Gjest ~Milla~ Skrevet 14. oktober 2010 #941 Skrevet 14. oktober 2010 Hmm.. må innom den yogasiden å titte litt. Kanskje de har noe for gravide
*Joyce* Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #942 Skrevet 14. oktober 2010 Hmm.. må innom den yogasiden å titte litt. Kanskje de har noe for gravide Det har de! Ellers fant jeg en fin en på YouTube da jeg var gravid med Turnerose, http://www.youtube.com/watch?v=HG3z_6sWVhY(den har en del 2 også). Har du gjort yoga tidligere? Hvis ikke tror jeg jeg vil anbefale deg å ta noen timer med instruktør først, så du er sikker på at du gjør øvelsene riktig.
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. oktober 2010 #943 Skrevet 14. oktober 2010 Har ikke noe veldig nært forhold til yoga, men prøvd det før.. skal titte litt på videoene
*Joyce* Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #944 Skrevet 15. oktober 2010 Har ikke noe veldig nært forhold til yoga, men prøvd det før.. skal titte litt på videoene Da går det sikkert fint! Vær bevisst på å ha "aktive" muskler, la f.eks. ikke henda henge slapt selv om du gjør en øvelse som går på beina. Og vær bevisst på låsene, aktiver magen, bekkenet og knærne. Da skal det noe til å bomme fullstendig, siden du gir musklene og leddene støtte. --- På jobb igjen i dag. Fremdeles litt slapp, men helt greit. Akkurat nå er jeg mest av alt stappmett. Det var chicken jalfrezi i kantina i dag, knallgodt, men fyren lesset oppå vanvittige mengder med mat, og jeg orket knapt halvparten. I går kom "Kjernesunn familie"-boka. Fikk lest et godt stykke på banen frem og tilbake til en venninne i går kveld. Veldig interessant lesing. Jeg har jo innerst inne tenkt at dama er veldig ekstrem og at det ikke er noe for oss, men ser at selv om hun nok drar det lenger enn de fleste, så er det også mye i det hun skriver. Vi ligger ikke så galt an, det så jeg raskt. Vi bruker minimalt med halvfabrikata/helfabrikata, bruker relativt lite melkeprodukter (bortsett fra at både mannen og Turnerose eeeelsker yoghurt) og spiser lite av fine bakevarer/hvit ris/pasta. Kjenner jeg har lyst til å prøve å kutte melken helt, og se om det hjelper på mannens mage (IBS) og stadig tilbakevennende bihulebetennelser. På Turneroses evig rennende nese. Og kutte ut sukker helt for å se om det har noe å si for mitt psykiske velvære. Bruke litt mer supermat. Se om det funker, rett og slett. Det er jo verdt et forsøk, hvis det betyr en bedre hverdag for oss alle, eller ihvertfall for noen av oss?
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. oktober 2010 #945 Skrevet 15. oktober 2010 Takk for tipsene Måtte google chicken jalfrezi Tror neppe jeg har smakt det før, men så innmari godt ut
*Joyce* Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #946 Skrevet 18. oktober 2010 Ble det jalfrezi på dere i helgen, Milla? --- Fin helg! Lørdag var vi på tur i skogen med bål, pølsegrilling og alt som hører med. Kjempekoselig! Var sammen med tre andre småbarnsfamilier. Etterpå var vi med de samme på kafé. Heldagsprosjekt. I går var det babysvømming, husarbeid og avslapning. Godt det også. Har slengt inn et par bestillinger hos iherb i helgen. Måtte komme under tollgrensa. Men har bestilt følgende: - Virgin coconut oil (gikk tom i går) - Yaconsirup (nesten tomt) - Kokosmasse (hadde lyst på økologisk!) - "Raw" kakaopulver - Himalayasalt - Avalon Organics shampo - Monoi Tiare Tahiti kroppsolje (kokosolje) med vaniljeduft Så nå gleder jeg meg til det kommer! Må ha mer rå sjokolade med fyll. Det er så utrolig digg! Og jeg spiser det med ganske god samvittighet. Det virker forøvrig som om jeg er over den verste "sukkerkneika". På fredag og lørdag hadde jeg faktisk ikke lyst på sjokolade i butikken, og det tror jeg er første gang siden jeg var 10 måneder gammel. Jeg spiser hjemmelaget sjokolade, men siden den er blodsukkernøytral, gir den ikke lyst på mer og mer søtt. Og ellers var lørdagsgodtet en cantaloupemelon og en mango. I går kveld lagde jeg tidenes beste smoothie, også - to godt modne bananer, et par spiseskjeer peanøttsmør, halvannen dl tykk yoghurt naturell (jeg bruker den tyrkiske fra Lindahl's), en teskje yaconsirup, en spiseskje kokosolje og appelsinjuice. Nam!
