Tussi! Skrevet 11. januar 2011 #1221 Skrevet 11. januar 2011 Jeg var også hos Heggelund. Betalte 600,- fordi jeg ikke hadde henvisning. Koster 100,- hvis du har henvisning. Han var behagelig og grei. Men veldig kjapp, skulle gjerne hatt en laaaang titt for sekshundre kroner . En smule kjapp nå sist ja Forrige gang var han ikke det husker jeg, da var vi jo en ekstra gang i uke 22 for å se kjønn siden de ikke så den på den ordinære. Og jammen meg slapp vi unne med 100 kr denne gangen også, siden vi hadde vært der før og hadde hatt henvisning da
*Joyce* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #1223 Skrevet 12. januar 2011 Tussi og lille katt: Takk for tips! Da prøver vi oss sikkert der. Var ganske mye billigere enn det jeg har sett rundt omkring! Vet dere noe om ventetid og sånt? Tenker rundt uke 10-11, bør vi bestille nå med en gang? Milla: God morgen! --- Endelig, endelig, endelig føler jeg meg bedre! Nesten ingen hosting i natt, og bare litt snufsete nese i dag. Fantastisk godt! Det er tross alt 2,5 uker siden sist jeg følte meg så bra. Vi sov lenge i dag, alle tre. Lillejenta våknet ikke før 10.50! Tror nok hun trengte det, hun har vært mye våken på kveldene og nettene den siste tiden. Og i dag er hun blid som en sol og koser seg med å leke alene med Duplo. Deilig! Jeg sto opp i 10-tiden, da var jeg uthvilt. Vi hadde god frokost med ferskt brød fra bakeren, avocado, kylling og rødløk. Te til meg (Three Tulsi Tea - anbefales! Både til gravide og ikke-gravide! Tulsi brukes visst mye av gravide og ammende i de delene av Asia der det dyrkes (type Nepal, India, Pakistan)) og kaffe til mannen. Smoothie til Turnerose. Nå har jeg fått satt på en vask og sitter i sofaen og slapper av. Godt å være sykemeldt og "ha lov til" å ta det helt piano. Jeg er ikke så flink til det til vanlig. Planen for dagen er å hente Turneroses nye ull-overmadrass på Posten (vi fikk penger fra bestemoren til mannen for å kjøpe den til henne, siden den måtte spesialbestilles), handle litt til middag og å bake brød! Har lyst til å teste Underbara Claras "morotsbröd". Altfor lenge siden jeg har bakt brød!
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. januar 2011 #1224 Skrevet 12. januar 2011 Så deilig med en rolig formiddag, og ferskt brød osv til frokost. Nam
Trekkoppfuglen Skrevet 12. januar 2011 #1225 Skrevet 12. januar 2011 Frokosten hørtes himmelsk ut. Godt at du får slappet skikkelig av en uke nå, det trenger du. Kos dere i dag.
lille katt Skrevet 12. januar 2011 #1226 Skrevet 12. januar 2011 Ja, du bør bestille med en gang. Jeg fikk ihvertfall ikke før i uke 12, og da bestilte jeg veldig tidlig i graviditeten. Jeg tror nr. er 64 84 56 60. Hvis du i tillegg får deg en henvisning, blir det jo veldig billig. Skulle vel ikke være et stort problem å få legen til å skrive noen linjer, hun virket jo veldig serviceinnstilt.
Mischa Skrevet 12. januar 2011 #1227 Skrevet 12. januar 2011 Det hørtes ut som en himmelsk frokost! Kan tenke meg det er godt å ha "lovlig" grunn til å ta det rolig. Jeg er også fæl til å stresse! Må innrømme at det nesten var en befrielse å bli forkjølet, for da var det ingen tvil om at kroppen trengte roe ned. Spennende med gulrotbrød Håper det blir vellykket!
