Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tænk ju. :enig: Nick er vanskelig. Vet ikke om det er meg, men er jo skrekkelig godt om ikke annet :)

JA til tur! Ikke YMCA? Hva er galt med det? :fnise: Var fint da, men er nok blitt litt mer kresen på mine eldre dager :gjeiper:

Er faktisk over fire år siden jeg var i England sist, på tide med ny tur. Og jeg vet jo at du er tidenes guide å ha med!

:skratte: Får vidunderlige bilder i hodet av Turnerosen din med svær regnfrakk med frukt og vinterstøvler, sittende på toppen av en stor haug med duplo og glise stort!

Ja du, vi har liksom satt en dato for prøving...men det er veldig hemmelig og skikkelig skummelt :sjenert: Er endel forhold som må på plass, bl.a. orker jeg ikke være kvalm i bachelor-innspurt,må ha fått jobben jeg er lovet og få alle kroppslige begrensninger i riktig modus.

(Med alle disse forholdene på plass ryker spiralen i mai..)

Hadde vært stas med selskap i permisjon! Men i et ikke-egoistisk perspektiv håper jeg jo dere ikke trenger vente så lenge!

:klemmer: til deg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tænk ju. :enig: Nick er vanskelig. Vet ikke om det er meg, men er jo skrekkelig godt om ikke annet :)

JA til tur! Ikke YMCA? Hva er galt med det? :fnise: Var fint da, men er nok blitt litt mer kresen på mine eldre dager :gjeiper:

Er faktisk over fire år siden jeg var i England sist, på tide med ny tur. Og jeg vet jo at du er tidenes guide å ha med!

:skratte: Får vidunderlige bilder i hodet av Turnerosen din med svær regnfrakk med frukt og vinterstøvler, sittende på toppen av en stor haug med duplo og glise stort!

Ja du, vi har liksom satt en dato for prøving...men det er veldig hemmelig og skikkelig skummelt :sjenert: Er endel forhold som må på plass, bl.a. orker jeg ikke være kvalm i bachelor-innspurt,må ha fått jobben jeg er lovet og få alle kroppslige begrensninger i riktig modus.

(Med alle disse forholdene på plass ryker spiralen i mai..)

Hadde vært stas med selskap i permisjon! Men i et ikke-egoistisk perspektiv håper jeg jo dere ikke trenger vente så lenge!

:klemmer: til deg

Vet du, jeg lurer på om jeg må nekte deg adgang her likevel - jeg får så forferdelig lyst på rabarbra. :ler: Tror jeg må finne frem en av de posene fra frysen, ja.

Hoho. YMCA. Det jeg husker fra den ved Barbican er en veldig mørkhudet fyr som satt i resepsjonen og som alltid prøvde å sette i gang samtaler med oss, og at vi satte brød og pålegg i vinduskarmen i mangel av kjøleskap. :ler:

Å unngå kvalme i bachelorinnspurten synes jeg er en særdeles klok avgjørelse. Dog håper jeg jo at du slipper unna kvalmen. Blæh. Mai er jo ikke veldig lenge til, da. Vi tar meget mulig en liten prøvepause igjen snart, jeg er fortsatt ikke gira på å få baby på senhøsten. Det aner meg at det neppe vil være en god idé mtp fødselsdepresjon. Så kanskje! :jepp:

---

Nei, nå må jeg handle:

- Julegave til svoger fra svigers (long story short - svigers fikk ikke tak i, svoger kommer på overraskelsesbesøk til oss I DAG og jeg må kjøpe)

- Kokosmelk til "liksom-risengrynsgrøt"

- Helst cleansing balm fra REN, men det aner meg at de ikke har fått den enda

Skrevet

Baby på høsten er faktisk veldig greit. :jepp: Jeg har to født i september, og det enste negative var den lange sommeren jeg måtte gå høygravid. Jeg er ikke så veldig glad i høsten, men det har jeg vært siden 2006.

Skrevet

Baby på høsten er faktisk veldig greit. :jepp: Jeg har to født i september, og det enste negative var den lange sommeren jeg måtte gå høygravid. Jeg er ikke så veldig glad i høsten, men det har jeg vært siden 2006.

