Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Haha, da kupper jeg videre - jeg ville ikke kjøpt ull til nyfødt i mars :ler:. Mine er født i januar og har bare brukt bomull helt til de begynte i barnehagen. Ull er gull når man leker ute i kulde og snø, men nyfødte ligger stort sett på myke tepper og varme lammeskinn :). Personlig synes jeg ikke ull regulerer varme, det er bare varmt :).

(Sorry *Joyce* :fnise:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, da kupper jeg videre - jeg ville ikke kjøpt ull til nyfødt i mars :ler:. Mine er født i januar og har bare brukt bomull helt til de begynte i barnehagen. Ull er gull når man leker ute i kulde og snø, men nyfødte ligger stort sett på myke tepper og varme lammeskinn :). Personlig synes jeg ikke ull regulerer varme, det er bare varmt :).

(Sorry *Joyce* :fnise:)

:fnise: Kupping er gøy!

Jeg tenker kanskje litt annerledes i og med at tvillingene kommer til å være ganske små når de kommer. Da anbefales det med ull har jeg forstått.

Det er så individuelt om man liker ull eller ikke. Jeg elsker det, mens min beste venninne hater det til sine unger. Må nok bare prøve seg litt frem.

Skrevet (endret)

Haha, her var det action! :ler:

Silvermist: Jeg tror ikke du er den eneste. :ler: Velkommen hit, ihvertfall! :hallo:

Tusle, Milla, Trekkoppfuglen og lille katt: Det er veldig delte meninger om det med ull. Vi lå vel et sted midt mellom Trekkoppfuglens og lille katts tilnærming. :) Hadde en del ull, men brukte bomull også. Jeg ser absolutt at ull har temperaturregulerende egenskaper, men kan ikke bruke ull i varmen selv - da kreperer jeg - så her er det bare ull vinterstid, både for meg og Turnerose. Nå ble jo Turnerose født i februar, da, så vi hadde en måned mer vinter ifht deg, Milla. Og det var grisekaldt da hun ble født, så ulla vi hadde ble mye brukt i starten. Tror vi la vekk ulla i april en gang. En annen ting er forøvrig at ull er mer stretchy enn bomull, så mtp Frejkas pute var ull praktisk hos oss.

Jeg ville vel kjøpt 2-3 ullbodyer, (i litt større størrelse enn 50 - vi hadde en del Joha i str 60), 1-2 tights/bukser og en hel dress (pysj) eller to. Ull kan fint brettes opp på ermene. Det funker også fint å ha bomull over ulla. Lillejenta gulpet mye, og da er tross alt bomull enklere å få rent. Vi hadde også en ullfleecedress som vi brukte mye, først og fremst i bæretøy, men også i vogna når vi en sjelden gang brukte den. (:ler:) Og også lue, votter og "tøfler" i ullfleece. Vi hadde en del hjemmestrikk i tillegg. Men det er min mening, da. Det er jo vanskelig å vite hvordan temperaturen er i midten av mars... Går også an å tenke at du sender mannen ut på ullshopping hvis det trengs når babyen har kommet. Dog er det ikke gitt at det er så mye ull igjen i butikkene på den tiden.

Det var mine tanker om saken! ;)

---

Hjemme med Turnerose i dag også. Hun er mye piggere, men det er greit å ha henne hjemme en dag for mye enn en dag for lite, synes jeg. Også skal jeg jobbe litt herfra. :) Nå ser vi på Drømmehagen...

Fortsatt ingen mens. Har ikke testet mer, venter noen dager.

Endret av *Joyce*
Skrevet

Jeg har gjort i stand en konvolutt med strips til deg, Joyce, sender de i ettermiddag :jepp:

Dersom du vil ha de da?

Skrevet

Jeg har gjort i stand en konvolutt med strips til deg, Joyce, sender de i ettermiddag :jepp:

Dersom du vil ha de da?

Å, søte deg! Ja, gjerne! Det er kjempesnilt! :klemmer:

---

Har akkurat bestilt ny concealer (Intensive Medium) fra EM. Intensive Tan er for mørk nå, og har bare funnet en tester på Multitasking concealer, som er hakket for lys igjen. Ikke lett! :ler:

Skrevet

Hvor mørk er du i huden, sånn cirka? Jeg har aldri funnet mineralconcealer som jeg liker/som passer, unntatt første gang med Bare Minerals Summer Bisque, men nå er jeg for blek for den, og Bisque er nok for grå. :eeeh:

Skrevet

Hvor mørk er du i huden, sånn cirka? Jeg har aldri funnet mineralconcealer som jeg liker/som passer, unntatt første gang med Bare Minerals Summer Bisque, men nå er jeg for blek for den, og Bisque er nok for grå. :eeeh:

Hehe, godt spørsmål... Jeg veksler så veldig mellom sommer og vinter. Blir fort skikkelig brun, og da er jeg ganske mørk. Tan-fargene fra EM. Om vinteren er jeg ganske så bleik, nå har jeg Light Neutral. Men ikke bleik likevel... Familien på morssiden har litt sånn midtøstensk fargeskala (utenlandsk opprinnelse, dog ikke fra Midtøsten) - oliven undertone, skikkelig mørke om sommeren og med tilnærmet svart hår), pappas side er typisk norsk med litt rødmusset hud. Jeg er en slags underlig blanding. :ler: Jeg passer aldri inn i "hudkategorier" mtp soling og sånt. Jeg er ganske lys, men blir fort brun og aldri (bank i bordet) brent. Ingen skjønner hvor broder'n og jeg kom fra rent fargemessig. Vi er bokstavelig talt familiens hvite får. :ler: Blondt hår (det er det ingen, og da mener jeg ingen, andre i familien som har på noen av sidene), relativt lys hud, men altså med gul undertone og med solstyrke fra den mørkhudete delen av familien.

Jeg er forvirret selv. :ler: Og håper at jeg har truffet med den concealeren. ;) EM har jo så mange farger og nyanser at jeg blir smågal!

Skrevet

Har ikke testet i dag heller. ;) Men fortsatt ingen mens, og ingen tegn til at den kommer, heller.

Jeg har begynt å drømme om høye UGGs eller kopi med saueskinnsfôr. Det er så kaaaaldt, og det hadde vært godt med noe som gikk litt oppover leggene. Kanskje det finnes lårhøye UGGs? :ler: Går mye i skjørt og kjole om dagen, og bare (ull-) strømpebukse er ikke helt varmt nok i -15, altså. De wannabe-UGGsene jeg har nå er av den mellomhøye sorten, og fra Lille Vinkel. Kanskje jeg skal stikke ned på Walkabout og se om de har noen høye.

Skrevet
:ler: Tre blindpassasjerer i kofferten, Trekkoppfuglen? Skulle gjerne tatt deg (dere) med, jeg altså!
Gjest ~Milla~
Skrevet

Så herlig med Londontur :hoppe:

Håper det ikke blir noe stopp for deres tur. En venninne som skulle på juleshopping dit idag kom seg aldri avgårde på grunn av flykaoset der borte, så reisen er utsatt til nyåret engang... :sjenert:

Skrevet

Så herlig med Londontur :hoppe:

Håper det ikke blir noe stopp for deres tur. En venninne som skulle på juleshopping dit idag kom seg aldri avgårde på grunn av flykaoset der borte, så reisen er utsatt til nyåret engang... :sjenert:

Du kan tro vi er ekstra glade for at vi valge BA nå - dvs Heathrow T5. Skal som regel litt mer til før de stenger den. ;)

Skrevet

:ler: Tre blindpassasjerer i kofferten, Trekkoppfuglen? Skulle gjerne tatt deg (dere) med, jeg altså!

Jeg tar nesten ikke plass, altså. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...