*Joyce* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #1228 Skrevet 12. januar 2011 Så deilig med en rolig formiddag, og ferskt brød osv til frokost. Nam Vi elsker bakeriet "vårt"! Det ligger bare noen minutter unna, og har tilogmed åpent på søndager. Frokosten hørtes himmelsk ut. Godt at du får slappet skikkelig av en uke nå, det trenger du. Kos dere i dag. Takk, vennen! Ja, du bør bestille med en gang. Jeg fikk ihvertfall ikke før i uke 12, og da bestilte jeg veldig tidlig i graviditeten. Jeg tror nr. er 64 84 56 60. Hvis du i tillegg får deg en henvisning, blir det jo veldig billig. Skulle vel ikke være et stort problem å få legen til å skrive noen linjer, hun virket jo veldig serviceinnstilt. Oki, da skal jeg ringe i morgen! Det hørtes ut som en himmelsk frokost! Kan tenke meg det er godt å ha "lovlig" grunn til å ta det rolig. Jeg er også fæl til å stresse! Må innrømme at det nesten var en befrielse å bli forkjølet, for da var det ingen tvil om at kroppen trengte roe ned. Spennende med gulrotbrød Håper det blir vellykket! Ja, kroppen prøver jo å si fra. Jeg er bare ikke alltid så flink til å lytte. Fikk ikke bakt i dag, men kanskje i morgen?
*Joyce* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #1229 Skrevet 12. januar 2011 Haha, jeg tror gravidhormonene har overtatt meg. Nå har jeg shoppet nyfødtbleier... Jeg er håpløs! Men litt av planen er jo at jeg (råfrekt) skal tegne av mønstre fra bleiene og sy flere selv, så eeeegentlig er det ikke så dumt. Men jeg har ikke sagt noe til mannen. Ullbukser i orange og turkis, disse oppdaget vi ikke før lillejenta var litt større, og siden jeg digger fargene på årets kolleksjon, måtte jeg bare slå til. Bubble Butt formsydd med ugler. Og orange AppleCheeks. :rødme: Fortalte til svigermor i dag at jeg er gravid. Hun ble helt fra seg! Satt og hoppet i stolen (snakker via Skype med video). Jeg har blitt så glad i henne. Søte, snille, gode svigermor. Kunne aldri fortalt det til mamma nå, hadde bare fått halvnegative "er det så lurt, da?" i retur, kjenner jeg henne rett. På en måte er det godt å ha funnet en morsfigur i svigermor, samtidig kjenner jeg at det blir enda mer sårt at mamma er som hun er. Kikket litt på mammatøyet mitt i dag. Har jo en del, men noe er halvslitt etter daglig bruk i 5-6 mnd sist (og en stund etter fødsel - kunne ikke bruke vanlige bukser på noen uker pga såret/arret) og jeg kjenner at jeg fortsatt er drittlei av enkelte plagg. Så da ble det litt fra H&M, gitt. - Cardigan - Basic t-skjorte - Topp - Mammatights (borte nå) - Hårbånd Jeg er totalt og fullstendig håpløs.
Honesty Skrevet 12. januar 2011 #1230 Skrevet 12. januar 2011 Jeg elsker Apple Cheeks; har vel 5 ulike til snuppa, og tror nybabyen også skal få noen. Ellers har jeg shoppet en Itti Bitti i S brukt på TI, men har tenkt å holde meg i skinnet litt framover. Siden jeg foreløpig ikke er innstilt på brettebleier, må jeg litt i tenkeboksen.
*Joyce* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #1231 Skrevet 12. januar 2011 Jeg elsker Apple Cheeks; har vel 5 ulike til snuppa, og tror nybabyen også skal få noen. Ellers har jeg shoppet en Itti Bitti i S brukt på TI, men har tenkt å holde meg i skinnet litt framover. Siden jeg foreløpig ikke er innstilt på brettebleier, må jeg litt i tenkeboksen. Vi har også en AppleCheek til Turnerose, også har jeg tegnet av og sydd så alle barnehagebleiene er AC-kopier. De er supergode! Veldig glad i dem. Itti Bitti S ble ikke tette nok rundt lårene på Turnerose, hun hadde skikkelige pipestilker som nyfødt og stort sett alt lekket utenom Thirsties AIO (tilsvarende den som nå er Duo Diaper, bare i størrelser). Så håper at AC kan funke siden den er såpass stretchy. Og det er jo ikke gitt at nestemann får pipestilker heller, for den saks skyld. Men jeg er ganske bevisst akkurat det. Har fra før av kjøpt en GM NB brukt på TI, som jeg tegnet av og kopierte til niesen vår som er en måned nå. Den ser veldig god ut, faktisk. Nedbrett til navlen og greier. Også har den to knapperader, sånn at man kan justere litt mer ved lårene. Jeg tror jeg har glemt hvor ørsmå de faktisk er i starten. Var innom Lindex i dag for å se om det var noe fint til Turnerose på salg, og måtte selvsagt titte på bitteknøtteklærne som var på salg også. Jeg dro ut en bukse som jeg syntes måtte være 50 eller kanskje 56, men den viste seg å være i str 62.
Trekkoppfuglen Skrevet 13. januar 2011 #1232 Skrevet 13. januar 2011 Hvordan er formen? Str 50 er knøtt smått, kan ikke skjønne at de passer det.
*Joyce* Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #1233 Skrevet 13. januar 2011 Hvordan er formen? Str 50 er knøtt smått, kan ikke skjønne at de passer det. Lillejenta passet aldri i 50, hun var altfor lang! Var rundt 56 cm da hun ble født. Formen er bra! Turnerose er dog litt utafor, fire tenner som kommer ut om dagen, så hun sover veldig dårlig. Nå ser vi på Timmy og legger puslespill.
Trekkoppfuglen Skrevet 13. januar 2011 #1234 Skrevet 13. januar 2011 Hå hå hå, kjempe lang jente. Mine har vært 49 og 50 cm, regner med tvillingene er mindre. Passer sikkert 50 ganske lenge. Fire tenner i slengen merkes nok godt. Håper det går fort. Kos dere resten av dagen.
*Joyce* Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1235 Skrevet 14. januar 2011 Hå hå hå, kjempe lang jente. Mine har vært 49 og 50 cm, regner med tvillingene er mindre. Passer sikkert 50 ganske lenge. Fire tenner i slengen merkes nok godt. Håper det går fort. Kos dere resten av dagen. Hehe, ja, hun var lang. Ble ikke strukket ut pga seteleie, men jeg målte hjemme på stellebordet da vi kom hjem fra sykehuset og da var hun ca 56. Dine har vært litt mer gjennomsnittlig lange! --- I dag fikk jeg fødeplass, gitt! Jeg var tidlig ute, vet jo at det blir veldig fort fullt på Riksen. UL 20.4. Det er jo ikke lenge til!
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. januar 2011 #1236 Skrevet 14. januar 2011 Så bra med fødeplass Hvor fødte du sist..?
*Joyce* Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1237 Skrevet 14. januar 2011 Så bra med fødeplass Hvor fødte du sist..? Fødte på Riksen sist også. Var veldig fornøyd, og vil helst ikke til Ullevål av ulike grunner.
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. januar 2011 #1238 Skrevet 14. januar 2011 Ikke til Ullevål? Ble litt nyskjerrig nå ja...
*Joyce* Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1239 Skrevet 14. januar 2011 (endret) Ikke til Ullevål? Ble litt nyskjerrig nå ja... Har ikke så lyst til å fortelle om det her, men det er snakk om andres (veldig) dumme opplevelser på fødeavdelingen på Ullevål som gjør at jeg er skeptisk. --- I dag har vi vært på Ikea. Hehe. Jubel, liksom. Men det var noen ting vi trengte. Fikk tak i mesteparten: - Jonas arkivskuff-sak + hengemapper - Nye knotter til Expedit-hylla på Turneroses rom - Voksduk til verandaen til våren (tilbud - 29 kr/m) - Sugerør - Olje til trancherbordet - Tulipaner! De hadde ikke lekebestikk til Turnerose, dorullholder til badet eller lokk til kassene vi har fra før. Men de hadde middag. Turnerose liker tydeligvis junkfood bedre enn det hun serveres her hjemme, for ungen trykket i seg en hel barneporsjon med pommes frites og frityrstekt fisk... Har merket en del ligamentsmerter i dag, særlig etter at jeg støvsugde. Jeg merker at jeg såvidt begynner å tro på denne graviditeten. :rødme: I dag har vi døpt mageboeren Knøttet. Også merker jeg noe jeg husker fra Turnerose - jeg har skikkelig lyst på sunn, god mat! Det varte bare et par uker sist, til kvalmen kom, så jeg krysser fingrene for at det får vare litt lenger denne gangen. Nå skal jeg snart ned og kjøpe meg selleristenger og dipmix - den Soldip-en med chili. Og Sørlandschips til mannen. Broder'n kommer snart, også, skal møte ham på stasjonen når jeg handler. Blir koselig! Gode lillebroren min som har blitt så stor - han er russ i år! Endret 14. januar 2011 av *Joyce*
*Frida* Skrevet 14. januar 2011 #1240 Skrevet 14. januar 2011 Må le av Turnerose på Ikea! Stakkaren får berre kikerter og tunfisk og rugbrød og grønn te heime, endelig fekk ho litt orntlig junkfood! Haha! Ååå, så kjekt med 'Knøttet' :rødme: Imponert over at de har fortalt familie allerede! Kos deg med besøk og dip i kveld!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå