Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er de koffertene som både kan sittes på og pakkes i? Bestilte du fra nettsiden du har linket til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de koffertene som både kan sittes på og pakkes i? Bestilte du fra nettsiden du har linket til?

Det er de koffertene, ja! Har fått dem anbefalt av flere, gjør visst reiser med småbarn betydelig enklere. Har ingen problemer med å tro det. :ler: Kjøpte på eBay (UK) for £47 med frakt, fra denne selgeren.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Herlig koffert... hva som ikke finnes på ebay altså :fnise:

Skrevet

Herlig koffert... hva som ikke finnes på ebay altså :fnise:

Ikke sant? :nigo: Trunkikoffertene var greie å få tak i i Norge for et par år siden, men nå har jeg bare funnet én forhandler, og den har jeg lest mye dårlig om. ;)

The Gruffalo er forøvrig en barnebok som anbefales på det sterkeste. Lillejenta knurrer "grrrr" hver gang hun ser boka. :ler:

Skrevet

I dag har vi vært til etterkontroll på sykehuset ifbm Turneroses hoftedysplasi. Alt i orden, normale, "ferdige" hofter. Hurra! :strix: Ingen flere etterkontroller!

Ellers har vi hatt besøk av nabogutten og mammaen (noe som har resultert i helt vanvittige mengder leker utover gulvet :ler:), hatt lang videokonferanse med besten og besto, hentet innmeldingspakke og H&M-pakke på posten, spist chicken korma (nam!) og (jeg har) tenkt på hva jeg skal strikke til den lille jenta til Tusle. :nigo: Veldig koselig å sitte og bla i "Myk start" igjen! Lillejenta var ivrig deltaker, "beeeebi, bebiii, bebi!" fra ende til annen. :lol:

H&M-pakken var delvis suksess.

- Grønn kjole - fin, men ikke overraskende for liten over puppene. Synd!

- Sorte sko - tenkt til å ha stående på jobben - fine, men dessverre for små. Og nå er de utsolgt i 41. Typisk. :sukk:

- En sånn kampanjepris-tunika - fargen så ikke ut som på bildet. Spygrønn. Ikke fin. Retur.

- Stripete, lang genser - fra salgsavdelingen - finner ikke igjen, men har den på meg nuh.

- Truser! Elsk! Perfekt fasong! Kjøpte opp restlageret i min størrelse i sted, tror jeg. :fnise:

- Pøllepute- fin, beholdes.

- Treningssokker - kjentes veldig gode ut!

Skrevet

Hurra for friske hofter! :klemmer:

God helg!

Skrevet

Milla og Trekkoppfuglen: :klemmer:

---

Syk. Igjen. Lei av det, altså. Ikke på jobb, men jobber hjemmefra. Greit nok. Det er jo den fysiske formen det er noe i veien med, ikke hodet, selv om jeg er litt treig. Men vurderer sterkt å dra til legen i morgen og be om en sykemelding. Tror jeg kunne trengt å være "ordentlig syk" noen dager, ikke gjøre noe særlig og forhåpentligvis bli ordentlig frisk igjen, også. Har hangla helt siden Turnerose fikk den første barnehageforkjølelsen, egentlig, og dette er den fjerde forkjølelsen jeg har hatt siden da. Det begynner å bli nok.

I morgen åpner det nye senteret her! Det blir litt spennende, jeg må innrømme det. Særlig spent på Meny-butikken. Håper den er stor og fin og har godt utvalg. Også håper jeg å finne en stor kjele på åpningstilbud, vi har funnet ut at vi trenger det til pinnekjøttet til jul. Den største vi har er ikke stor nok, rett og slett. Har savnet en litt større kjele i andre sammenhenger, også.

I går kokte vi eplemos! Det ble utrolig godt. Jeg synes det er moro å lage litt sånt, og nå har vi fryserplass, bodplass og i det hele tatt plass til å oppbevare denslags. Vi kokte på halvparten av de eplene vi har (ca 5 kg til sammen), og skal ta resten en av de nærmeste dagene. Nevnte kjele begrenset nemlig litt. ;) Vi lagde av Discovery-epler, som er favoritten vår. Kjøpte billig på Rimi, 20 kr for 2 kg-poser. Plukket i Ullensvang. Småepler, som jo selges billig, men det gjør jo ingen verdens ting! Har også rips og solbær liggende i frysen, fra svigers, som jeg skal koke syltetøy og/eller gelé på snart. Kokte ripsgelé i våres også, den er snart spist opp! Har riktignok gitt bort et glass, men likevel - det var 6 glass. Kjempegod, og det er kjekt å vite at det er ganske lite sukker og mye rips i. :Nikke:

Skrevet

Det var en utrolig kul koffert, en sånn en vil jeg også ha :hoppe: Eller, til vesla, ikke til meg ;)

Åh, så koselig at du vil strikke til babyen min, nå ble jeg litt rørt :hjerte:

Jeg tror det kan være lurt å være hjemme og slappe av litt, og få sykdommen skikkelig vekk, Joyce, la kroppen få komme seg 'åvapå' igjen (som vi sier der jeg kommer fra) :kose: Det høres veldig slitsomt ut å gå sånn 'stadig vekk'.

Hjemmelaget eplemos, nam, det er så godt med hjemmelaget syltetøy. Selv har jeg en personlig favoritt i farmors solbærsyltetøy, himmel, det er godt :sikle: Mannen gjorde store øyne første gang han så meg drikke culturamelk med solbærsyltetøy i, det har jeg, i følge farmor gjort siden jeg bare var et lite nøff :fnise:

:klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Så flott med hjemmelagd eplemos.. hjemmelagd syltetøy, saft osv.. det er noe helt eget :jepp:

Skrevet

Du må gjerne invitere meg for en smak, altså. :nigo:

Skrevet

Velkommen skal du være, Trekkoppfuglen! Kanskje Tusle og Milla også vil komme, på eplemosfest? :ler:

Fikk ikke time hos legen i dag, men prøver igjen i morgen. Ikke bra i dag heller. Halsvondten har avtatt, men har et helt vanvittig trykk i hodet og ørene, som gjør det vanskelig å gjøre noe som helst.

Dog ruslet vi en liten tur bort på det nye senteret, som åpnet i dag. Godt med litt luft, og jeg er av den oppfatning at litt mosjon ikke skader, selv om formen ikke er på topp. Senteret var helt allright. Vi handlet ikke mye (var der ikke lenge, heller - jeg orket ikke folkemengdene), men fikk tak i én ting - julegave til Turnerose! Denne. Hadde vel egentlig sett meg ut den røde, men denne var på tilbud til 400 kr (700 kr normalt), så da slo vi til. Hun er så fryktelig opptatt av babyen (dukken) at jeg tror dukkevogn blir stor suksess.

Nå skal jeg prøve meg på litt yogaavspenning. Yogaboken jeg bestilte forrigedagen kom i dag, og den er veldig fin. Graviddelen av det synes jeg det ser mer ut til at gir boka en vinkling enn at den er utelukkende for gravide. Fine programmer. Anbefales!

Gjest ~Milla~
Skrevet

Synes jeg ser Turnerose frese rundt med dukkevognen ved siden av mammaen som snart blir vogntriller igjen ;)

Har en god følelse på meg denne mnd :jepp:

Skrevet

Koselig å lese om Turnerose. :) Satt og lo litt i et av innleggene lengre oppe. Lille ii sier også bebi etter å sett på video av seg selv fra hun var knøtteliten.

Stor klem til deg! :klem:

Skrevet

Koselig å lese om Turnerose. :) Satt og lo litt i et av innleggene lengre oppe. Lille ii sier også bebi etter å sett på video av seg selv fra hun var knøtteliten.

Stor klem til deg! :klem:

De er jamen gode disse jentene våre! :rødme:

:klemmer: tilbake!

Skrevet

Jobber hjemmefra i dag. Formen er mye bedre, men fortsatt gruggen i halsen og litt "rar" i kroppen, så det er godt å slippe å stresse ut. Kom meg aldri til legen (typisk meg), men det har ordnet seg greit likevel. :)

I går gjorde jeg yoga. Sånn rolig, forsiktig "restorative" yoga. Veldig, veldig godt. Det var ikke noe særlig der og da, riktignok, jeg ble kvalm og svimmel og det var nokså ubehagelig, men det var helt tydelig at jeg fikk løst opp i noen spenninger og at det var frigitte slaggstoffer som ga reaksjonen. Følte meg mye bedre resten av kvelden. Forøvrig har jeg oppdaget en super nettside - Yogadownloads.com. Har ikke testet betalutgaven, bare prøvd de gratis 20-minuttersprogrammene, men de kan ihvertfall anbefales på det varmeste! Akkurat noe sånt jeg har ønsket meg, skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke har oppdaget den siden tidligere! Tror jeg skal betale for en måned og laste ned masse. :nigo:

Skrevet

Det høres herlig ut å jobbe hjemmefra innimellom. :)

For å få til det må jeg nok skifte yrke fullstendig. Kanskje det skal bli mitt neste prosjekt? :ler:

Skrevet

Det høres herlig ut å jobbe hjemmefra innimellom. :)

For å få til det må jeg nok skifte yrke fullstendig. Kanskje det skal bli mitt neste prosjekt? :ler:

Hehe, det er vel nærmest en umulighet med ditt yrke, ja. :ler: Du får bytte til mitt! Selv om det vanskelig lar seg gjøre med hjemmejobbing hvis man har en mer tradisjonell jobb for yrket, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...