :sjenert:

I dag har jeg begynt å merke kvalmen. Ikke skikkelig, enda, men tendensen er der. Håper så inderlig at jeg slipper litt lettere unna denne gangen, men kjenner at jeg er pessimist på akkurat det. Dog er det vel ikke annet å gjøre enn å vente og se...

Hadde tenkt å kjøpe meg danske "Gravid" i dag, men de hadde det ikke på noen av Narvesen-e her nede! :kjefte: Dårlig gjort! ;) Men det kommer vel et nytt nummer etterhvert. Liker det mye bedre enn norske "Gravid". Eller, jeg gjorde ihvertfall det sist!

Skrevet

Så bra at du er i form for jobb igjen! Håpar du får ei stund uten sjukdom no, før du eventuelt blir meir kvalm... Men er vel uansett bedre å vere gravid-dårlig enn berre dårlig!

Så koselig at de planlegg ny-baby-innredning! Misunnelig... :sjenert:

Eg er ikkje på jobb i dag, her er jo alt av veier stengt pga ras, flom eller fare for ras. Gjekk til bhg med A på akebrett, ikkje særlig kjekt med elv oppå isen i veien. :gjeiper: Men no får ho i alle fall leike litt i dag.

Skrevet

Så bra at du er i form for jobb igjen! Håpar du får ei stund uten sjukdom no, før du eventuelt blir meir kvalm... Men er vel uansett bedre å vere gravid-dårlig enn berre dårlig!

Så koselig at de planlegg ny-baby-innredning! Misunnelig... :sjenert:

Eg er ikkje på jobb i dag, her er jo alt av veier stengt pga ras, flom eller fare for ras. Gjekk til bhg med A på akebrett, ikkje særlig kjekt med elv oppå isen i veien. :gjeiper: Men no får ho i alle fall leike litt i dag.

Ønsker meg noen friske dager, ja. :) Tja, vet ikke helt med den gravid-dårligheten - sist var jeg rimelig hemma. Kastet opp flere ganger daglig, og lenge. Ga seg ikke før nesten uke 20.

Jeg tenker litt sånn med innredningen at OM det skulle gå galt igjen, så skal vi jo uansett ha en til. Så kan like gjerne fikse det først som sist. :)

Huhu, moro på Vestlandet i dag, ja! Snakket med svigermor i går, hun var usikker på om de ville komme seg ned til sentrum i dag. Vil tro det er enda verre hos deg? Uffameg. Godt A kom seg i barnehagen! :)

Skrevet

Du får gutt denne gangen, og da blir du ikke så kvalm. :klemmer: Sann mine ord, søte du.

Skrevet

Du får gutt denne gangen, og da blir du ikke så kvalm. :klemmer: Sann mine ord, søte du.

Søte deg! Ja, jeg håper at det er sånn at man er mindre kvalm med gutt, og at det er gutt denne gangen. Samtidig har jeg inntrykk av at det er veldig individuelt, det der. Svigermor har to gått gravid med to gutter, men bare det første svangerskapet var ille mtp kvalme. Hun hadde det mye lettere med lillebroren. Så kanskje det går bedre uansett. :sol:

Skrevet

Det er nok bare tull det med kvalme eller ikke, men jeg tror uansett du får gutt og at du ikke blir så kvalm denne gangen. :klemmer: Litt kvalm må du bli, for det er et godt tegn. :gjeiper: Nå skal jeg trippe av gårde på ul.

Skrevet

Det er nok bare tull det med kvalme eller ikke, men jeg tror uansett du får gutt og at du ikke blir så kvalm denne gangen. :klemmer: Litt kvalm må du bli, for det er et godt tegn. :gjeiper: Nå skal jeg trippe av gårde på ul.

:ler:

Lykke til på UL! :kose:

---

Æsj, assa. Kjeder meg! Og veldig lite action her inne i dag. Ingen spennende oppdateringer noe sted. Systemet på jobben går tregt og det er demotiverende. Sitter og soser alle andre steder i stedet. Nå har jeg snart tenkt meg ut for å gå på jakt etter danske "Gravid" igjen. Er noen flere Narvesen rundt her som jeg kan sjekke. :lur:

Kanskje jeg skal ta en Toro sjokoladedrikk? Jeg kjøpte en pakke i romjula, men nå har jeg jo overhodet ikke lyst på lenger. Det er egentlig ganske varmt her. Det er jo sol i dag! Og jeg sitter på solsiden, haha. Jadda. Dagens tankesurr fra meg.

Skrevet

Jeg har vært like kvalm alle tre gangene, og denne gangen er det gutt :). Forresten - denne gangen har jeg vært MER kvalm, fordi kvalmen har kommet tilbake i tredje trimester... Stort sett bare om natten, da.

Skrevet

Jeg har vært like kvalm alle tre gangene, og denne gangen er det gutt :). Forresten - denne gangen har jeg vært MER kvalm, fordi kvalmen har kommet tilbake i tredje trimester... Stort sett bare om natten, da.

Nei... Det er nok tilfeldighetene som råder. Var forøvrig kvalm og kastet opp mot slutten sist, jeg også. Dårlig gjort! :snurt:

Hvordan føles det å skulle ha gutt etter to jenter, forresten? Tenker du noe på det? :)

---

Jeg ser ut som om jeg er minst 4 mnd på vei. Jeg har så mye luft i magen at det kjennes ut som jeg skal sprenges. Auauau! Må kjøpe Minifom på apoteket på vei hjem. Hadde det sånn sist også, hadde bare glemt hvor ubehagelig det er. Og det er unektelig ikke del av planen å se gravid ut helt enda. Dessuten ser jeg bare feit ut. :sjenert:

Kjøpte meg en kartong med kokosvann. Det var ikke så veldig godt, men skal visst være veldig bra.

Skrevet

Hvordan føles det å skulle ha gutt etter to jenter, forresten? Tenker du noe på det? :)

Joda, har jobbet litt med å venne meg til tanken. Vi "kan" liksom jenter nå, så det føles kjemperart å skulle få noe så ukjent og merkelig som en gutt :ler:. Samtidig tror jeg det blir stas uansett, og så er det jo fint å ha fått begge kjønn, da.

Det jeg gleder meg mest til er å slippe avføring mellom kjønnsleppene :fnise:.

Skrevet

Joda, har jobbet litt med å venne meg til tanken. Vi "kan" liksom jenter nå, så det føles kjemperart å skulle få noe så ukjent og merkelig som en gutt :ler:. Samtidig tror jeg det blir stas uansett, og så er det jo fint å ha fått begge kjønn, da.

Det jeg gleder meg mest til er å slippe avføring mellom kjønnsleppene :fnise:.

Men gutter får bæsj på den bitte lille tissefanten og på pungen istedet. :fnise:

Man ser feit ut de første mnd, skikkelig lite festlig. Og vondt og dumt med masse luft. Men snart kommer kulemagen, og da er alt glemt. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...