lille katt Skrevet 18. oktober 2010 #947 Skrevet 18. oktober 2010 I går kom "Kjernesunn familie"-boka. Fikk lest et godt stykke på banen frem og tilbake til en venninne i går kveld. Veldig interessant lesing. Jeg har jo innerst inne tenkt at dama er veldig ekstrem og at det ikke er noe for oss, men ser at selv om hun nok drar det lenger enn de fleste, så er det også mye i det hun skriver. Vi ligger ikke så galt an, det så jeg raskt. Vi bruker minimalt med halvfabrikata/helfabrikata, bruker relativt lite melkeprodukter (bortsett fra at både mannen og Turnerose eeeelsker yoghurt) og spiser lite av fine bakevarer/hvit ris/pasta. Kjenner jeg har lyst til å prøve å kutte melken helt, og se om det hjelper på mannens mage (IBS) og stadig tilbakevennende bihulebetennelser. På Turneroses evig rennende nese. Og kutte ut sukker helt for å se om det har noe å si for mitt psykiske velvære. Bruke litt mer supermat. Se om det funker, rett og slett. Det er jo verdt et forsøk, hvis det betyr en bedre hverdag for oss alle, eller ihvertfall for noen av oss? Det hadde nok vært noe for oss også. Dere er jo knallflinke på råvarefronten, vi er ikke helt håpløse, men likevel en hel avgrunn fra dere . Har stor tro på kostholdets rolle i hverdagens fysiske og psykiske overskudd (eller mangel av). Og ikke minst magebesvær. Men blir en smule skeptisk til dette med bihulebetennelser og rennende nese, da . Hadde jeg vært mannen din hadde jeg heller bedt om en CT av bihulene framfor å slutte med yoghurt . Og det spørs om det hjelper på virusinfeksjonene som forårsaker snørr også . Håper ikke du synes jeg kverulerer nå, altså . Tror det er mye å hente på kostholdsfronten, men det løser kanskje ikke alle problemer, da. (jeg burde nok satse på sunn sjokolade jeg også, siden jeg allerede har lagt på meg 7-8 kg...)
Trekkoppfuglen Skrevet 18. oktober 2010 #948 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg er veldig nysgjerrig på sjokoladen du snakker om. Er den forferdelig tidkrevende å lage? Jeg har hermet og bestilt både yogaboka og kjernesunn familie.
*Joyce* Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #949 Skrevet 18. oktober 2010 Det hadde nok vært noe for oss også. Dere er jo knallflinke på råvarefronten, vi er ikke helt håpløse, men likevel en hel avgrunn fra dere . Har stor tro på kostholdets rolle i hverdagens fysiske og psykiske overskudd (eller mangel av). Og ikke minst magebesvær. Men blir en smule skeptisk til dette med bihulebetennelser og rennende nese, da . Hadde jeg vært mannen din hadde jeg heller bedt om en CT av bihulene framfor å slutte med yoghurt . Og det spørs om det hjelper på virusinfeksjonene som forårsaker snørr også . Håper ikke du synes jeg kverulerer nå, altså . Tror det er mye å hente på kostholdsfronten, men det løser kanskje ikke alle problemer, da. (jeg burde nok satse på sunn sjokolade jeg også, siden jeg allerede har lagt på meg 7-8 kg...) Det at melk er slimdannende er da en kjent sak? :klø: Det har jeg visst/hørt helt siden broren min hadde falsk krupp som barn. Rådet da (og nå, vi hørte det samme på legevakta da Turnerose hadde falsk krupp i vinter) er å unngå melkeprodukter siden det er slimdannende. Men du får lov til å ikke ha tro på det. Jeg er nok litt mer tilbøyelig enn mange til å droppe melk også, da, siden jeg aldri har likt det. Jeg er veldig nysgjerrig på sjokoladen du snakker om. Er den forferdelig tidkrevende å lage? Jeg har hermet og bestilt både yogaboka og kjernesunn familie. Hermegåsa! Nei, går rimelig raskt å lage sjokolade! Smelte kakaosmør og så ha i søtning og kakaopulver/kakaomasse. Jeg handlet herfra første gang, men nå har jeg bestilt litt fra iherb siden mange skryter av dem og det er myyye billigere. Siden sjokoladen skal være "rå" skal temperaturen holdes lav, og evt fyll lages uten varmebehandling. De siste gangene har jeg smeltet kakaosmøret i stekeovnen, det funker supert. Setter på litt under 50 grader og stapper bolla med kakaosmør inn.
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. oktober 2010 #950 Skrevet 18. oktober 2010 Nei ble ikke det.. men det står på ukemenyen for denne uken Blir så godtesyk av å lese om all denne sjokoladen
lille katt Skrevet 18. oktober 2010 #951 Skrevet 18. oktober 2010 Det at melk er slimdannende er da en kjent sak? :klø: Det har jeg visst/hørt helt siden broren min hadde falsk krupp som barn. Rådet da (og nå, vi hørte det samme på legevakta da Turnerose hadde falsk krupp i vinter) er å unngå melkeprodukter siden det er slimdannende. Men du får lov til å ikke ha tro på det. Jeg er nok litt mer tilbøyelig enn mange til å droppe melk også, da, siden jeg aldri har likt det. Mulig det er en kjent sak - men jeg har tydeligvis ikke fått det med meg . Skal kanskje slutte å være så påståelig, da . Men hvis mannen har stadig tilbakevendende bihulebetennelser kan kanskje CT være lurt uansett, i tillegg til å kutte ut yoghurten . Det er mange som har trange bihuler som kan hjelpes med et lite inngrep for å åpne opp litt, og vips, så er bihulebetennelsene borte!
