Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

:fnise:

Kom til å tenke på den sjokoladen fra Anthon Berg, plomme i madeira :gjeiper:

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre at dere koser dere. Her har jeg hjemmedag, sitter i sofaen og koser meg foran peisen med tv, data, strikking og bare kos ;) Også ser jeg litt ut på snøen innimellom, for å minne meg selv på hvor godt det er og sitte inne.

Skrevet

Ja, da er vi hjemme igjen. Flyet landet rett før kl 18 i går, og vi var veldig, veldig glade for å ha bilen under tak i P-hus. :fnise: Huttemegtu så kaldt det var! Da vi gikk på flyet sto vi i stekende sol og ventet på å få gå ombord, så det var litt overgang... Turnerose var SVÆRT skeptisk til snøen, men det kommer seg vel etterhvert. Hun husker jo lite av den fra i fjor, og hun likte den ikke da heller. Sin mors datter, visst. :ler:

Det har vært en fantastisk ferie! Vi trengte den virkelig, og jeg føler at vi har fått veldig mye igjen for turen vår. Forholdet mellom mannen og meg har ikke akkurat vært på topp de siste månedene, men vi føler at vi har funnet tilbake til hverandre og at vi skal klare å snu noen dårlig vaner nå som vi er hjemme igjen, også. Vi har kost oss masse sammen, hatt tid til å være en familie og hatt tid til hverandre. Helt herlig, rett og slett. :hjerte:

Jeg har en god følelse mtp graviditet, også. ;) I forigårs hadde jeg en runde med skikkelige menssmerter, som etter mine beregninger kan passe godt med festesmerter. Og det ser ut til at "gravidutfloden" er på plass (beklager detaljene!). Vi får se, men spennende er det. Testing til helgen en gang, vil jeg tro.

Ellers er vi plutselig veldig nærme jul, har jeg oppdaget. :ler: Julekalenderen til Turnerose er nesten ferdig, jeg må bare få tak i et passelig tau å montere "dagspostene" på. Hekling av frukt og grønt til kalendergaver må jeg nok ta litt etterhvert, men det tar heldigvis ikke lange tiden å få ferdig et eple eller en potet. :lol: Julegaver er vi i gang med, men det er litt som må ordnes mot helgen, siden svigermor trolig kommer på besøk. Da hadde det jo vært veldig greit om hun kan få med seg gaver tilbake.

I ettermiddag må vi en tur ut og handle litt mer ull til Turnerose. Det har blitt skikkelig kaldt siden vi dro! Mens vi var borte hadde heldigvis "slapsevinterstøvlene" kommet i posten, fra Ellos, av merke Kavat. De var supre. Skal ha et par til i litt større størrelse.

Håper alle har det bra! :kose:

Skrevet

Velkommen hjem! :klemmer: En ferie gjør ofte underverker for både det ene og det andre. :lur:

Kan tenke meg det var overgang å komme hjem. :fnise: Det er ikke så mye snø her vi bor, men 6-7minus har det vært de siste dagene. Tar noen dager før man er vant til kulden.

Jeg ble ganske nysgjerrig på de skoene, har du link?

Spennende dager, jeg håper og håper at dere har klaff denne mnd! :klemmer:

Skrevet (endret)

Jeg ble ganske nysgjerrig på de skoene, har du link?

Me too! :)

Velkommen hjem!

Dra ut for å ake sammen med lille jenta, da blir snø artig! :)

Endret av iingvild
Skrevet
Kavat-støvler. :) Vi har prøvd noen sånne "vinterslagstøvler" rundt omkring, men de har vært så stive, både i skaftet og i sålen. Disse var myke og gode, og med deilig fôr. :tommelsmil:
Skrevet

Velkommen hjem, du har vært savnet :klemmer:

Kvalm sier du? Ååå, vennen, jeg krysser fingrene :strix:

Skrevet

Jeg begynner å føle meg ganske sikker på at jeg er gravid, egentlig. Veldig likt som i sommer. Antatte festesmerter, utflod, stikk i livmoren i går kveld, kvalme i dag. Men det kan jo være fantomplager, hehe. Spent på testing!

Skrevet

Fantomplager? Nei, dette er the real deal vet du ;)

Jeg er så speeeeeent :hoppe:

Skrevet

Fantomplager? Nei, dette er the real deal vet du ;)

Jeg er så speeeeeent :hoppe:

Jeg håper jo det! :)

---

Jeg har jo helt glemt å oppdatere om handleturen vår i går! Hehe. Vi var på det nye senteret "vårt", og jamen fikk vi ikke alt vi skulle ha! Det ble mye ull til lillejenta:

- Ullfleecedress fra Joha i en fin lillarosa farge

- Tynn ullgenser fra MP, stripete i to sterke rosafarger

- To par tynne ullsokker fra MP

- Et par votter til fra Reima

- 4 ullstrømpebukser (60% ull, 20% akryl, 15% nylon og 5% elastan) fra nameit

- 2x5pk med tynne ullsokker, også nameit

- 2 par "puseullsokker", nameit

Veldig fornøyd med at vi fikk tak i alt på senteret! Skulle vel ideelt sett hatt 80% ull i nameit-tingene, men de er billige og ull er forbruksvare i dette været.

Og i tillegg var vi på Clas Ohlson:

- "kjøleskapsbleie" - dvs vannoppsamlingsdings til avising av frysen

- sammenleggbar snøspade til å ha i bilen (det har vi lett etter når snømengdene alt har kommet både i fjor og forfjor - da er det utsolgt. Så løp og kjøp NÅ om det er noe man trenger!)

- ny diamantbryne - vi glemte visst den gamle på Madeira

- reflekser, har ikke funnet igjen de vi har fra før etter flytting...

Til slutt var vi innom Meny, og hipp hurra! - de har fått inn Oatly havremelk igjen. :tommelsmil: Så da ble det fire liter havremelk, en boks med havrefløte, ferske fine dadler (konfektingrediens! :nigo:) og mandler i løsvekt. Jul er storhetstid for kjernesunn-wannabe'er som meg. :ler:

Skrevet

Her er det spennende dager :hoppe: Krysser fingrene for testingen :)

Skrevet

Den ullfangsten der er jeg nesten litt misunnelig på. :) Jeg rydda på loftet i går, og da fant jeg en stor sekk full av fint ulltøy som passer M perfekt. Veldig gøy. :)

Det fins ikke fantomplager vet du, derfor er du nødt til å være smelt på tjukka. :nigo:

Skrevet

Så deilig med sol og varme, bra at det blei ein vellykka tur!

Håpar du er gravid!

Skrevet

Takk for kryssede fingre! :klemmer: Jeg er fryktelig spent selv!

---

Ah, da er jeg i gang med trening igjen. Det ble Elixia, selv om jeg synes det er litt blærete der. Men det er et fint senter, med godt utvalg av timer og spaavdeling i tilknytning til garderobene (sauna, soft sauna, tyrkisk dampbad, kaldkulp). Var på pilates i går. Skjønner ikke helt vitsen med pilates, men... :ler: Synes det er dørgende kjedelig. Men venninna mi ville gjerne, så da sa jeg pent ja. ;)

Det jeg trenger nå er en god overtrekksbukse som jeg kan bruke på vei til og fra trening! Noen som har tips? Gjerne noe litt vindtett, men den må være rask og enkel å dra av og på. Det var rett og slett skiiiitkaldt i går, da gikk jeg i treningstights og med knelang ullkåpe. Dog hjalp det nok ikke at banen var 9 minutter forsinka... :hutre:

Godt å ha kommet i gang!

Angående antatt graviditet er ståa den samme! Fortsatt denne "gravidutfloden", stikk i livmor, uggen i dag morges igjen. Veldig spennende! Er det noen som vet noe om sensitiviteten på de stripsene fra billigetester.no, forresten?

Svigermor kommer på besøk i kveld, så hvis jeg tester positivt i helgen, vil jeg tro det er en fornøyd kommende trebarnsbestemor som reiser hjem. Broren til mannen venter sin første om en måned, nemlig! Jeg har blitt så glad i svigermoren min, jeg. Hun er så snill og god og trygg.

Nå skal jeg straks ut etter litt lunch og Eskimo-tran. Forresten, er det noen som har tips om hvor jeg kan få tak i et fint lekeservise til lillejenta? Helst ikke plast...

Skrevet

Jeg testet jo med de billigstripsene og fikk svaaakt positivt 3 dager før IKM.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...