Hehe, jeg kjenner egentlig ganske mange som har fått barn på høsten, og det går jo helt fint. Jeg har bare hengt meg litt opp i det. :ler:

---

Nettopp bestilt denne. Har brukt RENs No. 1 Cleansing Balm til nå, som er supergod, men jeg gidder bare ikke å betale det F&L skal ha for den - 500 kr - og fant ikke noe sted med fornuftig frakt som hadde den nå. Og jeg trenger noe litt fetere for vinteren. Dette været tar fullstendig knekken på huden min. Holder ansiktshuden i sjakk med fet cleanser og oljer, men på kroppen er jeg knuuuusktørr fem minutter etter at jeg har smurt meg. :roll: Tar gjerne imot tips om hva som kan hjelpe... :sukk:

I dag hadde vi altså besøk av svoger. I utgangspunktet hyggelig, men i dag ble det bare stress og styr. Først var det typisk nok masse galt med overføringen av noe greier på jobben, den ene dagen jeg sitter alene. Masse styr. Etter jobb måtte jeg ut for å handle gaver, så ting til middagen, deretter hjem på stappfull bane med nyinnkjøpt + det jeg tilfeldigvis handlet på Kremmerhuset i lunchen (:kremt:). Her hjemme blåste det noe enormt, og jeg hadde glamt å ta på leggvarmerne før jeg gikk fra jobb. Var stivfrossen etter de 7-8 minuttene det tar å gå fra banen. Så matlaging, spising, og så skulle jeg legge Turnerose. Som IKKE ville sove. Lå med henne i nesten to timer, no luck. Til slutt sto vi opp igjen. Svoger dro i 10-tiden, og nå sitter jeg her rimelig kaputt og ser sånn halvveis på en episode av Glee. Sliiiiten. Jo, også er mensen på vei. :sukk:

Ah, godt å få det ut.

Skrevet

Jeg sliter også med supertørr hud om dagen, og i tillegg er den sensitiv. :rolleyes: Ikke helt optimalt, med andre ord. Jeg bruker for tiden Barrier Repair fra Dermalogica oppå fuktighetskrem og serum, og det ser ut til å beskytte huden bra. Ikke optimalt dersom du vil bruke fullstendig naturlige produkter, men funker faktisk brukbart. :)

Skrevet

Jeg snapper opp tips til huden med glede. Jeg ser fortsatt skabbete ut i panna og kinnene.

Jeg er enig med Tusle, dustemensen! :klemmer:

Ikke utsett prøvinga, septemberbarn er de vakreste! :nigo:

Skrevet

Dustemensen!

:klemmer:

:kose:

Jeg sliter også med supertørr hud om dagen, og i tillegg er den sensitiv. :rolleyes: Ikke helt optimalt, med andre ord. Jeg bruker for tiden Barrier Repair fra Dermalogica oppå fuktighetskrem og serum, og det ser ut til å beskytte huden bra. Ikke optimalt dersom du vil bruke fullstendig naturlige produkter, men funker faktisk brukbart. :)

Jeg er litt skeptisk til Dermalogica etter at jeg reagerte på et produkt derfra for noen år siden, men kanskje jeg skal gi dem en ny sjanse? Barrier Repair høres jo veldig lovende ut!

Jeg snapper opp tips til huden med glede. Jeg ser fortsatt skabbete ut i panna og kinnene.

Jeg er enig med Tusle, dustemensen! :klemmer:

Ikke utsett prøvinga, septemberbarn er de vakreste! :nigo:

:ler: Min høst- og vinterskrekk har ikke med barna å gjøre, altså, bare så det er sagt! Men jeg er virkelig skrekkslagen mtp å få fødselsdepresjon igjen. Det var et aldri så lite helvete...

Neimen, mensen skulle jo ikke komme den! :snurt:

Hehe, like greit at den kommer når det ikke var positive tester heller. ;)

---

Jobber hjemmefra i dag også, Turnerose er fremdeles ikke frisk. Lang natt i natt, hun hostet og snørret og i det hele tatt. Pluss at alarmen vår plutselig begynte å ule av ukjent grunn hele to ganger, så nå har vi en mann fra alarmselskapet her. Ser ikke ut til at han finner ut hva problemet er... Urk.

Jaja, jobbe litt. *streng med seg selv*

Skrevet

Usj er hun fortsatt syk. Dakar liten! Håper hun blir bedre over helgen :jepp:

Skrevet

Hei igjen :klemmer:

Jeg forstår at det ikke frister med ny runde fødselsdepresjon, altså! Om det blir sånn eller slik med barn samtidig eller ikke, jeg kommer til å spørre deg om alt :skravle: Tøybleie debatten er startet, og samboer vil være bærepappa. Så spørsmålene vil hagle når tiden er moden :gjeiper:

Uff, sykdom er ikke til å spøke med! Håper helgen hjelper på pjuskete form!

Stor klem til deg!

(er det litt usammenhengende er det fordi jeg har feiret siste eksamen med en øl allerede :skaal: )

Skrevet

Her har vi heldigvis vært forskånet for det verste av sykdom. Hun er selvsagt konstant forkjølet, men ingenting alvorlig. Siden barnehagestart i august har jeg vært hjemme med henne en eneste gang, og da pga. mistanke om diare som viste seg å være falsk alarm. Men selvsagt ble jeg selv smittet, og har gått rundt småkvalm og uggen i flere dager nå.

Barrier Repair er forresten en silikonbasert gele, og man reagerer neppe på den, men den er jo lite annet, og du trenger krem og/eller serum under.

Skrevet

Søte, snille du! Tusen takk for pakke. :klemmer:

Forstår veldig godt skrekken din for fødselsdepresjon. Er det ofte gjentagende? Kanskje det går å sette inn tiltak i forkant slik at du kan unngå det?

God lørdag! :klemmer:

Skrevet

Usj er hun fortsatt syk. Dakar liten! Håper hun blir bedre over helgen :jepp:

Fortsatt ikke helt pigg i dag, men i barnehagen. Kombinasjonen av forkjølelse og tenner tar på...

Hei igjen :klemmer:

Jeg forstår at det ikke frister med ny runde fødselsdepresjon, altså! Om det blir sånn eller slik med barn samtidig eller ikke, jeg kommer til å spørre deg om alt :skravle: Tøybleie debatten er startet, og samboer vil være bærepappa. Så spørsmålene vil hagle når tiden er moden :gjeiper:

Uff, sykdom er ikke til å spøke med! Håper helgen hjelper på pjuskete form!

Stor klem til deg!

(er det litt usammenhengende er det fordi jeg har feiret siste eksamen med en øl allerede :skaal: )

Hehe, bare sprø i vei! Tøybleier må dere jo ha! Og så moro at samboer vil være bærepappa! :jepp: Dere vet jo hvor dere kan komme og teste diverse, ihvertfall. :ler:

Og håper det ble mer moro på fredag! ;) Hurra for skole-juleferie!

Her har vi heldigvis vært forskånet for det verste av sykdom. Hun er selvsagt konstant forkjølet, men ingenting alvorlig. Siden barnehagestart i august har jeg vært hjemme med henne en eneste gang, og da pga. mistanke om diare som viste seg å være falsk alarm. Men selvsagt ble jeg selv smittet, og har gått rundt småkvalm og uggen i flere dager nå.

Barrier Repair er forresten en silikonbasert gele, og man reagerer neppe på den, men den er jo lite annet, og du trenger krem og/eller serum under.

Uff, håper formen din kommer seg snart. Omgangssyke-uggenhet er grusomt!

Hmm, får se hva jeg gjør med Barrier Repair. Det må uansett vente til over jul. ;)

Søte, snille du! Tusen takk for pakke. :klemmer:

Forstår veldig godt skrekken din for fødselsdepresjon. Er det ofte gjentagende? Kanskje det går å sette inn tiltak i forkant slik at du kan unngå det?

God lørdag! :klemmer:

Hehe, bra den kom frem! Jeg håper sømmene holder - det var noe rart med maskinen min den kvelden, så det så litt feil ut...

Fødselsdepresjon henger ihvertfall sammen med tidligere depresjoner, og det har jeg jo hatt. Men samtidig var nok litt av problemet denne gangen at jeg så etter feil tegn - så det tok ganske lang tid før jeg skjønte at jeg faktisk hadde en fødselsdepresjon. Og det å gå rundt og skjønne at noe er galt, men ikke klare å sette fingeren på hva, det er veldig slitsomt. Så sånn sett tenker jeg at det nok vil bli lettere hvis jeg får det igjen neste gang - fordi jeg vil skjønne hva det er jeg har å hanskes med på et tidligere tidspunkt. Men så er det også det at jeg ikke klarer å kreve hjelp når jeg er såpass fjern, og på den helsestasjonen vi er nå er det lite hjelp å få på den fronten. Ikke så greit, det der. Men den som lever får se. :)

:klemmer:

---

Ja, da var enda en helg over - og det er under to uker til jul! :sjokk: Helgen var allright, på lørdag var vi hos mine foreldre og bakte pepperkaker, og i går tok vi det nokså piano. Bakte "lusseboller" (jeg gadd ikke å trille dem til lussekattformer ;)), men ellers gjorde vi ganske lite. Deilig. :)

Turnerose er fortsatt ikke helt pigg, hun hoster og i dag morges tok hun seg litt til øret. Håper inderlig ikke det er ørebetennelse på gang - jeg var "ørebarn" selv og husker med gru hvor vondt det var. Men i helgen fikk vi også, for første gang på lenge, pusse tenner som "normalt" og ta en titt i munnen - og der hadde det jamen dukket opp intet mindre enn tre hjørnetenner. Så det forklarer jo litt, det også. Og sykdom og tenner kommer gjerne samtidig hos oss, visst.

I ettermiddag er det Luciafeiring i barnehagen. Det blir koselig! :)

Skrevet

Hvordan er formen til Turnerose? Jeg vet så utrolig godt hvor slitsomt det er med syk unge i hytt og pine. Vi har to ørebarn selv, og det var (helt ærlig) en lettelse når drenet ble lagt inn. Får ikke håpe jenta deres må ha det, for det er en lang og til tider stri vei før det blir gjort.

Tannfeber er et kjent fenomen. :jepp:

Med tanke på fødselsdepresjon, kan ikke fastlege være en støttespiller? Helsestasjonen er ofte så travel, det er i hvertfall mitt inntrykk. Jeg har brukt de minst mulig, og heller koblet inn fastlegen. Det forutsetter så klart at man har en fastlege man er komfortabel med.

Jeg tenker at med såpass mye fokus på fødselsdepresjoner, burde det ikke være et problem å ordne noe på forhånd. Spesielt siden du har hatt det før, og sliter litt med depresjoner innimellom også.

Håper det ordner seg for dere! :klemmer:

Skrevet

Hvordan er formen til Turnerose? Jeg vet så utrolig godt hvor slitsomt det er med syk unge i hytt og pine. Vi har to ørebarn selv, og det var (helt ærlig) en lettelse når drenet ble lagt inn. Får ikke håpe jenta deres må ha det, for det er en lang og til tider stri vei før det blir gjort.

Tannfeber er et kjent fenomen. :jepp:

Med tanke på fødselsdepresjon, kan ikke fastlege være en støttespiller? Helsestasjonen er ofte så travel, det er i hvertfall mitt inntrykk. Jeg har brukt de minst mulig, og heller koblet inn fastlegen. Det forutsetter så klart at man har en fastlege man er komfortabel med.

Jeg tenker at med såpass mye fokus på fødselsdepresjoner, burde det ikke være et problem å ordne noe på forhånd. Spesielt siden du har hatt det før, og sliter litt med depresjoner innimellom også.

Håper det ordner seg for dere! :klemmer:

Ser ut som om det bare var tilfeldig med øreklappingen, har ihvertfall ikke merket noe mer til det. Heldigvis! :) Godt gutta dine har fått dren, til slutt. Ganske ille at barn skal plages så mye før de får det... :(

Jo, jeg håper den fastlegen jeg har valgt meg nå er brukandes. Har nettopp byttet, ikke vært hos den nye enda. Hun jeg gikk hos før var veldig flink, men hadde permisjon (for å jobbe i u-land) i halvannet år mens jeg var gravid og i spedbarnsperioden. Og vikaren var bare sånn måtelig. Typisk! ;)

---

Skikkelig slapp dag på jobb i dag, altså. Mye fordi det har vært kaldt, og jeg klarer bare ikke å konsentrere meg da. Ventilasjonssystemet taklet visst ikke overgangen fra -6 til -14. Men nå begynner jeg å nærme meg ferdig. På vei hjem har jeg tenkt å stikke innom bedriftens julebutikk og kjøpe et par bøker. Så blant annet at de hadde den nye Nigella-kokeboken (på engelsk) til 179 kr! :tommelsmil:

Skrevet

Sånn ser jeg ut i dag: :sprettoy: Jeg er SÅ TRØTT! I går var jeg ute og feiret bursdagen til en venninne på restaurant. Ikke noe voldsomme greier, og jeg var hjemme i 23-tiden, men likevel. Jeg har bare lyst til å legge meg ned i tastaturet og soooove. :ler:

Ellers har jeg bestilt 5 såper fra FU - disse - som vi altså kjøpte en av på Gardermoen på vei til Madeira, men som de var tomme for da jeg skulle til London. De er SÅ gode! Og siden det er limited edition, fant jeg ut at jeg må hamstre. £17 (med discount) for 5 såper er ikke galt, synes jeg. I går bestilte jeg meg også spikermatte. :lol: Sånn to år etter alle andre, liksom. Men jeg har hatt store vansker med å sove i det siste, og begynner å bli litt desperat, så da må jeg bare prøve. Det er nemlig den effekten jeg har lest at mange har - at man sover godt etter å ha ligget på den. Blir vanskelig å få gjort yoga hver kveld i 23-tiden, viser det seg, så om jeg bare kan slenge meg nedpå en spikermatte i 10 min, er det jo helt supert.

Sitter også og lurer på om jeg skal bestille en nudelig liten nyfødtbleie... :ler: Uansett når jeg blir gravid, så tror jeg at jeg kommer til å oppgradere bleieparken litt for den første tiden. De vi hadde er gode, men de har syntetstoff mot huden, og etterhvert har jeg ingen tvil om at bambus mot huden er det beste. Har planer om å selge en del av de minste bleiene våre snart. Tenker å sy nye selv, men da må jeg jo ha noe å se etter... :nigo: Vi har to Green Sprout-bleier til Turnerose, og de er blant favorittene. De hjemmesydde som er de aller beste vi har (she said with modesty) er en modifisert variant av de bleiene. Vad tycks?

Skrevet

Nyfødtbleien er Green Sprout? jeg fikk låne en GS av Saeria til nattebruk, men jeg syntes den var litt slapp i fisken, men ellers veldig god og myk. Vi har ikke helt bestemt hva vi evt. gjør ang. nyfødt og bleier, for vi startet ikke med TB før snuppa var 4 måneder gammel. Vi får se: jeg orker ikke brettiser, i hvertfall. :jolie:

Skrevet

Nyfødtbleien er Green Sprout? jeg fikk låne en GS av Saeria til nattebruk, men jeg syntes den var litt slapp i fisken, men ellers veldig god og myk. Vi har ikke helt bestemt hva vi evt. gjør ang. nyfødt og bleier, for vi startet ikke med TB før snuppa var 4 måneder gammel. Vi får se: jeg orker ikke brettiser, i hvertfall. :jolie:

GS, ja. Hmm, du har et poeng. Jeg synes elastikken funker helt fint til Turnerose, men det aner meg at den vil bli litt for slapp til en nyfødt. Det skal litt stretch til for å holde på bæsjeeksplosjoner. :fnise:

Vi brukte brettiser i starten og var godt fornøyd med det. Jeg vil påstå at det er mindre styr enn det kanskje kan virke som. Vi gikk gradvis over til formsydde + noen lommebleier fra rundt 2 mnd alder. :)

Skrevet

I går var jeg hjemme fra jobb med grundig hodepine. Den var heldigvis borte i dag, tror det kom av en kombinasjon av for lite søvn og veldig stiv nakke. På sett og vis var det ganske deilig - jeg gjorde niks og nada utover å sove på sofaen, drikke te og slappe av. Det er den første sykedagen jeg har hatt uten lillejenta - dvs den første dagen på 2 år der jeg har hatt 7 timer ALENE på dagtid. Ganske så godt, selv om hodet verket.

I dag er jeg på jobb igjen, men er ikke særlig effektiv - siden juleturnusen betyr at mange går ut i ferie i dag, er det fullt kjør på avslutningsfronten. For halvannen time siden var det grøt her i etasjen, og om 20 min er det den årlige "julesherryen" for hele huset. Veldig koselig. :) Også regner jeg med at de fleste går hjem etter "sherryen" (som ikke faktisk serveres - bare for å ha poengtert det ;)), noe som passer meg ypperlig. :nigo:

Blir godt med helg. Vi skal kjøpe juletre, fikse de siste par gavene og handle inn julemat. Også blir det nok en feiring av pappas 60-årsdag i helgen, en liten en med nærmeste familie. Han vil ikke ha noe mer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...