*Joyce* Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #952 Skrevet 18. oktober 2010 Mulig det er en kjent sak - men jeg har tydeligvis ikke fått det med meg . Skal kanskje slutte å være så påståelig, da . Men hvis mannen har stadig tilbakevendende bihulebetennelser kan kanskje CT være lurt uansett, i tillegg til å kutte ut yoghurten . Det er mange som har trange bihuler som kan hjelpes med et lite inngrep for å åpne opp litt, og vips, så er bihulebetennelsene borte! Det skal jeg be ham sjekke! Hadde jo vært supert om han slapp unna. For syk mann med bihulebetennelse i tillegg er ikke mye moro.
*Joyce* Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #953 Skrevet 19. oktober 2010 Og så er symptomjakten i gang igjen... Skikkelige menssmerter i går, men det er garantert ikke mensen, siden jeg hadde EL for 5 dager siden. Og i dag synes jeg det har stukket og dratt, pluss at KS-arret klør skikkelig igjen.
*Joyce* Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #954 Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Denne kjolen kom i dag. Var veldig i tvil på om jeg skulle bestille eller ikke (brukte en sånn 50% rabattkode) siden den så litt rar ut i fasongen på bildet, men den var knall! Veldig fornøyd! Og utrolig behagelig stoff, bomull-silkeblanding. Fin både med strømpebukser og cardigan nå, og uten (på Madeira, f.eks. ). Nå har jeg akkurat bestilt en flaske med Udo's Choice. Endret 19. oktober 2010 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #955 Skrevet 20. oktober 2010 Blæh! Den grusomt ekle metallsmaken er tilbake.
iingvild Skrevet 20. oktober 2010 #956 Skrevet 20. oktober 2010 Det er jo et godt tegn! Krysser fingre og tær for deg! Stor klem!
*Joyce* Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #957 Skrevet 20. oktober 2010 Det er jo et godt tegn! Krysser fingre og tær for deg! Stor klem! Hehe, jeg klarer jo fint å henge meg opp i alt, da, så jeg ville ikke tatt det for gitt. Men det hadde vært moro om det gikk! --- Heh... Sitter på jobb og halvkjeder meg. Vi har vært veldig effektive i dag, og er ferdige med alt av dagens. Sola står på, så det er skitvarmt her, og jeg har hatt småvondt i hodet hele dagen. Stekende sol hjelper ikke... Men har akkurat vært ute og skaffet meg litt energi. Feelgood orange + mango juice drink (den er så GOD!) og en Eat Natural bar. Namnam! Litt synd å stenge den fine høstsola ute med persiennene, egentlig. Dette er vel meget mulig den siste av de klare, fine høstdagene, så det var spådd regn og snø (!) i morgen. Jeg tror jeg begynner å merke litt effekt av lavsukker- og superfooddietten min. Mer energi, jevnere energi, og jeg føler meg rett og slett gladere enn jeg har gjort på veldig lenge. Deilig!
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. oktober 2010 #958 Skrevet 20. oktober 2010 Så spennende, håper på full klaff
Trekkoppfuglen Skrevet 21. oktober 2010 #959 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg må spørre deg om et hud problem. Jeg har plutselig fått tørre flekker på kinn og i panna. Fryktelig stygt og det svir. Gode råd? Bruker helst produkter for sensitiv hud. Ellers har jeg normal til tider litt tørr hud.
*Joyce* Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #960 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg må spørre deg om et hud problem. Jeg har plutselig fått tørre flekker på kinn og i panna. Fryktelig stygt og det svir. Gode råd? Bruker helst produkter for sensitiv hud. Ellers har jeg normal til tider litt tørr hud. Jeg får også sånne når det er kaldt, så fremt jeg ikke er fremsynt. Når flekkene først har kommet er det bare å smøre, smøre, smøre, og forebygge at de kommer igjen ved å holde "fuktnivået" oppe. Jeg har funnet ut at oljer er tingen for min hud. Nå i overgangen fra høst til vinter bruker jeg denne, som funker veldig godt for meg. Ellers bruker jeg denne på dagtid og denne på natta. Nå har jeg akkurat begynt å bruke krem over oljene, siden det har blitt ganske kaldt. Nå har jeg en dagkrem med solfaktor fra Kimberly Sayer på dagen, og dennepå natta. Begge er veldig gode. Jo, også har jeg funnet en ansiktsvask som funker supert for meg på vinteren. Denne her. Bruker den bare på kvelden, for den legger igjen et beskyttende lag på huden, så jeg blir litt blank av den. Men den er veldig, veldig god! Det var det som funker for meg... Håper du finner ut av det! For å "ta" flekkene kan det være en ide med karbamidkrem, det får du på apoteket. Karbamid hjelper huden med å heles. Jeg er avhengig av karbamidkrem på eksemhendene mine. Bruker den fra Pharmateam (tror jeg det er) fra apoteket, tuben er hvit med blå skrift (10% karbamid). Uten parabener, parfyme etc. Koster en hundrings.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå